Helemaal mee eens. Ik irriteer me ook wel eens aan scheidsrechters hoor. Als ze echt dingen missen die het hele stadion ziet of in situaties waarin ze verzuimen voordeel te geven (beide kanten op). Maar dat preventief zeuren over dat we wel weer benadeeld zullen worden en dat scheidsrechters dat ook bewust doen. Nee, dat vind ik nou niet bepaald bij Ajax passen. Jol heeft de afgelopen weken nu al een paar keer zulke uitspraken gedaan. Deze is misschien iets minder direct als het geval waarin hij de knvb beschuldigd van het bewust in elkaar zetten van een zwaar programma. Maar ik vind het echt niet kunnen om je zo uit te laten als coach van Ajax. Ik zou hem daar als directie dan ook absoluut op aanspreken. Beter maakt hij zich wat drukker om het rendement van zijn aankopen.Kowalczyk schreef:O ja, absoluut. Ik erger me vaak helemaal blind aan ze. Bij 4-0 geen blessuretijd meer bijtrekken, 'nivellerend fluiten'... Kan ik echt wel op kankeren. Maar tot de conclusie dat de scheidsrechter van dienst bewust Ajax staat te benadelen, ben ik eigenlijk nog nooit gekomen. Dat vind ik een conclusie voor verongelijkte kleine kinderen. En dit soort paranoia vooraf (al vooraf speculeren over de nadelige effecten die de aangestelde scheids op Ajax zal hebben) is daar de overtreffende trap van. Alsof er een soort complot aan de gang is. Alsof de scheidsrechters echt 'tegen Ajax' zijn. Sorry, maar dat vind ik van een stakkerigheid...999 schreef:Kan me niet voorstellen dat jij nooit in het stadion hebt zitten sakkeren op de scheidsrechter(s).
Als Ajax goed genoeg is om kampioen te worden, dan houdt geen mens ons tegen.
Maar ik vind de arbitrage in Nederland zorgwekkend slecht en ik heb een grote, grote hekel aan Jaap Uilenberg. Dat zeker.
K.
Overigens zien supporters zoals Harm al aangeeft ook vaak over het hoofd dat het andersom ook wel eens gebeurd. Het is wat dat betreft altijd éénrichtingsverkeer.
En tenslotte ben ik er uiteraard wel voorstander van om technische hulpmiddelen in te zetten om belangrijke fouten direct te kunnen corrigeren. Daarmee kun je bijna alle discussies voorkomen. Maar ja, dat zie ik de komende jaren nog niet gebeuren in het voetbal. Daar is het wereldje helaas veel te conservatief voor.
Zo, terug naar Twente - Ajax maar weer. Wat gaat Jol doen met de opstelling? Ongewijzigd t.o.v. afgelopen zondag of gaan we ons wat aanpassen met het oog op de sterkere tegenstander? Rommedahl had normaal bijvoorbeeld denk ik wel gespeeld maar die is nog geblesseerd.