Amsterdam Tournament

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Kowalczyk » wo jul 15, 2009 7:01 pm

999 schreef:Nou ik niet, respect oke, bonuspunten mwah niet dus.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen, is: ik vind het gewoon tof als iemand die actief is. Dat ik dat tof vind, is geen aanklacht tegen iemand die het niet doet. Ik vind het alleen tof als iemand het wél doet. Als iemand geen plusje krijgt, moet 'ie dat niet opvatten alsof hij een minnetje heeft gekregen, snap je... Hij kreeg alleen géén plusje. That's all.
Degene die naar de bioscoop gaan zijn ook niet meer film liefhebbers/kenners dan degene die thuis kijken.Maar ieder zijn ding hoor !!!
Dat is 'm nou juist: als je alle films thuis op dvd bekijkt, in plaats van in Tuschinski, dan weet je evenveel van film, maar heb je geen gevoelsmatige band met Tuschinski.

En ik denk dat Ajax in deze analogie nou juist Tuschinski is.

Je hebt gelijk: je kunt het voetbal (het spel, de wedstrijden) net zo goed op de TV volgen als in het stadion (sterker nog: béter!). Maar Ajacied zijn, betekent ook dat je dichtbij de club staat: dat je weet wat er leeft, dat je de 'nestgeur' kent. Dat maakt je een clubmens (Ajacied = een clubmens van Ajax, niet alleen een supporter van het eerste team). Dus in die zin vind ik mensen die naar de wedstrijden toe gaan, wel meer 'in touch' met de club en wat daar leeft, en dus meer clubmens.

En dus: meer Ajacied.

Terug naar jouw filmvoorbeeld: de voetbalwedstrijden van Ajax-1 zijn feitelijk de films. Die kun je net zo goed op tv kijken als in het stadion. Maar Ajax (de club) is dus Tuschinski: de zaal, de mensen die daar werken, de geur in het bioscoopgebouw, de sfer die daar hangt. En dáár heb je geen 'touch' mee als je alle films op dvd in je eigen woonkamer bekijkt. Dan weet je evenveel van film als de vaste bioscoopbezoekers, maar ben je minder 'Tuschinkiër'.

Want Tuschinski is méér dan alleen de films die er draaien, zoals Ajax-1 méér is dan alleen de duels van het eerste team: niet alleen heeft Ajax een tweede team, een jeugdtak en een amateurtak, Ajax staat ook voor een gemeenschap. Een community. Je medesupporters, de stewards, de geur van het stadion, de sfeer onder de aanhang, de humor, het ontstaan van nieuwe liedjes - het hoort allemaal bij het Ajacied zijn. Je wordt er in elk geval méér Ajacied van als je je daarin onderdompelt, dan wanneer je alleen de balomwentelingen van het eerste team volgt.

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 15, 2009 7:10 pm

Er zijn geen regels m.b.t. Ajacied zijn. Ieder doet het op zijn eigen manier. Het is vooral het gevoel. Ajax zit dan diep in je hart. Je kent ongekende vreugde en verdriet m.b.t. Ajax.

Op elk moment van de dag wil je weten hoe het met Ajax is (volgt het live in het stadium of thuis, struint Internet af, leest vakbladen/krant et cetara). Je stoort je aan zaken, gaat in discussie met vrienden en forumleden. Kortom Ajacied zijn, is een gevoel. Een levenswijze. Dat is Ajacied zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » wo jul 15, 2009 7:16 pm

Kowalczyk schreef:
999 schreef:Nou ik niet, respect oke, bonuspunten mwah niet dus.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen, is: ik vind het gewoon tof als iemand die actief is. Dat ik dat tof vind, is geen aanklacht tegen iemand die het niet doet. Ik vind het alleen tof als iemand het wél doet. Als iemand geen plusje krijgt, moet 'ie dat niet opvatten alsof hij een minnetje heeft gekregen, snap je... Hij kreeg alleen géén plusje. That's all.
Degene die naar de bioscoop gaan zijn ook niet meer film liefhebbers/kenners dan degene die thuis kijken.Maar ieder zijn ding hoor !!!
Dat is 'm nou juist: als je alle films thuis op dvd bekijkt, in plaats van in Tuschinski, dan weet je evenveel van film, maar heb je geen gevoelsmatige band met Tuschinski.

En ik denk dat Ajax in deze analogie nou juist Tuschinski is.

Je hebt gelijk: je kunt het voetbal (het spel, de wedstrijden) net zo goed op de TV volgen als in het stadion (sterker nog: béter!). Maar Ajacied zijn, betekent ook dat je dichtbij de club staat: dat je weet wat er leeft, dat je de 'nestgeur' kent. Dat maakt je een clubmens (Ajacied = een clubmens van Ajax, niet alleen een supporter van het eerste team). Dus in die zin vind ik mensen die naar de wedstrijden toe gaan, wel meer 'in touch' met de club en wat daar leeft, en dus meer clubmens.

En dus: meer Ajacied.

K.
Die vlieger gaat tegenwoordig voor velen niet meer op Ko, 1.27 meter Breedbeeld TV, 200 watt 7.1 home cinema geluidssysteem, blue-ray speler en in verhouding beleef ik die film thuis nog meer als in de bioscoop en de buren aan de overkant ook .. :smallgrin.gif:

Maar goed, ik snap precies wat je bedoelt hoor, daar niet van alleen ben ik het er niet mee eens ... Zoals ik al zei .. respect zeker, maar bonuspunten niet ..

Al zijn er natuurlijk wel een paar uitzonderingen wat die bonuspunten betreft, zoals een Bobby Haarms ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jul 15, 2009 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 15, 2009 7:29 pm

Ajaciedjuh schreef:Er zijn geen regels m.b.t. Ajacied zijn. Ieder doet het op zijn eigen manier. Het is vooral het gevoel. Ajax zit dan diep in je hart. Je kent ongekende vreugde en verdriet m.b.t. Ajax.

Op elk moment van de dag wil je weten hoe het met Ajax is (volgt het live in het stadium of thuis, struint Internet af, leest vakbladen/krant et cetara). Je stoort je aan zaken, gaat in discussie met vrienden en forumleden. Kortom Ajacied zijn, is een gevoel. Een levenswijze. Dat is Ajacied zijn.
Prachtig beschreven, helemaal eens met je.

999

Bericht door 999 » wo jul 15, 2009 7:36 pm

Ajaciedjuh schreef:Er zijn geen regels m.b.t. Ajacied zijn. Ieder doet het op zijn eigen manier. Het is vooral het gevoel. Ajax zit dan diep in je hart. Je kent ongekende vreugde en verdriet m.b.t. Ajax.

Lees het nu pas.Ja ben ik met je eens.Vanaf het moment dat ik internet heb, als we het dan over internet-AJACIED zijn hebben :smallgrin.gif: ben ik met anderen over AJAX aan het lullen, eerst in de Discussiegroep nl.sport, later op meer directe AJAX forums zoals deze.Datgene doen wat jij hierboven beschrijft, en ik ben niet de enige ..

Eerlijk gezegd praat ik nu meer over allerlei dingen die betrekking hebben op AJAX dan toen ik zelf nog naar het stadion ging ..

Schiet me nu ook nog binnen, was zelfs een tijdje lid van een EMAIL AJAX discussiegroup .. via EMAIL kun je het voorstellen .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

M..

Bericht door M.. » wo jul 15, 2009 7:54 pm

Ik dacht dat jij uit de flessenpost tijd kwam 999... weer een illusie kapot.

Ik ben een paar uur geleden al gestopt met me druk maken of iemand zich een Ajacied mag noemen of niet.. geloof me of niet, maar ik vind niet dat ik me tegen iemand hoeft te bewijzen en ook niet dat anderen zich tegenover mij moeten bewijzen

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 15, 2009 8:08 pm

Jij mag je tegenover mij wel eens wat vaker gaan bewijzen! :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » wo jul 15, 2009 8:12 pm

M schreef:Ik dacht dat jij uit de flessenpost tijd kwam 999... weer een illusie kapot.

Ik ben een paar uur geleden al gestopt met me druk maken of iemand zich een Ajacied mag noemen of niet.. geloof me of niet, maar ik vind niet dat ik me tegen iemand hoeft te bewijzen en ook niet dat anderen zich tegenover mij moeten bewijzen
Postduiven post .. M .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

M..

Bericht door M.. » wo jul 15, 2009 8:20 pm

El Clavo schreef:Jij mag je tegenover mij wel eens wat vaker gaan bewijzen! :hypocrite.gif:
:1evil.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jul 16, 2009 11:38 am

999 schreef:Zoals ik al zei .. respect zeker, maar bonuspunten niet ..
Die 'bonuspunten' bedoelde ik alleen 'beeldend', hoor. Ik bedoelde er precies hetzelfde mee als met 'respect' of 'bewondering'.

Ik wilder alleen mee aangeven dat een passieveling het niet als kritiek opvatten wanneer een actieveling een compliment krijgt voor het feit dat hij actief is. Een compliment voor de een, is niet per definitie kritiek op de ander - alleen vatten mensen dat wel vaak zo op.

"Goh, die gozer gaat naar alle wedstrijden, hij runt een fansite, hij is betrokken bij het sfeerteam... Dan ben je wel een echte Ajacied, hoor. Klasse."
- Oh, nou, ik kijk alles op TV, maar betekent dat dat ik minder Ajacied ben...??

Meteen in de verdediging, maar dat werd dus niet gezegd. De eerste spreker sprak alleen zijn bewondering uit voor de actieve Ajacied, maar hij bekritiseerde de ander niet. Die vatte dat alleen (impliciet) wel zo op. Dat wilde ik illustreren.

't Is gewoon een kwestie van 'baas boven baas': ik doe best veel voor het milieu (donateur van Greenpeace, Groene Stroom nemen en nog wat dingen), maar iemand die zich actief voor Greenpeace inzet, doet er nog meer aan dan ik - en dus staat hij op de schaal van 'echt milieubewust zijn' nog boven mij. En zo is het met Ajacied-zijn ook.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » do jul 16, 2009 7:05 pm

Kowalczyk schreef:
999 schreef:Zoals ik al zei .. respect zeker, maar bonuspunten niet ..
Die 'bonuspunten' bedoelde ik alleen 'beeldend', hoor. Ik bedoelde er precies hetzelfde mee als met 'respect' of 'bewondering'.

Ik wilder alleen mee aangeven dat een passieveling het niet als kritiek opvatten wanneer een actieveling een compliment krijgt voor het feit dat hij actief is. Een compliment voor de een, is niet per definitie kritiek op de ander - alleen vatten mensen dat wel vaak zo op.

"Goh, die gozer gaat naar alle wedstrijden, hij runt een fansite, hij is betrokken bij het sfeerteam... Dan ben je wel een echte Ajacied, hoor. Klasse."
- Oh, nou, ik kijk alles op TV, maar betekent dat dat ik minder Ajacied ben...??

Hier zet ik toch mijn vraagtekens bij.In de meeste gevallen is het nu juist andersom.Hier b.v. ook dan hoor je geluiden als " maar alleen als je naar het stadion gaat ben je een echte, een meer AJACIED "enz.AJACIED ben je, wordt je mee geboren zoals we dat zeggen.Niks meer AJACIED, niks minder AJACIED.Degene die passief zich tig uur bezig houd met het AJAX zit evenveel AJAX in zijn hart en nieren als degene die actief bezig zijn.

Dat andere een fan-site runnen is hardstikke leuk, maar staat of valt met degene die als AJACIED hun steentje bijdragen aan die site.Ze speuren internet/kranten af naar nieuws omtrent hun geliefde club en plaatsen die op de site.We zijn als AJACIEDEN allemaal gelijk, of je passief of aktief mee helpt om de naam AJAX uit te dragen.

Dat andere in de mogelijkheid zijn om dat visueel b.v. met spandoeken kenbaar te maken maakt hun nog niet meer AJACIED.
Meteen in de verdediging, maar dat werd dus niet gezegd. De eerste spreker sprak alleen zijn bewondering uit voor de actieve Ajacied, maar hij bekritiseerde de ander niet. Die vatte dat alleen (impliciet) wel zo op. Dat wilde ik illustreren.
Ik heb al eerder aangegeven dat het voor mij geen wedstrijdje is, persoonlijk zijn voor mij ALLE posters op dit forum gelijkwaardige AJACIEDEN in vergelijking met elkaar en met degene die dan zo'n fan site enz. runnen.
't Is gewoon een kwestie van 'baas boven baas': ik doe best veel voor het milieu (donateur van Greenpeace, Groene Stroom nemen en nog wat dingen), maar iemand die zich actief voor Greenpeace inzet, doet er nog meer aan dan ik - en dus staat hij op de schaal van 'echt milieubewust zijn' nog boven mij. En zo is het met Ajacied-zijn ook.
Je wilt dat we met zijn alle achter de walvisjagers aan gaan Ko ?.Ik ben net zo bewust van het milieu als de milieuclub waar ik lid van ben.Veel passievelingen dragen in elke discussie datzelfde uit wat de actieveling dankzij de passieveling tastbaar kan maken.Anders gezegd op het moment dat Greenpeace akties onderneemt t.b.v. het milieu doen ze dat ook namens mij, daarzit ook een stukje van mij bij.Dat mensen daar zelf niet bij kunnen zijn doet daar niks aan af.De intentie die telt.Ik verzamel en houd afval gescheiden, dat is in principe op het zelfde nivo als dat wat de milieuclub in het groot doet.Natuurlijk, er zijn er ook een hele boel die hun milieubewust zijn afkopen met het steunen van een millieuclub.En die zijn er natuurlijk ook onder voetbalsupporters ..

Nogmaals ik heb respect voor degene die aktief bezig zijn met AJAX.Maar of ze dan ook bewuster AJACIED zijn, want daar gaat het volgens mij over, die mening deel ik dus niet ...

Oja, ter aanvulling daar waar ik ik schrijf bedoel ik dus AJACIEDEN die de naam AJAX hoog in het vaandel houden, in discussies enz. enz.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jul 17, 2009 9:11 am

999 schreef:Dat andere een fan-site runnen is hardstikke leuk, maar staat of valt met degene die als AJACIED hun steentje bijdragen aan die site.Ze speuren internet/kranten af naar nieuws omtrent hun geliefde club en plaatsen die op de site.We zijn als AJACIEDEN allemaal gelijk, of je passief of aktief mee helpt om de naam AJAX uit te dragen.
Ook bijdragen aan zo'n forum is inderdaad een actieve component van het Ajacied-zijn, ja.

Ajacied ben je ten eerste omdat je dat voelt: omdat Ajax deel uitmaakt van je denkwereld, je 'ziel', als het ware. Dat is eis één. Maar daarna zijn er nog meer gradaties, die voor mij afhangen van de vraag: hoe veel doe je eraan? Iemand die heel actief bijdraagt aan een discussieforum is doet alweer wat meer dan sommige anderen. Iemand die ook nog naar alle wedstrijden gaat nóg meer. Iemand die ook nog voor het sfeerteam werkt nóg meer. Etc.
Ik heb al eerder aangegeven dat het voor mij geen wedstrijdje is
Voor mij ook niet. Ik heb het nooit over dit onderwerp (voor mij absoluut geen issue). Maar hier maken we er even wél een wedstrijdje van. Voor de discussie. Puur theoretisch. Da's ook wel eens aardig.
persoonlijk zijn voor mij ALLE posters op dit forum gelijkwaardige AJACIEDEN in vergelijking met elkaar en met degene die dan zo'n fan site enz. runnen.
Nogmaals: denk ik nooit over na. Maar als we er dan toch een discussie over beginnen: nee, ik vind niet iedereen hier 'even veel Ajacied'. Dat zou wel heel toevallig zijn. Toewijding en liefde kent gradaties. Ook hier.
Je wilt dat we met zijn alle achter de walvisjagers aan gaan Ko ?
Dat heeft er niets mee te maken... Dat zo iemand zich actiever in zet voor het milieu dan ik (feit) betekent nog niet dat ik ook vind dat iedereen dat zou moeten doen. Staat er los van.
Ik ben net zo bewust van het milieu als de milieuclub waar ik lid van ben.
Ja, maar je dóet er minder aan. Is dat dan écht geheel onbelanrijk voor je?
Veel passievelingen dragen in elke discussie datzelfde uit wat de actieveling dankzij de passieveling tastbaar kan maken.
Klopt. Maar dan nog zijn de actievelingen de beeldbepalende voorhoede. En de passievelingen de meute die volgt.
Anders gezegd op het moment dat Greenpeace akties onderneemt t.b.v. het milieu doen ze dat ook namens mij, daarzit ook een stukje van mij bij. Dat mensen daar zelf niet bij kunnen zijn doet daar niks aan af.De intentie die telt.Ik verzamel en houd afval gescheiden, dat is in principe op het zelfde nivo als dat wat de milieuclub in het groot doet.
Sorry hoor, maar daar trek je wel heel veel eer naar jezelf toe terwijl je op dat moment gewoon niks zit te doen... Door met het juiste gevoel geld te geven, is de eerste de beste donateur 'op hetzelfde nivo' bezig als uitvoerende Greenpeace-mensen, die er hun leven van hebben gemaakt?

Nee. Sorry. Nee. Absoluut niet.
Nogmaals ik heb respect voor degene die aktief bezig zijn met AJAX.Maar of ze dan ook bewuster AJACIED zijn, want daar gaat het volgens mij over, die mening deel ik dus niet ...
[/quote]

Al een paar keer gezegd.. ik bedoel dus ook 'bij gelijk bewustzijn'. Jij vergelijkt steeds een actieve Ajacied (stadionganger) die niet zo heel 'bewust' is met een passieve Ajacied (thuiszitter) die wél heel bewust is. Dan wordt het uiteraard een ander verhaal, want Ajax-bewustzijn is het fundament.

Maar: ook onder de 'bewuste' Ajacieden zijn er weer gradaties. Als er twee Ajacieden zijn (allebei 'bewust'!) waarvan de ene er veel tijd, geld en moeite in steekt, terwijl de andere alleen een Eredivisie Live-abonnement een een internetaansluiting heeft, maar nooit in het stadion komt, dan is de eerste een 'echtere Ajacied'.

Kom op zeg: je kunt de betekenis van dingen doen doen (in plaats van thuiszitten) toch echt niet wegvlakken, hoor.

Anyways, ik stop er maar eens mee. Het wordt uitzichtloos. Werk ze vandaag, jongens.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » vr jul 17, 2009 10:58 am

Tja, geloof dat ik genoeg keren heb aangegeven dat ik dat doen doen niet wegvlak, maar om dan te zeggen dan men dan bewuster AJACIED is ( de kern van de discussie toch ) nogmaals die mening deel ik dus niet.En dan wel in de context waar we het hier over hebben .. dus niet over de neppers, die dus zowel onder de z.g.n. passieve als z.g.n. aktieve supporters te vinden zijn.

Maar dat is toch het mooie in deze discussie van mening verschillen, en die dan ook respecteren ..
Blij met de punten ...

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jul 17, 2009 11:26 am

Toch grappig hoe een topic over het Amsterdam Tournament zo actief wordt gehouden door een discussie waarvan bij voorbaat al is gezegd dat die al zoveel keer is gehouden.

Waarom dan niet gewoon die oude discussie opzoeken en even doorlezen. Herhaling van zetten dit.
Op naar de vierde ster!

999

Bericht door 999 » vr jul 17, 2009 12:02 pm

Pride of Amsterdam schreef:Toch grappig hoe een topic over het Amsterdam Tournament zo actief wordt gehouden door een discussie waarvan bij voorbaat al is gezegd dat die al zoveel keer is gehouden.

Waarom dan niet gewoon die oude discussie opzoeken en even doorlezen. Herhaling van zetten dit.
:poketounge.gif:
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jul 17, 2009 4:18 pm

999 schreef:Tja, geloof dat ik genoeg keren heb aangegeven dat ik dat doen doen niet wegvlak, maar om dan te zeggen dan men dan bewuster AJACIED is ( de kern van de discussie toch ) nogmaals die mening deel ik dus niet.
Maar dat zeg ik dus ook niet...

Anyway.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » za jul 18, 2009 1:45 am

Kowalczyk schreef:
999 schreef:Tja, geloof dat ik genoeg keren heb aangegeven dat ik dat doen doen niet wegvlak, maar om dan te zeggen dan men dan bewuster AJACIED is ( de kern van de discussie toch ) nogmaals die mening deel ik dus niet.
Maar dat zeg ik dus ook niet...

Anyway.

K.

Volgens mij toch wel.Jij vind dat iemand die er meer geld in steekt, of een fansite beheerd een bewustere, echtere AJACIED dan degene die nooit in het stadion komt, en alleen maar een Eredivisie live abo en internet heeft.
Als er twee Ajacieden zijn (allebei 'bewust'!) waarvan de ene er veel tijd, geld en moeite in steekt, terwijl de andere alleen een Eredivisie Live-abonnement een een internetaansluiting heeft, maar nooit in het stadion komt, dan is de eerste een 'echtere Ajacied'.
AJACIED zijn zit niet in het materiële ...

Wat jij doet is zeggen dat iemand die elke dag zijn vrouw/vriendin een beurt geeft meer ( echtere ) liefde voor haar heeft/geeft dan iemand die dat een keer in de week doet ( of helemaal niet doet ) ..
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jul 19, 2009 8:12 pm

Klopt het dat de JC schaal tussen de AT dagen door wordt gespeeld?

sander

Bericht door sander » zo jul 19, 2009 8:23 pm

El Clavo schreef:Klopt het dat de JC schaal tussen de AT dagen door wordt gespeeld?
Ja. Zaterdag is de JC Schaal en vrijdag en zondag is het Amsterdam Tournament.

Nihad

Bericht door Nihad » zo jul 19, 2009 10:27 pm

Iedereen mag zich voor mij Ajacied noemen, maar ik heb persoonlijk helemaal niets met mensen die nooit aan wedstrijd bezoek doen. Ik word altijd een beetje ontoepasselijk van mensen die zeggen dat ze Ajacied zijn en nooit naar het stadion gaan. Ik weet niet, ik heb er gewoon niks mee.

Ik mis een beetje bij die mensen de beleving die je wel hebt als je naar de Arena gaat. De beleving van het wedstrijd bezoek is iets aparts en definieert voor mij Ajax veel meer dan het spel alleen. Dat supporterswereldje is toch wel iets unieks. Zeker als je naar uitwedstrijden gaat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 20, 2009 7:09 am

999 schreef:Volgens mij toch wel.Jij vind dat iemand die er meer geld in steekt, of een fansite beheerd een bewustere, echtere AJACIED dan degene die nooit in het stadion komt, en alleen maar een Eredivisie live abo en internet heeft.
Nee. Ik zeg dat Ajacied-zijn in eerste instantie te maken heeft met liefde, gevoel, bewustzijn. Als je dat hebt, ben je Ajacied. Alleen heb je wel gradaties en ik vind dat een actief supporterschap een factor is die de ene (actieve) supporter boven de andere (passie) supporter plaatst op de schaal van het Ajacied-zijn. Dus: allebei Ajacied (want allebei 'bewust'), maar de actieven hebben wat mij betreft wel een streepje voor.
AJACIED zijn zit niet in het materiële ...
Nee. Ajacied zijn, zit in je gevoel, en in tweede instantie in je daden. Dóen is krachtiger dan 'niets doen'.
Wat jij doet is zeggen dat iemand die elke dag zijn vrouw/vriendin een beurt geeft meer ( echtere ) liefde voor haar heeft/geeft dan iemand die dat een keer in de week doet ( of helemaal niet doet ) ..
Nee. Maar een goede relatie draait om liefde. Maar als je twee relaties hebt waarin het met de liefde wel goed zit, dan vind ik de relatie beter waarin óók sprake is van een goed, actief seksleven. Seksleven is niet de bepalende factor (dat is liefde), maar wel degelijk een hele belangrijke voor de kwaliteit van een relatie. Als er twee goede relaties zijn, dan vind ik die mét seksleven toch nog iets beter dan die zónder seksleven.

En zo zie ik het Ajacied-zijn dus ook.

En nu heb ik het écht wel vaak genoeg (en goed genoeg) uitgelegd. Ik kijk er gewoon hetzelfde tegenaan als Boabdil:
Boabdil schreef:Iedereen mag zich voor mij Ajacied noemen, maar ik heb persoonlijk helemaal niets met mensen die nooit aan wedstrijd bezoek doen.
Dat dus.

K.
Still alive...

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 20, 2009 9:10 am

El Clavo schreef:Klopt het dat de JC schaal tussen de AT dagen door wordt gespeeld?
Wat is dat nou voor rare vraag?! Doe dat effe in het juiste topic! Oh wacht... dit topic gaat ook over het Amsterdam Tournament. Je zou het zomaar vergeten. :hypocrite.gif:
Op naar de vierde ster!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 20, 2009 9:34 am

Pride of Amsterdam schreef:
Wat is dat nou voor rare vraag?! Doe dat effe in het juiste topic! Oh wacht... dit topic gaat ook over het Amsterdam Tournament. Je zou het zomaar vergeten. :hypocrite.gif:
Klopt 25 Juli

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 20, 2009 9:37 am

Hoe is 't mogelijk hè... Drie dagen voetbal in de ArenA - en ze interesseren me alle drie geen reet.

K.
Still alive...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jul 20, 2009 9:41 am

Precies mijn gedachte haha. Dat gezoek op die kaartjes en de alom frustrerende vraag: 'Meneer, u staat op mijn plaats'. Dat klopt schat, daar sta ik al 12 jaar.

Plaats reactie