Ja het was armoedig, maar ook weer typisch PSV. Ik heb namelijk zelden het gevoel dat PSV superieur is ten opzichte van een tegenstander, maar trekt men toch aan het langste einde in wedstrijden.LucaS schreef:Ze werden wel vreselijk weggespeeld vandaag hoor
PSV 2009-2010
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: PSV 2009-2010
Wat was het bedroevend slecht zeg. Toch een puntje gewonnen vandaag.
Ik weet niet wie er onder de lat stond, maar ik ken hem niet :-)
Maar het probleem bij PSV zat vandaag op de bank. je weet dat Utrecht aardig kan voetballen en dan moet je Afellay niet op de positie van verdedigende middenvelder neerzetten. Mertens kon er continu overheen gaan. En ik vond het van weinig respect voor de tegenstander getuigen om een 18-jarige binnen de lijnen te brengen voor Afellay, volgens mij had hij gewoon Simons op Mertens moeten zetten. Simons is uitstekend in staat om een tegenstander een wedstrijd uit te schakelen. Los daarvan lukte werkelijk waar helemaal niks, passes over 5 meter kwamen niet aan en dat bleef de gehele wedstrijd. Volgens mij een gevalletje onderschatting en dat zijn ze de gehele wedstrijd niet meer te boven gekomen.
Maar toch de 0 gehouden, dan moet het wel een goede verdediging zijn, nietwaar Luuk?
Dszudszak had er natuurlijk eerder afgehaald moeten worden, die liep te gefrustreerd op het veld. Maar ja, als je twee wissels verspeeld, dan blijft er niet veel over.
Ik weet niet wie er onder de lat stond, maar ik ken hem niet :-)
Maar het probleem bij PSV zat vandaag op de bank. je weet dat Utrecht aardig kan voetballen en dan moet je Afellay niet op de positie van verdedigende middenvelder neerzetten. Mertens kon er continu overheen gaan. En ik vond het van weinig respect voor de tegenstander getuigen om een 18-jarige binnen de lijnen te brengen voor Afellay, volgens mij had hij gewoon Simons op Mertens moeten zetten. Simons is uitstekend in staat om een tegenstander een wedstrijd uit te schakelen. Los daarvan lukte werkelijk waar helemaal niks, passes over 5 meter kwamen niet aan en dat bleef de gehele wedstrijd. Volgens mij een gevalletje onderschatting en dat zijn ze de gehele wedstrijd niet meer te boven gekomen.
Maar toch de 0 gehouden, dan moet het wel een goede verdediging zijn, nietwaar Luuk?

Dszudszak had er natuurlijk eerder afgehaald moeten worden, die liep te gefrustreerd op het veld. Maar ja, als je twee wissels verspeeld, dan blijft er niet veel over.
ALs ze dat nu 7 keer achter elkaar doen, Harm, dan is het ongetwijfeld een sterke verdediging
I think I lost my fucking headache
Krijgt psv nu min-punten?LucaS schreef:Ze werden wel vreselijk weggespeeld vandaag hoor
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nee, maar als de discussie is dat PSV volgens sommigen de grote titelfavoriet is, dan is het volkoemn logisch om dit op te merken. Ik heb niet veel kampioenen zo vreselijk weggespeeld zien worden. Wil niet zeggen dat dat nooit gebeurt. Zo werd Feyenoord bij het een-na-laatste kampioenschap (of was het er nog een voor?) met 8-2 vernederd in het olympisch stadion
Verloor Ajax niet met 5-1 of 5-2 bij Twente (Dick van Dijk nog bij Twente) en werd Ajax niet kampioen?LucaS schreef:Nee, maar als de discussie is dat PSV volgens sommigen de grote titelfavoriet is, dan is het volkoemn logisch om dit op te merken. Ik heb niet veel kampioenen zo vreselijk weggespeeld zien worden. Wil niet zeggen dat dat nooit gebeurt. Zo werd Feyenoord bij het een-na-laatste kampioenschap (of was het er nog een voor?) met 8-2 vernederd in het olympisch stadion
Verloor psv thuis niet met 5-1 van Ajax (Onder HtC!), maar werd wel kampioen?
... maar het zegt niets, RKC wordt wekelijks weggespeeld, maar wordt (ook) geen kampioenLucaS schreef:Inderdaad, zoals ik al zei, het komt voor.

-
- AT Toto winner 10/11
En ja hoor, Afellay heeft weer eens afgezegd voor Oranje. Zal bij de volgende competitieronde wel weer volledig fit zijn. Wanneer gaat Van Marwijk hier wat tegen ondernemen?Zlatan Son of God schreef:LucaS schreef:Affelay zijn excuus om af te zeggen voor oranje weer binnenIk was al exact het zelfde aan het typen!
Even los van dit. Welke idioot verzint het om gedurende de competitie een vriendschappelijke interland in Australie te plannen? Dat zijn leuke reisjes aan het einde van het seizoen, maar toch niet nu?
Mee eens, wie verzint het, maar dat staat los van het feit dat Affellay altijd afzegt als het hem niet uitkomt of psv niet uitkomt? Engelaar wil graag, maar Oojer komt niet, Affellay komt ook niet enz. Ajax moet gewoon alle spelers ziek melden, lekker trainen, geen jet-lag, geen kans op blessures.Harm schreef:Even los van dit. Welke idioot verzint het om gedurende de competitie een vriendschappelijke interland in Australie te plannen? Dat zijn leuke reisjes aan het einde van het seizoen, maar toch niet nu?
Zal Van Bronkhorst ook weer afzeggen?
Van der Wiel zegt af voor Oranje vanwege hersenschudding
Gregory van der Wiel heeft zich bij het Nederlands elftal afgezegd voor de trip naar Australië. De verdediger kampte al de gehele week met lichte nek-, schouder- en rugklachten. Tegen Roda JC blijkt hij een hersenschudding opgelopen te hebben. Hij is minimaal een week uitgeschakeld. In samenspraak met de arts van de KNVB is besloten ...Lees verder.
Laatst gewijzigd door Aristides op zo okt 04, 2009 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Scherrer schreef:En ja hoor, Afellay heeft weer eens afgezegd voor Oranje. Zal bij de volgende competitieronde wel weer volledig fit zijn. Wanneer gaat Van Marwijk hier wat tegen ondernemen?Zlatan Son of God schreef:LucaS schreef:Affelay zijn excuus om af te zeggen voor oranje weer binnenIk was al exact het zelfde aan het typen!
Niet, behalve dat Afellay echt geen basisplaats krijgt als hij zich zo gedraagt.
Heel voorspelbaar inderdaad.

Het stinkt aan alle kanten!
Belachelijk om midden in het seizoen een oefeninterland af te spreken. En dan ook nog zo' n teringeind weg. Het breekt het ritme, en er staat de week rond de 21e gewoon weer europacup op het program. Het dient ook nergens toe, gaat van Marwijk experimenteren? Heeft hij nieuwe spelers opgeroepen om uit te proberen? Gaat alleen maar om geld voor de knvb, lijkt mij.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik ben het met Harm en LucaS eens, deze interland is erg raar gepland. 'Even' heen-en-weer naar Australië voor een onnodige oefeninterland is onverantwoord. Het is puur en alleen commercieel interessant, vermoed ik.
Laat Baseman dit niet lezen!!Harm schreef: Maar het probleem bij PSV zat vandaag op de bank.
Je hebt wel volledig gelijk trouwens, ook v.w.b. Simons. Waarom vertelt die Rutten zo'n jongen niet voor het seizoen dat ie kan opzouten?! Nu maakt die man het zichzelf moeilijk. Middenvelder af, verdediger af, aanvoerder af. Zo ga je niet met een bewezen prof om. Die Rutten kan qua relatiemanagement nog heel wat leren van MvB.

Orlando van Hanegem viel ook volledig door de mand. Tja, het tempo lag wat hoger dan tegen Willem II. BvM heeft net zo'n blinde vlek v.w.b. Engelaar als Rutten. Gisteren was Bakkal naast Isaksson de enige PSV'er die op de been bleef. En die zit dús niét bij Oranje.

Aristides schreef: Van der Wiel zegt af voor Oranje vanwege hersenschudding
Wie kopt 'm in. Utreg niet, lijkt me.
Affelay moet gewoon aangeven dat ie enkel geinteresseerd is in de eindtoernooien en niet in die 2 jaar daartussen. BvM deed effe flink door VdV te passeren. Laat ie die Affelay eens de wacht aanzeggen. Z'n rol tijdens de kwalificatie was nihil. Kies dan iemand die er wel zin in heeft. Bakkal bijv.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Die is eind juli geopereerd aan zijn knie, zou 2 a 3 maanden uit de roulatie zijn.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Omdat zijn vrouw hoogzwanger is? 

Stevens arbitreert tegen PSV
EINDHOVEN, dinsdag
Huub Stevens heeft een arbitragezaak aangespannen tegen PSV. De coach en de Eindhovense club hebben ruzie over de vertrekregeling die bij het tussentijdse afscheid van Stevens overeengekomen werd. PSV vordert het reeds betaalde bedrag van de Limburger terug en weigert de tweede termijn te betalen. Dit omdat Stevens zich na zijn vertrek in onder andere een interview met Telesport negatief heeft uitgelaten over zijn voormalige werkgever.
Volgens PSV heeft de oefenmeester daarmee een contractueel bepaald stilzwijgen verbroken. Dat kan nooit de reden zijn om een dergelijk groot bedrag in te houden. Ik ben positief over de afloop”, aldus advocaat Eric Vilé van Stevens. PSVdirecteur Jan Reker wil nog niets zeggen over de kwestie. „Ik reageer pas als er een uitspraak is”, aldus Reker. De zaak dient op 15 oktober.
Laatst gewijzigd door 999 op di okt 06, 2009 7:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Eindhovense club gaf volgens makelaar Ploegsma opdracht om te jonge spelers te adviseren
PSV TER DISCUSSIE
EINDHOVEN, dinsdag
Uitgerekend PSV, de club die voorop gaat in de strijd tegen spelersmakelaars die de regels overtreden, blijkt FIFA-agent Kees Ploegsma junior te hebben gevraagd ouders van voetballers onder de zestien jaar van advies te voorzien. Wereldvoetbalbond FIFA heeft zakelijke contacten tussen spelers van die leeftijd en een voetbalmakelaar verboden. „PSV heeft mijn zoon gevraagd om enkele ouders advies te geven. Daar is in onze ogen niets mis mee”, aldus Kees Ploegsma senior, die namens makelaarskantoor SEG, waar hij en zijn zoon voor werken, reageert. De KNVB en PSV-directeur Jan Reker denken er echter anders over.
De voetbalbond is in het bezit van anonieme getuigenissen over de benadering van Ploegsma junior en de aanklager betaald voetbal wil dolgraag een onderzoek starten.
PSV-directeur Jan Reker, die niets van de opdracht zegt te weten, is daar onder zijn personeel al mee begonnen. Voor de Eindhovense club komt de beschuldiging bijzonder ongelegen, want juist de 21-voudig kampioen van Nederland diende eerder dit jaar een klacht tegen FIFA-makelaar Arie Treffers. PSV slaagde erin te bewijzen dat Treffers contacten zocht met ouders van spelers die nog zestien moesten worden. De tuchtcommissie gaf Treffers een voorwaardelijke boete van 5000 euro.
De aanklager betaald voetbal van de KNVB bekijkt nu de mogelijkheid om Kees Ploegsma junior te dagen. „De ouders die anonieme verklaringen hebben afgelegd, moeten eerst officieel een aanklacht indienen. De aanklager heeft de getuigenissen in zijn bezit en zal proberen met hen in contact te treden”, zegt Renkse Bruinsma van de KNVB.
Kees Ploegsma junior zegt niets te vrezen, omdat hij in opdracht van PSV handelde en naar eigen zeggen slechts advies heeft gegeven. Bovendien hebben de betreffende spelers op hun zestiende niet voor begeleiding van SEG gekozen. „Ik wacht een eventueel onderzoek om die redenen met het volste vertrouwen af”, aldus de spelersbegeleider.
Bij PSV zitten ze wel behoorlijk met de zaak in hun maag.
Volgens algemeen directeur Jan Reker is het ontoelaatbaar dat werknemers van PSV een rol spelen bij het koppelen van te jonge spelers aan agenten. „Als dit klopt, is het natuurlijk niet goed”, zegt Reker. „Ook als het slechts gaat om uitleg en dus niet om begeleiding, kan ik daar niet akkoord mee gaan. Je moet alle schijn vermijden. Daarnaast is het niet de taak van een club om een speler op een bepaalde makelaar te wijzen, dat moet zo’n jongen samen met zijn ouders regelen.”
Volgens Reker is hoofd opleiding Wiljan Vloet, die zich door het bedrijf van Ploegsma laat begeleiden, in ieder geval niet verantwoordelijk voor de opdracht aan zijn eigen begeleiders. „Hij heeft ontkend”, zegt Reker. De rol van hoofd jeugdscouting Rini de Groot, die op de hoogte zou zijn geweest van de gesprekken die Ploegsma junior voerde met de ouders, heeft de directeur nog niet in kaart kunnen brengen. „Ik ben daar mee bezig”, aldus Reker. De Groot zelf wil overigens niet reageren op de beschuldiging.
Saillant detail is dat Kees Ploegsma senior, vader van Kees junior, één van de grondleggers is van Pro Agent. Deze belangenorganisatie van tientallen Nederlandse makelaars maakt zich sinds de oprichting in 2006 hard voor het naleven van de FIFA-regels omtrent de begeleiding van spelers. Ploegsma senior zegt dat Arie Treffers zijn bedrijf in een kwaad daglicht probeert te brengen. „Eén van de mensen (Patrick van Overbeek, pleegvader van PSV-talent Elvio do Rosario, red.) waar mijn zoon op verzoek van PSV mee heeft gesproken, is later compagnon van Treffers geworden. De lijntjes zijn duidelijk.”
Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, wil niet inhoudelijk op de affaire reageren. „Ik wil slechts kwijt dat de functie van Ploegsma bij Pro Agent (wat een officiële gesprekspartner is van de KNVB, red.) geen invloed heeft op het eventuele onderzoek. Dat zal zonder aanzien des persoons gebeuren.”
Blij met de punten ...
Waarom zou hij ?wimpey schreef:Je hebt wel volledig gelijk trouwens, ook v.w.b. Simons. Waarom vertelt die Rutten zo'n jongen niet voor het seizoen dat ie kan opzouten?!
Simons is belangrijk in de groep, heeft veel ervaring en kan nog altijd waardevol zijn. Simons speelde veel in de voorbereiding, maar Rutten is nu eenmaal voorstander van 3 voetballende middenvelders en Simons is meer een breker. Daarna werd Simons nog gebruikt als centrale verdediger, maar daarin ging het enkele keren mis. Niet geheel onlogisch dus dat Simons nu op de bank zit, al hoop ik dat hij daarmee om kan gaan en behouden blijft. Een sterke bank is belangrijk en Simons is een goede prof en leuke vent.
De stijl van Rutten heeft overigens zijn nadelen, wat de wedstrijd tegen Utrecht ook duidelijk aantoonde. PSV heeft nog moeite als de tegenstander een goede aanvallende middenvelder heeft die over het veld zwerft, zoals Mertens bij Utrecht en Honda bij VVV. In die wedstrijden speelde Engelaar ook slecht (terwijl hij tegen Cluj en Willem II uitstekend speelde) en heeft Afellay moeite met zijn nieuwe rol (waar hij die rol in de andere wedstrijden toch goed oppakte). Rutten heeft nog werk dus.
Nee, Rutten moet in dergelijke wedstrijden niet kiezen voor Engelaar, maar voor Simons. Voetballend zijn spelers als Afellay en Engelaar beter dan Simons, maar als een speler als Mertens uit de wedstrijd gespeeld moet worden, dan stel je gewoon Simons op, ik snap niet waarom dat niet gebeurde.
Engelaar is voetballend helemaal niet goed. Dat bleek weer tegen Utrecht. Hij komt handelingssnelheid tekort.