De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 8:12 pm

Wat een kuttrainer die van Basten, die heeft Suarez al tegen zich in het harnas gejaagd en traint alleen maar om de spelers een beetje bezig te houden! :hypocrite.gif:

Luis Suarez wil blijven om te leren

--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 19-03-09 19:58 - Gepost door: 343 - Bron: AT5 - Aantal keer bekeken: 119 - Aantal reacties: 1

Luis Suarez, woensdavond gelegenheidsaanvoerder van Ajax, wil ook volgend seizoen in Amsterdam voetballen. Dat zei hij donderdagavond na afloop van de wedstrijd tegen Olympique Marseille tegen AT5.

Suarez, natuurlijk zwaar teleurgesteld met de 2-2, gaf aan nog niet uitgeleerd te zijn bij Ajax. Bovendien zei hij het naar zijn zin te hebben onder coach Marco Van Basten.
Of de Uruguayaan volgend seizoen inderdaad nog bij Ajax te bewonderen valt, is natuurlijk afwachten. Zeker nu de ploeg derde staat in de competitie en nog alles op alles moet zetten om de voorronde van de Champioens League te bereiken.

Bron: AF
I think I lost my fucking headache

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do mar 19, 2009 8:15 pm

Suarez :worshippy.gif: En nu inderdaad blijven en leren!

Leuk he, Lucas? :666.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 8:16 pm

Ach!

Ik moet ook wel eens iets zeggen (werk) terwijl ik weet dat het toch anders ligt, maar prima joh, de discipline is sterk? Hij is aanvoerder, kan hij iets anders zeggen? We zullen wel zien, deze zomer. Ik heb nooit iets anders geschreven dan dat voetballers opportunisten zijn: de beste trainer is weg, leve de nieuwe trainer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 19, 2009 8:28 pm

SylvievdVaart schreef:Suarez :worshippy.gif: En nu inderdaad blijven en leren!
Daar zou zowel Suarez als Ajax profijt van hebben. Die jongen speelde grandioos gisteren, maar hij had ons natuurlijk wel naar de volgende ronde moeten schieten. Met de vaak vervloekte Huntelaar zou Ajax met 4-1 hebben gewonnen.
Ik denk dat jouw lover het diep in z'n hart niet zo erg zou vinden als Suarez nog effe zou blijven. Ik ben ook niet Suarez' grootste fan, maar hij kan wel een beetje ballen natuurlijk. Nu dat rendement voor het doel nog flink opkrikken. Dat mag ie volgend seizoen doen, Ajax de 3e ster bezorgen en (weer) een mooie europese campagne en dan naar Zuid-Europa. Als ik het voor het zeggen zou hebben... :smallgrin.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do mar 19, 2009 8:32 pm

wimpey schreef: Ik denk dat jouw lover het diep in z'n hart niet zo erg zou vinden als Suarez nog effe zou blijven.
Nou-hou.... :hypocrite.gif: Jullie lézen alleen zijn commentaar op Suarez, ik moet het ook dagelijks aanhoren! En dan gaat het er nog steviger aan toe hoor!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 8:53 am

LucaS schreef:Wat een kuttrainer die van Basten, die heeft Suarez al tegen zich in het harnas gejaagd en traint alleen maar om de spelers een beetje bezig te houden! :hypocrite.gif:
Luis Suarez wil blijven om te leren

--------------------------------------------------------------------------------
Luis Suarez, woensdavond gelegenheidsaanvoerder van Ajax, wil ook volgend seizoen in Amsterdam voetballen. Dat zei hij donderdagavond na afloop van de wedstrijd tegen Olympique Marseille tegen AT5.

Suarez, natuurlijk zwaar teleurgesteld met de 2-2, gaf aan nog niet uitgeleerd te zijn bij Ajax. Bovendien zei hij het naar zijn zin te hebben onder coach Marco Van Basten.
Zoiets zei Suarez ook toen hij bij Groningen zat en een paar maanden later was hij weg. Kortom, ik geloof er geen barst van.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 8:58 am

Oh, ik denk ook niet dat hij blijft, maar hij is behoorlijk positief over Ajax en van Basten. Ik neem aan dat je het interview hebt gezien, en de opmerking dat hij wilde blijven werd hem absoluut niet in de mond gelegd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 20, 2009 9:06 am

wimpey schreef:
SylvievdVaart schreef:Suarez :worshippy.gif: En nu inderdaad blijven en leren!
Daar zou zowel Suarez als Ajax profijt van hebben. Die jongen speelde grandioos gisteren, maar hij had ons natuurlijk wel naar de volgende ronde moeten schieten. Met de vaak vervloekte Huntelaar zou Ajax met 4-1 hebben gewonnen.
Ik denk dat jouw lover het diep in z'n hart niet zo erg zou vinden als Suarez nog effe zou blijven. Ik ben ook niet Suarez' grootste fan, maar hij kan wel een beetje ballen natuurlijk. Nu dat rendement voor het doel nog flink opkrikken. Dat mag ie volgend seizoen doen, Ajax de 3e ster bezorgen en (weer) een mooie europese campagne en dan naar Zuid-Europa. Als ik het voor het zeggen zou hebben... :smallgrin.gif:
Ik weet niet of Huntelaar die draaibeweging voor de 2-1 had kunnen maken. Maar het is eeuwig zonde dat Suarez de makkelijkste ballen mist, maar vervolgens de meest onmogelijke acties/doelpunten wél weet te verzilveren. Kon me trouwens niet aan de indruk ontrekken dat hij afgeleid werd door die fluitjes uit het L'OM vak. Je zag hem een keer twijfelen en toen was de actie voorbij.

Maar goed, aangezien dit het Van Basten topic is, vraag ik me toch af wat er gebeurde vlak voor die goal van sulejmani. Hij stond op het punt gewisseld te worden en vlak daarna scoorde ie. Van Basten liet hem staan, terwijl Mickey daarna weer geen pepernoot raakte. Ook waren er meer tactische ingrepen (wissels vooral) die de plank volledig missloegen. Dat viel me een beetje tegen van Van Basten, omdat zijn elftal voor de verandering nagenoeg foutloos speelde en juist Van Basten een paar fouten maakte.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 9:09 am

LucaS schreef:Oh, ik denk ook niet dat hij blijft, maar hij is behoorlijk positief over Ajax en van Basten. Ik neem aan dat je het interview hebt gezien, en de opmerking dat hij wilde blijven werd hem absoluut niet in de mond gelegd.
Ik zeg het omdat hij toen met bijna woordelijk hetzelfde verhaal kwam. Groningen was zo fijn en de trainer zo goed en hij leerde zoveel en hij wilde blijven. Dat bleek dus allemaal flauwekul. Het is gewoon zijn standaardpraatje.

Op het moment dat zich een goede Spaanse club meldt, is Suarez meteen weg. Desnoods via arbitrage.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 9:18 am

Het een sluit het ander toch niet uit? Je kunt toch hogerop willen en het toch naar je zin hebben en veel leren? Ik snap je punt niet. Natuurlijk is hij weg als Barcelona langs komt, maar dat heeft dan niet te maken met dat van Basten of Ajax hem tegenstaat. Ongetwijfeld heeft Suarez het naar zijn zin gehad in Groningen en heeft hij er veel geleerd. Blijkbaar is dat bij Ajax en van Basten ook zo. Ondanks de verhalen die op AT leven dat van Basten niets doet op trainingen en dat van Basten Suarez heeft geschoffeerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 9:24 am

Dat heeft hij ook, Suarez zei zelf dat hij weinig vertrouwen kreeg.

Suarez is gewoon een slimmerik. Het zou me niet eens verbazen als hij al contacten met een andere club had.

Maar dan ben jij blij, neem ik aan. Eindelijk die prutser weg.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 9:27 am

En hij zei ook dat hij kritischer op zichzelf was dan van Basten.

Ik vind Suarez geen prutser, ik vind Suarez een kansenmisser, aansteller, valsspeler en een goede voetballer. En inderdaad, ik zie het liefst geen chronische valsspelers bij mijn club.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 20, 2009 9:39 am

Genoeg over Suarez hier, die heeft zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 10:21 am

joey schreef:Dat heeft hij ook, Suarez zei zelf dat hij weinig vertrouwen kreeg.

Suarez is gewoon een slimmerik. Het zou me niet eens verbazen als hij al contacten met een andere club had.

Maar dan ben jij blij, neem ik aan. Eindelijk die prutser weg.
MvB (Het is de MvB-topic!!!) zal hem echt niet kunnen houden. Ik herinner me Ronald de Boer nog goed: altijd al gedroomd van Barcelona en even later:" altijd al gedroomd van Glasgow". Luc Nilis (huilend bij Aston Villa) hetzelfde verhaal en dat waren spelers die langer bij hun club zaten dan Suarez nu. Hij heeft een financiële band met Ajax. Ik vind hem onder MvB trouwens niet beter worden. Aan het begin van het seizoen was hij nog beslissend, maar daarna?

Zonder Suarez zal MvB (Het is de MvB-topic) geen punt meer verliezen, als ik lees dat de uitschakeling, het missen van het kampioenschap aan Suarez wordt geweten.

KJH zou voor de 4-1 hebben gezorgd? Waarom hebben wij dan niets met hem gewonnen, de cl niet eens bereikt?

MvB heeft bewust voor een jon team gezorgd, maar beseft niet dat Ajax altijd zijn beste jonge spelers zal moeten afstaan, dat hij niet kan bouwen. Door het kopen van een dertiger uit Twente los je dat niet op.

Uit mijn hoofd: Urby heeft van de Ajacieden de meeste wedstrijden in Ajax 1 gespeeld, maar is bij lange na niet het type van een leider. Wielaert, Gabri en Oleguer zouden het qua leeftijd moeten zijn, maar bij twee van hen zit het er echt niet in. Wielaert? Nog niet?

We zijn geen stap verder dan een paar jaar geleden, ondanks alle investeringen. Ik vraag me af of het niet minder is: geen beker gewonnen, al lang kansloos voor de titel en nog steeds geen tweede plaats. De zware wedstrijden zitten aan het einde van de competitie. Hopen dat het dan droog is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 20, 2009 10:26 am

Dat gezever over die investeringen altijd. Volgens mij is Huntelaar toch behoorlijk recent nog voor een dikke zak geld verkocht. Heitinga is ook verkocht voor tien miljoen. Dat hoort ook gewoon bij de middelen die Van Basten tot zijn beschikking had.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 11:27 am

Huntelaar was wat dat betreft helemaal een faler. Die miste zelfs een penalty in een bovengemiddel belangrijk duel.

Anyway, ik hoop dat MvB woensdag iets heeft gezien waar hij mee aan de slag kan. Dat houdt dus gewoon in dat hij het geld niet hoeft uit te geven, want we zien nu toch ook al dat we het vooral van de jongens moeten hebben die er toch al waren. Laat Marco er eerst maar eens een geheel van maken en de aankopen van afgelopen zomer inpassen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 12:00 pm

Bertje schreef:Dat gezever over die investeringen altijd. Volgens mij is Huntelaar toch behoorlijk recent nog voor een dikke zak geld verkocht. Heitinga is ook verkocht voor tien miljoen. Dat hoort ook gewoon bij de middelen die Van Basten tot zijn beschikking had.
Och, er was een tijd (nog niet zo lang geleden) dat er geen euro kon worden uitgegeven en toen werden we al tweede.

De investeringen staan los van de verkoop van KJH. Je weet niet een half jaar van tevoren dat Van Nistelrooy geblesseerd raakt en RM een administratief foutje maakt. De verkoop van KJH was in de winterstop!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 20, 2009 12:07 pm

Punt is dat er toen al geld was uitgegeven. Huntelaar was er al. Sneijder was er al. Babel was er al. Die spelers zijn later voor veel geld verkocht, waardoor er dus ook weer meer geld te besteden was.

Van Basten heeft helemaal niet buitensporig veel uitgegeven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 12:08 pm

Tuurlijk wel. 34 miljoen is er uitgegeven en dat is veel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 12:08 pm

Aristides schreef:Och, er was een tijd (nog niet zo lang geleden) dat er geen euro kon worden uitgegeven en toen werden we al tweede.
Wanneer was dat dan? :confused.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr mar 20, 2009 12:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 12:11 pm

Tja, het geld moet op het veld staan toch? Overigens is er ook voor ongeveer zo'n bedrag aan spelers vertrokken. Ik vind dat er prima is aangekocht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 12:12 pm

Ik vind vooral dat er een prima selectie staat. Wat dat betreft is er goed werk geleverd.
Nu de rest nog.

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 12:12 pm

Ik niet. Aissati vind ik een goede aankoop en ook Enoh voldoet prima. De rest vind ik getuigen van slecht inkoopbeleid. Maar waar praten we over, Marco van Basten heeft niet veel geld uitgegeven. Die 16.25 voor Sulejmani was een schiiijntje. :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 20, 2009 12:13 pm

Peter schreef:Tuurlijk wel. 34 miljoen is er uitgegeven en dat is veel.
Moet je ook de inkomsten (dus spelers weg) meenemen: Heitinga (10 miljoen) en Huntelaar ( tot 27 miljoen).

Daarnaast zijn Stam en Davids weg als basisspelers. In die verhouding is die 34 miljoen helemaal niet veel (daar bovenop komt nog het verhaal van Bertje).

Plaats reactie