Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Akkoord.
Ajax moet in ieder geval met Lodeiro erbij die 2e plaats veilig kunnen stellen. Dat mag ik toch wel verwachten?
Ajax moet in ieder geval met Lodeiro erbij die 2e plaats veilig kunnen stellen. Dat mag ik toch wel verwachten?
Nee, Peter. Wij bouwen aan een nieuw team. En Jol zit met de bagger van MVB opgescheept. 

Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nee, maar serieus even.joey schreef:Nee, Peter. Wij bouwen aan een nieuw team. En Jol zit met de bagger van MVB opgescheept.
Stekelenburg, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, Lodeiro, de Zeeuw, Urby, Pantelic en Suarez. Ik vind dat je dan toch echt wel een aardig elftal op de been kunt brengen, hoor. Daar moet je als trainer wat mee kunnen doen. Iets van positiespel en omschakelen kun je er dan wel in krijgen als je een beetje een trainer bent.
Natuurlijk. Wat Jol doet is alibizwetsen omdat hij de boel niet aan de praat krijgt. De meeste reserves van Ajax zouden bij de concurrentie minus PSV een basisplaats hebben.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Al met al geef ik nog steeds de hoop niet op. We krijgen PSV en Twente nog in de Arena, daar moéten we van winnen. PSV en Twente moeten nog tegen feyenoord en AZ, en tegen elkaar. Ze gaan echt nog punten laten liggen. En wie weet, als het gat kleiner wordt en de psychologie een rol gaat spelen, wat nog mogelijk is.
Ik postte al tegen AZ: bij puntverlies is het einde oefening. Geldt de komende twee weken ook, tegen de kakkies en/of Twente. Maar als je die beide wint, geloof ik er nog steeds in.
En wat Jol betreft: die moet gewoon blijven en sowieso ook volgende seizoen bij Ajax aan de slag. Continuïteit is het toverwoord, als je het mij vraagt. In tegenstelling tot opportunisme.
Ik postte al tegen AZ: bij puntverlies is het einde oefening. Geldt de komende twee weken ook, tegen de kakkies en/of Twente. Maar als je die beide wint, geloof ik er nog steeds in.
En wat Jol betreft: die moet gewoon blijven en sowieso ook volgende seizoen bij Ajax aan de slag. Continuïteit is het toverwoord, als je het mij vraagt. In tegenstelling tot opportunisme.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Giacomo Puccini
2e Plaats weet ik niet of je dat mag verwachten. Dat er uit van Feyenoord wordt gewonnen en thuis van FC Twente mag je wel verwachten, maar we zullen zien. En er moet absoluut beter gevoetbald gaan worden, maar die wisselvalligheid is er op korte termijn niet uit te krijgen, of Lodeiro moet al gelijk een grote meneer blijken, maar ik hou er rekening mee dat hij nog maar een talentje is...Peter schreef:Akkoord.
Ajax!
Jol begint last van de druk binnen én rondom Ajax te krijgen, das jammer...
AFCA!
Hij is de meest-ervaren eredivisietrainer op dit moment, daar moet hij tegen kunnen.
Dat zegt toch geen ruk ...joey schreef:Natuurlijk. Wat Jol doet is alibizwetsen omdat hij de boel niet aan de praat krijgt. De meeste reserves van Ajax zouden bij de concurrentie minus PSV een basisplaats hebben.
Blij met de punten ...
Ik voer geen rare discussie, dat doen jij en dieje Joey.Jol kan geen scheet laten of jullie twee weten precies te vertellen hoe die ruikt.Dat steeds die punten er bij halen is ook weer zoiets, vorig seizoen riepen jullie in koor dat dat scorebord journalestiek is.wimpey schreef:Rare 'discussie' voer je. Er zijn een aantal mensen (waaronder ik) die niet tevreden zijn over de wijze waarop Ajax onder Jol 'voetbalt'. Hetgeen, ook dit seizoen, weer uitmondt in tegenvallende resultaten. Dus we kunnen toch moeilijk met z'n allen beweren dat het zoveel 'beter' gaat dit seizoen.999 schreef: ... je besteed per dag tien pagina's aan wat Jol zoal fout doet en geld in zijn zakken steekt ... .. Dan is dit toch een doodnormale vraag .. Dus opzouten ?.
Martin Jol is geen Van Gaal. Was het maar waar. Ajax valt of staat niet met Jol. Dus ik mag hopen dat de clubleiding de situatie in de smiezen houdt en optreedt wanneer progressie nog langer uitblijft. Het krediet van Jol blijft niet eeuwig groot. De honeymoon is voorbij, zo onderhand wordt het tijd voor beter voetbal. En beter voetbal = betere resultaten.
Tis toch heel simpel.Heb je nog vertrouwn in Jol ( jullie posting gedrag doet vermoeden van niet ) ?.Jol doet het op zijn manier, en zal dat op zijn manier blijven doen Punt.Ik zie wel progressie, en als ik de postings van anderen lees zien die dat ook, zonder dat iemand beweert dat het super gaat.Nogmaals, daar mag jij een andere mening over hebben.
Jol doet het op zijn Jols.MVB deed het op zijn manier.Dus zeg het maar Wimpey .. nu op naar de volgende trainer ?.Of toch maar wachten tot volgend jaar .. want daar zal je dan toch op uitkomen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 25, 2010 11:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Jol zou inderdaad op kunnen tegen die druk rondom Ajax, maar niet alleen vanwege zijn eredivisie-ervaring, met name zijn persoonlijkheid (wat weer sterk naar voren kwam in SV) heeft hij veel baat bij. Feit blijft wel dat hij door die druk iets te veel tegengas krijgt, wat je hier op het forum ook al ziet.Benji schreef:Hij is de meest-ervaren eredivisietrainer op dit moment, daar moet hij tegen kunnen.
En 999, ik heb vertrouwen in Jol, jij ook, de rest heeft helaas geen of weinig geduld. Dát verklaart hun reacties...
AFCA!
Nogmaals, ik heb vertrouwen in Jol MAAR er zijn wel een flink aantal punten die hij beter had kunnen en misschien wel moeten aanpakken. Noteer dat maar.
IK GELOOF!!!!!!
Een beetje kort door de bocht lijkt mij.Starring schreef:En 999, ik heb vertrouwen in Jol, jij ook, de rest heeft helaas geen of weinig geduld. Dát verklaart hun reacties...
Jol heeft een goede naam (als trainer, qua transfers is het een stuk minder), dus mag er ook wat verwacht worden.
De resultaten blijven echter wat achter en dan helpt het niet dat Jol regelmatig roept dat zijn team zo jong is, mede omdat een ervaren aankoop van hem brandhout blijkt (Atouba). Daarbij zit er weinig vooruitgang in het spel van Ajax, in ieder geval minder dan verwacht/gehoopt. Ook is de uitleg hierover van Jol niet hoogstaand, wat mede duidelijk werd in de betreffende uitzending van Studio Sport.
Als je Ajax dan vergelijkt met PSV, dan is daar de vooruitgang onder Rutten veel duidelijker. De rust is teruggekeerd, het spel is verbeterd en de resultaten zijn stukken verbeterd. Vorig seizoen was het drama, dit seizoen worden positieve records gebroken.
Voeg dit alles bij het feit dat Ajax al enkele jaren geen kampioen meer is geworden en de teleurstelling over de gang van zaken bij Ajax dit seizoen is logisch, waarbij Jol als hoofdtrainer een belangrijke rol speelt.
Ik heb hier nog weinig mensen zien roepen dat Jol moet vertrekken, maar er werd meer van hem verwacht. Hij heeft natuurlijk nog tijd, maar er zal toch verbetering moeten komen, anders gaat hij het zwaar krijgen.
Voor een PSV'er ben je zo dom nog niet hoor!
Goed verwoord
Goed verwoord

IK GELOOF!!!!!!
-
Het laatste zinnetje klopt. Voor de rest: Jol heeft De Zeeuw, Pantelic en Atouba gekocht, waarvan alleen Atouba flopt. Iedere keer wordt Atouba aangehaald, maar wordt vergeten Pany en De Zeeuw te benoemen.Baseman schreef:Een beetje kort door de bocht lijkt mij.Starring schreef:En 999, ik heb vertrouwen in Jol, jij ook, de rest heeft helaas geen of weinig geduld. Dát verklaart hun reacties...
Jol heeft een goede naam (als trainer, qua transfers is het een stuk minder), dus mag er ook wat verwacht worden.
De resultaten blijven echter wat achter en dan helpt het niet dat Jol regelmatig roept dat zijn team zo jong is, mede omdat een ervaren aankoop van hem brandhout blijkt (Atouba). Daarbij zit er weinig vooruitgang in het spel van Ajax, in ieder geval minder dan verwacht/gehoopt. Ook is de uitleg hierover van Jol niet hoogstaand, wat mede duidelijk werd in de betreffende uitzending van Studio Sport.
Als je Ajax dan vergelijkt met PSV, dan is daar de vooruitgang onder Rutten veel duidelijker. De rust is teruggekeerd, het spel is verbeterd en de resultaten zijn stukken verbeterd. Vorig seizoen was het drama, dit seizoen worden positieve records gebroken.
Voeg dit alles bij het feit dat Ajax al enkele jaren geen kampioen meer is geworden en de teleurstelling over de gang van zaken bij Ajax dit seizoen is logisch, waarbij Jol als hoofdtrainer een belangrijke rol speelt.
Ik heb hier nog weinig mensen zien roepen dat Jol moet vertrekken, maar er werd meer van hem verwacht. Hij heeft natuurlijk nog tijd, maar er zal toch verbetering moeten komen, anders gaat hij het zwaar krijgen.
En ja, PSV doet het goed, maar dat komt vooral omdat vorig seizoen een incident was. De selectie stond er al en is niet wezenlijk veranderd. Alleen Stevens heeft het op een geweldige manier verkloot. PSV heeft gewoon een betere selectie, punt uit. Dat in het begin van het seizoen iedere 'kenner' Ajax als kandidaat nummer 1 ziet, zegt genoeg over hun visie. Die kijken alleen maar naar Suarez en het betaalde bedrag voor Sueljmani.
Whitey on the moon.
- martijn401
En dat ben ik helemaal eens met GangstaRiB
.
Jammer dat ze bij Ajax zichzelf ook altijd die enorme druk opleggen dat het allemaal in 1 seizoen recht te zetten valt.
Jol is misschien niet de meest ideale opbouw trainer, maar van het rijtje beschikbare trainers, wat mij betreft de beste keus.

Jammer dat ze bij Ajax zichzelf ook altijd die enorme druk opleggen dat het allemaal in 1 seizoen recht te zetten valt.
Jol is misschien niet de meest ideale opbouw trainer, maar van het rijtje beschikbare trainers, wat mij betreft de beste keus.
Dat kan wel allemaal zo zijn maar Ajax heeft ook zat punten verspeeld tegen teams waartegen dat niet hoeft. Utrecht-uit. Twente-uit. Roda-uit. Sparta-thuis.
Daarbij goochelt Jol ook iets teveel met zijn selectie, roept hij 18x per week dat zijn team het jongste is van de eredivisie en klaagde hij ook over dat schema. Je snapt toch ook wel dat dergelijk gedrag niet bij Ajax past en dat het daardoor lijkt alsof Jol de weg soms kwijt dreigt te raken?
Daarbij goochelt Jol ook iets teveel met zijn selectie, roept hij 18x per week dat zijn team het jongste is van de eredivisie en klaagde hij ook over dat schema. Je snapt toch ook wel dat dergelijk gedrag niet bij Ajax past en dat het daardoor lijkt alsof Jol de weg soms kwijt dreigt te raken?
IK GELOOF!!!!!!
-
Ja... als je alles bij elkaar schraapt en er vervolgens heel veel gewicht aan gaat hangen, dan lijkt het net alsof Jol de weg dreigt kwijt te raken.Rishi schreef:Dat kan wel allemaal zo zijn maar Ajax heeft ook zat punten verspeeld tegen teams waartegen dat niet hoeft. Utrecht-uit. Twente-uit. Roda-uit. Sparta-thuis.
Whitey on the moon.
Nee, dat doet hij toch echt zelf hoor. Geklaag over spelers, de erfenis van Marco, dat hij niet mag investeren maar inmiddels al 11 miljoen heeft uitgegeven plus 5 miljoen aan salaris, dat hij het jongste team heeft, dat hij een communicator mist en vervolgens een nummer 10 haalt, dat geklaag over die uitwedstrijden na een Europese wedstrijd, dat gelul van hem bij Studio Voetbal.
Als je al die dingen in je hoofd hebt plus het matige voetbal van Ajax, het gegoochel met spelers, een te koude Arena en zie daar het resultaat: ------> GELUL!
Als je al die dingen in je hoofd hebt plus het matige voetbal van Ajax, het gegoochel met spelers, een te koude Arena en zie daar het resultaat: ------> GELUL!
IK GELOOF!!!!!!
Maar hij hoeft niet weg van jou .. lol ...Rishi schreef:Nee, dat doet hij toch echt zelf hoor. Geklaag over spelers, de erfenis van Marco, dat hij niet mag investeren maar inmiddels al 11 miljoen heeft uitgegeven plus 5 miljoen aan salaris, dat hij het jongste team heeft, dat hij een communicator mist en vervolgens een nummer 10 haalt, dat geklaag over die uitwedstrijden na een Europese wedstrijd, dat gelul van hem bij Studio Voetbal.
Blij met de punten ...
Nee. Ik vind Demy een goede aankoop. Pantelic kan ook van waarde zijn. Hij heeft Suarez zo gek gekregen om te blijven. In Lodeiro heb ik vertrouwen. En ik had tot de zeperds tegen Utrecht en NAC vertrouwen in het kampioenschap....
IK GELOOF!!!!!!
Ach, eerst schreef je Pantelic keihard af, maar nu kan ie opeens van waarde zijn.Kijk roepen dat ie al 11 miljoen heeft mogen besteden als een soort verwijt, maar vervolgens effe later vertellen dat er voor die 11 miljoen best wat is gehaald is natuurlijk heel vreemd.Rishi schreef:Nee. Ik vind Demy een goede aankoop. Pantelic kan ook van waarde zijn. Hij heeft Suarez zo gek gekregen om te blijven. In Lodeiro heb ik vertrouwen. En ik had tot de zeperds tegen Utrecht en NAC vertrouwen in het kampioenschap....
Afijn, dit gaat natuurlijk nergens meer over.
Blij met de punten ...
Ik zal het je uitleggen. Jol houdt vast aan zijn 433. Suarez zie ik liever niet als spits maar meer in een vrije rol vanaf rechts. Als Pantelic er niet is komt een Kennedy of een Rommedahl dus te spelen. En DAT wil ik dus voorkomen.
Ik was 442 gaan spelen met Cvitanich en Suarez in de spits.
IK GELOOF!!!!!!
Hij heeft ook al een paar keer met 4-4-2 of 4-5-1 gespeeld. Ik vind hem niet star vasthouden aan 4-3-3 hoor.
Dus komt het er in feite op neer dat omdat Jol niet doet wat jij ( wij ) willen hij het niet goed doet.Zou ie 4-4-2 gaan spelen valt de andere helft van Nederland weer over Jol.Rishi schreef:Ik zal het je uitleggen. Jol houdt vast aan zijn 433. Suarez zie ik liever niet als spits maar meer in een vrije rol vanaf rechts. Als Pantelic er niet is komt een Kennedy of een Rommedahl dus te spelen. En DAT wil ik dus voorkomen.
Ik denk dat je Jol gewoon zo verder moet laten doen, en het beter zou zijn om deze trainer nu wel eens voor een langere periode te laten zitten.Zo slecht is het niet allemaal, zo grandioos de mist in gaat ie niet met transfers van nieuwe spelers, en blijkbaar komt de jeugd wel aan bod ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 26, 2010 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...