Moderator: mods
Het lijkt me erg handig dat je als speler iets tegen de trainer kunt zeggen en dat je de trainer (en je medespelers) begrijpt. Die cursus Nederlands is niet bedoeld als stimulans voor het sociale leven of zo.joey schreef:Er is inmiddels een 'Spaanse' kliek ontstaan bij Ajax. Die jongens zoeken elkaar op en spreken onderling Spaans. Hoe belangrijk is Nederlands dan nog voor ze? Vergelijk de situatie bij PSV de afgelopen jaren.
Wel allemachtig, kom ik soms met dat verhaal? Bij mijn weten begint Gabri er zelf over! Ik heb haast geen geduld om dit verhaal van jou door te lezen, hoor. Laat anderen eens in hun waarde.Daniel_vT schreef:Je zoekt weer eens problemen waar ze niet zijn. Er is toch niemand die heeft gezegd "ik wil geen Nederlands leren"? Gabri heeft het over dat hij een meningsverschil had wat betreft het "opleggen" aan iemand dat hij Nederlands moet leren. Gabri zegt graag Nederlands te willen leren en daarmee bezig te zijn. Dus ik zie het probleem (nog) niet. Het lijkt bijna alsof je het graag wilt ofzo, je bent wel erg bezig om je club in de grond te boren nou hoor. Bij elk minpuntje maak je van een mug een olifant. Het lijkt er bijna op dat als Stekelenburg naar buiten zou brengen in de pers dat hij wel eens een biertje drinkt dat je gaat roepen dat "hij wel eens alcoholist zou kunnen zijn!" en "dat we dan maar moeten oppassen hoor!!". Als iedereen maar problemen gaat uitvergroten en de club problemen aan gaat praten gaat het vanzelf fout. Het gezeik rond HTC vorig jaar toen hij naar Chelsea zou gaan terwijl we in crisis zaten, dát zijn pas problemen. Chill.
Dat heb ik ook gelezen, ja. Ongelofelijk. Toont ook aan dat spelers de taal heus niet leren als je ze de vrijheid geeft om....joey schreef: Maar je weet hoe voetballers zijn. Sneijder gaf laatst aan dat hij bij Madrid bijna alleen met de Nederlanders optrekt en dat ze de hele dag Nederlands spreken.
Ja, schandalig trouwens dat de rest van de Madrilenen geen Nederlands willen leren! Wij Hollanders zijn daar toch in meerderheid.Jöhnk schreef:Dat heb ik ook gelezen, ja. Ongelofelijk. Toont ook aan dat spelers de taal heus niet leren als je ze de vrijheid geeft om....joey schreef: Maar je weet hoe voetballers zijn. Sneijder gaf laatst aan dat hij bij Madrid bijna alleen met de Nederlanders optrekt en dat ze de hele dag Nederlands spreken.
Ik zou het leren van Nederlands dus verplicht stellen. Spelers moeten rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren, ook buiten het veld.
Zo las ik het idd ook.. hij zegt zelf het normaal en beleefd te vinden om het te leren en het bevorderd zn integratie.. daaruit maak ik op dat ie er gewoon mee bezig is.Daniel_vT schreef:Er is toch niemand die heeft gezegd "ik wil geen Nederlands leren"? Gabri heeft het over dat hij een meningsverschil had wat betreft het "opleggen" aan iemand dat hij Nederlands moet leren. Gabri zegt graag Nederlands te willen leren en daarmee bezig te zijn. Dus ik zie het probleem (nog) niet.
Joey, je mist mijn punt. De leiding vindt het belangrijk, en dus moet Gabri die instructies opvolgen. Hij wordt betaald om bij te dragen aan de resultaten van Ajax, en de trainer stippelt de strategie uit, of die strategie nou goed is of niet.joey schreef:Hoezo? Gabri is voetballer en geen student vreemde talen. Hij redt zich prima bij mijn weten.
Je kunt van alles willen, maar je wordt door de realiteit ingehaald. De selectie van Ajax bestaat voor de helft uit buitenlanders. De monocultuur van vroeger is weg. Voetballers blijven maar kort bij een club- ze komen en kijken al verder. Chivu sprak pas na een paar jaar een beetje Nederlands, Shota doet nog steeds interviews in het Engels en Zlatan heeft nooit Nederlands geleerd.
Wegsturen? Jij had Zlatan weggestuurd, Luuk? Of Chivu?