Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Hij geeft precies aan waarom hij de top niet haalt.
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ook ,ik doelde op zijn instelling.
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob kan zo naar Nac, Nec als ie de helf van zijn salaris in Amsterdam laat .. Maar dat al wel niet de bedoeling zijn ...
Blij met de punten ...
Wat dat betreft vond ik dat Verbeek gisteren wel een punt had. Als Van der Vaart het in de wereldtop allemaal minder leuk vindt, dan gaat ie toch weer lekker terug HSV, Ajax of gaat ie genieten bij FC Bal op 't dak. Kom op zeg, wie stappen omhoog wil maken en meer geld wil verdienen, moet concessies doen en offers maken.
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het helemaal met je eens. Toen ik dit las dacht ik precies hetzelfde. Jol moet een keer kappen met dat gelul van hem en maar heel snel punten gaan pakken. Die kakkerlakken op 2 punten....Scherrer schreef:Oh god, Jol heeft weer een nieuw excuus. We zijn 'de jongste ploeg' van Nederland. Onvoorstelbaar, wat een smoezen die man telkens weer bedenkt.
IK GELOOF!!!!!!
Dan zat hij bij Feyenoord toch goed op z'n plaatsFeest schreef:GJV heeft geen enkel benul van topvoetbal.

Nee, dat blijkt wel. Is geen slimme opmerking van hem.Feest schreef:GJV heeft geen enkel benul van topvoetbal.
Het stinkt aan alle kanten!
Waarom niet? Hij geeft gewoon aan dat een speler zelf verantwoordelijk is voor z'n eigen geluk. Als jij je werk ergens niet leuk vindt, dan ga je toch ook op zoek naar iets anders?joey schreef:Nee, dat blijkt wel. Is geen slimme opmerking van hem.Feest schreef:GJV heeft geen enkel benul van topvoetbal.
Zo redeneren voetballers doorgaans niet. Ze worden er niet gelukkig van als hun prestige (grote club, dik contract) wordt aangetast, dat is nu eenmaal zo.
Voetballers vergelijken met gewone werknemers heeft sowieso geen zin. De voetbalwereld is zó eigenaardig.
Voetballers vergelijken met gewone werknemers heeft sowieso geen zin. De voetbalwereld is zó eigenaardig.
Jol gaat van Basten achternaHyun Jun Suk mag week meetrainen bij Ajax
Hyun Jun Suk mag deze week meetrainen met Ajax, zo meldt het Algemeen Dagblad. Coach Martin Jol wil bekijken of de aanwinst van Jong Ajax al klaar is voor het grotere werk. Jol moet bepalen of Castillion of Suk achter Pantelic in aanmerking komen voor een rol bij het eerste.

Ik geef Jol nog een paar maanden. Jol die een nieuw elftal gaat bouwen, laat me niet lachen. Jol wil handelen, kopen, hij is veel te opportunistisch om het geduld op te brengen om te bouwen.
Jol is gewoon weer een miskleun van die Boog. Net zoals als die Boog weer een miskleun van de club was. En zo blijft de club maar aankloten met de verkeerde mensen.
Jol is gewoon weer een miskleun van die Boog. Net zoals als die Boog weer een miskleun van de club was. En zo blijft de club maar aankloten met de verkeerde mensen.
Als Jol Mido haalt heb ik ook geen vertrouwen meer in die man...
IK GELOOF!!!!!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Rishi schreef:Als Jol Mido haalt heb ik ook geen vertrouwen meer in die man...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zo luidde de uitspraak toch altijd? Niet alleen jol doet het Koeman deed het ook, overleven.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Je geeft hem nog een paar maanden, maar het is wél een miskleun?wimpey schreef:Ik geef Jol nog een paar maanden. Jol die een nieuw elftal gaat bouwen, laat me niet lachen. Jol wil handelen, kopen, hij is veel te opportunistisch om het geduld op te brengen om te bouwen.

Daaag, wimpey.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Misschien bedoelt wimpey wel dat Jol over 2 maanden opstapt...
Dan weet-ie meer dan Jol, want anders zou de beste man nu wel opstappen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Jol krijgt gewoon een seizoen de tijd om iets neer te zetten. Ik geef hem ook nog tot het einde van het jaar. Het heeft geen zin om zijn contract nu af te kopen en een nieuwe trainer die geschikter is zie ik 1,2,3 ook niet.
De prijzen worden straks pas verdeeld dus als hij 2e wordt en de beker wint heeft hij het redelijk gedaan. Hij moet alleen niet gek gaan doen door allerlei spelers te gaan halen en zijn beleid weer om te gooien. Dan doet hij het namelijk als trainer niet goed EN als 'beleidsuitvoerder'.
De prijzen worden straks pas verdeeld dus als hij 2e wordt en de beker wint heeft hij het redelijk gedaan. Hij moet alleen niet gek gaan doen door allerlei spelers te gaan halen en zijn beleid weer om te gooien. Dan doet hij het namelijk als trainer niet goed EN als 'beleidsuitvoerder'.
IK GELOOF!!!!!!
En jullie maar schelden op van Praag, van Os en van Eijden ..wimpey schreef:Ik geef Jol nog een paar maanden. Jol die een nieuw elftal gaat bouwen, laat me niet lachen. Jol wil handelen, kopen, hij is veel te opportunistisch om het geduld op te brengen om te bouwen.
Blij met de punten ...
Ach, komende zomer is er heus wel wat geld beschikbaar voor Jol. Ik denk dat Jol sowieso nog een seizoen de kans krijgt.wimpey schreef:Ik geef Jol nog een paar maanden. Jol die een nieuw elftal gaat bouwen, laat me niet lachen. Jol wil handelen, kopen, hij is veel te opportunistisch om het geduld op te brengen om te bouwen.
Vraag is dan: wie is wel geschikt voor Ajax? Co? Van Gaal? Hitzfeld?
Wie van hun komen? Geen!
Face your fears and live your dreams, No Fear
ADIedere coach lijkt bij Ajax spoor bijster te raken
UPDATE Vanaf deze plaats wil ik Marco van Basten mijn oprechte excuses aanbieden voor het uitermate venijnig stukje dat ik vorig jaar rond deze tijd schreef over zijn volstrekt onnavolgbare beleid.
Rik van den Boog gaat zelf steeds op stoel van technisch directeur zitten
Wilfred GeneeSpelers die in de basis verschenen om er net zo snel weer uitgekieperd te worden, keer op keer het excuus dat zijn elftal nog zo jong was, terwijl hij zelf routiniers als Perez, Oleguer en Silva had kalltgestellt en de matige communicatie met zijn spelers.
Feit is nu dat het bij Ajax niet zozeer alleen aan de coach ligt, maar vooral aan de club zelf. Iedere coach lijkt daar het spoor bijster te raken. Zelfs een uitstekende trainer als Martin Jol. Ajax is verworden tot een winkelpand waarvan je er in elke stad wel een paar hebt. Welk bedrijf je er ook start, het gaat altijd mis. Hoe mooi ook de locatie.
Want het spel en de doelpunten ten spijt, de ploeg ligt na achttien wedstrijden inmiddels twee punten achter op het team van Van Basten. Natuurlijk mocht Jol veel minder investeren dan zijn voorganger, maar ook hij begint vreemde dingen te doen. Plots rept hij over 'het jongste elftal van Nederland' en stelt hij een jongen van zeventien jaar op.
Als je echter voor je laatste titelkansen speelt, slaat dat nergens op. En misschien is Lindgren verdedigend iets sterker dan Gabri, maar om iemand zeven maanden te negeren en vervolgens na een redelijk trainingskamp zomaar weer basisspeler te maken, duidt niet direct op beleid.
Ook de wijze waarop Jol met Sulejmani en Aissati omgaat, zal die spelers weinig vertrouwen geven. En dat de immer knuffelende Jol in een half jaar tegen Rob Wielaert niet verder komt dan 'goedemorgen' en 'hoe staat het met de beentjes?' is ook geen sterk staaltje van communicatie.
Toch hoeft Jol nimmer voor zijn positie te vrezen, want bedrijfsleider Rik 'balletje balletje' van den Boog oreert dagelijks over het 'proces' waar Ajax middenin zit. De man die bij zijn aanstelling al riep dat Ajax nooit kampioen móet worden, maar dat graag wil, gaat het helemaal anders doen.
De jeugdopleiding wordt belangrijk en vooral de persoonlijkheid van jonge spelers krijgt veel aandacht. Dat Co Adriaanse al in de jaren 90 het TIPS-systeem (Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid en Snelheid) bij Ajax introduceerde, is Van den Boog even ontgaan. Waarschijnlijk door alle perikelen uit zijn vorige baan bij The Entertainment Group. Dat kost veel tijd. Dan kun je bijvoorbeeld niet zelf de bij de onderhandelingen met een echte Ajacied als Emanuelson zijn.
Ondertussen vindt hij dat er veel onzin over zijn verleden wordt verteld. Gewoon volledige openheid van zaken geven, doet hij af met 'het gaat om Ajax en niet om mij'. Ondertussen 'reviewt' hij zich suf met al zijn personeelsleden.
Ook met Martin Jol, die volgens Van den Boog geen technisch directeur nodig heeft. Dat klopt, want Van den Boog gaat zelf steeds op die stoel zitten door voortdurend de kwaliteit van de selectie ter discussie te stellen. Als trainer ben je daar maar klaar mee.
Gelukkig heerst wel een prettige sfeer binnen de club. Altijd belangrijk als je met de hoogste begroting van Nederland weer geen kampioen wordt. Er gaat dus ten minste zeven jaar overheen voor Ajax weer een titel pakt.
De laatste keer dat er meer dan zes jaar tussen twee titels zat, was in 1957. Toen had men zelfs tien jaar moeten wachten. Gelet op de uitspraken van Van den Boog ('veranderingsprocessen vergen een jaar of twee, drie') kan dat zo weer gebeuren.
Sportief is Ajax dus teruggekeerd naar de jaren vijftig. Dan misstaat een algemeen directeur die opnieuw het wiel wil uitvinden eigenlijk helemaal niet. (WILFRED GENEE)
Mwah, dat rehabiliteren van Van Basten lijkt me toch wat overdreven. Al is het maar omdat Van Basten het geld in de sloot gegooid heeft, met alle gevolgen van dien voor de huidige situatie.
Mwah, het is wel een feit dat de geschiedenis zich herhaalt bij Ajax.