De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Kun je het ook inhoudelijk houden en wat minder op de man spelen? Praat wat gemakkelijker.
Voor je stelling is geen enkel bewijs. Het is duidelijk dat je de man niet mag, maar om vanuit een bonussysteem zulke grote woorden te gebruiken gaat wel wat ver. Hij zal het echt niet (in zijn eentje) bedacht hebben en er is altijd nog een RvC die het moet goedkeuren.
Even voor jouw informatie: hij heeft de bonus over 2009 geweigerd.
Voor je stelling is geen enkel bewijs. Het is duidelijk dat je de man niet mag, maar om vanuit een bonussysteem zulke grote woorden te gebruiken gaat wel wat ver. Hij zal het echt niet (in zijn eentje) bedacht hebben en er is altijd nog een RvC die het moet goedkeuren.
Was een geintje Joey, maar blijkbaar ben je zo'n ( AJAX ) Scrooge aan het worden dat je dat niet eens meer door hebt ..joey schreef:Last van koude vingers? Zit je soms op het balkon te typen, Voetske?![]()

Blij met de punten ...
Er is hem eens op de man af gevraagd of er een dergelijk bonussysteem is als ik me niet vergis. Maar je kunt het ook niet geloven. Maar jij vindt een dergelijke beloningsstructuur volstrekt normaal? Of ben jij ook iemand die zijn eigen meubilair in de kachel gooit en daarna durft te roepen dat je een goedkope manier hebt gevonden om je huis te verwarmen?Neefkens schreef:Kun je het ook inhoudelijk houden en wat minder op de man spelen? Praat wat gemakkelijker.
Natuurlijk is er een bonussysteem, dat is algemeen bekend. Hij heeft daar laatst in een interview uitgebreid antwoord op gegeven, niets te verbergen. Het zijn vooral lange termijn doelen, gericht op de organisatie AJAX. Gevaar van bonussen is vaak de transparantie, maar daar lijkt hier dus geen sprake van. Ik ben zelf geen voorstander van een bonussysteem. Je moet de motivatie toch uit jezelf halen en niet uit een bonus.
Wat mijn meubilair er nu weer mee te maken heeft, ontgaat me volledig.
Het uithollen van de core business (de verkoop van spelers) heeft toch niets met beleid voeren te maken? Kom op zeg.Neefkens schreef:
Daar krijgt hij dus ook geen bonus voor. 

Het geven van bonussen is doodnormaal. Het gaat er natuurlijk wel om dat het belang van het bedrijf (club) gediend wordt bij de doelen die opgesteld worden. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de eisen om in aanmerking te komen voor de bonus tegen het belang van Ajax ingaan. Jij blijkbaar wel.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
Dan kun je me vast wel ff uitleggen wanneer die een bonus krijgt.
Nee, ik weet alleen dat over het algemeen doelen die vastgelegd worden om een bonus te krijgen niet tegen het belang van het bedrijf ingaan. Als GF zegt dat de mogelijke bonus voor vdB een schande is, neem ik aan dat hij informatie heeft waaruit blijkt dat dat bij vdB wel het geval is.
Volgens mij wordt de bonus van VdB mede bepaalt door de financiële resultaten van Ajax.
Mede inderdaad, maar het is volgens mij een combinatie van sportieve - en financiële doelen. Alle spelers verkopen, vette winst maken en 18e worden levert bij mijn weten geen bonus op.
En organisatorische doelen.
Rik krijgt een bonus als Suarez voor heel veel geld wordt verkocht. Organisatorische doelen zie ik als absolute onzin bij de onderneming Ajax. Daar gaat het louter om emotie (lees: prijzen en goed voetbal).
Het is gewoon niet waar, het gaat om een combinatie van doelen op verschillende gebieden. Tenminste, dat kwam naar voren in een interview een tijdje terug.
Het is gewoon niet waar wat je zegt, verdiep je nou eerst eens.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar AJAX is een voetbalbedrijf van meer dan 200 mensen. En dat moet wel goed geleid worden, dat kun je niet meer met je voetbalverstand doen.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar AJAX is een voetbalbedrijf van meer dan 200 mensen. En dat moet wel goed geleid worden, dat kun je niet meer met je voetbalverstand doen.
Er werken zelfs 300 mensen. Bizar veel.Neefkens schreef:Het is gewoon niet waar wat je zegt, verdiep je nou eerst eens.
Beleid voeren bij een voetbalclub is overigens de grootst mogelijke onzin die er is. Je kunt een ongelofelijke slechte organisatie hebben, maar desondanks een trainer hebben die 4 uitstekende aankopen doet en zomaar kampioen wordt. Je kunt een ongelofelijk goede organisatie hebben, maar je doet dramatische aankopen en eindigt op een 3de plek.
Het gaat uiteindelijk om de trainer en spelers. Die 20 mensen bepalen het beleid.
Dat kán allemaal, alleen met een goede organisatie is de kans dat je kampioen wordt nu eenmaal een stuk groter. En daar gaat het om. Of financier jij de hele club?
En gezien de financiële en sportieve resultaten mogen we volgens jou dus concluderen dat de organisatie op geen enkele wijze ook maar enigszins fatsoenlijk functioneert.Neefkens schreef:Dat kán allemaal, alleen met een goede organisatie is de kans dat je kampioen wordt nu eenmaal een stuk groter. En daar gaat het om. Of financier jij de hele club?
Natuurlijk niet. Het is geen garantie voor succes (alleen Aad de Mos is een garantie voor succes
).
Maar door de randvoorwaarden zo goed mogelijk in te vullen probeer je de spelers en technische staf in staat te stellen om prestaties te leveren. Er is hier helemaal niemand die het bedrijf belangrijker maakt dan het voetbalgedeelte. Zoals er ook niemand is die beweert dat de organisatie foutloos functioneert. Er is alleen wat weerstand tegen de gedachte dat Ajax geen goed kan doen zolang we de titels niet op elkaar stapelen.
Als Jol een goede selectie wil kunnen samenstellen heeft hij daar wel budget voor nodig. Zowel om goede salarissen te kunnen betalen als om spelers te kunnen halen wanneer dat nodig is. En ook het opleiden, trainen en begeleiden van spelers kost geld. Het is de taak van de mensen in de organisatie om er voor te zorgen dat we dat kunnen (blijven) betalen.

Maar door de randvoorwaarden zo goed mogelijk in te vullen probeer je de spelers en technische staf in staat te stellen om prestaties te leveren. Er is hier helemaal niemand die het bedrijf belangrijker maakt dan het voetbalgedeelte. Zoals er ook niemand is die beweert dat de organisatie foutloos functioneert. Er is alleen wat weerstand tegen de gedachte dat Ajax geen goed kan doen zolang we de titels niet op elkaar stapelen.
Als Jol een goede selectie wil kunnen samenstellen heeft hij daar wel budget voor nodig. Zowel om goede salarissen te kunnen betalen als om spelers te kunnen halen wanneer dat nodig is. En ook het opleiden, trainen en begeleiden van spelers kost geld. Het is de taak van de mensen in de organisatie om er voor te zorgen dat we dat kunnen (blijven) betalen.
Nil volentibus arduum

Het operationele resultaat van Ajax is -17 miljoen. Laat ook maar. Ik praat tegen dovemansoren.

-
- AT Toto winner 10/11
Het operationeel resultaat is -12,9 miljoen, geen -17 miljoen.goodfella schreef:![]()
Het operationele resultaat van Ajax is -17 miljoen. Laat ook maar. Ik praat tegen dovemansoren.
Overigens kun je het financiele resultaat natuurlijk heel makkelijk linken aan het sportieve resultaat. Als Ajax geen Luque, Atouba, Sno, Ogararu en Oleguer had gehaald, was dat operaitoneel resultaat bijna 0 geweest...
Ok, een kleine 13 miljoen. Niet minder dramatisch overigens. Je bent het hopelijk wel met me eens dat je kunt stellen dat de huidige directie tot nu toe hopeloos gefaald heeft?
Volgens mij was het de vorige directie die ervoor heeft gezorgd dat de salariskosten veel te hoog zijn en is de huidige directie juist prima bezig er iets aan te doen. Dat lijkt jou ook niet te bevallen, want volgens mij zie ik je elders pleiten voor een (flinke) loonsverhoging voor Urby.
Nee, je leest vooral vrij slecht.goodfella schreef:![]()
Zoals ik al eerder heb gezegd. Er is in dit topic helemaal niemand die zegt dat de organisatie bij Ajax op dit moment goed is. Waar weerstand tegen is ontstaan is dat er helemaal niets zou deugen van zo'n beetje alles wat Ajax doet op organisatorisch vlak. Twee a drie regels in een nietszeggend artikeltje zijn voldoende om V.d.Boog af te branden. Hij zeurt wanneer hij een mogelijkheid onderzoekt om extra geld binnen te brengen voor Ajax, er zou sprake zijn van belangenverstrengelingen, hij is verantwoordelijk voor het contracteren van Atouba en Pantelic, hij komt te veel in de media, en hij probeert spelers te verkopen om er zelf beter van te worden. Dat is wat je hier uit een paar postings kunt opmaken.
Die man is nu zo'n beetje een jaar in dienst maar het lijkt er wel op alsof hij verantwoordelijk is voor alle problemen die we in pak 'm beet de de afgelopen 10 jaar hebben verzamelt. Volgens mij is een hier en daar een beetje nuance wel op zijn plaats. Maar goed, de discussie heeft verder denk ik niet zoveel zin want zolang Ajax niet al zijn wedstrijden wint en prijzen pakt deugt er kennelijk niets van.
Nil volentibus arduum