De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Ronald!

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ronald! » wo mei 13, 2009 5:45 pm

:smallgrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 14, 2009 2:36 pm

Van den Boog: ‘Ajax geen afstandelijk instituut meer’

EXCLUSIEF - Ajax gaat investeren in zijn relatie met de achterban. Dit zegt Rik van den Boog tegen Ajaxlife.nl. Zo wordt er eindelijk aan een supportersbeleidsvisie gewerkt, waarop ook de Supportersvereniging Ajax al een tijd aandrong.

Meer samen doen
Van den Boog: "Vroeger had je alleen de F-side. Nu zijn er meer grote en kleine groeperingen. Ondanks de saamhorigheid beleeft iedere groep Ajax op zijn eigen manier. Ik ben blij met de Supportersvereniging Ajax (85.000 leden, red.). Ze zijn goed georganiseerd en er is wederzijds respect."
De algemeen directeur wil alle fans zo goed mogelijk bedienen omdat iedereen onderdeel is van Ajax. "Het is een goede zaak dat spelers vier keer per jaar op de supportersavonden van de SVA aanwezig zijn. Net zoals het goed is dat de selectie zijn gezicht laat zien in het supportershome, op de tribune of bijvoorbeeld tijdens thuisduels in het Ajax Life Café op de eerste ring."
Ajax en zijn supporters hadden de laatste jaren veel meer samen moeten doen, vindt Van den Boog. "Ajax moet weer warmte uitstralen. We zijn geen afstandelijk instituut meer." Ook spreekt hij zich uit tegen de misdragende harde kern. Een capuchoninvasie van het trainingsveld wordt geen tweede keer geaccepteerd.
"Dan volgt direct een stadionverbod," neemt Van den Boog stelling. "Zero tolerance is niets meer dan duidelijk zijn naar elkaar. Dan weet iemand ook wat de consequenties zijn van zijn daden. Een veldbestorming bewerkstelligt geen gesprek meer en we zullen voortaan ook zorgen dat de spelersbus bij het stadion gewoon kan doorrijden."
Het complete, uitgebreide interview met Van den Boog staat in de Ajax Life die vrijdag verschijnt.
Bron Ajaxlife
Nee we zijn een los zand club geworden :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2009 2:38 pm

Je kunt alles negatief benaderen. Ik zou zeggen geef VD Boog een kans. Tot nu toe heb ik alleen verstandige teksten uit zijn mond gehoord. Over het bovenstaande geef ik hem groot gelijk.

Nu is het aan VD Boog zijn woorden waar te maken, maar dat ben ik niet bang voor.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 14, 2009 2:44 pm

Ajaciedjuh, ik zou alles graag positief bekijken maar momenteel zit ik in een Ajax dip niemand wil trainer worden en dan kan je nog 10 scenario's of rapporten schrijven als de basis er niet meer is dan is het geloof weg en worden we een tweede Feye&%^% met veel meer poen maar geen prestaties of prijzen. De trainer en een goed elftal is de basis om verder te komen. Maar als hij zegt alle structeren staan dan ben je er nog niet deze club moet elk jaar opnieuw beginnen dat is toch triest

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 14, 2009 2:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2009 2:56 pm

Toppie schreef:Ajaciedjuh, ik zou alles graag positief bekijken maar momenteel zit ik in een Ajax dip niemand wil trainer worden en dan kan je nog 10 scenario's of rapporten schrijven als de basis er niet meer is dan is het geloof weg en worden we een tweede Feye&%^% met veel meer poen maar geen prestaties of prijzen. De trainer en een goed elftal is de basis om verder te komen. Maar als hij zegt alle structeren staan dan ben je er nog niet deze club moet elk jaar opnieuw beginnen dat is toch triest
Ik snap je gevoel. Ik heb sinds vorig jaar ook een gelatenheid over me heen, als gevolg van de chaos bij Ajax (en dat is een gevoel die ik daarvoor voor een jaar 30 niet heb gehad). Het is niet te geloven wat we de afgelopen 10 jaar over ons heen hebben gekregen.

Je moet je ergens aan vasthouden en ik heb wel een goed gevoel bij v/d Boog. Komt prima over en maakt het tot nu toe gewoon waar.
Zelfs de VI is positief over VD Boog na gesprekken met hem. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve verhalen over hem gehoord van mensen die met hem hebben samengewerkt of hebben geinterviewd (los van Keizer :666.gif: ).
Daarom zeg ik (schrijf), geef hem een kans.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 14, 2009 3:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2009 3:16 pm

Aldus Vedette Rostelli .....

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 14, 2009 3:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2009 3:26 pm

Vedette-10- schreef:Wie is Rostelli? Trouwens staat er wel bij de tekst wie het heeft gepost.
Die moet bij jou aan het werk zijn geweest. Een andere verklaring heb ik niet!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 14, 2009 4:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mei 18, 2009 4:53 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 5:01 pm

Klinkt goed hoor, maar ja het resultaat telt nu eenmaal. Dus even afwachten.
Wel mooi dat hij uitleg geeft.

Ik vind dit in ieder geval beter dan maar meteen ja zeggen tegen iemand die wanhopig opbelt of je nog een baantje voor hem heeft.... :hypocrite.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma mei 18, 2009 5:17 pm

Hoe ziet het profiel eruit van een ideale Ajax-trainer?

,,Het is voor Ajax erg belangrijk dat het iemand is met veel ervaring in de voetbalwereld. Hij moet veel affiniteit hebben met jeugdspelers en de jeugdopleiding. De doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal is voor Ajax van cruciaal belang
Goed, dat is duidelijk, we worden voorbereid op de komst van Blind. Oud-Hoofd Jeugdopleiding, oud-speler van het eerste en oud-trainer van het eerste, oud-international, noem maar op. Past precies in he plaatje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 18, 2009 5:31 pm

Hij past inderdaad in het profiel.

Maar ik geloof niet dat er al iets beslist is. Anders is het niet in het belang van Ajax om de boel te rekken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 5:34 pm

Scherrer schreef:
Hoe ziet het profiel eruit van een ideale Ajax-trainer?

,,Het is voor Ajax erg belangrijk dat het iemand is met veel ervaring in de voetbalwereld. Hij moet veel affiniteit hebben met jeugdspelers en de jeugdopleiding. De doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal is voor Ajax van cruciaal belang
Goed, dat is duidelijk, we worden voorbereid op de komst van Blind. Oud-Hoofd Jeugdopleiding, oud-speler van het eerste en oud-trainer van het eerste, oud-international, noem maar op. Past precies in he plaatje.
Mwah, iedereen leest erin wat hij wil lezen.
Ik dacht meteen aan een echt ervaren trainer en dat is Blind natuurlijk absoluut niet. En als ze hem hadden willen nemen, hadden ze dat al lang al gedaan. Toch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 18, 2009 6:05 pm

Dit is een interview waarvoor hij als het ware zijn antwoorden kan opschrijven, hij zal dus goed nagedacht hebben over zijn woorden, denk ik. En wat zegt hij? Hij zoekt een trainer met veel ervaring in de voetbalwereld, niet per se als trainer. Daarnaast moet hij affiniteit met de jeugdopleiding hebben. Als ik dat naast elkaar zie, denk ik meteen aan Blind. Het enige obstakel is dat Blind dat waarschijnlijk (en hopelijk) zelf niet wil.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mei 18, 2009 6:33 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 18, 2009 6:49 pm

Ik vestig mijn hoop erop dat, als men Blind had willen hebben, hij nu al aangesteld zou zijn. Verder past hij natuurlijk ook niet helemaal in het profiel.

De indruk die ik krijg is dat Van den Boog het behalve Adriaanse niet zo goed meer weet, maar geen genoegen wil nemen met een mindere keuze.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke

Bericht door Duke » ma mei 18, 2009 8:03 pm

Ik zie in dit profiel in ieder geval niets meer van de leider/opvoeder waar Van den Boog eerder van sprak. Het zou me niet verbazen wanneer ze in die categorie niets gevonden hebben, en nu verder aan het kijken zijn, met een licht aangepast profiel. En dat Blind daar ineens wel in past, al was het maar tijdelijk. Het lange zoeken geeft me wat dat betreft niet echt een fijn gevoel.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 18, 2009 8:11 pm

Je draait het nu om. De omschrijving die v/d Boog nu noemt past nog steeds binnen het uitgebreidere profiel zoals dat eerder naar buiten is gebracht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke

Bericht door Duke » ma mei 18, 2009 8:19 pm

Ik help het je hopen, maar ik zie toch wat andere accenten. Maar goed, we zullen zien.

Salvador Dali

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma mei 18, 2009 8:21 pm

VDB is de man van:
'Ik ben hier de baas' en 'op sentimenten kan ik geen club leiden'.

Hij lijkt me niet het type dat zomaar van zijn profielschets afstapt en Blind aanstelt.

Bovendien is volgens mij iedereen er wel van overtuigd dat Koeman niet de man is om Ajax uit dit dal te halen. AZ heeft dan wel snel gehandeld, ze hebben nu een trainer die wij liever kwijt dan rijk zijn en die voor AZ op de lange termijn waarschijnlijk ook weinig zal opleveren. Zij blij, wij blij. Maar laten we alsjeblieft niet beginnen over het 'doortastende' handelen bij AZ. Ze zijn inderdaad snel, maar hebben daarmee wel een afbraaktrainer aangesteld. M.i. een desastreuze keuze die niet strookt met het beleid dat Scheringa graag wil voeren. Laat AZ maar lekker de snelste zijn, dan hebben wij straks de betere trainer.

999

Bericht door 999 » ma mei 18, 2009 8:25 pm

Ronald! schreef:VDB is de man van:
'Ik ben hier de baas' en 'op sentimenten kan ik geen club leiden'.

Hij lijkt me niet het type dat zomaar van zijn profielschets afstapt en Blind aanstelt.

Bovendien is volgens mij iedereen er wel van overtuigd dat Koeman niet de man is om Ajax uit dit dal te halen. AZ heeft dan wel snel gehandeld, ze hebben nu een trainer die wij liever kwijt dan rijk zijn en die voor AZ op de lange termijn waarschijnlijk ook weinig zal opleveren. Zij blij, wij blij. Maar laten we alsjeblieft niet beginnen over het 'doortastende' handelen bij AZ. Ze zijn inderdaad snel, maar hebben daarmee wel een afbraaktrainer aangesteld. M.i. een desastreuze keuze die niet strookt met het beleid dat Scheringa graag wil voeren. Laat AZ maar lekker de snelste zijn, dan hebben wij straks de betere trainer.
Koeman is geen afbraak trainer, Koeman is wel realist ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 18, 2009 8:34 pm

999 schreef: Koeman is geen afbraak trainer, Koeman is wel realist ...
Koeman is ook een opportunist van jewelste. En opbouwen en opportunisme gaan niet samen.

Plaats reactie