De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Vedette-10-

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:34 pm

Hij heeft meerdere liefdes, maar Ajax is zijn nummer 1.

Daniel

Bericht door Daniel » ma jun 29, 2009 4:36 pm

Vedette-10- schreef:Hij heeft meerdere liefdes, maar Ajax is zijn nummer 1.
Jij kent hem persoonlijk? Ah wel, hoe gaat het met Jopie? Heeft ie de laatste tijd nog lekker gezwommen in zijn zwembad bij zijn Villa in de bergen in Barcelona?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 4:36 pm

Met dit soort "liefdes" heb je geen vijanden meer nodig.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 29, 2009 4:37 pm

Vedette-10- schreef:Aan jullie allemaal, omdat ik jullie informeer over de waarschijnlijke ideëen van Johan Cruijff. Ik zou het echt jammer vinden als jullie die wetenschap negeren, maar dat moeten jullie zelf weten.
:excited.gif:

We zijn hier allemaal kortzichtig en dom.

JC komt als gebruikelijk niet verder dan wat algemeenheden. Noem eens man en paard, zou ik zeggen...

En al die trainers die sinds LvG mislukt zijn, zou het wellicht ook een beetje aan die mensen zelf hebben gelegen? JC redeneert zo dat het niet uitmaakt wie je voor de groep zet. Lijkt me stug.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:37 pm

Ik ken hem uit verhalen.

Daniel

Bericht door Daniel » ma jun 29, 2009 4:38 pm

Vedette-10- schreef:Ik ken hem uit verhalen.
Ik ken Jezus ook uit verhalen uit de bijbel, ik weet daardoor toevallig ook in te schatten dat hij erg van kip met rijst hield.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:42 pm

Neefkens schreef:
Met dit soort "liefdes" heb je geen vijanden meer nodig.
Hij doet veel Ajacieden verdriet, dat klopt. Maar neemt niet weg dat hij wel verstand van zaken heeft en dat de club erbij gebaat is om daar gebruik van te maken.
wimpey schreef: :excited.gif:

We zijn hier allemaal kortzichtig en dom.

JC komt als gebruikelijk niet verder dan wat algemeenheden. Noem eens man en paard, zou ik zeggen...

En al die trainers die sinds LvG mislukt zijn, zou het wellicht ook een beetje aan die mensen zelf hebben gelegen? JC redeneert zo dat het niet uitmaakt wie je voor de groep zet. Lijkt me stug.
Tuurlijk heeft het te maken met kunde, maar ook met scholing van talentvolle trainers(er wat van maken). Hij vindt dat het begint met de clubleiding.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma jun 29, 2009 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:43 pm

Daniel_vT schreef:Ik ken Jezus ook uit verhalen uit de bijbel, ik weet daardoor toevallig ook in te schatten dat hij erg van kip met rijst hield.
Smaak valt moeilijk in te schatten(voor mij tenminste), maar gedrag valt wel te begrijpen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 29, 2009 5:10 pm

Het wordt nog gekker:
'Ze hebben Marco op z'n bek laten gaan'
AMSTERDAM - Johan Cruijff lijkt er het laatste jaar een sport van te maken alles wat de beleidsbepalers van Ajax doen te kapittelen. Ook in het nieuwe nummer van Sportweek haalt de 'Verlosser' weer hard uit naar de club waar hij groot werd.

Marco van Basten en Johan Cruijff in een onderonsje tijdens het WK van 2006. FOTO ANP
Cruijff legt in een lang betoog in Sportweek uit wat er mis is bij Ajax en wat zijn ontslagen oogappel Marco van Basten is overkomen. ,,Ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan. Ik loop al zo lang rond. Zag het ver van tevoren aankomen. Daar paste ik voor. Marco wilde door. Ik roep dit al vijftien jaar. Er moeten eerst mensen weg. Dan heb je een supervisor nodig met een uitvoerend persoon.''

,,Het hoeft niet moeilijk te zijn. Je hebt het zo voor elkaar. Ik ken de club door en door en de Johan Cruyff University bestaat al tien jaar. Ik ken genoeg goede mensen waartegen ik kan zeggen: kijk daar en daar effe naar. Bij Ajax zit er op zoveel vlakken zaken fout. Neem het aan- en verkoopbeleid. Spelers als Van der Vaart en De Jong zijn voor veel te weinig geld weggegaan. En in het verleden Davids, Kluivert, Rijkaard en Van Basten. Dat irriteert mij al zó lang. En het bestuur blijft zitten. Als het fout gaat, sturen zij de directie of de trainer eruit. Zij blijven buiten schot.”

Cruijff geeft Ajax zelfs indirect de schuld dat spelers als Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar voor Real Madrid kozen. ,,Ze hadden beter moeten inschatten waar ze terechtkomen, bij wat voor club, of ze er klaar voor zijn. Moet je een goede adviseur hebben. Sneijder, Van der Vaart en Huntelaar hadden daar bij Ajax beter in begeleid moeten worden.”

In het uitgebreide onderhoud, dat onlangs plaatsvond tijdens de promotie van zijn schoenen Cruyff Classics in het Italiaanse Florence, gaat Cruijff ook in op het Nederlands elftal.

Een succesvol WK voor Oranje verwacht hij niet. ,,Ik ben bang dat Oranje tegen goede teams net een stap te laat is. Je komt een linie tekort. Dat zag je op het EK. Dat het fout ging, was een kwestie van tijd. Het veld was te lang met pure voetballers als Sneijder en Van der Vaart zo ver naar voren. Is geen kritiek, is een analyse. Iemand als Sneijder zou het spel meer moeten verdelen met zijn gezicht naar het doel. Beetje in de Guardiola-rol. Dat was ook geen balafpakker.”
AD

Wat is er mis mee om voor Real te kiezen? Is nochtans een veel mooiere en grotere club dan Barcelona.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 5:27 pm

Hij heeft helemaal niet door dat de volledige top vervangen is, hij leeft volledig in het verleden.

Wél Vaart en Jong noemen als voorbeeld van slecht beleid, maar dus niet Sneijder en KJH die voor een godsvermogen weggingen. Nee daar had ie een ander negatief idee bij verzonnen, die waren niet goed begeleid. :drecul.gif:

Ik dacht steeds: ik kan wel kritiek leveren op hem, maar het blijft wel JC. Dat is nu ook definitief verdwenen, hij is een fossiel geworden dat op basis van non-argumenten willens en wetens zijn oude club blijft beschadigen.Waarschijnlijk omdat ze nu gewoon hun eigen pad bewandelen en geen externe invloeden meer toelaten die er alleen maar op uit zijn om weer onrust te schoppen.

M..

Bericht door M.. » ma jun 29, 2009 5:34 pm

Vedette-10- schreef:Aan jullie allemaal, omdat ik jullie informeer over de waarschijnlijke ideëen van Johan Cruijff. Ik zou het echt jammer vinden als jullie die wetenschap negeren, maar dat moeten jullie zelf weten. Jullie zouden het alleen denk ik meer begrijpen als jullie je indenken, zoals ik dat ook heb gedaan. Hij wordt buitengesloten uit zijn lievelingsclub, waarvoor hij veel wil betekenen.
Ach man.. je hebt het over jouw wetenschap en je begint met 'is dat de clubleiding nou totaal veranderd is. Nu is Rik van den Boog de algemeen directeur, dat wil zeggen dat hij alleen de clubleiding is. .. prima hoor, foutje kan gebeuren, maar ga niet zo arrogant doen alsof je alwetend bent terwijl je al begint met de algemeen directeur van Ajax NV op de stoel van Uri Coronel, de voorzitter van de vereniging te zetten..

999

Bericht door 999 » ma jun 29, 2009 5:46 pm

Neefkens schreef:Hij heeft helemaal niet door dat de volledige top vervangen is, hij leeft volledig in het verleden.

Wél Vaart en Jong noemen als voorbeeld van slecht beleid, maar dus niet Sneijder en KJH die voor een godsvermogen weggingen. Nee daar had ie een ander negatief idee bij verzonnen, die waren niet goed begeleid. :drecul.gif:

Ik dacht steeds: ik kan wel kritiek leveren op hem, maar het blijft wel JC. Dat is nu ook definitief verdwenen, hij is een fossiel geworden dat op basis van non-argumenten willens en wetens zijn oude club blijft beschadigen.Waarschijnlijk omdat ze nu gewoon hun eigen pad bewandelen en geen externe invloeden meer toelaten die er alleen maar op uit zijn om weer onrust te schoppen.
Tja, JC valt niet van zijn voetstuk hij dondert er eraf .. Jammer ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 6:07 pm

Heel jammer. En ik vind het ook erg vervelend voor de nieuwe mensen aan de top die hun stinkende best doen om er iets van te maken. Als ik denk aan de manier van het afscheid van Bob of het tegen alle verwachtingen in binnenhalen van iemand als Jol, dan verdienen ze meer dan "ze hebben BEWUST Marco op zijn bek laten gaan". Schandalig.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 29, 2009 6:30 pm

Jullie doen net of dit gedrag van Cruijff iets nieuws is.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 6:33 pm

Nee, dat doe ik niet.
Ik schreef:
Ik dacht steeds: ik kan wel kritiek leveren op hem, maar het blijft wel JC. Dat is nu ook definitief verdwenen

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 8:27 pm

M schreef:Ach man.. je hebt het over jouw wetenschap en je begint met 'is dat de clubleiding nou totaal veranderd is. Nu is Rik van den Boog de algemeen directeur, dat wil zeggen dat hij alleen de clubleiding is. .. prima hoor, foutje kan gebeuren, maar ga niet zo arrogant doen alsof je alwetend bent terwijl je al begint met de algemeen directeur van Ajax NV op de stoel van Uri Coronel, de voorzitter van de vereniging te zetten..
Dat is dan een misverstand, want ik wil juist bespreken of ik gelijk heb om het ware verhaal boven tafel te halen. Ook in de wetenschap is er sprake van foute theorie, juist daarom wil ik erover praten.

Bij Ajax is er gekozen voor een nieuwe structuur, waarin de voorzitter weinig bepaalt maar slechts in het belang van Ajax gaat over de clubleiding. Hij bepaalt slechts wie de beleidsbepaler is, wie de baas is. Rik van den Boog heeft daarom ook in dit kalenderjaar nog geroepen dat hij de baas is van Ajax, maar wel de geselecteerde baas. Uri Coronel is verantwoordelijk voor de aanstelling van Rik van den Boog, het is dus mogelijk dat hij hem gaat wantrouwen en dan moet RvdB weg. RvdB zou daarom wel slim genoeg zijn om hem te vriend te houden, evenals dat hij een goede relatie wil hebben met clubmensen als Danny Blind en Sjaak Swart. Dit natuurlijk om de schijn hoog te houden dat Ajax vanouds is, maar iedereen kan zien dat de echte deskundigen de laan uit zijn gestuurd vanwege hun ongewenste commentaar op de clubleiding. Nu hebben wij te maken met mensen die hun andere ideologie op Ajax experimenteren, omdat zij beweren dat die het beste is voor de club. Zij willen daarvoor dus de vrijheid krijgen en niet de bemoeizucht van de ouderen.

Zie je het bestuurlijke conflict tussen de eigenwijze meesters en de (talentvolle) beginnelingen? Omdat Cruijff heeft gezorgd dat zijn pupil als hoofdtrainer/TD aangesteld werd, moest dit aantonen of hij het zeggenschap hoort te krijgen. Echter was Marco van mening dat hij het op een andere manier moest doen, slim genoeg kozen tegenstanders van Cruijff om Van Basten meer macht te geven. Cruijff die vond het prima dat Van Basten erachter zou komen dat hij nog niet de persoon was om zijn supervisor te negeren, hij wilde dat Van Basten op zijn bek zou gaan-over de rug van alle Ajacieden- zodat hij verstandigerwijs weer aanklopte bij Cruijff om weer eensgezind te zorgen voor een sterk Ajax. Coronel had in de tussentijd een AD aangesteld waarmee hij zich een gelijke voelde: Rik van den Boog. Een persoon die indruk maakte als vakman, waardoor Ajax niet meer afhankelijk was van de onnavolgbare Cruijff. Johan Cruijff had dus plannen met Marco van Basten, hij moest nog worden opgeleid als drager van Ajax. Van den Boog was niets van plan met Van Basten, hij wilde gewoon een vakman op zijn stoel zetten. Aangezien Van Basten nu als mislukkeling is afgegaan, heeft Cruijff onzin verkondigd en is Van Basten geen vertrouwd speerpunt(hoofd) meer van zijn plannen. Dat Cruijff is afgegaan, is de normale conclusie. Maar eigenlijk weet je niet of hij is afgegaan, aangezien hij geen kans heeft gekregen om af te maken waaraan hij is begonnen. Ajax heeft voor een andere AD gekozen dan Johan Cruijff, dus hij lag eruit. Dus weet je ook niet of Van Basten niet zou zijn geslaagd onder Cruijff, ik verwacht van wel. Want Cruijff wilde ook een oudere persoon in de technische staf zetten om Van Basten te laten zien hoe het moest, maar toen heeft RvdB gezegd tegen Van Basten dat het gezichtsverlies zou betekenen en hij heeft Van Basten zo gemanipuleerd dat Marco er geen zin meer in had. Ondertussen ging hij in de pers lekken dat Van Basten het niet alleen meer kon bolwerken en uitdragen dat hij het ook zo wilde oplossen, maar intussen heeft hij het politieke spelletje goed gespeeld. Marco de beunhaas en hij is de baas, populair bij de aanhang aangezien hij populistische keuzes maakt in het te vriend houden van clubmensen. Cruijff is ziek van die schijnheilige RvdB die Johan helemaal dolt met politieke vaardigheden.

Nu komen wij bij het punt dat wij moeten bekijken wie meer het zeggenschap verdient. Ik zeg Cruijff, veel meer bewezen en weet hoe je tactisch moet bouwen aan een goede structuur. Van den Boog is echt geen slechte tweede, maar hij verliest het in de deskundigheid. Hij stelt andere deskundigen aan, maar ik ben van mening dat zij nooit Ajax kunnen bieden wat Cruijff en zijn mensen kunnen bieden. Maar blijkbaar denkt Coronel hier anders over, of wil hij gewoon een gezellige club waar iedereen elkaar goed vind. Qua niveau gaan we er op achteruit, ik betreur het. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma jun 29, 2009 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 8:42 pm

Wie durft? :hypocrite.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jun 29, 2009 8:50 pm

Je discussiepartner helemaal suf lullen, zodat 'ie alleen nog maar kan zeggen: je hebt gelijk.

Ziedaar de tactiek van onze vrind Vedette-10. Wat dat betreft heeft 'ie wel wat weg van Johan Cruijff, eigenlijk.

Lieve help, wat ken die zemelen. Ik speel 'm even door naar iemand die er nog de puf voor heeft op dit uur... :biggrin.gif:

K.
Still alive...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 8:56 pm

Nja, je kan toch zelf punten aangeven die niet kloppen of er niet tussen staan. Je hoeft hem niet helemaal te hertypen. :ajaxsmiley.gif:

Daarnaast is er altijd commentaar als ik kort door de bocht mijn idee plaats op het forum en nu typ ik mijn hele verhaal om het begrijpelijk te maken en dan is het weer niet goed. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma jun 29, 2009 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 29, 2009 8:57 pm

Sportwereld schreef:'Ze hebben Marco op z'n bek laten gaan'
AMSTERDAM - Johan Cruijff lijkt er het laatste jaar een sport van te maken alles wat de beleidsbepalers van Ajax doen te kapittelen. Ook in het nieuwe nummer van Sportweek haalt de 'Verlosser' weer hard uit naar de club waar hij groot werd.

Cruijff legt in een lang betoog in Sportweek uit wat er mis is bij Ajax en wat zijn ontslagen oogappel Marco van Basten is overkomen. ,,Ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan. Ik loop al zo lang rond. Zag het ver van tevoren aankomen. Daar paste ik voor. Marco wilde door. Ik roep dit al vijftien jaar. Er moeten eerst mensen weg. Dan heb je een supervisor nodig met een uitvoerend persoon.''

,,Het hoeft niet moeilijk te zijn. Je hebt het zo voor elkaar. Ik ken de club door en door en de Johan Cruyff University bestaat al tien jaar. Ik ken genoeg goede mensen waartegen ik kan zeggen: kijk daar en daar effe naar. Bij Ajax zit er op zoveel vlakken zaken fout. Neem het aan- en verkoopbeleid. Spelers als Van der Vaart en De Jong zijn voor veel te weinig geld weggegaan. En in het verleden Davids, Kluivert, Rijkaard en Van Basten. Dat irriteert mij al zó lang. En het bestuur blijft zitten. Als het fout gaat, sturen zij de directie of de trainer eruit. Zij blijven buiten schot.”

Cruijff geeft Ajax zelfs indirect de schuld dat spelers als Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar voor Real Madrid kozen. ,,Ze hadden beter moeten inschatten waar ze terechtkomen, bij wat voor club, of ze er klaar voor zijn. Moet je een goede adviseur hebben. Sneijder, Van der Vaart en Huntelaar hadden daar bij Ajax beter in begeleid moeten worden.”

In het uitgebreide onderhoud, dat onlangs plaatsvond tijdens de promotie van zijn schoenen Cruyff Classics in het Italiaanse Florence, gaat Cruijff ook in op het Nederlands elftal.

Een succesvol WK voor Oranje verwacht hij niet. ,,Ik ben bang dat Oranje tegen goede teams net een stap te laat is. Je komt een linie tekort. Dat zag je op het EK. Dat het fout ging, was een kwestie van tijd. Het veld was te lang met pure voetballers als Sneijder en Van der Vaart zo ver naar voren. Is geen kritiek, is een analyse. Iemand als Sneijder zou het spel meer moeten verdelen met zijn gezicht naar het doel. Beetje in de Guardiola-rol. Dat was ook geen balafpakker.”
:drecul.gif: .......... :confused.gif: echt zielig die man.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

jabu

Bericht door jabu » ma jun 29, 2009 9:28 pm

Neefkens schreef:Wie durft? :hypocrite.gif:
En dan is de schoolvakantie pas net begonnen... :sleepy.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 9:39 pm

Neefkens schreef:Heel jammer. En ik vind het ook erg vervelend voor de nieuwe mensen aan de top die hun stinkende best doen om er iets van te maken. Als ik denk aan de manier van het afscheid van Bob of het tegen alle verwachtingen in binnenhalen van iemand als Jol, dan verdienen ze meer dan "ze hebben BEWUST Marco op zijn bek laten gaan". Schandalig.
Wat hebben die dingen er in hemelsnaam mee te maken?

Dat ze hun stinkende best doen, lijkt me het minste. Daar hoeven we ze niet voor te prijzen. Resultaten willen we zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 9:53 pm

Het is wel heel gemakkelijk scoren, maar ze sluiten kamp Cruijff buiten Ajax.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 29, 2009 10:18 pm

Cruijff moet zijn BEK HOUDEN
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 30, 2009 5:26 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Heel jammer. En ik vind het ook erg vervelend voor de nieuwe mensen aan de top die hun stinkende best doen om er iets van te maken. Als ik denk aan de manier van het afscheid van Bob of het tegen alle verwachtingen in binnenhalen van iemand als Jol, dan verdienen ze meer dan "ze hebben BEWUST Marco op zijn bek laten gaan". Schandalig.
Wat hebben die dingen er in hemelsnaam mee te maken?

Dat ze hun stinkende best doen, lijkt me het minste. Daar hoeven we ze niet voor te prijzen. Resultaten willen we zien.
Prijzen niet nee, maar volledig afmaken is het andere uiterste. Het gaat dus om de manier waarop de heer JC de nieuwe leiding neerzet en dat heeft er dus alles mee te maken. En dat we resultaten willen zien, daar waren we het hier al ff over eens.

Plaats reactie