Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
bull, een verhuur is net als verkoop, een overeenkomst tussen drie partijen [club a. - club b. - de speler]
net als jij bepaalt de speler voor wie hij wil werken.
net als jij bepaalt de speler voor wie hij wil werken.
- Ajaciedjuh
Telesport schreef:Ajax richt vizier op Diego Lugano
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Ajax heeft Diego Lugano (28) hoog op het verlanglijstje staan. De rechtsbenige centrale verdediger van Fenerbahçe en aanvoerder van het Uruguayaanse elftal is transfervrij en moet de Amsterdammers van meer routine voorzien. Het enige nadeel van de bikkelharde verdediger is dat hij Ajax bij een vertrek uit Amsterdam normaal gesproken niets of weinig oplevert.
Dat de Amsterdamse club serieus werk maakt van Lugano, blijkt uit het feit dat de speler wordt ’gemasseerd’ door Luis Suarez, die telefonisch en bij de nationale ploeg van Uruguay al een goed woordje deed voor Ajax. Lugano was het meest succesvol voor de Braziliaanse club São Paulo, waarmee hij de landstitel behaalde, de Copa Libertadores won en ten koste van Liverpool de wereldbeker veroverde. In 2005 werd hij verkozen tot beste verdediger van de Braziliaanse competitie.
Zijn overgang naar Fenerbahce had nogal wat voeten in de aarde, omdat São Paulo lang weigerde mee te werken. Met de Turkse ploeg reikte hij in het seizoen 2007/’08 tot de kwartfinale van de Champions League, waarin hij werd uitgeschakeld door Chelsea. De verdediger speelde tot dusver 34 interlands voor Uruguay. Daarin scoorde hij drie keer. Met het oog op de toekomst zou een andere landgenoot van Suarez en Bruno Silva in beeld zijn. Diverse media in Uruguay melden dat Ajax bij Nacional heeft geïnformeerd naar de mogelijkheid om Sebastian Coates (18) over te nemen. De 1,96 meter lange verdediger staat tot 2011 onder contract.
Youtube filmpje LuganoWiki schreef:Diego Lugano
Personal information
Full name Diego Alfredo Lugano Moreno
Date of birth November 2, 1980 (1980-11-02) (age 28)
Place of birth Canelones, Uruguay
Height 1.88 m (6 ft 2 in)[1]
Playing position Central Defender
Senior career1
Years Club App (Gls)*
1999–2001 Nacional Montevideo 13 (0)
2001–2002 Plaza Colonia 46 (4)
2002–2006 São Paulo 96 (8)
2006–2009 Fenerbahçe 72 (11)
National team
2003– Uruguay 34 (3)
Youtube filmpje DIEGO LUGANO (The Mad)
Youtube filmpje Lugano tackle

Wie kent deze verdediger. Hij heeft in ieder geval ervaring (aanvoeder <> leidertype!?) en lengte mee (erg kopsterk en een stevige tackle <> zie filmpje). Scoort daarnaast veel voor een verdediger.
Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Verder opvallend dat de Telegraaf de laatste week weer de primeurs brengt ipv AD (gesprekje gehad met VD Boog <> Telegraaf / JC!?)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
Hoe kan het dat deze gozer transfervrij is en nog geen nieuwe club heeft als hij zo goed is? Ik heb nog geen interesse gelezen van een topclub, kan dus niets voor Ajax zijn.
Dacht, laat ik er eens een paar voor zijn.
Dacht, laat ik er eens een paar voor zijn.

YNWA
-
- AT Toto winner 10/11
Ik begrijp je houding tegenover de azijnzeikers die tegenwoordig aan de macht zijn op AT, maar in dit geval vind ik het niet zo vreemd dat mensen er vraagtekens bij stellen. Goede, ervaren centrale verdedigers zijn er niet in overvloed, dus dan is het helaas wel enigszins verdacht als Ajax er dan één zomaar op kan plukken die zonder contract zit. Wilde Fenerbahce zijn contract niet verlengen?
Is hij trouwens nou transfervrij of van Fenerbahce? Want als hij transfervrij is, heeft hij nu in juli natuurlijk geen club meer.
Is hij trouwens nou transfervrij of van Fenerbahce? Want als hij transfervrij is, heeft hij nu in juli natuurlijk geen club meer.
Chris van Nijnatten is met vakantie.Ajaciedjuh schreef: Verder opvallend dat de Telegraaf de laatste week weer de primeurs brengt ipv AD (gesprekje gehad met VD Boog <> Telegraaf / JC!?)

Het is in ieder geval een type verdediger dat we niet vaak bij Ajax zien.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij is transfervrij. Overigens een halve Italiaan, die Lugano.Scherrer schreef:Is hij trouwens nou transfervrij of van Fenerbahce? Want als hij transfervrij is, heeft hij nu in juli natuurlijk geen club meer.
http://www.diegolugano.org/en/
-
Er gaan al lange tijd veel geruchten dat Lugano zou verkassen naar de Serie A: Milan, Roma, Lazio en Juve werden genoemd. Maar al die geruchten zijn van mei/juni, en kennelijk is er nog niets rondgekomen. In één van de berichten geeft Lugan wel aan meerdere voorstellen ontvangen te hebben en hij is deze nu aan het afwegen. Serie A zou de voorkeur hebben.Scherrer schreef:Ik begrijp je houding tegenover de azijnzeikers die tegenwoordig aan de macht zijn op AT, maar in dit geval vind ik het niet zo vreemd dat mensen er vraagtekens bij stellen. Goede, ervaren centrale verdedigers zijn er niet in overvloed, dus dan is het helaas wel enigszins verdacht als Ajax er dan één zomaar op kan plukken die zonder contract zit. Wilde Fenerbahce zijn contract niet verlengen?
http://www.insideworldsoccer.com/2009/0 ... -roma.html
Wel (weer) een heethoofdje.
- Ajaciedjuh
Gave site. Mooi gemaakt.T82 schreef:Hij is transfervrij. Overigens een halve Italiaan, die Lugano.Scherrer schreef:Is hij trouwens nou transfervrij of van Fenerbahce? Want als hij transfervrij is, heeft hij nu in juli natuurlijk geen club meer.
http://www.diegolugano.org/en/
Hopelijk kan Suarez hem overtuigen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Overigens vind ik Voronin ook een topper, haalbaar?AS Roma lijkt af te haken in de strijd om Barcelona-aanvaller Keirrison. De Serie A-club heeft contact opgenomen met Liverpool inzake een tijdelijke overgang van Andrei Voronin. Voor de Oekraïner, die vorig seizoen aan Hertha BSC verhuurd werd, lijkt ook dit seizoen geen plaats te zijn. Ajax en FC Porto maken volgens Keirrison's zaakwaarnemers meer kans op de huur van de Braziliaan. (Sky Italia
VoetbalZoneFC Porto niet in de markt voor Keirrison
--------------------------------------------------------------------------------
FC Porto is niet in de markt voor Keirrison de Souza Carneiro, kortweg Keirrison. De Portugese club ontkent zondag via de officiële kanalen dat er contact is geweest met de zaakwaarnemers van de aanvaller, en evenmin met werkgever Barcelona. De Braziliaan mag komend seizoen van de Spaanse club elders op huurbasis uitkomen.
Volgens Marcos en Naor Malaquias, de belangenbehartigers van de Zuid-Amerikaan, zouden zij in verregaande onderhandelingen zijn met Ajax en FC Porto over de verhuur van hun cliënt. De landskampioen van Portugal ontkent op het digitale thuis echter de interesse in Keirrison, die voor vijf jaar bij Barcelona heeft getekend.
Ajax heeft nog niet gereageerd op de vermeende belangstelling voor Keirrison. De aanvaller staat te boek als een van de grote Braziliaanse beloftes. In de zes maanden die hij bij Palmeiras speelde, bevestigde hij zijn faam. In negentien duels in de Série A en de Copa Libertadores kwam hij tot elf doelpunten voor de club uit São Paulo.
Keirrison, ook wel K9 genoemd, maakte al op jonge leeftijd naam bij Coritiba, waar hij in 63 wedstrijden 33 keer het net vond. Daarmee had hij een belangrijke bijdrage in de promotie naar het hoogste niveau. Hij werd vervolgens in de Série A topscorer
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die Lugano vind ik een volslagen mafkees. Kan er ook niet zoveel van, trouwens.
Waar ken je hem van Peter? Ik lees namelijk her en der dat het een een goede moet zijn.
- peter
Heb hem vroeger wel aan het werk gezien. Laatste 2 jaar volg ik het voetbal in zijn algemeen helaas iets minder, maar zijn zwakke punten kan hij moeilijk verbeteren. Ik vind hem traag en het is een ongeleid projectiel. Voetballend is het ook niet zo veel.
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Tja, daar gaan we weer. Een transfervrije speler die in deze tijd van het jaar nog steeds geen club heeft. Ik word daar héél achterdochtig van.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik lees op het forum van Ajaxfans dat Enganche ook niet bepaald enthousiast is. Trage speler, houthakker, waardeloos in balbezit.Peter schreef:Heb hem vroeger wel aan het werk gezien. Laatste 2 jaar volg ik het voetbal in zijn algemeen helaas iets minder, maar zijn zwakke punten kan hij moeilijk verbeteren. Ik vind hem traag en het is een ongeleid projectiel. Voetballend is het ook niet zo veel.
In ieder geval geen onomstreden aanwinst dus, als het al zover gaat komen.
Iets anders. Die Keirrison, is dat een speler die eventueel in een 4-3-3 kan spitsen tussen Sulejmani en Suarez?
Ik vind het namelijk nogal zonde om een speler te huren waardoor er slechts één van het trio Suarez, Sulejmani en Cvitanich kan spelen.
In een 4-3-3 zie ik daarentegen minder toegevoegde waarde voor De Zeeuw.
Ik vind het namelijk nogal zonde om een speler te huren waardoor er slechts één van het trio Suarez, Sulejmani en Cvitanich kan spelen.
In een 4-3-3 zie ik daarentegen minder toegevoegde waarde voor De Zeeuw.
Wilde het net ook hier plaatsen, Dominee.
Lugano is overigens behoorlijk traag. Is een speler die het beste tot z'n recht komt wanneer hij naast een snelle mandekker of zelfs tussen twee snelle mandekkers in kan spelen (en die heeft Ajax niet). Daarnaast maakt hij regelmatig een inschattingsfout bij het uitstappen. Verder wel een kopsterke en harde verdediger, maar aan de bal heeft hij weinig inbreng. Uruguayaanse centrumverdedigers hebben over het algemeen sowieso de neiging om alles blind weg te rossen.

Lugano is overigens behoorlijk traag. Is een speler die het beste tot z'n recht komt wanneer hij naast een snelle mandekker of zelfs tussen twee snelle mandekkers in kan spelen (en die heeft Ajax niet). Daarnaast maakt hij regelmatig een inschattingsfout bij het uitstappen. Verder wel een kopsterke en harde verdediger, maar aan de bal heeft hij weinig inbreng. Uruguayaanse centrumverdedigers hebben over het algemeen sowieso de neiging om alles blind weg te rossen.
- peter
En zijn volgens mij altijd spijkerhard.
Enganche schreef:Wilde het net ook hier plaatsen, Dominee.![]()

- peter
Overigens is een uitstekende kopper (dat is Lugano) wel handig, hoor. Onze verdedigers maken er namelijk een sport van om in aanvallend opzicht de ballen net naast te koppen. Zag je vrijdag ook weer dat Vertonghen en Alderweireld vanuit een goede positie niet raak weten te koppen.
Lugano vind ik overigens nog wel wat beter dan Oleguer, maar dat kan al gauw.
Lugano vind ik overigens nog wel wat beter dan Oleguer, maar dat kan al gauw.

Bij welke zaakwaarnemer zit Lugano eigenlijk? Met andere woorden, hoe komt Ajax aan deze speler?
Het stinkt aan alle kanten!
-
Lugano voorstopper en VD Wiel erachter, lijkt me een goed centraal duo.
Net wat we nodig hebben, iemand die bijvoorbeeld een keer El Hamdaouie door midden durft te zagen.Peter schreef:En zijn volgens mij altijd spijkerhard.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Weet iemand iets van die Coates?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Generaal vindt het 3x niks. Is volgens mij ook op dit forum gepost door hem...