Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Ik heb de overtreding niet gezien, maar elkje voetbalwedstrijd zit vol met overtredingen. Het kan natuurlijk best dat een 'normale' overtreding een gebroken been tot gevolg heeft, onbedoeld
I think I lost my fucking headache
- martijn401
Rode kaart was terecht geweest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat is diep en diep rood, en ik zou hem zijn excuses in z'n .. laten steken ...
Blij met de punten ...
Wat een mongool, zeg. Diep en dieprood.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
http://www.vkblog.nlDrenthe zegt sorry en het leven gaat gewoon verder
dinsdag 29 september 2009 13:24 door Charles en Willem
Rubriek Ruimte op links in de Volkskrant van dinsdag 29 september
Zo gemakkelijk gaat dat dus, in het voetbal. Royston Drenthe breekt de enkel van Marc Bertran van Tenerife, belt op om te zeggen dat het hem spijt en we gaan over tot de orde van de dag. Nou ja, behalve Bertran dan. Die is drie of vier maanden uitgeschakeld. Eigenlijk zouden we een rubriek moeten beginnen bij de krant: wangedrag van de week op het voetbalveld. Rubrieken met zoveel ruimte bestaan echter niet. Genomineerd tijdens het afgelopen weekeinde is in ieder geval Royston Drenthe van Real Madrid.
Allereerst die inleidende zin boven de schuldbetuiging op de website van Real, die rechtpraat wat krom is. ‘Bertran is geblesseerd geraakt door een tackle van Royston Drenthe, maar de verdediger belde hem om te zeggen dat het geen opzet was.’ Vooral dat woordje ‘maar’ is stuitend. Aha, eigenlijk is het probleem geen probleem meer, want onze voetballer heeft grootmoedig zijn excuses aangeboden. Een waarlijk schrale troost is dat voor Bertran, een 27-jarige prof die, gezien het verloop van zijn loopbaan, alle zeilen moet bijzetten om mee te kunnen in de top. Wie weet, is het gedaan met hem. Drenthe zei dus dat het geen opzet was en warempel, dat klinkt geloofwaardig. Je ziet het ook aan zijn geschrokken reactie. Die is niet gespeeld. Op dat moment is ook nog niet duidelijk dat Bertrans enkel is gebroken, want die staat weer op en loopt mank doch dapper door.
Drenthe, die zich voor deze wedstrijd een basisplaats verwierf in het elftal van Real (en dat is knap) mag dan oprecht spijt hebben, het gaat om de zonde voor het berouw. ‘Het kan gebeuren in sport’, zegt Drenthe op de site. Nee, het kan vooral en vrijwel alleen gebeuren omdat voetballers met twee bijna gestrekte benen naar de ledematen van de tegenstander glijden. Dat mag niet. Drenthe is op de beelden een soort skiër die onderuitgaat bij het missen van een poortje. Geen kans op de bal en dan, pats, de ene voet boven op de enkel van de collega. Fel voetballen is daadwerkelijk iets anders dan rauwe onbesuisdheid. Ook Spaanse columnisten spreken schande van de overtreding. Ze veroordelen ook voorzitter Perez, die de mond vol heeft van normen en waarden bij zijn spelers.
Het gaat dus om de manier waarop, het gaat om die duizenden beenbreuken die op wonderbaarlijke wijze worden voorkomen, slechts omdat potentiële slachtoffers scheenbeschermers dragen of instinctief precies op tijd opspringen. Het wordt tijd dat de bonden daadwerkelijk met de grote schoonmaak beginnen, en dat scheidsrechters voor dit soort overtredingen de rode kaart geven in plaats van geel of niets. Het is al vaker geopperd, maar probeer het eens: een schorsing voor de dader, zolang het slachtoffer geblesseerd is. En in de tussentijd moet de veroordeelde zich nuttig maken voor het voetbal: tribunes schoonmaken, lezingen houden op scholen, trainingen geven aan kinderen in achterstandswijken of, in het geval van Drenthe, boodschappen doen voor Bertran. Mochten de bonden problemen hebben bij het bedenken van alternatieve straffen, dan mogen ze bellen. Dat hoeft niet per se tijdens kantooruren.
Willem Vissers
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
VZ'Huntelaar zat onder niveau van Real Madrid'
De grote schoonmaak die Real Madrid deze zomer hield werd al veelvuldig besproken. De Koninklijke kocht voor veel geld wereldsterren als Cristiano Ronaldo, Kaká en Karim Benzema en drie van de zes Nederlanders werden daar de dupe van. In De Telegraaf ontkent Jorge Valdano dat Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder en Arjen Robben zijn vertrokken wegens economische redenen: “Dat is niet de hoofdreden.”
De algemeen directeur ontkent niet dat het vertrek van het drietal ‘vanuit economische motieven plaatsvond’, maar de beslissing was volgens Valdano vooral van technische aard. "Klaas-Jan is een goede spits, maar zit onder het niveau Real Madrid en onder het niveau van onze eerste keus Karim Benzema en tweede keus Raul en Van Nistelrooij”, begon hij zijn uitleg. “We hebben met AC Milan een internationale topclub voor hem gevonden.”
Wesley Sneijder was volgens het bestuurslid wél van het juiste niveau. “Maar na de komst van Xabi Alonso en Granero zaten wij met een overschot aan offensieve middenvelders. Uit een analyse bleek dat Wesley overbodig was, maar tegelijkertijd het meeste geld zou opleveren, omdat hij van Europees topniveau is. Ik denk dat hij bij Internazionale op zijn plaats is."
Arjen Robben hoefde, zoals bekend, niet weg. “Maar hij nam al bij voorbaat geen genoegen met een minder prominente rol bij Real Madrid”, aldus Valdano. “Zijn vader is langs geweest en die claimde een basisplaats voor Arjen. Aan die eis konden wij niet voldoen. Robben zou zeker regelmatig in de basis starten. Soms echter op de bank, omdat hij ook als invaller in staat is om wedstrijden op het hoogste niveau te beslissen. Zo'n rol zag hij niet voor zichzelf weggelegd.”
Het stinkt aan alle kanten!
Voorlopig hebben ze weer verloren het weekend en staan ze weer op achterstand
Weer? Voor het eerst dit seizoen, Luuk. Hoop natuurlijk dat het veel vaker gebeurt, maar vooralsnog draait het daar prima. Niet zo gek ook, want achter het huidige sterrenensemble zit veel meer gedachte dan achter het Galáctico-elftal van begin deze eeuw.
O, ik zal niet beweren dat de transferpolitiek van Madrid automatisch leidt tot succes. Misschien kun je hetzelfde presteren met Sneijder als met Kaka, dat hangt ook van de rest van het team af. Bovendien is Kaka natuurlijk niet alleen om sportieve redenen aangetrokken. Hij is mediagenieker dan Sneijder en dus commercieel interessanter. Dat vinden ze daar heel belangrijk.
Het stinkt aan alle kanten!
Het seizoen is net begonnen. 5e wedstrijd in de competitie?Enganche schreef:Weer? Voor het eerst dit seizoen, Luuk. Hoop natuurlijk dat het veel vaker gebeurt, maar vooralsnog draait het daar prima. Niet zo gek ook, want achter het huidige sterrenensemble zit veel meer gedachte dan achter het Galáctico-elftal van begin deze eeuw.
Met CL erbij hebben ze 7 uit de 8 officiële wedstrijden gewonnen. En uit bij Sevilla is een wedstrijd die iedere Europese topclub kan verliezen. Ik snap dat je het niet zo hebt op Real Madrid (ik ook niet), maar tot nu toe gaat het daar gewoon prima.
In de competitie dus 1 van de 5 verloren. Natuurlijk moet ik Madrid niet, maar vooralsnog voldoet het nog niet aan de verwachting. Heb je ze tegen Zurich gezien?
Nou, tegen Sevilla kun je verliezen, maar volgens mij had het gewoon 6 - 1 moeten zijn .. en dat is iets anders als .. kun je verliezen .. overgens deed Ronaldo niet mee ..Enganche schreef:Met CL erbij hebben ze 7 uit de 8 officiële wedstrijden gewonnen. En uit bij Sevilla is een wedstrijd die iedere Europese topclub kan verliezen. Ik snap dat je het niet zo hebt op Real Madrid (ik ook niet), maar tot nu toe gaat het daar gewoon prima.
Blij met de punten ...
Real draait alles behalve prima natuurlijk. Die krijgen klop van iedere ploeg die een beetje kan voetballen en een organisatie heeft!
IK GELOOF!!!!!!
Eén uit de zes, Luuk. En drie punten achter op de vorig jaar ongenaakbare kampioen, die al jaren aan een elftal werkt.LucaS schreef:In de competitie dus 1 van de 5 verloren. Natuurlijk moet ik Madrid niet, maar vooralsnog voldoet het nog niet aan de verwachting. Heb je ze tegen Zurich gezien?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit Real is zoveel beter dan dat van afgelopen jaar. Nogal wiedes ook.
Xabi Alonso is een hele goede aankoop geweest.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ook inderdaad. Er wordt hier vergeten dat ze afgelopen seizoen in de laatste 4 potjes welgeteld...0 punten wisten te halen. Hoogtepunt? Die 2-6 in eigen huis tegen Barcelona.
Als ie de bal heeft, zijn er weinig beter. Bij balverlies is ie een drama, grossiert in overtredingen door een gebrek aan snelheid en corrigerend vermogen. Denk aan de CL-finale van 2007.D_skilled schreef:Xabi Alonso is een hele goede aankoop geweest.
Barca wordt weer gewoon kampioen en Real wint de CL ook niet. Dat denk en hoop ik.
-
- AT Toto winner 15/16
Barca heeft trouwens ook meer dan 100 miljoen uitgegeven aan spelers.
Maar wel met een idee. Milito langdurig geblesseerd, Zlatan als spits (Eto'o is in dat bedrag ook opgenomen), Maxwell als (back-up) linksback. Daarnaast krijgt de jeugd ook de kans.
Barca is niet te vergelijken met Real.
Barca is niet te vergelijken met Real.
IK GELOOF!!!!!!