Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Italië

Bericht door peter » za aug 08, 2009 2:51 pm

Hmm afgekeurd doelpunt. Milito schiet raak, maar Eto'o staat hinderlijk buitenspel.

Chivu krijgt geen poot aan de grond bij die Zarate. Wordt continu te kakken gezet en krijgt nu ook geel.

Inter krijgt kansen genoeg, maar geen goals.

Afgelopen. Lazio wint de Super Cup in een heel aardig duel. Duizend Chinese Lazio supporters vieren feest. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » za aug 08, 2009 3:59 pm

Tja, Zonder Zlatan dat scheelt toch een slok op den borrel ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » za aug 08, 2009 4:14 pm

Eto'o speelde niet slecht, maar heel Inter faalde opzichtig in de afronding.

Verder zou ik een vervanger halen voor Stankovic nog.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 10, 2009 4:58 pm

Peter schreef:Eto'o speelde niet slecht, maar heel Inter faalde opzichtig in de afronding.

Verder zou ik een vervanger halen voor Stankovic nog.
Eto'o is nog geen Zlatan.. Ik denk dat Inter flink ingeleverd heeft en dat het erg spannend gaat worden in de Serie A.

peter

Bericht door peter » di aug 11, 2009 9:34 am

Geruchten omtrent Sneijder en/of van der Vaart naar Inter zijn vandaag weer hevig. Gourcuff zou een alternatief kunnen zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 11, 2009 10:01 am

Ik vind dat toch maar niks, die regelmatige transfers van AC Milan naar Inter en vice-versa, Real - Barca en vice-versa.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo aug 12, 2009 2:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » wo aug 12, 2009 3:11 pm

Dida en Favalli worden sowieso geen basisspeler. Pato speelt sowieso en ook Abbiati zal wel keepen. Centrum gaat er ook anders uit zien.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo aug 12, 2009 3:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » wo aug 12, 2009 7:56 pm

Dida zal terug gaan naar Brazilië. want niemand in San Siro wil hem nog in de goal hebben. Favalli komt niet in de basis, omdat hij te oud is. Zal een marginale rol krijgen als back ofzo. Ronaldinho mag eerst zijn vorm terug krijgen, maar zal heus starten. Pato is een absoluut zekerheidje, zeker nu Kakà ook nog eens weg is. Verder verwacht ik een centrum met Thiago. Nesta zal er sowieso wel weer 20 wedstrijden uit liggen, helaas.

Verder hoop ik stiekem dat ze Pirlo en Gattuso nog verkopen naar Chelsea. Zwaar over the hill en ze verwachten basisspeler te zijn. Verpatsen nu het nog kan en je kan met D'Agostino of een De Rossi wat moois op poten zetten. Al met al snap ik sowieso niet zo goed waarom Milan de portemonnaie niet trekt, want met het huidige elftal word je hoogstens 3e.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 13, 2009 8:56 am

Leonardo is tot nu toe dus wel tevreden over de voorbereiding van Thiago Silva?

peter

Bericht door peter » do aug 13, 2009 9:48 am

Ik denk van wel ja. Dit baseer ik op het aantal speelminuten in de voorbereiding. Ik kan me namelijk niet zo een potje herinneren waarin Thiago Silva niet in de basis stond. Sowieso in Amerika en gedurende de Audi Cup was hij altijd basisspeler.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 13, 2009 10:42 am

Peter schreef:Al met al snap ik sowieso niet zo goed waarom Milan de portemonnaie niet trekt, want met het huidige elftal word je hoogstens 3e.
Doe eens een gok. Wat zou de reden daarvoor zijn? Begrotingsproblemen?
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » do aug 13, 2009 10:59 am

Zeker. Milan is zwaar geraakt door de financiële crisis, maar het geld van Kakà zou toch wel voor wat ruimte moeten zorgen. Verder ben ik benieuwd in hoeverre Silvio niet eigenhandig zorgt voor een extra financiële injectie wanneer dat nodig blijkt te zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 13, 2009 11:20 am

Misschien heeft hij dat geld nodig voor zijn feestjes, hehe. :666.gif:

Maar serieus, het feit dat Milan Kaka verpatst zegt al een hoop.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » vr aug 14, 2009 9:52 am

'Spalletti volgt Advocaat op bij Zenit'
Uitgegeven: 14 augustus 2009 10:44
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2009 10:43

SINT-PETERSBURG - Zenit Sint-Petersburg heeft een opvolger gevonden voor de ontslagen trainer Dick Advocaat.
De Russische krant Tvoi Den meldde vrijdag dat de Italiaanse coach Luciano Spalletti op korte termijn een contract tekent bij de ploeg uit Sint-Petersburg. Spalletti is nu nog trainer van AS Roma.

Zenit Sint-Petersburg zette begin deze week Advocaat op straat, omdat de resultaten de laatste weken tegenvielen.

De oefenmeester uit Den Haag beleefde de afgelopen jaren grote successen met de Russische ploeg. Hij won onder meer de landstitel en de UEFA Cup met Zenit. Advocaat gaat op 1 januari aan de slag als bondscoach van België.

Spalletti (50) werd in 2006 en 2007 gekozen tot trainer van het jaar in Italië. Zenit had in eerste instantie Roberto Mancini op het oog als opvolger van Advocaat, maar de club kon geen overeenstemming bereiken met de voormalige coach van Internazionale.
Zou ik heel jammer vinden. Spalletti doet het verdomd goed bij Roma. Absolute toptrainer in mijn ogen. Roma zal dan wel een lijntje uitgooien naar Roberto Mancini, al is deze ook nog altijd in beeld bij Zenith.

Verder zou Juventus interesse hebben in de diensten van Maxi Rodriguez. Roma zou Lobont (!) en Negredo willen halen.

peter

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 9:07 am

Het is weer begonnen en het was een mooi begin! Verrassende uitslagen en verrassende opstellingen.

Kort wat highlights voor de liefhebber:
- Juventus heeft Diego gekocht en hij neemt Juventus gelijk aan de hand. Opvallend was dat Trezegol, Camoranesi en Legrottaglie op de bank plaats mochten nemen.
- Inter kwam niet tot winnen tegen het gepromoveerde Bari. De roep om Sneijder wordt luider en luider. Gaat het er nog van komen?
- Genoa won in een zeer aantrekkelijk duel van Roma met 3-2. Lijken niet verzwakt te zijn nadat Milito en Motta de stap naar Inter hebben gemaakt. Leuk team en gaan zeker weten meedraaien in de top 5.
- Paloschi werd afgelopen winter verhuurd aan Parma, toen nog uitkomend in de Serie B. Nu is Parma gepromoveerd en Paloschi is weer uitgeleend aan hetzelfde Parma. Had binnen notime zijn eerste goal alweer gemaakt na een bekeken balletje over de keeper. 19 jaar oud slechts. Wie weet heeft Huntelaar er volgend jaar een zware concurrent bij.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 9:35 am

Inter zonder Zlatan is toch een stuk minder.

peter

Bericht door peter » di aug 25, 2009 3:24 pm

‘Sneijder is op weg naar Milaan’
Geschreven op dinsdag, 25 augustus om 14:51

Zelf gaf hij niet al te lang geleden aan absoluut geen trek te hebben om Real Madrid te verlaten, maar nu de sluiting van de transfermarkt nadert en zijn kans op speeltijd in de Spaanse hoofdstad nagenoeg nihil is, lijkt Wesley Sneijder alsnog eieren voor zijn geld te kiezen. De middenvelder zou volgens de gerenommeerde Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport op weg zijn naar Milaan.

Eerder bereikten Real en Internazionale al overeenstemming over de transfer van de 25-jarige Utrechter, die zelf echter de poot stijf hield en vastberadenheid toonde door te stellen dat hij zijn huidige club niet wilde verlaten. Het feit dat coach Manuel Pellegrini hem de voorbije dagen niet opnam in de selectie van De Koninklijke voor komende seizoen, én het toebedelen van ‘zijn’ rugnummer 10 aan Lassana Diarra, hebben de Oranje-international echter van gedachten doen veranderen.

Maandagavond vertoefde Sneijder op de tribune tijdens het duel om de Trofeo Santiago Bernabéu tegen Rosenborg, hetgeen als het zoveelste signaal wordt gezien dat er voor de oud-Ajacied geen toekomst meer is in Madrid. Mocht de deal met Inter worden beklonken, dan is Sneijder na Klaas-Jan Huntelaar de tweede Nederlander die het drastisch gerenoveerde Madrileense vlaggenschip deze zomer verlaat. Ook Rafael van der Vaart is te kennen gegeven dat hij op zoek mag naar een andere werkgever.

VZ
Mooi zo. Dat wordt genieten!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 26, 2009 9:32 pm

Domme lul, gaat in de meest boring competitie van Europa spelen.
YNWA

Feest

Bericht door Feest » wo aug 26, 2009 9:37 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo aug 26, 2009 10:06 pm

InnerHarbour schreef:Domme lul, gaat in de meest boring competitie van Europa spelen.
Ik gok dat jij al jaren geen Italiaanse wedstrijd gezien hebt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 27, 2009 10:34 am

Hoeladans schreef:
InnerHarbour schreef:Domme lul, gaat in de meest boring competitie van Europa spelen.
Ik gok dat jij al jaren geen Italiaanse wedstrijd gezien hebt.
Met het vertrek van Zlatan is de amusementswaarde denk ik wel iets achteruit gegaan. maar het blijft een leuke competitie!

999

Bericht door 999 » za aug 29, 2009 7:15 am

Huntelaar (AC Milan) en Sneijder (Internazionale) klaar voor debuut in Serie A bij ’Derby della Madonnina’

Vuurdoop vrienden

MILAAN, zaterdag

Milaan – de voetbalhoofdstad van Italië – is vanavond opgedeeld in rood en blauw. Toch heeft de stadsderby tussen AC Milan en Internazionale in San Siro tijdens de 78e editie ook een flinke oranje tint. Na ruim een half jaar bij Real Madrid en eerder bij Ajax lief en leed te hebben gedeeld en in dat korte tijdsbestek een hechte band te hebben opgebouwd, kruisen Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan) en Wesley Sneijder (Inter) nu de degens.

De vrienden staan voor hun debuut in de Serie A en kijken uit naar hun vuurdoop. „Omdat het een bliksemtransfer was en ik van hot naar her ben gesleurd, kan ik de precieze impact van de derby nog niet inschatten. Maar van iedereen hoor ik dat me wat staat te wachten”, glom Sneijder. „Het wordt voor ons als ’uitploeg’ een heet avondje.”

Hoewel de spelers van AC Milan uit acht verschillende landen komen en de selectie van Inter sinds de komst van Sneijder vijftien nationaliteiten telt, is de oorsprong van de haat tussen de fans van beide topclubs ironisch genoeg een hartgrondig meningsverschil over de komst van buitenlandse spelers. Nadat Alfred Edwards, de Britse vice-consul, op 16 december 1899 samen met Herbert Kilpin de ’Milan Cricket and Football Club’ oprichtte, zorgde het al dan niet aantrekken van nietItalianen tot zo’n heftige discussie, dat er in 1908 een splitsing plaatsvond en FC Internazionale Milano werd opgericht.

Sneijder bevindt zich na zijn spoorslags vertrek uit Bernabeu in goed gezelschap. Ook Faas Wilkes, Aron Winter, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Edgar Davids, Andy van der Meyde en Clarence Seedorf droegen het prachtige blauwzwarte shirt. „Aan alles merk je dat dit een geweldig grote club is”, zei de Utrechter, die door Inter met een privé-vliegtuig was opgehaald in Madrid en op het kleine vliegveld Iata door tientallen journalisten was opgewacht en later het shirt met rugnummer 10 kreeg omgehangen.

Nadat hij gisterochtend in alle vroegte bij het Italiaans Comité (CONI) de tweede medische keuring had doorstaan, telefonisch een interview gaf aan Radio 538 en de handtekening onder zijn contract zette, werd hij tijdens een korte persconferentie gepresenteerd. Doordat hij – ingefluisterd door Ajax-teammanager én Inter-fan David Endt – veel bleek te weten van de club, oogstte hij lof bij zijn gehoor.

„Het ging goed”, keek Sneijder op het trainingscomplex Appiano Gentile tevreden terug op zijn eerste training. „De kans is zelfs aanwezig dat ik speel, want José Mourinho zei dat ik daar rekening mee moest houden. Maar ook als ik op de bank moet starten, kijk ik uit naar AC-Inter. Ik voel hier nu al het vertrouwen dat ik bij Real zolang heb gemist.”

Dat er gistermiddag nog geen vrijgave was van de Spaanse bond en Internazionale ’betwijfelde’ of Sneijder vanavond wel op het wedstrijdformulier mag staan, leek bij het gebruikelijke ’zand in de tegenstanders ogen strooien’ te horen, want de Nederlander meldde zich ’s avonds in het trainingskamp.

Enkele kilometers verderop, op Milanello, bereidde Huntelaar zich voor op de kraker. Als ’Il Cacciatore’ in de ’Derby della Madonnina’, vernoemd naar het prachtige stadsgezicht van Milaan, met het standbeeld van de heilige maagd Maria op de Duomo, een doelpunt weet te maken, schiet of kopt hij zichzelf in een illuster rijtje. Ook Marco van Basten en Ruud Gullit wisten – op 13 september 1987, tijdens Pisa-AC Milan (1-3) – te scoren bij hun competitiedebuut voor AC Milan. En ook andere grootheden als George Weah, Andrei Shevchenko en Alexandre Pato waren trefzeker in hun eerste Milan-wedstrijd in de Serie A.
„Natuurlijk droom ik daarvan”, zei de topschutter. „Maar op de trainingen heb ik al ervaren wat er altijd wordt gezegd: Italianen kunnen écht goed verdedigen. Ik word voortdurend op mijn huid gezeten. Erger nog dan in Spanje. Maar als het goed is, word ik daar alleen maar sterker van.”

Trainer Leonardo roemde zijn pupil. „Klaas-Jan is een geweldige afmaker, met rechts, links en zijn hoofd. In het zestienmetergebied is hij door zijn uitstekende techniek dodelijk. Hij heeft zich razendsnel aangepast.”

De kans dat Huntelaar met rugnummer 11 vanavond in de basis staat, wordt door de Italiaanse kenners desondanks klein geacht. De Hummeloër kampte vorige week met een vervelende erfenis (rode kaart) uit zijn Madrid-tijd en was één wedstrijd geschorst. Niet alleen de uitslag (1-2), maar ook het spel bij Siena stemde Leonardo tevreden.

De Milan-trainer neigt er dan ook naar dezelfde drie aanvallers op te stellen: Ronaldinho, Marco Borriello en Pato. „Ik houd nergens rekening mee. Dan kan het alleen maar meevallen”, zei de Hunter, die zoals bekend in Clarence Seedorf een ploeggenoot heeft. „En anders moet ik als invaller maar de winnende maken.” De glimlach van de spits sprak boekdelen.
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » za aug 29, 2009 7:26 pm

Zo om 20:45u Milan - Inter op Sport1. Met Kieft en van Basten in de studio.Kijken hoe van Basten het er van afbrengt. En uiteraard benieuwd of Sneijder en Hunterlaar spelen.

Plaats reactie