Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
999

Bericht door 999 »

En weer 180 points ..
Blij met de punten ...
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Technisch directeur Peter Bosz noemde Verbeek een moderne trainer. "Hij kan en wil het uiterste uit zijn teams halen. Zijn ploegen maken een heel fitte indruk en spelen aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Daarnaast heeft Verbeek bewezen spelers beter te kunnen maken, iets wat gezien de talentvolle jonge spelers in onze selectie voor ons heel belangrijk was bij het maken van een keuze. De komende tijd zullen we ons met hem in alle rust buigen over de nadere invulling van zijn staf."
Aldus Bosz in April. Mooi om dat nu weer eens te lezen. :smallgrin.gif:
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Peter schreef:
Technisch directeur Peter Bosz noemde Verbeek een moderne trainer. "Hij kan en wil het uiterste uit zijn teams halen. Zijn ploegen maken een heel fitte indruk en spelen aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Daarnaast heeft Verbeek bewezen spelers beter te kunnen maken, iets wat gezien de talentvolle jonge spelers in onze selectie voor ons heel belangrijk was bij het maken van een keuze. De komende tijd zullen we ons met hem in alle rust buigen over de nadere invulling van zijn staf."
Aldus Bosz in April. Mooi om dat nu weer eens te lezen. :smallgrin.gif:
Haha, stom dat ze dan juist naar de oude garde hebben geluisterd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Er was geen enkel draagvlak meer voor Verbeek. Laatst bij die stemming waren er slechts 4 spelers die nog achter hem stonden.

Dan houdt het ook gewoon op. Verbeek is vast geen slechte trainer, maar dit was duidelijk een mismatch.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Er zitten bij zo'n stemming natuurlijk ook altijd een hoop meelopers. Als bijvoorbeeld Makaay en V.Bronckhorst hem wel steunen kan zo iets zomaar ineens omslaan.

Maar goed, de keuze voor een dergelijke trainer in combinatie met een verouderde selectie is inderdaad niet zo gelukkig.
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Baseman schreef:Is daar wel geld voor eigenlijk ?
En wat een beroerde timing zeg...had hem dan ontslagen voor de winterstop.
Inderdaad. :confused.gif:

Haha, wat een wanbeleid weer. :drecul.gif:

Begrijp ik het goed? Is Adrie Bloempot kandidaat om Verbeek op te volgen? Hahahahaha.
Het stinkt aan alle kanten!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Vond je die al mooi Louis? Deze is écht genieten. 8 April:
Algemeen directeur Eric Gudde gaf te kennen dat Verbeek van meet af aan de enige serieuze kandidaat was geweest om de 52e trainer in de honderdjarige clubgeschiedenis te worden. „Uiteindelijk hebben we besloten maar met één kandidaat definitief in gesprek te gaan. Alle zaken bij elkaar opgeteld vinden we dat Verbeek en Feyenoord een goede match vormen. Hij kan en moet in de komende drie jaar stappen vooruit zetten, zodat we weer gaan meestrijden om de landstitel. Na elk jaar gaan we met Verbeek evalueren of de doelstellingen zijn gehaald. Dan gaat het voorlopig om meedoen om de landstitel, overwinteren in de Europa Cup en zo lang mogelijk deelnemen aan het bekertoernooi.”

Technisch manager Peter Bosz prees uitvoerig Verbeeks trainerskwaliteiten. „Hij is breed georiënteerd, wil zich steeds verder ontwikkelen en heeft de capaciteiten om een ploeg fysiek en mentaal een stap vooruit te laten zetten. Zijn elftallen spelen verantwoord, aanvallend voetbal en behoren conditioneel tot de sterkste.” Bosz heeft de spelers van Feyenoord niet bij de keuze betrokken. „Ik vind dat je zo’n beslissing niet bij de spelers neer kunt leggen. Dat is niet hun verantwoordelijkheid, dus dan moet je ze daar ook niet mee lastigvallen.”

Gudde gaf te kennen dat Verbeek voor zijn aanstelling een assessment had ondergaan. Dat is een in het bedrijfsleven veelgebruikte procedure bij topbenoemingen, die bestaat uit onder meer een psychologische test, intelligentietest, interviews en rollenspelen. Bepaald niet gebruikelijk in het voetbal. Verbeek: „Daar had ik geen enkel probleem mee. Ik vind het alleen maar professioneel. Uiteindelijk kwam er in het rapport niets te staan waar ik verbaasd over was. Alleen werd helderder verwoord hoe ik in elkaar steek, dan ik het zelf had kunnen beschrijven, en dat is alleen maar goed.”
Got wat lachen.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

De cijfers van Verbeek: 8 gewonnen, 4 gelijk, 14 verloren.

Absurd.
Thafunk

Bericht door Thafunk »

Uit het AD.nl:
Feyenoord wil Been als opvolger Verbeek
ROTTERDAM – Feyenoord wil Mario Been met onmiddellijke ingang als trainer-coach binnenhalen. Als de huidige trainer van NEC toehapt en de Rotterdamse club tot een akkoord komt met diens Nijmeegse club, is Been de opvolger van Gertjan Verbeek in de Kuip.

Been, oud-speler en ex-assistent-trainer van Feyenoord, staat bovenaan de verlanglijst van de club. Hij verlengde onlangs zijn contract bij NEC, waardoor de Nijmeegse club een hogere afkoopsom krijgt bij zijn vertrek.

De vertrokken Verbeek (46) was bezig aan zijn eerste seizoen bij de Rotterdamse club. De spelers van de selectie zijn inmiddels allemaal ingelicht. In een reactie zei president-commissaris Dick van Well om twee uur vanmiddag nog resoluut tegen deze krant dat ‘van ontslag van de trainer geen sprake is’. Maar toen was Verbeek al geen trainer van Feyenoord meer. Afgelopen dinsdagavond was Verbeek nog prominent aanwezig bij de nieuwjaarsreceptie in de Kuip.

Een groot deel van zijn selectie had al enige tijd geen vertrouwen meer in de werkwijze van Verbeek. Dat hebben de spelers de Raad van Commissarissen aan het begin van deze week laten weten in persoonlijke gesprekken. De gezamenlijke boodschap was: ‘Zó kan het niet langer’. Van Well sprak zelf met Kevin Hofland, die door de spelers naar voren is geschoven. Ook aanvoerder Giovanni van Bronckhorst heeft contact gehad met de commissarissen.

De resultaten van Feyenoord waren de afgelopen maanden bedroevend. Feyenoord staat twaalfde in de eredivisie, 22 punten achter AZ en slechts vijf punten boven de degradatiestreep, en werd kansloos uitgeschakeld in de UEFA Cup.

De club hervat de competitie morgen bij SC Heerenveen, de oude club van Verbeek. Voor zijn komst naar Feyenoord werkte Verbeek daar vier jaar als hoofdtrainer, na zijn debuut bij Heracles.
Hoop dat Been lekker blijft zitten waar ie zit! Zou trouwens ook geen goed moment zijn om daar nu te beginnen, ze hebben geen stuiver te makken.
LucaS

Bericht door LucaS »

het schijnt dat Adrie Koster kandidaat is. Is nog niet zo gek, een rustige, goede trainer
I think I lost my fucking headache
columbus

Bericht door columbus »

Volgens het AD wil Feyenoord Been per direct als opvolger van Verbeek...

http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubd ... rbeek.html
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

:icon_arrow.gif:

Tenminste...zolang Mario uit beeld blijft! :1evil.gif:
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Ik moet er niet aan denken dat Been ook vertrekt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
joey
Erelid

Bericht door joey »

LucaS schreef:het schijnt dat Adrie Koster kandidaat is. Is nog niet zo gek, een rustige, goede trainer
Hahaha, de vleesgeworden middelmaat. Ik hoop het. :headbang.gif:
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Aalbers: Mario heeft clausule in contract
woe. 14 januari 2009

Vanmiddag meldde het NOS Journaal dat Feyenoord het contract van onze Mario Been wil afkopen. De Rotterdammers zijn op zoek naar een nieuwe trainer, na het ontslag van Gertjan Verbeek. Hoewel Mario altijd heeft aangegeven graag naar Rotterdam te willen verhuizen lijken de perspectieven daar echter niet heel erg groot. Europees voetbal zal dit seizoen niet meer in Rotterdam te zien zijn en het zal een toer als die van NEC vorig jaar in de tweede seizoenshelft vergen omdat voor volgend seizoen veilig te stellen.

Vooralsnog heeft Feyenoord zich niet gemeld bij NEC, aldus Carlos Aalbers. “Of Mario naar Feyenoord toe zal gaan, zal van hem zelf afhangen. Als Mario zelf wilt gaan en Feyenoord wilt het bedrag betalen dan lijkt het mij vrij duidelijk”. Overigens vertelde Aalbers dat Been wel degelijk een clausule in zijn contract heeft staan. Over hoe deze clausule er uit ziet liet Aalbers uiteraard niets los.
Later ongetwijfeld meer....
detrouwehonden
pfff
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

banjavi schreef:Ik moet er niet aan denken dat Been ook vertrekt.
Idd...en 3 maal raden wie dan zullen volgen...maar goed...Mario is aan zet.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

LucaS schreef:het schijnt dat Adrie Koster kandidaat is. Is nog niet zo gek, een rustige, goede trainer
Als dat gebeurd dan installeer ik mezelf lekker op de bank met een hapje en een drankje om vervolgens de hele avond alle Feyenoord forums af te struinen. Want dan worden ze daar echt gek... :smallgrin.gif:

Been gaat absoluut niet in de winterstop die kant op. Daar geloof ik niets van. Er zal hooguit een constructie uitrollen waarbij ze voor een tussenpaus (Jansen?) kiezen en dat Been dan voor volgend jaar komt.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Hahaha..
Spelers Feyenoord eisen vertrek Bosz’
Uitgegeven: 14 januari 2009 15:25
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 15:27

AMSTERDAM - De spelersgroep van Feyenoord heeft woensdag naast het ontslag van Gertjan Verbeek ook het vertrek geëist van technisch manager Peter Bosz. Dat meldt Sportweek.

Volgens het weekblad is de steun van Bosz aan Verbeek de reden van het ingenomen standpunt.

De technisch directeur legde in een gesprek dat hij woensdag voerde met de selectie de schuld van de ontstane situatie wederom bij de spelersgroep. Voor de selectie was dit het toppunt. Zij stapten naar algemeen directeur Eric Gudde, waarna het ontslag van Verbeek bekend werd.

(c)NUsport
Wat krijgen we straks?

Dat de spelers aangeven dat ze niet meer in Rotterdam willen voetballen?

Feyenoord gaat naar de klote.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op wo jan 14, 2009 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Been is gek als hij het doet. Dan is hij voor de zomer afgebrand.

Hij zit prima bij NEC en heeft genoeg jaren als trainer voor de boeg om rustig met die overstap te kunnen wachten tot ooit (misschien?) Feyenoord zijn zaakjes wel op orde heeft.
LucaS

Bericht door LucaS »

Wat een opgeblazen sulletjes. Laten ze eens naar zichzelf kijken. Losers!
I think I lost my fucking headache
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik zou het nu doen als ik Been was. Ik denk ook wel dat hij het gaat doen. Het kan niet slechter, dus een ideaal moment om in te stappen.

De financiele groei moet uit deze selectie komen. Als er nu geen goede trainer instapt zou het wel eens definitief over kunnen zijn met Feyenoord.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat Bosz moet vertrekken ben ik op zich wel met ze eens. Maar gezien de stand op de ranglijst en de wanprestaties die deze selectie al tijden levert zou een portie zelfkritiek geen kwaad kunnen. Nu komt het over alsof het aan iedereen ligt behalve de spelers. Of krijgen we straks ook nog een bericht dat de spelersgroep het vertrouwen in zichzelf heeft opgezegd?

Misschien kunnen ze de hele handel maar beter gewoon opheffen.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Jöhnk schreef:Ik zou het nu doen als ik Been was. Ik denk ook wel dat hij het gaat doen. Het kan niet slechter, dus een ideaal moment om in te stappen.

De financiele groei moet uit deze selectie komen. Als er nu geen goede trainer instapt zou het wel eens definitief over kunnen zijn met Feyenoord.
Ik betwijfel het. Of zou deze trein ook maar één keer voorbij komen? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Toppie

Bericht door Toppie »

Het Bosz in , die kakkerlakken site's willen bloed zien anders komen er rellen :biggrin.gif:

Nog een maand dan komen ze onze kant op :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op wo jan 14, 2009 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jöhnk schreef:Ik zou het nu doen als ik Been was. Ik denk ook wel dat hij het gaat doen. Het kan niet slechter, dus een ideaal moment om in te stappen.
Het kan altijd slechter, Jöhnk. Let maar op. Vorig jaar dachten we dat de zesde plaats het dieptepunt was, maar waar staat F. inmiddels? Nee, Been gaat daar ook kapot.
Financiéle groei? Geloof jij daar in? Feyenoord is erin geslaagd toptalenten als Van Persie en Kalou voor een habbekrats te verkopen.

De spelers van F. denken dat ze het helemaal in zich hebben. Een grote vergissing.
Gesloten