N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Poeder

Bericht door Poeder » wo feb 18, 2009 9:47 pm

De manier waarop die doeltpunten vallen is natuurlijk wel schrijnend.

HSV doet ook niks meer dan de bol voor de pot poetsen en kijken wat er gaat gebeuren,..... ach mischien geeft het de selectie rust nu de uefa cup over is.

Competitie gaat ook nog een aardige kluif worden,...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 18, 2009 9:47 pm

Appels met peren vergelijken...
HSV in slechte doen is nog altijd stukken beter dan NEC.

NEC is een leuke eredivisieclub die zo af en toe eens mee mag strijden om europees voetbal... meer hoef je er niet van te verwachten... daar zijn gewoonweg de middelen niet voor.

Ze hebben het leuk gedaan vorig jaar... jammer dat het nu minder gaat, maar dat wiel ook wel te verwachten.

En als je weet dat NEC niets voorstelt dan moet het je ook niet 'verbazen' dat het ook echt niets voorstelt in vegelijking met HSV...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 18, 2009 9:51 pm

Het is al een hele prestatie dat ze zo ver zijn gekomen. Ik gaf ze geen schijn van kans in die poule van ze.

Poeder

Bericht door Poeder » wo feb 18, 2009 9:55 pm

Beetje pech ook, ze hebben twee goede kansen gehad.

999

Bericht door 999 » wo feb 18, 2009 10:06 pm

En er zitten er weer een paar zonder verstand op de tribune ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 18, 2009 10:12 pm

Ik heb het niet kunnen zien maar als die scheids geraakt is vanuit het publiek dan zijn ze zwaar de lul.

Rooie

Bericht door Rooie » wo feb 18, 2009 10:16 pm

0-3

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 18, 2009 10:20 pm

brigade zuid schreef:Ik heb het niet kunnen zien maar als die scheids geraakt is vanuit het publiek dan zijn ze zwaar de lul.
En als NEC een boete krijgt is dat meer dan terecht...
Stelletje onbenullen daar... vreselijk gewoon... snap niet dat dat telkens weer gebeurd...

NEC heeft een wereldprestatie geleverd in Europa... daar moeten we de komende 20 jaar op teren...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 18, 2009 10:28 pm

Peter schreef:Het is al een hele prestatie dat ze zo ver zijn gekomen.
Klopt, maar toch jammer dat ze zo afgaan. Was ook niet echt nodig. Ik bedoel, hoe ging die eerste bal erin?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 18, 2009 10:35 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Het is al een hele prestatie dat ze zo ver zijn gekomen.
Klopt, maar toch jammer dat ze zo afgaan. Was ook niet echt nodig. Ik bedoel, hoe ging die eerste bal erin?
Vrije trap die niet goed werd verdedigd... net als de 2de en de derde bal die er in ging (die werden ook niet goed verdedigd). :-)

Poeder

Bericht door Poeder » wo feb 18, 2009 10:53 pm

Foto op telegraaf.nl laat heel duidelijk zien dat de scheids is geraakt,.... gaat een boel centjes kosten.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo feb 18, 2009 10:57 pm

Helaas...weer zo'n dood spelmoment...
Maar goed...een aardig maatje te groot...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 18, 2009 10:58 pm

Poeder schreef:Foto op telegraaf.nl laat heel duidelijk zien dat de scheids is geraakt,.... gaat een boel centjes kosten.
Dat lieten de beelden bij de NOS ook wel duidelijk zien, dus er zal inderdaad een terechte boeten komen

Poeder

Bericht door Poeder » wo feb 18, 2009 11:19 pm

Heb het einde van de wedstrijd niet gezien,... had al genoeg aandacht aan de buren besteed :)

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 19, 2009 12:24 am

Jammer voor NEC. Ik snap ook niet dat ze nog door gaan met Been want hij is al lang met andere dingen bezig dan NEC. Die zit er alleen nog om straks de tent leeg te kunnen roven.

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 19, 2009 12:51 am

Had Vitesse een aantal jaar geleden nog voor een goede naam van het Gelderse voetbal gezorgd in het noorden van Duitsland door Werder Bremen op weergaloze wijze te verslaan, heeft NEC nu alles weer verpest.

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 19, 2009 6:48 am

Feestdag in Wunderstadt Nijmegen

woensdag 18 februari 2009 | 14:22 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 19 februari 2009 | 04:03

Afbeelding
Foto: Leo Klaassen/De Gelderlander

Afbeelding
Foto: Leo Klaassen/De Gelderlander
Ook bij het Nijmeegs politieburea kleuren de straten blauw. Foto: Bob van Huet

NIJMEGEN - „Nimwegen ist eine tolle Stadt aber NEC wird nie von HSV gewinnen.”

Michael Sieller reist naar elke internationale uitwedstrijd van HSV om zo supporters uit andere landen te ontmoeten. Nu staat hij voor café Malle Babbe in de Molenstraat, samen met andere HSV-supporters. Op last van de politie en onder het motto ‘voorkomen is beter dan genezen’, mogen ze zich niet mengen onder de NEC-fans. Een cordon van gele politiehesjes, ter hoogte van Bakker Bart en ook bij pizzeria Pinoccio, verspert de weg. Dat vindt Sieller jammer, want de supporters hier zijn ‘toll’, in tegenstelling tot Zagbreb vorig seizoen. „Daar was de sfeer heel gespannen.”

Grote joints zorgen in Nijmegen juist voor ontspanning. De stad verandert gedurende de dag steeds meer in de kleuren van NEC en Hamburg. Vooral de sjaals met aan de ene kant het logo van NEC en aan de andere kant dat van HSV doen het goed. Bij de ingang van de spiegeltentop de Grote Markt wordt gouden handel bedreven. „Ze kosten een tientje”, zegt een verkoper met Amsterdamse tongval. „Niks zeggen, want ik ben geen officiële verkoper van NEC. Ik doe dit bij elke Europese wedstrijd, en ook bij Oranje.”

In de spiegeltent staan bijna vijfhonderd mensen te hossen op muziek van Schele Daan en Havenzanger Henk. Het optreden van laatstgenoemde is volgens de initiatiefnemer van de tent, Bart van den Berg, het onbetwiste hoogtepunt van de middag. „In 1983 zongen de Havenzangers op de sintelbaan in De Goffert tijdens de historische wedstrijd van NEC tegen Barcelona. En nu, na 26 jaar, weer terug in Nijmegen. Kan niet mooier.”

Havenzanger Henk zorgt voor schorre kelen als hij het NEC-clublied aanhaalt: „Weer trekken wij ten strijde, voor ons rood, zwart en groen!” De fans vervolgen onmiddellijk met klassiekers als ‘En wie niet springt, is voor Vites’ en ‘Het is stil aan de overkant’. Noem het leedvermaak. „In Arnhem zijn ze nu stikjaloers”, schreeuwt Van den Berg de menigte toe.

Om half acht sluit de spiegeltent en begeven de supporters zich massaal naar De Goffert. Onder hen ook de 82-jarige Bernard Looman. Hij staat tegen een paal met een biertje in de hand. Hossen doet hij niet, genieten van de sfeer wel. „Het is geweldig hier. Gewoon een feestdag.”

Een paar groepen supporters proberen dat even te verstoren, ze zoeken de confrontatie. De ME voorkomt escalatie; 14 mensen worden opgepakt, onder wie 3 Duitsers.

Eenmaal in het stadion, ontrollen de fans een immens doek met de tekst ‘Nijmegen onze stad, NEC onze club, UEFA Cup onze droom.’ Niks mooiers dan zoete dromen. Zelfs al zijn ze bedrog.
HSV heeft de buit binnen tegen NEC

woensdag 18 februari 2009 | 21:09 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 19 februari 2009 | 00:07

Afbeelding
Alex Silva van HSV uit Hamburg op woensdag in de UEFA Cup wedstrijd NEC-HSV. ANP Photo

Afbeelding
NEC-voetballer Patrick Pothuizen (rechts) en Ivica Olic van Hamburger SV duelleren, woensdagavond in Nijmegen. foto: AP

NIJMEGEN - Hamburger SV staat met anderhalve been in de vierde ronde van de strijd om de UEFA Cup. De return volgende week donderdag in Duitsland is niet veel meer dan een formaliteit na de 0-3 overwinning woensdagavond in een volle Goffert tegen NEC.

HSV leidde bij rust al met 0-2. In de laatste vijf minuten van de eerste helft sloeg de ploeg van trainer Martin Jol toe. Eerst scoorde Trochowski uit een vrije trap, vervolgens schoot verdediger Silva van dichtbij de bal achter doelman Babos.

Met die 0-2 voorsprong kreeg HSV wel wat veel eer voor zijn inbreng in de eerste helft. Na een stormachtig begin nam NEC het initiatief over, al slaagden de Nijmegenaren er net zo min als de bezoekers in om echt gevaarlijk te worden. Alex Radomski van NEC kreeg nog geel nadat hij een luchtduel iets te stevig was aangegaan.

De doelpunten van HSV kwamen op een voor NEC schlemielige wijze tot stand. De vrije trap van Trochowski was allerminst hard en leek houdbaar, maar NEC-doelman Babos raakte het zicht op de bal wat kwijt door de vlak voor hem bewegende HSV-spelers. Bij de 0-2, ook na een vrije trap gevolgd door een snelle aanval, hadden veel NEC'ers wel oog voor de bal, maar 'vergaten' ze om de mee opgekomen Silva te dekken.

Een kwartier voor tijd besliste HSV het duel definitief in zijn voordeel. Olic ging vanaf randje buitenspel alleen op doelman Babobs af en passeerde de keeper met een lepe voetbeweging. El Kabir, na 45 minuten ingevallen voor Schöne, scoorde eveneens, maar hij stond net wél buitenspel.

NEC-trainer Mario Been sprak naderhand van een historisch moment, maar, met het oog op de return, ook over een nagenoeg kansloze affaire. "In principe maken we weinig kans meer. HSV was vanavond duidelijk een maatje te groot. Maar ik word liever overreden door een Rolls Royce dan door een Fiat 500. Vooral het verschil in fysieke kracht was groot, een beetje David tegen Goliath. Wel jammer van die twee doelpunten vlak voor rust. Die kwamen toch een beetje uit het niets."

Opstelling NEC: Babos, Koenders, Pothuizen, Zomer, El-Akchaoui, Sibum, Radomski, Davids, Ntibazonkiza, Van Beukering (Tshibamba), Schöne (El Kabir).

http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do feb 19, 2009 6:57 am

Wouter schreef:Had Vitesse een aantal jaar geleden nog voor een goede naam van het Gelderse voetbal gezorgd in het noorden van Duitsland door Werder Bremen op weergaloze wijze te verslaan, heeft NEC nu alles weer verpest.
Het zou verboden moeten worden...
Maak je niet druk wouter... over een paar jaar mag Vitesse het misschien weer eens proberen.. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 19, 2009 8:06 am

Petric valt niet om na schouderduw
don. 19 februari 2009

Ramon Zomer merkt nu wat het is om tegen Europese top te spelen.

Je hoeft niet wegge­speeld te worden om toch kans­loos te zijn. Ramon Zomer proef­de even van die stelling. Liet zijn gedachten over de 3-0 nederlaag te­gen HSV gaan en zei: „Weet je wat het is. Dit is een Europese top­ploeg. In alles. Als ik in de Neder­landse competitie de spits een schouderduw geef, gaat hij in ne­gen van de tien gevallen neer. Maar die Petric bleef gewoon staan. Op kracht kwamen we er vanavond dan ook niet aan.” Hij noemde het maar een leermo­ment. Maar wat had hij dan ge­leerd? „Dat je met zo’n tegenstan­der slim moet zijn. Niet gokken op de fysiek, maar tactisch verdedi­gen.”

Hoewel het lang geleden was dat NEC zo’n grote thuisnederlaag had geleden, was er van berusting bij de verdediger van NEC geen sprake. Want Zomer baalde vooral van de laatste vier minuten voor rust. „Twee doelpunten. Dan ben je verder kansloos. Dat was een mentale tik. Vooral omdat ze nau­welijks uitgespeelde kansen had­den gekregen. Olic een keertje. Blokte Patrick, dat schot. Maar voor de rest vond ik ons gelijk­waardig.”

Trainer Mario Been had het voor de loting ook nog zo gezegd: liever geen Duitsers. „ Deze waren in elk geval een maatje te groot”, wist Bas Sibum, die vooral baalde van de eerste goal. „ Die hoeft volgens mij niet te vallen. Die bal ging door het midden. Ik denk dat Ga­bor ’m niet gezien heeft.” En mooi was ’ie ook al niet. „Wat kan mij dat schelen. Tegen Udine­se maakten wij ook geen mooie goals. Maar dat telt niet.”

Wat wel telt, zijn die bijna vijfdui­zend NEC- supporters die straks meegaan naar Hamburg; 3-0 ne­derlaag of niet. „Daarom moeten we dit ook van ons afzetten. Zo­veel fans mee naar een uitwed­strijd. Dat is echt niet de vijftiende keer dat ik dat meemaak. Maar als sportman vind ik het doodzonde, zo’n nederlaag. Vooral omdat het niet had gehoeven.”

Mario Been zag nog een positief puntje. „ Als het dan toch moet ge­beuren, word ik liever overreden door een Rolls Royce dan door een Fiatje 500”, zei de trainer met een zuur lachje. Een ding is zeker: zijn ploeg zal ontspannen toele­ven naar de return in Hamburg. „Misschien geef ik een paar spelers rust. We moeten nu toch ook aan de competitie denken.” En daar had hij toch nog een mooi moment gevonden. „Na afloop was een totale ontgoocheling bij de spelers. Ze waren echt voor een resultaat gegaan. Dat deed me wel wat. Echte sportmensen.”

Bron: De Gelderlander
HSV blaast Europees sprookje NEC uit
don. 19 februari 2009

Return in Hamburg wordt een formaliteit na 0-3 in De Goffert.

Het Europese avontuur van NEC zit erop. De ploeg van Mario Been steeg dit seizoen in de UEFA Cup een paar keer boven zichzelf uit, maar Hamburger SV blies het sprookje gisteravond hard­handig uit: 0-3. De nederlaag kan nog een extra bitter staartje krijgen. Halverwege de tweede helft werd scheidsrech­ter Ceferin aan het hoofd geraakt door een muntje dat van de tribu­nes was gegooid. De Sloveen moest zich aan de zijlijn laten be­handelen aan een wondje aan de slaap.

NEC leverde dit seizoen een paar geweldige prestaties tegen interna­tionaal gerenommeerde tegenstan­ders. Maar net als eind november, toen het Engelse Tottenham Hot­spur in De Goffert op bezoek kwam, kwamen de Nijmegenaren er ook gisteren niet aan te pas. HSV was technisch beter, slimmer maar bovenal fysiek sterker. Het Hamburgse vreemdelingenle­gioen, alleen doelman Rost, Jan­sen en Trochowski beschikken over een Duits paspoort, had de wedstrijd van het eerste tot het laatste fluitsignaal onder controle. Met een kloof van drie doelpun­ten hoeft trainer Martin Jol zich geen zorgen te maken voor de re­turn, volgende week. Voor NEC wordt het een toeristisch tripje naar Noord- Duitsland. „ Jetzt kön­nen wir alle nach der Reeperbahn”,
schertste Mario Been.

De NEC- trainer legde het hoofd deemoedig in de schoot. „ Je kon het al zien toen we voor de wed­strijd in de catacomben stonden. Het was David tegen Goliath”, zei de NEC- trainer, doelend op het verschil in postuur tussen de HSV- spelers en zijn eigen pupil­len. „Ik denk dat ik er volgende week maar veertien opstel.”

Omdat het UEFA Cup- toernooi voor HSV niet de hoogste priori­teit heeft, begonnen de Duitsers rustig aan het duel. Toch kwam de thuisclub nauwelijks in de buurt van Frank Rost. De routinier in het Hamburgse doel hoefde geen enkele redding te verrichten. Zijn tegenvoeter Gábor Babos had het beduidend drukker.

In de slotfase van de eerste helft, juist in een fase waarin NEC iets meer grip op de wedstrijd leek te krijgen, sloegen de bezoekers kort na elkaar tweemaal toe. In de 41e minuut kreeg HSV een vrije trap op de punt van de Nijmeegse zes­tien na een ongelukkige handsbal van Milano Koenders. Piotr Trochowski schoot de bal langs de muur, Babos verloor het zicht op de bal doordat HSV- spits Mladen Petric voor hem opdook. Dat de Kroaat daarbij hinderlijk buiten­spel stond, ontging het Sloveense arbitrale trio: 0- 1.

Vier minuten later viel de deur naar verdere Europese glorie voor NEC keihard in het slot. Opnieuw na een dode spelsituatie. Een wan­hoopsschot van Petric kwam vol­komen toevallig voor de voeten van Alex Silva terecht. De lange Braziliaan kon het lege Nijmeegse doel eenvoudig niet missen: 0-2. Hoewel NEC zeker niet slecht speelde, kwam de thuisclub niet verder dan een buitenspeldoel­punt van invaller Moestafa El Ka­bir. Twee minuten later leidde de jonge spits de defintitieve nekslag in. Alsof hij op een pannapleintje aan het ballen was, verspeelde hij de bal aan twee Hamburgers. Bij de daaropvolgende tegenstoot toonde Ivica Olic aan dat Bayern München goede zaken heeft ge­daan door de Kroaat voor het ko­mende seizoen aan te trekken: 0-3. Het UEFA Cup- duel van NEC te­gen HSV krijgt mogelijk een ver­velend staartje, omdat arbiter Ce­ferin vanaf de tribunes door een muntje werd geraakt.

http://www.detrouwehonden.nl/

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 19, 2009 11:47 am

Ach, dit was wel te verwachten. Hoewel er misschien hoop was op een leuk resultaat in de thuiswedstrijd denk ik dat er weinig mensen echt serieus dachten dat NEC wel een kans zou maken. Ze zijn verder gekomen dan iedereen had gedacht, punten gescoord voor het nederlandse voetbal en een leuke toevoeging aan de clubhistorie.

Het indicent met de scheidsrechter is natuurlijk wel echt een klein drama. Daar is de UEFA over het algemeen heel fel op. En terecht overigens. Het is denk ik aardig vergelijkbaar met het indicent bij AS Roma in de CL waar scheidsrechter Anders Frisk werd geraakt door een aansteker uit het publiek. Dat leverde een reglementaire nederlaag, boete en 2 wedstrijden zonder publiek op. Ik denk dat NEC wel mag rekenen op die laatste twee.
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 19, 2009 11:59 am

Mee eens...al was het zuur dat na niet echt slechte 40 minuten die 2 doelpunten uit dode spelmomenten vielen...en waarbij, laten we zeggen, de scheids zeeer coulant was t.o.v. HSV...sowieso was de hele Goffert pissed op die vent, wat die domme hersenloze actie niet goed praat natuurlijk... :1evil.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 20, 2009 12:16 pm

Afbeelding

Afbeelding

:smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za feb 21, 2009 8:31 am

Vooruitblik: FC Utrecht-NEC
vrij. 20 februari 2009

Zondagmiddag moeten we onze carnavalskleren even inruilen voor ons 'normale' NEC-kloffie want Utrecht-uit 'moeten' we tussendoor ook nog even naar toe. Dat wordt alweer de 6e wedstrijd in februari voordat we na de carnaval afreizen naar Hamburg voor het laatste en 7e duel van de korte maand februari. Wij kunnen ons voorstellen dat de spelers wat moeite zullen hebben zich weer 'op te laden' voor dit duel. Wij hebben er zelf namelijk ook last van, na het UEFA-Cup geweld tegen HSV is Utrecht-uit niks meer dan een verplicht nummertje. Want laten we eerlijk zijn wie gaat er op zondagochtend/middag voor z'n lol met een carnavalskater in de bus zitten voor een verplichte combi naar een clubje dat de laatste jaren langzamerhand ook is afgegleden naar een dertien in dozijn club?!

Waar is de tijd gebleven dat Utrecht-uit nog leuk was? In de oude Galgenwaard, lekker naast de Bunnik-side, altijd een beladen sfeertje en altijd spannend wat er 'buiten' ging gebeuren nadat we 90 minuten lang de Domstedelingen hadden op lopen fokken door na elke treffer van onze helden hun doelpunt-tune in te zetten (want we wonnen vaak in Utrecht)! En als we aan carnaval en Utrecht-uit denken, dromen we vanzelf terug naar 10 februari 2002, binnen vijf minuten had NEC de wedstrijd beslist, een rood-groen-zwarte orkaan raasde door de Galgenwaard en via twee goals van Patrick Ax (je weet wel dat eeuwige talent) en Danny Hesp was de wedstrijd binnen vijf minuten al gespeeld, later die middag scoorde Frank Demouge ook nog eens één van zijn allermooiste ooit, onvergetelijk!

Afbeelding

Zondag zou zo'n onvergetelijk middagje ook wel van pas komen, de flow van 2008 lijkt namelijk compleet verdwenen en overwinningen worden steeds schaarser. Dat klinkt dus weer een beetje zoals we NEC al ons hele leven kennen! Onze tegenstander FC Utrecht lijkt wel in een flow te zitten, sinds de grote onbekende Du Chatinier het heeft overgenomen stromen de punten namelijk binnen en hebben ze een gat van vijf punten met ons NEC geslagen. Het is dus hopen dat van Beukering weer eens scoort of een opleving van topscorer Saidi (foto), die in de thuiswedstrijd eerder dit seizoen de enige NEC-treffer voor z'n rekening nam!

25-11-2007 FC Utrecht NEC 3-2
23-02-2007 FC Utrecht NEC 3-0
12-02-2006 FC Utrecht NEC 1-1
12-09-2004 FC Utrecht NEC 1-0

FC Utrecht lijkt klaar te zijn voor NEC, de succesvolle interim trainer Du Chatinier kan over een compleet fitte selectie beschikken. Onze Super Mario kan dat helaas niet zeggen, naast de verbannen John en Bouaouzan zijn ook Worm, Otten, Brock, Rommedahl, Fernandez en Tim Janssen niet beschikbaar. Het zal dus een hels karwei worden om revanche te nemen voor de 1-2 thuisnederlaag eerder dit seizoen!

Afwezig
Rutger Worm (schouderblessure)
Joey Brock (knieblessure)
Mark Otten (knieblessure)
Tim Janssen (enkelblessure)
Dennis Rommedahl (hamstringblessure)
Dani Fernandez (hamstringblessure)

Vermoedelijke opstelling NEC

Babos,
Koenders, Zomer, Pothuizen, El Akchaoui,
Sibum, Radomski, Davids
Saidi, van Beukering, Schöne

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za feb 21, 2009 8:33 am

Been wil Bouaouzan nog een kans geven
zat. 21 februari 2009

Onderhand moeten de blaren op zijn tong staan, maar Mario Been gaat toch nog een keer praten met Rachid Bouaouzan. „Na de wedstrijd tegen HSV van volgende week donderdag knoop ik een gesprekje met hem aan”, zegt de trainer van NEC, die de Marokkaanse aanvaller dinsdag voor de tweede keer dit seizoen uit zijn selectie verwijderde.

In beide gevallen was zijn instel­ling op de training Been een doorn in het oog. „ Maar ik blijf het zonde vinden van zijn talent. Want Rachid is fit én een goede speler. En de club is gebaat bij een zo sterk mogelijk elftal. Daarom ga ik het nog een keer proberen. Want ik denk dat ik hem wel ge­raakt heb.”

Zondag doet Been het tegen FC Utrecht nog met de selectie die hij ook tegen HSV tot zijn beschik­king had. Om half elf vanochtend ziet hij ze voor het eerst weer terug op het trainingsveld. Gisteren kregen de spelers vrijaf.

Hoewel elke wedstrijd in deze fase het predikaat ‘belangrijk’ heeft ge­kregen, mag je het duel in de Dom­stad rustig crusciaal noemen voor NEC. Een nederlaag brengt FC Utrecht uit zicht van de Nijmege­naren die dan tegen een gat van acht punten aankijken. Als NAC dan ook nog eens bij ADO Den Haag wint, bedraagt de afstand tot de achtste plek ( die nog recht geeft op een plaats in de play offs) zomaar zes punten.

„Daar zijn we van doordrongen”, weet Been die vanuit de zieken­boeg hoopgevende signalen kreeg van Han Tijshen. „Mark Otten en Rutger Worm hebben donderdag de test bij Jong NEC doorstaan”, zegt de fysiotherapeut. „ Medisch gezien zijn ze fit en dus zondag in­zetbaar. Maar je hebt ook nog zo­iets als wedstrijdfit en dat is aan de trainer.”

Ook over Dani Fernandez en Tim Janssen had Tijshen verheugende berichten. De vrees was dat de Spaanse verdediger ( hamstrings) en Brabantse aanvaller ( knie, en­kel) langdurig waren uitgescha­keld, maar volgens Tijshen mogen ze uitkijken naar donderdag als NEC in Hamburg de UEFA Cup-re­turn tegen HSV speelt. „We heb­ben ze de afgelopen dagen inten­sief behandeld. Donderdag zou een mogelijkheid zijn. Ik sluit dat niet uit. Ik heb er een goed gevoel bij”, voorspelde de fysio.

Maar Tijshen had ook nog een slecht bericht over Mark van den Boogaard. „Die is donderdag tegen Jong AZ door zijn enkel gegaan. Hij heeft een behoorlijke bloeduit­storting. Dat wijst op een scheur­tje in het kapsel. Ik vrees dat Mark wel eens twee weken buitenspel zou kunnen staan.”

Opstelling NEC: Babos; Koenders, Pot­huizen, Zomer, El Akchaoui; Sibum, Ra­domski, Davids; Ntibazonkiza, Van Beu­kering, Schöne.

Ramona

Bericht door Ramona » zo feb 22, 2009 4:20 pm

:cheer.gif:

Gesloten