AZ 2008 - 2009
-
Helaas wordt de nummer 11 van Nederland niet toegelaten tot de CL.Harm schreef:Ik denk ook dat AZ het redelijk tot goed zou kunnen doen in de CL. Dat team staat gewoon. tegen de echte toppers komen ze er misschien niet aan te pas. Maar ik denk dat ze in dezelfde poule als PSV best een kans hadden gehad om door te gaan.
Misschien kunnen ze een wildcard krijgen voor de kwartfinale.
-
Ik denk dat Louis dat bést terecht zou vinden.Jöhnk schreef: Misschien kunnen ze een wildcard krijgen voor de kwartfinale.
Ik heb van AZ-zijde vorig seizoen trouwens niemand horen zeggen dat ze 'geruisloos' in de Jupiler League zouden meedraaien.
Afonso Alves staat vast te trappelen!joey schreef: Ik zou me kunnen voorstellen dat Scheringa de portemonnee trekt zodat er twee of drie gerichte versterkingen gehaald kunnen worden.
Bron: Voetbalzone.nlWoedende Romero breekt hand
Geschreven op vrijdag, 6 maart om 11:45
AZ-trainer Louis van Gaal heeft er een nieuw probleem bij. Na de blessuregolf in de defensie en de uitschakeling in het KNVB-bekertoernooi, zit nu keeper Sergio Romero met een gebroken hand.
De 22-jarige keeper is eigenhandig verantwoordelijk voor de breuk. Volgens de officiële website van de Alkmaarders was de Argentijn na afloop van het verloren bekertreffen met NAC Breda zó boos, dat hij zijn frustraties botvierde op een kleedkamermuur. Tien minuten na rust promoveerde hij een houdbaar schot van Nourdin Boukhari tot een doelpunt. Het betekende de gelijkmaker voor de Bredase club, die uiteindelijk met 2-1 won en de halve finales bereikte.
Hoe lang AZ geen gebruik kan maken van Romero, wordt later op de dag bekendgemaakt. Romero verwierf zich dit seizoen een vaste plek onder de lat bij de koploper van de Eredivisie en zou naar verluidt binnenkort worden bekeken door Argentijns bondscoach Diego Maradona.
In 25 competitieduels stond Romero dit seizoen slechts veertien tegentreffers toe. Het lijkt erop dat tweede doelman Joey Didulica door de kwetsuur van Romero zijn plek in het doel mag gaan heroveren.
EDIT: Zag dat het ook al in het KNVB Beker topic gepost was...
Ben benieuwd naar de reactie van AZ dit weekend! Hun 'flow' is nu toch even onderbroken, eens kijken hoe die ploeg daarmee omgaat...Jöhnk schreef:Ik reken nergens meer op.
Het was immers een uitgemaakte zaak dat AZ de dubbel zou winnen. En een ploeg die 'geruisloos' in de CL zou meedoen, zou toch van een zwaar gehandicapt NAC moeten kunnen winnen?!
Ze mogen (uit m'n hoofd) nog naar NEC, NAC, Utreg, Ajax, Twente. Krijgen Heerenveen, Feyenoord en Vitas nog op bezoek. Plenty potentieel voor puntenverlies.
Hoe gaat AZ met Didulica om? Romero klungelde gisteren, het was niet echt z'n dag.

Je zag gisteren ook dat middelmatige spelers als Klavan en Luijckx het lastig hadden en maar 'wat' deden. Toch een verschil met de strak geregisseerde ploeg van de laatste maanden die het Nederlands voetbal domineerde. Tot aan gisteren zakten die jongens niet echt door de mand.
Bij NEC rommelt het. Dat kan 2 kanten op. Óf het kwaad is geschiedt en AZ wint daar easy peasy. Óf men grijpt een wedstrijd tegen de koploper aan om wat recht te zetten...
-
-
Kan ook, maar het is niet goed genoeg als collectief ookal steekt het team goed in elkaar, je mist de klasse. Didulica is een prima keeper, maar niet een dragende speler die je wel nodig hebt. Zeker nu clubs weer bloed gaan ruiken en er pittige wedstrijden tussen zitten verwacht ik niet dat ze op hun gemak kampioen gaan worden. Het gaat spannend worden.
Gefrustreerde Romero bezorgt zichzelf breuk; Didulica klaar voor NEC
Seizoen in één klap voorbij
ALKMAAR, zaterdag
Louis van Gaal beleefde al eerder een heuse keeperssoap bij AZ, toen alle drie zijn doelwachters geblesseerd raakten en Ronald Waterreus als uitzendkracht voor verlossing moest zorgen.
Morgen tegen NEC moet Joey Didulica voor het eerst in de competitie onder de lat, omdat Sergio Romero op curieuze wijze geblesseerd raakte. Hij sloeg na zijn blunder in de verloren bekerontmoeting met NAC eerst met zijn rechterhand keihard op een kleedkamerdeur en deed dat later nog eens dunnetjes over tegen een muur. „Ik hoorde opeens een enorme herrie uit de doucheruimte en ben snel gaan kijken”, zei kroongetuige Dirk Scheringa gisteren over de Argentijnse kreten van pijn, die inderdaad tot ver in de catacomben te horen waren.
Clubarts Edwin Goedhart constateerde meteen een gebroken middenhandsbeentje, waardoor het seizoen voor de Argentijn over is. „Het is een merkwaardige dag”, zei Didulica nog geen 24 uur later, toen de eerste keeper al lang en breed geopereerd was. „En ik voel mee met die jongen. Jammer, dat hij het seizoen niet af kan maken. Maar de pech voor de één is het geluk voor de ander.”
En hij kan het weten, want Didulica raakte ooit anderhalf jaar buiten dienst door een schot op zijn hoofd van landgenoot en vriend Jason Culina. Hij raakte bewusteloos, liep een hersenschudding op en verkeerde lange tijd in een verwurgende, duizelige onzekerheid over zijn comeback. Romero is medisch zes weken buiten dienst en mist daardoor de resterende negen competitieduels.
„Ik ben er klaar voor”, zei de Kroatische Australiër. „Vanaf het moment dat ik het hoorde, heb ik niet te veel vragen gesteld, maar ben ik me meteen gaan focussen op NEC. We willen zo snel mogelijk naar het kampioenschap toe en daarom zijn de komende duels belangrijk om de punten zeker te stellen. Het onheil dat Romero overkomt, overkwam mij een paar jaar geleden. Je moet geduld tonen tot je moment komt. Anderhalf jaar is heel lang. Een week duurt ook lang, in die zin dat er altijd wat kan gebeuren. Sterker, het kan in een moment helemaal omslaan. ’Overnight’, wat je in dit geval zelfs letterlijk kunt nemen, is het perspectief voor mij veranderd. Maar we hebben hier een heel goed systeem. Iedereen weet wat hij moet doen, die organisatie is een deel van ons succes.”
Romero werd dit seizoen de hemel in geprezen. Soms wat overdreven, omdat de Argentijn ook zijn fouten bleef maken. „Iedereen weet wat een grote keeper hij wordt. In Argentinië en in Nederland. De rest van de wereld komt er ook wel achter”, prees Didulica zijn collega. „Hij is een fenomeen in wording, maar heeft ook zijn emoties. Iedereen reageert het anders af. Bij ons zijn er ook sommigen die in verschillende talen lopen te vloeken.”
Begin dit seizoen verkeerde Didulica nog in de veronderstelling dat hij het seizoen als eerste keeper zou starten. Romero kreeg van Van Gaal de voorkeur op basis van zijn gouden prestaties op de Olympische Spelen. „Maar Joey was toen wél beter dan toen hij bij ons binnenkwam. Logisch, want hij wist wat we van hem verlangden”, zei Van Gaal gisteren. „Nu kan hij laten zien wat hij waard is.”
Didulica staat bekend als mentaal sterk. „Dat denk ik ook. Hij heeft het bewezen door weer in het gelid te komen. Plus dat hij weer een rol in de kleedkamer speelt”, dacht de trainer. „Maar het is wel vervelend dat de verdediging en hij nu op elkaar ingespeeld moeten raken. Wat dat betreft moeten we van voren af aan beginnen.” Didulica kwam alleen tegen Achilles’29 voor de beker in actie en bij Jong AZ. Hij wilde lange tijd weg, zat kapot en wilde in de winterstop nog weg. „Toen heb ik met Scheringa een gesprek gehad. Dat was het eerste eerlijke gesprek in maanden”, zei hij toen nog boos. Nu is Didulica echter zover dat hij de Alkmaarse successen volgend seizoen in Europa mee wil maken.
Romero toonde zich volgens Van Gaal donderdagavond al schuldbewust. De domme actie wordt hem niet heel zwaar aangerekend. Van Gaal: „Ik ga altijd uit van de totale mens. Hij is Argentijn, hè. Temperament heet dat, emoties, plus de culturele dimensie die erbij komt. Bij kritiek op hem zie ik de kogeltjes (ogen, red.) branden. Ik vind zijn actie niet slim, want hij benadeelt het team en de club. Ik denk dan ook niet dat hij dit nog een tweede keer zal doen. Zo’n blunder is niet des Sergio’s. Hij moet het daarna ook in het veld kunnen managen, maar dat lukte dus niet.” Want Romero was de rest van het duel tegen NAC geheel van slag. „In de kleedkamer huilde hij ook. Hij overzag de consequenties voor AZ én voor het Argentijnse nationale elftal. Ons elftal heeft met de uitschakeling wel klapjes gehad.”
Wist ook Scheringa: „Sergio heeft het zich enorm aangerekend. Hij heeft enorm veel passie, is een superwinnaar, die zich ook na het verlies bij ADO al eens liet gaan. De jongens hebben hem in de kleedkamer al getroost. Want we hebben een goede groep, die zich nu moet herpakken.”
Blij met de punten ...