Seizoen 2008 -2009; de evaluatie
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Seizoen 2008 -2009; de evaluatie
Geheel arbitrair, wat er zo in mij opkomt ten aanzien van afgelopen seizoen:
- Beste Ajacied: Suarez
- Ajacied die het meest verantwoordelijk is voor tot gekheid veroorzakende missers: Suarez
- Meest teleurstellende Ajacied, afgezet tegen de transfersom: Sulejmani
- Beste aankoop, afgezet tegen transfersom: Enoh
- Meest piek-en-dallerige Ajacied: Vertonghen (eervolle vermeldingen: Vermaelen, Urby)
- Meest euforische moment: de 1-1 van Leo tegen Fiorentina
- Meest frustrerende moment: de afgekeurde 3-2 tegen Heracles
- Meeste vreemde passes in een wedstrijd: Daley Blind tegen Slavia Praag (eervolle vermelding: Oleguer, maakt niet uit welke wedstrijd)
- Grootste afgang: verliezen in de beker van Volendam (eervolle vermeldingen: 4-0 tegen Sparta, 4-1 tegen Vitesse, 5-2 tegen Heerenveen, 6-2 tegen PSV)
- Lekkerste overwinning: 4-1 tegen PSV
- Grootste lichtpuntje (met vergrootglas gezocht): Toby Alderweirld
- Mooiste prijs: eh.... ehm... ehr... laatste voorronde van de EL halen...?
- Langste blessuretijd: 14 minuten (Ajax - AZ)
- Mooiste goal: Suarez, uit tegen Borac
- Mafste goal: Leo, uit tegen Hamburg
- Beste beslissing binnen Ajax: Vak 410 op Zuid zetten
- Slechtste beslissing binnen Ajax: Ja, heb je even?!
- Grootste fashionvictims in de Arena: 40+ achtige huisvaderfiguren met stekeltjeshaar, snorretje, nette schoenen en ripbroek in een AFCA-vest (eervolle vermelding: willekeurige skyboxbezoeker met Ajax-shawl losjes om de schouders hangend)
- Verst openstaande deur: ,,Dit was een heel pijnlijke middag”, concludeerde Van Basten (na Sparta - Ajax).
- Meest in mijn hoofd opkomende gedachte op de tribune: @$%&#!!! (eervolle vermelding: $@%@$&*!!! en: ... misschien volgend jaar dan?)
- Beste Ajacied: Suarez
- Ajacied die het meest verantwoordelijk is voor tot gekheid veroorzakende missers: Suarez
- Meest teleurstellende Ajacied, afgezet tegen de transfersom: Sulejmani
- Beste aankoop, afgezet tegen transfersom: Enoh
- Meest piek-en-dallerige Ajacied: Vertonghen (eervolle vermeldingen: Vermaelen, Urby)
- Meest euforische moment: de 1-1 van Leo tegen Fiorentina
- Meest frustrerende moment: de afgekeurde 3-2 tegen Heracles
- Meeste vreemde passes in een wedstrijd: Daley Blind tegen Slavia Praag (eervolle vermelding: Oleguer, maakt niet uit welke wedstrijd)
- Grootste afgang: verliezen in de beker van Volendam (eervolle vermeldingen: 4-0 tegen Sparta, 4-1 tegen Vitesse, 5-2 tegen Heerenveen, 6-2 tegen PSV)
- Lekkerste overwinning: 4-1 tegen PSV
- Grootste lichtpuntje (met vergrootglas gezocht): Toby Alderweirld
- Mooiste prijs: eh.... ehm... ehr... laatste voorronde van de EL halen...?
- Langste blessuretijd: 14 minuten (Ajax - AZ)
- Mooiste goal: Suarez, uit tegen Borac
- Mafste goal: Leo, uit tegen Hamburg
- Beste beslissing binnen Ajax: Vak 410 op Zuid zetten
- Slechtste beslissing binnen Ajax: Ja, heb je even?!
- Grootste fashionvictims in de Arena: 40+ achtige huisvaderfiguren met stekeltjeshaar, snorretje, nette schoenen en ripbroek in een AFCA-vest (eervolle vermelding: willekeurige skyboxbezoeker met Ajax-shawl losjes om de schouders hangend)
- Verst openstaande deur: ,,Dit was een heel pijnlijke middag”, concludeerde Van Basten (na Sparta - Ajax).
- Meest in mijn hoofd opkomende gedachte op de tribune: @$%&#!!! (eervolle vermelding: $@%@$&*!!! en: ... misschien volgend jaar dan?)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- InnerHarbour
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Seizoen 2008 -2009; de evaluatie
Ik vul nog wel even bij in dat geval.
De enige keer dat ik iets van positiespel zag: Utrecht uit, de goal van vdWiel
Domste overtreding van het jaar: Schilder in de verlenging tegen L'OM
Meest dramatische aannames: Dennis Rommedahl
Grootste misser: Cvitanich tegen AZ
Die houden we nog tegoed prijs: Afellay die doormidden wordt geschopt door Jan Vertonghen
Collectieve slaapmoment van het jaar: De Ajacieden bij de 1-1 van Feyenoord in de Kuip
Grootste transferflater: Met Sno denken dat je een type Schaars binnenhaalt
Meest lachwekkende tactiek: de 3-4-3 variant tegen Vitesse
Moment wat we niet moeten vergeten: Het overlijden van Sjakie.
Brok in de keel moment van het jaar: Bobby Haarms documentaire bij Eredivisie live.
De enige keer dat ik iets van positiespel zag: Utrecht uit, de goal van vdWiel
Domste overtreding van het jaar: Schilder in de verlenging tegen L'OM
Meest dramatische aannames: Dennis Rommedahl
Grootste misser: Cvitanich tegen AZ
Die houden we nog tegoed prijs: Afellay die doormidden wordt geschopt door Jan Vertonghen
Collectieve slaapmoment van het jaar: De Ajacieden bij de 1-1 van Feyenoord in de Kuip
Grootste transferflater: Met Sno denken dat je een type Schaars binnenhaalt
Meest lachwekkende tactiek: de 3-4-3 variant tegen Vitesse
Moment wat we niet moeten vergeten: Het overlijden van Sjakie.
Brok in de keel moment van het jaar: Bobby Haarms documentaire bij Eredivisie live.
-
Op de meeste momenten was het zeer moeilijk om een schim van herkenbaarheid bij Ajax op te vangen, treurig. Dat is wat mij (alweer) bijblijft dit seizoen. Van Basten was nog nooit klaar om de club de weg omhoog te leiden, want het taktische inzicht ontbrak volkomen. Dat wij weer persoon eerst kapitaal laten vernietingen zonder dat het nut heeft voor de club, dat vind ik het ergste. Voor de rest vind ik dat de spelers te verwijten valt dat zij niet voetbalden met het besef dat ze zich Ajaxwaardig moesten vertonen. En dan hou ik nog rekening met de onkunde van de trainer, maar het was zo nu en dan bar, verschrikkelijk onacceptabel.
Toch heb ik, en daarvoor moest ik mij inspannen, toch nog kunnen doorzien dat er echt wel materiaal aanwezig is om een goede indruk te kunnen maken in de (inter)nationale voetbalwereld mits iedereen maar redelijk functioneert. De meeste spelers hebben individueel voldoende te bieden, wij moeten er simpelweg alleen maar goed mee omspringen. Het is triest dat dit bij 'instituut' Ajax niet het geval is. En het dieptriest dat Ajacieden zo wanhopig worden dat ze niet meer geloven in de superieure visie die leefde. Laten we er maar vanaf stappen, is de gedachte.
Ik wil ons Ajax terug, van een schim ben ik zielsgelukkig komend seizoen! Daarna zullen de resultaten vanzelf volgen.
Toch heb ik, en daarvoor moest ik mij inspannen, toch nog kunnen doorzien dat er echt wel materiaal aanwezig is om een goede indruk te kunnen maken in de (inter)nationale voetbalwereld mits iedereen maar redelijk functioneert. De meeste spelers hebben individueel voldoende te bieden, wij moeten er simpelweg alleen maar goed mee omspringen. Het is triest dat dit bij 'instituut' Ajax niet het geval is. En het dieptriest dat Ajacieden zo wanhopig worden dat ze niet meer geloven in de superieure visie die leefde. Laten we er maar vanaf stappen, is de gedachte.
Ik wil ons Ajax terug, van een schim ben ik zielsgelukkig komend seizoen! Daarna zullen de resultaten vanzelf volgen.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Godver, ja...Peter schreef:Brok in de keel moment van het jaar: Bobby Haarms documentaire bij Eredivisie live.
K.
Still alive...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het grootste 'Huh, wat krijgen we nou?!'-moment: Willem II - Ajax 2-1
Het grootste 'Nou, ik dacht dat het wel 0-5 ging worden'-moment: Feyenoord - Ajax 2-2
Het grootste 'Ik sta hier verdomme net 10 minuten en het is nu al kut!'-moment: Heerenveen - Ajax 5-2
Het grootste 'Ik ros die tv nu uit m'n raam'-moment: FC Volendam - Ajax 1-0
Het grootste 'Wat doe ik hier in de sneeuw'-moment: AZ - Ajax 2-0
Het grootste 'Ik zit momenteel in de Pandadroom en wil een kind nu in Holle Bolle Gijs proppen'-moment: FC Groningen - Ajax 1-0
Het grootste 'M'n scharrel zei dat het maar een spelletje was en ik dumpte haar daarom'-moment: Ajax - sc Heerenveen 0-1
Het grootste 'Blijft ons dan helemaal niets bespaard?!'-moment: Ajax - Heracles Almelo 2-2
Het grootste 'Nee, dit is het grootste dieptepunt dit seizoen'-moment: Vitesse - Ajax 4-1
Het grootste 'Mwoah, misschien wordt het toch nog wat!'-moment: NAC - Ajax 0-3
Het grootste 'Ja ik mag niet hopen maar doe het toch please please oohh alsjeblieffttt'-moment: AZ - Vitesse 1-2
Het grootste 'Auw, wat stond ik voor lul voor mezelf door dat nog te hopen'-moment: PSV - Ajax 6-2
Het grootste 'Sufferd, waar ben je in godsnaam mee bezig?!!?!-moment: Suarez' panenka
Het grootste 'Ik moet echt even gaan wandelen anders moet ik huilen'-moment: Sparta - Ajax 4-0.
Het grootste 'Ik zoen nu m'n buurman want ik hou van iedereen JAHAA!' moment: HSV - Ajax 0-1 en Fiorentina Ajax 0-1
Het grootste 'ik pleur nu drie rijen omlaag, we worden wereldkampioen, ik breek m'n enkel, het maakt me niet uit, ik hou van Ajax, wat een topclub, en Leo is een held!'-moment: Ajax - Fiorentina 1-1
Het grootste 'moet dit nou?'-moment: Ajax - FC Twente.
Het grootste 'ik word hier zo moe van'-moment: Seizoen 2008-2009.
Het grootste 'Nou, ik dacht dat het wel 0-5 ging worden'-moment: Feyenoord - Ajax 2-2
Het grootste 'Ik sta hier verdomme net 10 minuten en het is nu al kut!'-moment: Heerenveen - Ajax 5-2
Het grootste 'Ik ros die tv nu uit m'n raam'-moment: FC Volendam - Ajax 1-0
Het grootste 'Wat doe ik hier in de sneeuw'-moment: AZ - Ajax 2-0
Het grootste 'Ik zit momenteel in de Pandadroom en wil een kind nu in Holle Bolle Gijs proppen'-moment: FC Groningen - Ajax 1-0
Het grootste 'M'n scharrel zei dat het maar een spelletje was en ik dumpte haar daarom'-moment: Ajax - sc Heerenveen 0-1
Het grootste 'Blijft ons dan helemaal niets bespaard?!'-moment: Ajax - Heracles Almelo 2-2
Het grootste 'Nee, dit is het grootste dieptepunt dit seizoen'-moment: Vitesse - Ajax 4-1
Het grootste 'Mwoah, misschien wordt het toch nog wat!'-moment: NAC - Ajax 0-3
Het grootste 'Ja ik mag niet hopen maar doe het toch please please oohh alsjeblieffttt'-moment: AZ - Vitesse 1-2
Het grootste 'Auw, wat stond ik voor lul voor mezelf door dat nog te hopen'-moment: PSV - Ajax 6-2
Het grootste 'Sufferd, waar ben je in godsnaam mee bezig?!!?!-moment: Suarez' panenka
Het grootste 'Ik moet echt even gaan wandelen anders moet ik huilen'-moment: Sparta - Ajax 4-0.
Het grootste 'Ik zoen nu m'n buurman want ik hou van iedereen JAHAA!' moment: HSV - Ajax 0-1 en Fiorentina Ajax 0-1
Het grootste 'ik pleur nu drie rijen omlaag, we worden wereldkampioen, ik breek m'n enkel, het maakt me niet uit, ik hou van Ajax, wat een topclub, en Leo is een held!'-moment: Ajax - Fiorentina 1-1
Het grootste 'moet dit nou?'-moment: Ajax - FC Twente.
Het grootste 'ik word hier zo moe van'-moment: Seizoen 2008-2009.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Thijs schreef:Het grootste 'M'n scharrel zei dat het maar een spelletje was en ik dumpte haar daarom'-moment: Ajax - sc Heerenveen 0-1

- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Beste wedstrijd Eredivisie: Ajax - PSV
Beste wedstrijd Europa: Ajax - Olympique Marseille
Meest euforische moment: ex aequo de goal van Kennedy in Florence en de goal van Leo in de return
Ergste dieptepunt: ex aequo de 'januari-shuffle' tegen Heerenveen en Heracles, en de 6-2 bij PSV (maar vooral het feit dat ik het daarna - voor het eerst in 25 jaar supporterschap - écht, maar dan ook écht niet meer kon opbrengen om de laatste wedstrijden nog bij te wonen of zelfs maar te bekijken op tv)
Minst erge dieptepunt: de bekeruitschakeling in Volendam (kon mij persoonlijk geen hout schelen)
Plezierigste Ajax-bezoekjes: ex aequo de thuiswedstrijden van Jong Ajax in de tweede seizoenshelft, en de reisjes naar Hamburg en Florence
Meest veelbelovende gegeven: de wijze waarop Rik van den Boog in zijn rol van algemeen directeur groeit, en zijn visie op het te voeren beleid
Beste speler: Luis Suárez
Slechtste speler: Miralem Sulejmani
Pijnlijkste vergissing: denken dat het met Vurnon Anita nooit wat zou worden
Pijnlijkste gelijk: denken dat het met Marco van Basten nooit wat zou worden (en maar niet van het gevoel af komen dat hij na een reeksje slechte resultaten zomaar ineens kon opstappen en besluiten dat hij het trainerschap maar niks vindt, bij nader inzien)
K.
Beste wedstrijd Europa: Ajax - Olympique Marseille
Meest euforische moment: ex aequo de goal van Kennedy in Florence en de goal van Leo in de return
Ergste dieptepunt: ex aequo de 'januari-shuffle' tegen Heerenveen en Heracles, en de 6-2 bij PSV (maar vooral het feit dat ik het daarna - voor het eerst in 25 jaar supporterschap - écht, maar dan ook écht niet meer kon opbrengen om de laatste wedstrijden nog bij te wonen of zelfs maar te bekijken op tv)
Minst erge dieptepunt: de bekeruitschakeling in Volendam (kon mij persoonlijk geen hout schelen)
Plezierigste Ajax-bezoekjes: ex aequo de thuiswedstrijden van Jong Ajax in de tweede seizoenshelft, en de reisjes naar Hamburg en Florence
Meest veelbelovende gegeven: de wijze waarop Rik van den Boog in zijn rol van algemeen directeur groeit, en zijn visie op het te voeren beleid
Beste speler: Luis Suárez
Slechtste speler: Miralem Sulejmani
Pijnlijkste vergissing: denken dat het met Vurnon Anita nooit wat zou worden
Pijnlijkste gelijk: denken dat het met Marco van Basten nooit wat zou worden (en maar niet van het gevoel af komen dat hij na een reeksje slechte resultaten zomaar ineens kon opstappen en besluiten dat hij het trainerschap maar niks vindt, bij nader inzien)
K.
Still alive...
Keerpunt en meest frustrerende wedstrijd: FC Groningen - Ajax 1-0.

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dieptepunt: de reeks Groningen-Vitesse. Ik krijg spontane koorts als ik er aan terug denk. In mijn korte bestaan heb ik Ajax vaak in korte tijd alles weg zien geven, maar zo bont had ik het ze nog nooit zien maken.
Hoogtepunt: De europese reeks. HSV en Fiorentina waren echt fantastische resultaten, en na Marseille kwam ik als een trotse Ajacied thuis. Verder nomineer ik mijn driedaagse Hamburg-tripje bij deze tot beste tijd ooit.
Nationaal hoogtepunt: PSV thuis. Wat een verbeten, grimmige sfeer na die verpeste minuut stilte. Wat een ontlading toen we na die 1-1 gewoon weer opstonden en erover heen gingen. Wat een ontroering bij het minuten lang toezingen van onze Sjakie. Topdag.
Persoonlijke lulligheid van het jaar: Voor Sparta met een aantal Schotten wat gedronken. Na de wedstrijd zo zat dat ik frontaal op mijn smoel ben gegaan. Gebrokenmiddenhandsbladieblader, ruim 3 maanden gips, nu dystrofie. Het kan verkeren.
Qua klassiekers: twee keer een deceptie. Uit hadden we ze moeten pakken natuurlijk, thuis was het de eerste helft zo bedroevend slecht en zo overduidelijk de slag der losers dat ik me stiekem een beetje schaamde tegenover mijn Schotse gasten.
Persoonlijke lulligheid van het jaar2: de terugreis uit Friesland. Ik was ziek. Auto gestopt om te kotsen. Hele wedstrijd zitten rillen/ijlen. En dan ook nog eens zo'n zaadpot. Geen pretje.
Gein-momentje van het jaar: Het toezingen van het vriendinnetje van een van die kwaaie Utreg-jongens rechts naast het uitvak. Zo, die ging me even uit z'n plaat.
. Niet netjes, wel humor.
Speler van het jaar: Suarez, wie anders?
Goal van het jaar: Die van Suarez tegen Borac ja.
Algemene tendens 2008/2009: Kut jaar!
Hoogtepunt: De europese reeks. HSV en Fiorentina waren echt fantastische resultaten, en na Marseille kwam ik als een trotse Ajacied thuis. Verder nomineer ik mijn driedaagse Hamburg-tripje bij deze tot beste tijd ooit.
Nationaal hoogtepunt: PSV thuis. Wat een verbeten, grimmige sfeer na die verpeste minuut stilte. Wat een ontlading toen we na die 1-1 gewoon weer opstonden en erover heen gingen. Wat een ontroering bij het minuten lang toezingen van onze Sjakie. Topdag.
Persoonlijke lulligheid van het jaar: Voor Sparta met een aantal Schotten wat gedronken. Na de wedstrijd zo zat dat ik frontaal op mijn smoel ben gegaan. Gebrokenmiddenhandsbladieblader, ruim 3 maanden gips, nu dystrofie. Het kan verkeren.
Qua klassiekers: twee keer een deceptie. Uit hadden we ze moeten pakken natuurlijk, thuis was het de eerste helft zo bedroevend slecht en zo overduidelijk de slag der losers dat ik me stiekem een beetje schaamde tegenover mijn Schotse gasten.
Persoonlijke lulligheid van het jaar2: de terugreis uit Friesland. Ik was ziek. Auto gestopt om te kotsen. Hele wedstrijd zitten rillen/ijlen. En dan ook nog eens zo'n zaadpot. Geen pretje.
Gein-momentje van het jaar: Het toezingen van het vriendinnetje van een van die kwaaie Utreg-jongens rechts naast het uitvak. Zo, die ging me even uit z'n plaat.

Speler van het jaar: Suarez, wie anders?
Goal van het jaar: Die van Suarez tegen Borac ja.
Algemene tendens 2008/2009: Kut jaar!
- Daily Blind
Weer een jaar verknald. Geen prijzen dus geen inkomsten en van alle belangrijke spelers zijn de contracten weer een jaar korter.. Ik heb geen positief woord over dit seizoen en vind het daarom ook erg knap van jullie om ze te benoemen...