Ajax - Feyenoord 01-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Beloki

Re: Ajax - Feyenoord 01-11-2009

Bericht door Beloki » wo okt 28, 2009 2:54 pm

D_skilled schreef:
Peter schreef:Ik heb Feyenoord gisteren de hele wedstrijd zien ploeteren. Die Wijnaldum was hemeltergend slecht. Wat een simpele draver is dat toch.
Den Bosch kreeg grootse kansen, maar wist niet te scoren. Nee, ik denk dat het zondag 'gewoon' een makkelijke middag wordt.
Hoe was die Babovic? Daar schijnt Been nogal enthousiast over te zijn.
Dat vind ik nu echt een speler van niets. Geen inzicht, geen actie, helemaal niets.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Rooie

Bericht door Rooie » wo okt 28, 2009 2:58 pm

Inderdaad, Been was enthousiast over hem, maar ik heb die jongen de hele wedstrijd niets bijzonders zien doen.

Toppie

Bericht door Toppie » wo okt 28, 2009 3:11 pm

Ik zit eredivisielive de classicmatch te bekijken , met de Mul, Sneijder en Babel eerste helft 3-1 tegen Feyenooit. Wel Huntelaar en Perez op de bank onder Ten Cate. Tijd vliegt als je al die herhaling bekijkt . 2 jaar terug ofzo.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 28, 2009 8:42 pm

Ik proef hier op AT wel het enige gevaar dat zondag tot puntverlies kan leiden: onderschatting. Ik mag hopen dat Jol c.s. daarvoor waken!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 29, 2009 9:51 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik proef hier op AT wel het enige gevaar dat zondag tot puntverlies kan leiden: onderschatting. Ik mag hopen dat Jol c.s. daarvoor waken!
Ja. Zoals ik al eerder postte: als supporter kan ik me werkelijk niet voorstellen dat we ons in Feyenoord gaan verslikken. Verliezen van dit Feyenoord, in de ArenA...? Voor mijn gevoel bestáát het gewoon niet. Maar: ik ben supporter. Ik ga zondag op de tribune zitten om Ajax - Feyenoord als amusement tot me te nemen. Dan mag je er zo'n gevoel op nahouden.

De spelers zijn uiteraard andere gevallen. Dat zijn profs en in veel gevallen ook al tamelijk ervaren profs, die tonnen betaald krijgen om hooguit twee keer per week 90 minuten alles te geven wat ze in hun donder hebben zitten, dus je mag g.v.d. aannemen dat die zondag met de juiste attitude het veld in komen.

Hallo zeg. Dat is wel het minste. In een werkweek hoeven voetballers maximaal 180 minuten te pieken. De rest van de week draait helemaal om de voorbereiding op die 90 (of in drukke weken 180) minuten 'voetballen om de knikkers'. Als je aan die hele week nog niet genoeg hebt om jezelf de juiste mentale gesteldheid aan te meten voor die anderhalf uur waar het allemaal om gaat, dan ben je gewoon een prutser en een lulhannes en in essentie ook een slechte voetballer.

Aan een voetballer mét talent, maar zónder mentaliteit, heb je op de cruciale momenten namelijk precies even veel als aan een voetballer met een topmentaliteit, maar zonder talent. Namelijk: niks.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » do okt 29, 2009 10:03 am

Als de spelers tegen F. niet gemotiveerd zijn, dan houdt het op. Nee, daar maak ik me geen zorgen over. Voor onze spelers is dit de fijnste wedstrijd van het jaar. Veel sfeer, veel spanning en een grote kans op succes.
Het stinkt aan alle kanten!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 29, 2009 11:28 am

Kowalczyk schreef:Aan een voetballer mét talent, maar zónder mentaliteit, heb je op de cruciale momenten namelijk precies even veel als aan een voetballer met een topmentaliteit, maar zonder talent. Namelijk: niks.

K.
Is dat nou juist niet de makke van (in ieder geval) de laatste jaren? Moeilijke wedstrijden winnen, makkelijk wedstrijden verliezen, door een te nonchalante houding?

beelzebub

Bericht door beelzebub » do okt 29, 2009 11:50 am

De Telegraaf is het vuurtje alweer aan het oppoken. Jaag er al jaren Feyenoorders mee op de stang tijdens verjaardagen als ik geen argumenten meer heb, maar kan het dus ook tegen PSV-ers gebruiken.

En altijd dat bijzinnetje erna: "Zelfs in Amsterdam hebben we geen Ajaxstraat. " :ajaxsmiley.gif:

http://www.telegraaf.nl

Waar is de Ajaxstraat?

AMSTERDAM - Alleen bij de concurrenten uit Rotterdam en Eindhoven wordt Ajax in woonwijken vernoemd, met respectievelijk een straat en een laan.

Amsterdam zelf doet het zonder een straat die herinnert aan de Griekse held Ajax, die in ons land natuurlijk vooral bekend is geworden omdat de beroemde roodwitte voetbalclub er naar is vernoemd. En dat terwijl de hoofdstad ruim 4900 straatnamen telt.

Tot afgrijzen van Feyenoord- en PSV-supporters bestaat er in hun stad wel een Ajaxstraat of -laan. "Het is een drama om hier te wonen, maar ja, er staan hier wel fantastisch mooie woningen. Daardoor ben ik toch maar overstag gegaan", verdedigt Feyenoorder Patrick zijn keuze om in de vervloekte straat te wonen.

"Dat Amsterdam geen Ajaxstraat kent, is op zich opzienbarend, vooral omdat die er in Eindhoven en Rotterdam wel is", zegt Hans Tomson, secretaris van de Straatnamencommissie in de hoofdstad. "De Griekse wijk in onze stad is al in de jaren twintig gebouwd en toen zijn namen als Apollo- en Minervalaan bedacht. Daar kan geen verandering meer in worden aangebracht of er moeten heel dringende redenen voor zijn. Alleen als er in die wijk een nieuwe straat zou komen, kan die alsnog naar Ajax vernoemd worden."

Tomson zegt dat er ook een kans bestaat op een Ajaxstraat als er in een wijk voetbalclubs vernoemd zouden worden. Morgen in de Amsterdam-bijlage een reportage over de Ajaxstraat in Rotterdam.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do okt 29, 2009 11:50 am

Wellicht wel. Maar dat geldt dan niet voor deze pot. Ajax krijgt zelfs de laatste jaren complimenten van notabene de coach(es) van Feyenoord dat de inzet en mentaliteit fantastisch is.

Nee, ik maak me om de instelling van de spelers geen zorgen. Er zijn genoeg jongens binnen het team die weten wat deze wedstrijd betekent.

Ik heb ingezet op 5-0 en 6-0. Okay... mede ingegeven door de quotes die erachter stonden. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax de wedstrijdmentaliteit zal hebben zoals in de tweede helft tegen AZ. En Feyenoord zal zijn best ook doen, maar simpelweg tekort schieten. Dit wordt ene lekkere overwinning. Ben ik heilig van overtuigd. (en als we verliezen... kunnen ze de pleuris krijgen :hypocrite.gif: )
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 29, 2009 11:56 am

De laatste jaren is de wedstrijdinstelling tegen Feyenoord thuis inderdaad meestal wel in orde. Al vind ik dat er nog wel eens individuele gevallen tussen zitten die het kennelijk niet helemaal begrijpen.

En als die instelling zondag in orde is mag het geen probleem zijn om te winnen. Want ik durf wel te stellen dat wij beter spelersmateriaal tot onze beschikking hebben.
Nil volentibus arduum

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 29, 2009 12:05 pm

Ik maak me dus voor niets zorgen? :blush.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do okt 29, 2009 12:25 pm

:onfire.gif: :ajaxscarf.gif: ABSOLUUT! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
Op naar de vierde ster!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 29, 2009 12:35 pm

Komt zaterdag allen naar de Ajax-training!

Goed nieuws voor ons Ajacieden! De training van zaterdag voorafgaand aan Ajax-feyenoord is openbaar!
De training begint om 10.30 op de velden naast de ArenA.
Het supportershome is zaterdag vanaf 10.00 uur geopend!

Namens de AFCA Supportersclub willen we Martin Jol bedanken voor zijn medewerking. Toen hij hoorde dat het onze traditie is om de spelers bij de laatste training voor De Klassieker een hart onder de riem te steken, aarzelde hij geen moment en besloot de training openbaar te maken. Klasse Martin!

KOMT ZATERDAG DUS ALLEN NAAR DE TRAINING!

SPELERS EN TRAINERS KIJKEN NU AL REIKHALZEND UIT NAAR DE MASSALE OPKOMST!

Bron: AFCA supportersclub

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 29, 2009 1:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is dat nou juist niet de makke van (in ieder geval) de laatste jaren? Moeilijke wedstrijden winnen, makkelijk wedstrijden verliezen, door een te nonchalante houding?
Ik vond de malaise van de laatste jaren (Koster, Van Basten) in de meeste gevallen niet aan nonchalance te wijten. Vaak zag ik dat ze hartstikke hun best deden, maar dat er gewoon geen plan was. Ook dit seizoen vind ik Ajax meestal erg hard werken, hoor. En wat beter voetballen (meer lijn, meer patronen, meer teamgeest). Dat vind ik wel degelijk 'groeiende' (vandaar ook de goede resultaten tot dusver). Daarover geen klachten, en zondag verwacht ik niets anders.

K.
Still alive...

martijn401

Bericht door martijn401 » do okt 29, 2009 1:30 pm

De Klassieker vooraf: álle weetjes
FOTO¿S PRO SHOTS

AMSTERDAM - In de Arena in Amsterdam staat zondag voor de 55ste keer De Klassieker op het programma. Van de voorgaande 54 'afleveringen' in Amsterdam won Ajax er 29 en won Feyenoord 11 keer. Het werd 14 keer gelijk. Een overzicht met alle weetjes van dé voetbalwedstrijd van Nederland.
* Vorig seizoen won Ajax op 15 februari 2009 'De Klassieker' voor eigen publiek. Thomas Vermaelen en Urby Emanuelson scoorden en bij Feyenoord werd Dwight Tiendalli uit het veld gestuurd (82').

* Op 28 augustus 2005 won Feyenoord voor het laatst bij Ajax. Het werd 1-2 door doelpunten van K2: Salomon Kalou en Dirk Kuyt. Voor Ajax scoorde Angelos Charisteas. Bij Feyenoord werd Ferne Snoyl uit het veld gestuurd.

* De eerste Klassieker in eredivisieverband in Amsterdam had plaats op 17 maart 1957. Ajax won toen met 1-0 van Feyenoord.

* Op 1 november 1975 scoorde Ruud Geels 5 keer in de 6-0 zege van Ajax op Feyenoord in het Olympisch Stadion.

* De laatste keer dat Feyenoord Ajax in Amsterdam van scoren afhield was op 28 oktober 1978 toen het 0-0 werd.

* De grootste uitnederlaag van Feyenoord ooit in de Eredivisie was op 18 september 1983: 8-2 bij Ajax. Bij Feyenoord speelde Johan Cruijff mee, maar niet Mario Been. Bij Ajax scoorde Marco van Basten 3 keer. Feyenoord werd ondanks deze nederlaag in het seizoen 1983/1984 landskampioen.

* 30 november 2003: Rafael van der Vaart maakt een onvergetelijk doelpunt in De Klassieker. Op een voorzet van Nicolae Mitea geeft hij Patrick Lodewijks met een vliegende hakbal in de lange hoek het nakijken.

* Op 21 september 2008 eindigde De Klassieker in De Kuip in 2-2 door doelpunten van Jon Dahl Tomasson (2x) voor Feyenoord en Jeffrey Sarpong en Klaas-Jan Huntelaar voor Ajax. Er werd 9 keer geel gegeven.

AJAX
* Martin Jol, de trainer van Ajax, stond in de aanloop naar het seizoen 2004/2005 in de belangstelling van Feyenoord. Uiteindelijk besloot voorzitter Jorien van den Herik anders, met de woorden dat hij Jol 'ietwat dikkig' vond. Uiteindelijk werd Ruud Gullit benoemd tot hoofdtrainer van Feyenoord.

* Jol is toe aan zijn 250ste duel als hoofdtrainer in de Eredivisie en aan zijn 100ste overwinning daarin.

* Luis Suarez ligt op koers om dit seizoen 46 eredivisiegoals te maken, hetgeen een verbetering van het eredivisierecord van Coen Dillen zou betekenen. Dillen maakte 43 goals in het seizoen 1956/1957.

* Na 11 wedstrijden staat de teller bij de Uruguayaan op 15. Destijds stond de teller bij Dillen na 11 duels op 9 goals.

* Zes spelers van Ajax, Suarez, De Zeeuw, Toby Alderweireld, Gregory van der Wiel, Jan Vertonghen en Maarten Stekelenburg, misten dit seizoen nog geen minuut. Dat is het grootste aantal van alle clubs.

* Ajax is sinds een 4-3 nederlaag bij PSV op 16 augustus in zijn laatste 8 Eredivisieduels ongeslagen.

* Sinds een 0-1 nederlaag tegen sc Heerenveen op 31 januari verloor Ajax niet meer in de Arena. De serie beloopt 12 ongeslagen duels. In 5 thuisduels dit seizoen produceerde Ajax de doelcijfers 17-1. De enige bezoeker die in de Arena dit seizoen scoorde was ex-Feyenoorder Benjamin De Ceulaer van RKC Waalwijk.

* Eyong Enoh (4) staat op scherp.

FEYENOORD
* Denny Landzaat maakte zijn profdebuut bij Ajax (30 maart 1996: Roda JC - Ajax 2-0). Verder dan dat duel kwam het niet voor Landzaat in de Amsterdamse hoofdmacht.

* Ook Tim de Cler debuteerde voor de Amsterdammers (23 april 1998: Ajax - Willem II 6-1). Hij kwam in 5 seizoenen (1997-2002) tot 75 eredivisieduels, waarin hij 2 keer scoorde.

* Feyenoord kan wegens een schorsing niet beschikken over clubtopscorer Jon Dahl Tomasson (5 goals). Tomasson scoorde 7 keer in 13 duels met Ajax. Geen enkele andere huidige Feyenoorder scoorde meer dan 1 keer tegen Ajax.

* Roy Makaay scoorde nog niet in 10 eredivisieduels met Ajax. Tegen geen andere club vindt hij scoren moeilijker.

* André Bahia miste als enige Feyenoorder dit seizoen nog geen minuut.

* Jon Dahl Tomasson en Sekou Cissé zijn geschorst. Leroy Fer (6) en Giovanni van Bronckhorst (4) staan op scherp.
29/10/09 12u40
AD.nl

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 29, 2009 1:35 pm

De laatste keer dat Feyenoord Ajax in Amsterdam van scoren afhield was op 28 oktober 1978 toen het 0-0 werd.
Volgens mij zo en zo de enige keer dat er in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord niet is gescoord
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 29, 2009 1:47 pm

LucaS schreef:Volgens mij zo en zo de enige keer dat er in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord niet is gescoord
Sowieso...

Sorry...

:hypocrite.gif: :neutral.gif:

K.
Still alive...

Harm

Bericht door Harm » do okt 29, 2009 1:56 pm

Lucas is een beetje een Belgiqueske

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 29, 2009 2:01 pm

Dit is natuurlijk alleen maar omdat Blind en Jöhnk sowieso altijd op deze manier gebruiken!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 29, 2009 2:08 pm

Wat gebruik ik?

Het grappige is dat mensen die met Blind samenwerken op een gegeven moment ook 'zo en zo' gaan zeggen. Zoals Van Basten vorig jaar, en Jol heeft het ook al een keer gezegd. Terwijl die nota bene uit Duitsland is overgekomen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do okt 29, 2009 3:31 pm

Kowalczyk schreef:
LucaS schreef:Volgens mij zo en zo de enige keer dat er in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord niet is gescoord
Sowieso...

Sorry...

K.
Dat doet echt bijna iedereen fout. Heel apart.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 29, 2009 3:44 pm

In de rust zal afscheid worden genomen van Thomas Vermaelen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid

Bericht door joey » do okt 29, 2009 3:49 pm

De Dominee schreef:
Kowalczyk schreef:
Sowieso...

Sorry...

K.
Dat doet echt bijna iedereen fout. Heel apart.
Luuk doet dat expres, meen ik me te herinneren.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 29, 2009 3:51 pm

Uijteraard!
Mijn helden Jöhnk en Danny gebruiken zo en zo in plaats van sowieso.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 29, 2009 4:03 pm

LucaS schreef:Uijteraard!
You got it... Ik dacht al: wat vreemd, Luuk is altijd foutloos.

My bad.

:ajaxsmiley.gif:

K.
Still alive...

Plaats reactie