Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 22, 2008 5:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
El Clavo schreef:Even iets anders, onze hoekschoppen zijn weer gevaarlijk! :headbang.gif:
Ze leveren zelfs rode kaarten op voor onze tegenstander... :hypocrite.gif:
Dat was een vrije trap.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma dec 22, 2008 5:18 pm

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 11, 2009 11:28 pm

Van Basten: Sulejmani moet echt in zichzelf investeren

Marco van Basten liet in het Algemeen Dagblad weten nog niet tevreden te zijn over Miralem Sulejmani. De aanvaller is binnengehaald als speler die het verschil kan maken in wedstrijden. "Maar het beeld tot nu toe is dat hij wegvalt zodra de intensiteit omhoog gaat. Sulejmani zal écht in zichzelf moeten investeren om inderdaad de speler te worden die beslissend is." Van Basten vindt vooral dat hij niet voor diepte zorgt. "Het is des te vreemder, omdat Sulejmani die diepgang wel heeft," aldus Van Basten.

Bron: AN
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 11, 2009 11:30 pm

In de originele bron staat ook dat Van Basten individueel met die jongen aan de slag ging. Stopwatch erbij en conditietraining doen. Goede zaak.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 11, 2009 11:33 pm

Zeker, ik ben ook van mening dat Sulejmani tot op heden nog onvoldoende heeft laten zien. Dat zal deels te maken hebben met zijn blessures aan het begin van het jaar. Maar na de winterstop mag hij wel wat meer laten zien.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 11, 2009 11:35 pm

Ik vind dat Sulejmani op zich prima heeft gepresteerd, maar die jongen heeft wel een probleem. Hij zal meer voor z'n sport moeten gaan leven. Anders kunnen de meest talentvolle spelers nog floppen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 11:36 pm

Prima gepresteerd? Die transfersom heeft hij nog niet waargemaakt, hoor. Hij liep er vaak als een zoutzak bij. Hij maakte vooral een niet fitte maar wel vette indruk.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 11, 2009 11:39 pm

Qua rendement doet hij niet onder voor Suárez, Joey. Prima dus, zeker gezien die vervelende blessure. Maar ik verwacht geweldig van Sulejmani. Niet vanwege de transfersom, maar omdat die jongen daar tot in staat is.

Maak je geen zorgen, ik ben kritisch op die jongen hoor. Weg met die vetkwabben dus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 11, 2009 11:39 pm

Vlak voor de winterstop had ik de indruk dat hij wel wat fitter was geworden. Maar over het algemeen had ik de indruk dat hij niet helemaal topfit was. En dat is best een kwalijke zaak voor een profvoetballer.

Die transfersom wil ik hem niet ten laste leggen. Daar kan hij zelf niets aan doen. Maar van een speler met zijn potentiëel verwacht ik meer. Maar goed, hij is net nieuw bij de club en begon met een blessure. Dat zijn wel omstandigheden waardoor het wat minder kan gaan. Na de winterstop is het zo onderhand wel tijd om wat meer te gaan presteren.

Dat zal overigens niet op 10 zijn maar gewoon vanaf de linkerkant.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 11:43 pm

Enganche schreef:Qua rendement doet hij niet onder voor Suárez, Joey.
Vanwege die paar goals (waaronder simpele) en voorzetten? Hij verzet lang niet het werk dat Suarez verzet. Hele delen van de wedstrijd gaan aan hem voorbij.
Maak je geen zorgen, ik ben kritisch op die jongen hoor. Weg met die vetkwabben dus.
:neutral.gif:

Hij kan goed voetballen, maar voorlopig valt hij tegen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jan 11, 2009 11:44 pm

Het hele artikel:
Marco van Basten prikkelt Ajax

FERREIRAS - Het opvallendste beeld tijdens de trainingsweek van Ajax in Portugal was dat Marco van Basten zelf conditietraining gaf aan Miralem Sulejmani. Gewapend met fluit en stopwatch begeleidde hij op een ochtend de serie 400-meters van een speler die een dag eerder met een pijntje was afgehaakt.

Het was een signaal. Sulejmani is binnengehaald als speler die het verschil kan maken in wedstrijden. ,,Maar het beeld tot nu toe is dat hij wegvalt zodra de intensiteit omhoog gaat. Sulejmani zal écht in zichzelf moeten investeren om inderdaad de speler te worden die beslissend is,’’ sprak Van Basten na het afsluitende oefenduel met VfB Stuttgart. In de met 3-2 verloren pot werd Sulejmani zaterdag na zestig ondermaatse minuten gewisseld.

Van Basten benutte de stage in de Algarve om meer van dergelijke prikkels uit te delen. In elke linie zijn wel één of meer spelers die zich - als het goed is - op scherp gezet voelen voor de herstart van de competitie. Met NEC-uit en Groningen-uit begint 2009 voor Ajax ronduit zwaar.

Naast waarschuwingen deelde de trainer ook schouderklopjes uit. In het doel zouden Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer het beste in elkaar naar boven moeten gaan halen nu ze weten dat ze elkaar wat de staf betreft nauwelijks ontlopen. De jonge verdediger Toby Alderweireld kreeg lof voor een uitstekende trainingsweek, die volgde op de beslissing om hem definitief bij de A-selectie te halen.

Alderweireld is 19 jaar, gezegend met een goede crosspass en het volgende talent dat via het filiaal Germinal Beerschot Antwerpen bij Ajax op doorbreken staat. Hij is, liet Van Basten doorschemeren, zelfs een optie voor een basisplaats tegen NEC, mocht de voetkneuzing van Jan Vertonghen niet tijdig zijn genezen. In het hart van de defensie weet Oleguer juist weer dat hij zijn borst kan natmaken zodra Ajax er in slaagt Rob Wielaert te halen.

Op het middenveld wordt Gabri geacht als bijna dertiger het hele elftal te beïnvloeden in wedstrijden en niet alleen zijn eigen ding te doen. Dat de Spanjaard na drie jaar nog altijd geen Nederlands en Engels spreekt, is geen excuus.

In de aanval wil Van Basten er naar toe dat Ajax na de winterstop minder afhankelijk wordt van de vorm van de dag van zijn grillige spitsen. De oefenwedstrijd tegen Stuttgart gaf een aardig beeld van wat er nog aan werk ligt. Tegen de statische verdediging van de Duitsers schoot met name Sulejmani tekort in het samenspel met Cvitanich en Suarez.

In de rol van nummer tien verzuimde de Serviër voor diepte te zorgen. Door alleen maar naar de bal toe te bewegen of breed weg te lopen, bemoeilijkte hij de opbouw van achteruit. Het gaat er juist om dat aanvallers met loopjes ruimte maken voor zichzelf én voor een ander.

,,Het is des te vreemder, omdat Sulejmani die diepgang wel heeft,’’ stelde Van Basten, die Siem de Jong goed zag invallen. De Jong is de enige Ajacied die zijn prikkel voor de komende periode mede zelf mag bepalen. Met de clubleiding heeft hij de afspraak dat zijn stem zwaar telt in de beslissing over blijven of verhuurd worden.

,,Het liefst maak ik het seizoen af bij Ajax,’’ zei De Jong na de wedstrijd. ,,Voor de winterstop heb ik toch nog in elf wedstrijden meegedaan. Als ik in de terugronde hetzelfde aantal haal, ben ik tevreden.’’

Met hem in de ploeg werkte Ajax de 3-1 achterstand uit de eerste helft nog bijna volledig weg. De 3-3 in de slotminuut van Cvitanich werd echter ten onrechte wegens buitenspel afgekeurd. Eerder zorgde de centrumspits met zijn handelsmerk, de kopbal naar de grond, wel voor 3-2. Luis Suarez maakte de 1-1. In een week van prikkels droeg hij voor het eerst de aanvoerdersband. Het maakte hem zichtbaar trots.

AD.nl

Van Basten zit dus op mijn lijn (haha, even een Vedette-toontje aanslaan) en vindt ook dat Sulejmani na de winterstop duidelijk beter zal moeten gaan spelen.

Thomas, hij heeft prima gepresteerd, maar wel een probleem? Hoe zit dat? Wat versta jij onder prima? Het suggereert dat je tevreden bent met wat hij laat zien en dus ook dat je niet persé een verbetering wilt zien na de winterstop. Dat je tevreden zou zijn als Sulejmani het komende anderhalve seizoen op hetzelfde niveau blijft spelen. Maar ik ga er vanuit dat je dát niet bedoelt. Toch?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 11, 2009 11:47 pm

Zie m'n vorige post, Scherrer. Ik verwacht 'geweldig' van die jongen. Dat heeft hij in zich. Tot nu toe is het er niet uitgekomen. Door die blessure, maar ook doordat hij zelf niet professioneel bezig is geweest. Dat laatste vind ik zonde, want los daarvan komt hij bij mij in de pers nog over als een sympathiek joch ook.

Maar gewoon even geen disco disco Partizani meer.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jan 11, 2009 11:52 pm

Enganche schreef:Zie m'n vorige post, Scherrer. Ik verwacht 'geweldig' van die jongen. Dat heeft hij in zich. Tot nu toe is het er niet uitgekomen. Door die blessure, maar ook doordat hij zelf niet professioneel bezig is geweest. Dat laatste vind ik zonde, want los daarvan komt hij bij mij in de pers nog over als een sympathiek joch ook.

Maar gewoon even geen disco disco Partizani meer.
Ik zag je vorige post pas nadat ik dit hierboven al had gepost.

Dat van zijn onprofessioneel bezig zijn is nieuw voor mij. Was dat al bekend - buiten dat je het kon zien aan zijn vetkwabjes - of is dat iets wat de laatste tijd naar buiten komt?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 11:53 pm

Als je sec naar zijn prestaties kijkt, en niet naar het talent dat daarachter zit, vind ik inderdaad dat hij het prima doet. Maar gezien zijn potentieel mag je meer verwachten, dat klopt ook.

Ik ben het dus eens met Enganche.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 12:01 am

Scherrer schreef:Dat van zijn onprofessioneel bezig zijn is nieuw voor mij. Was dat al bekend - buiten dat je het kon zien aan zijn vetkwabjes - of is dat iets wat de laatste tijd naar buiten komt?
Een prof moet op zijn gewicht letten. Ik neem aan dat Thomas dat bedoelt.

Ik vind zijn spelaandeel te gering. Hij zou veel dominanter aanwezig moeten zijn.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 12, 2009 11:09 am

16.000.000 down the drain :blush.gif:

999

Bericht door 999 » ma jan 12, 2009 11:17 am

Als je sec naar zijn prestaties kijkt, en niet naar het talent dat daarachter zit, vind ik dat ie veel te weinig brengt.
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 12, 2009 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 11:18 am

Toppie schreef:16.000.000 down the drain :blush.gif:

Dat lijkt me wat overdreven.

Hopelijk kan die jongen de weelde aan.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 12, 2009 11:23 am

Hij is net zo beslissend als Suarez als je kijkt naar doelpunten en assists.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 12, 2009 11:25 am

Maar Suarez was een stuk goedkoper.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 12, 2009 11:27 am

LucaS schreef:Hij is net zo beslissend als Suarez als je kijkt naar doelpunten en assists.
Wat dan? Hij staat toch op minder goals en assists dit seizoen?

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 12, 2009 11:30 am

Gemeten naar speeltijd is het vrijwel gelijk

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 12, 2009 11:44 am

In dat geval is Martina onze assistkoning, hoor. Het gaat me er om wie er beslissend is geweest bij Ajax in absolute zin. Suarez heeft 4 goals (uit 6) in de Uefa Cup en 10 (uit 16) in de competitie. Sulejmani komt tot 1 (uit 3) in UEFA en 4 (uit 10) in competitie. Dan is Suarez toch gewoon beslissender? Assists weet ik zo 1,2,3 niet, maar daar verwacht ik ook dat Suarez er fors meer heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 11:45 am

Alleen verzet Suarez vijf keer zoveel arbeid. Sulejmani loopt erbij als een veteraan.

Zullen we dit voor de verandering eens niet ontkennen, Luuk? Van Basten zegt het nota bene zelf.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 12, 2009 11:47 am

Ik ontken helemaal niets. Maar als ik beweer dat Suarez niet zo best speelt in een wedstrijd of periode, krijg ik altijd te horen dat hij beslissend is. Nu, Sulejmani is net zo beslissend.
Kun je nagaan wat er gebeurd als Sulejmani wat fitter wordt

Plaats reactie