Italië
Moderator: mods
Re: Italië
Wat een blunder van Casetti was dat bij de goal van Diego. Snap uberhaupt niet dat Casetti de voorkeur krijgt boven Marco Motta.
Tweede helft Vucinic er ook maar in voor Taddei. Dan mag Totti achter Vucinic gaan spelen.
Tweede helft Vucinic er ook maar in voor Taddei. Dan mag Totti achter Vucinic gaan spelen.
- martijn401
Val nu pas weer in, 1-3 Juve. Waren ze echt zoveel beter?
Nee, ging behoorlijk gelijk op tot de 1-2 van Diego een minuut of 20 voor tijd. Daarna een overwicht en veel kansen voor Roma maar geen goals.
Laatste minuut een countertje van Juve en Felipe Melo die knap scoort.
Laatste minuut een countertje van Juve en Felipe Melo die knap scoort.
- martijn401
Okay thanks voor de samenvatting.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Spalletti moet een beetje uitkijken nu, trouwens. Vorig jaar zat hij ook al niet zo stevig meer in het zadel, maar deze 0 uit 2 zal weer voor wat heibel zorgen.
Verder weer leuk dat die Paloschi weer weet te scoren. Verder doet Samp weer goede zaken, daar waar Pazzini en Cassano een prima duo vormen.
Verder weer leuk dat die Paloschi weer weet te scoren. Verder doet Samp weer goede zaken, daar waar Pazzini en Cassano een prima duo vormen.
Ronaldinho
Pirlo
Gatver wat waren beiden slecht, alles uit stand en inspiratieloos. Ronaldinho vertraagt het spel alleen maar, zoals die vorig seizoen al deed. Verder een eervolle vermelding voor die draver van een Jankulovski. Dumpen die gasten, dat zie ik niet goed komen.
Pirlo

Gatver wat waren beiden slecht, alles uit stand en inspiratieloos. Ronaldinho vertraagt het spel alleen maar, zoals die vorig seizoen al deed. Verder een eervolle vermelding voor die draver van een Jankulovski. Dumpen die gasten, dat zie ik niet goed komen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
- peter
Ranieri in plaats van Spalletti? Doe je op de lange termijn lekker goeie zaken. NOT! Kan me voorstellen dat de houdbaarheidsdatum van Spalletti verstreken is en dat je op zoek bent naar wat nieuws, maar hij is en blijft een topcoach. Ranieri is dat, aantoonbaar, niet.Slechte na vier seizoenen weg bij AS Roma
Geschreven op dinsdag, 1 september om 13:27
Luciano Spalletti heeft na vier seizoenen trouwe dienst afscheid genomen van AS Roma. De coach bood zijn ontslag aan vanwege de uiterst povere seizoensstart van de Romeinse club, en dat werd door het bestuur direct geaccepteerd. Als opvolger wordt Claudio Ranieri genoemd, die afgelopen seizoen zijn congé kreeg bij Juventus.
Spalletti trad in 2005 in dienst bij de Giallorossi, nadat hij furore had gemaakt bij Udinese. Hij eindigde met Roma drie keer als tweede, maar moest vorig seizoen genoegen nemen met een teleurstellende zesde plaats. Ook legde hij met Roma in de seizoenen 2006/07 en 2007/08 beslag op de Italiaanse beker.
Ondanks uitstekende resultaten in de voorronden van de Europa League (klinkende 7-1 overwinningen tegen AA Gent en MFK Kosice) besloot Spalletti al na twee speelronden in de Serie A het veld te ruimen. Roma verloor op de openingsdag met 3-2 bij Genoa, en ging afgelopen weekend in eigen huis met 1-3 onderuit tegen Juventus.
Claudio Ranieri, die afgelopen mei werd ontslagen bij Juve, wordt in de Italiaanse media genoemd als de belangrijkste kandidaat om Spalletti te vervangen. De 57-jarige coach was in het verleden werkzaam voor clubs als Valencia, Atlético Madrid en Chelsea.
VZ
- martijn401
Wie zou volgens jou wel een geschikte opvolger zijn Peter?
- peter
Lastig. Een Delio Rossi is een betere keuze, maar dat zal niet gaan.
Mancini zou ik een betere keuze vinden.

Mancini zou ik een betere keuze vinden.
- martijn401
Oke , ja die is beschikbaar. Ben benieuwd, niet dat ik ze heel aandachtig volg, maar in de CL vond ik ze voorgaande seizoenen wel aardig spelen.
- martijn401
nu.nlRanieri volgt Spalletti op bij Roma
Uitgegeven: 2 september 2009 00:14
Laatst gewijzigd: 2 september 2009 00:14
AMSTERDAM - Claudio Ranieri is aangesteld als nieuwe trainer van AS Roma. De 57-jarige Italiaan is de opvolger van Luciano Spalletti, die eerder op de dag vanwege de teleurstellende competitiestart zijn ontslag indiende.
Ranieri zet woensdag zijn handtekening onder een contract voor twee seizoenen. Ranieri was de afgelopen twee seizoenen coach van Juventus, waar hij in mei van dit jaar aan de dijk werd gezet. Als speler begon de voormalig verdediger ooit zijn carrière bij Roma.
In het seizoen 1973/1974 speelde Ranieri zes competitieduels voor de Romeinse club alvorens te vertrekken naar Catanzaro.
© Novum
Heeft die Ranieri ooit wel eens iets aansprekends gepresteerd als trainer? Ik verbaas me er steeds weer over dat er altijd wel een grote club bij hem uitkomt.
Ik heb trouwens de Sport1 samenvatting gezien van Inter- AC Milan, maar ik was erg onder de indruk van het frisse en snelle spel van Inter. Ik ben geen kenner van het Italiaanse voetbal, maar van de CL ken ik ze als erg behoudend en statitsch spelen. Maar dit zag er verdomd lekker uit!
http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Sport1/Web ... -Milan.htm
http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Sport1/Web ... -Milan.htm
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen
Klopt. Ze hebben ook het team om zo te spelen. Motta en Milito zijn voetballers, Sneijder erbij, Zanetti, Cambiasso en Stankovic willen ook voetballen. Chivu en Maicon op de banks is natuurlijk ook gewoon klasse... Met Eto'o en Milito hebben ze nu 2 voetballende spitsen ipv Zlatan alleen.
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind het ook wel een erg zware straf moet ik zeggen.Mutu stuurt een brief naar Blatter en Chelsea
Fiorentina-speler Adrian Mutu heeft via een brief aan Chelsea en de FIFA voorgesteld dat hij een bepaald bedrag schenkt aan enkele goeie doelen in plaats van 17 miljoen euro te betalen aan ex-club Chelsea. "17 miljoen euro kan ik niet betalen."
Het TAS had in juli beslist dat Mutu die vergoeding moest betalen aan Chelsea door zijn cocaïne-affaire in 2004. Chelsea had een jaar eerder 17 miljoen euro betaald aan Parma voor de Roemeen, die na zijn schorsing transfervrij vertrok naar Juventus.
"Zo'n bedrag kan ik niet betalen", zegt Mutu. "Het is geen kwestie van slechte wil, ik ben er eenvoudigweg niet toe in staat", legt Mutu uit. "Dat is de enige en rationele verklaring."
"Ik wil een bedrag geven aan organisaties die jongeren met drugsproblemen helpt. Ik zou organisaties in Firenze en Roemenië uitkiezen, Chelsea mag dat doen in Londen."
Mutu heeft daarom een brief geschreven naar Chelsea, naar de FIFA en FIFA-voorzitter Sepp Blatter met zijn voorstel. De aanvaller van Fiorentina heeft nog één week om in beroep te gaan tegen de uitspraak van het TAS.
Sporza.be
Je bedoelt die Motta die Ajax vorige zomer wilde halen en waar iedereen voor waarschuwde? Die nu vrolijk in de basis staat bij Inter?Rishi schreef:Klopt. Ze hebben ook het team om zo te spelen. Motta en Milito zijn voetballers, Sneijder erbij, Zanetti, Cambiasso en Stankovic willen ook voetballen. Chivu en Maicon op de banks is natuurlijk ook gewoon klasse... Met Eto'o en Milito hebben ze nu 2 voetballende spitsen ipv Zlatan alleen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
Valt toch wel mee met de waarschuwingen? Overigens moet ik wel zeggen dat hij me verbaasd heeft bij Genoa, hoor. Draaide een topseizoen is ook nu weer heel voortvarend begonnen.
Naturaliseren zou een hele mooie optie zijn voor Italië.
Volgens mij werd Ajax hier behoorlijk verguisd omdat we de zoveelste matige voetballer binnen zouden halen, ja.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Peter schreef:Valt toch wel mee met de waarschuwingen? Overigens moet ik wel zeggen dat hij me verbaasd heeft bij Genoa, hoor. Draaide een topseizoen is ook nu weer heel voortvarend begonnen.
Af en toe dacht ik dat ik naar een andere voetballer zat te kijken. Oogde bij Barcelona als een domme houthakker, maar laat in Italië toch zien over intelligentie en voetballend vermogen te beschikken.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
- peter
Huntelaar was gisteren dramatisch, trouwens. Moet ook niet te lang duren, want anders wordt hij daar gewoon een dure bankzitter.
-
Huntelaar zal dramatisch blijven. Zelfs de Serie A, toch zeker niet de sterkste competitie, komt hij er niet aan te pas.Peter schreef:Huntelaar was gisteren dramatisch, trouwens. Moet ook niet te lang duren, want anders wordt hij daar gewoon een dure bankzitter.
Whitey on the moon.
Het lijkt we wat snel om op basis van 50 minuten te concluderen of Huntelaar gaat slagen of niet.
I think I lost my fucking headache
- peter
Dat sowieso. Ik denk alleen dat Borriello volgende week gewoon weer de voorkeur krijgt en dat Huntelaar weer de invaller wordt. Huntelaar heeft altijd wat tijd nodig voordat hij met scoren begint. Hij moet alleen dan wel zijn minuten kunnen maken.