Kennedy Bakircioglu
Moderator: mods
Sulejmani heeft denk ik wel laten zien waarom dat was, daar valt nog wat voor te zeggen om dat soort spelers te laten staan.
Daarbij is Sulejmani pas net weer terug en heeft hij denk ik tijd nodig om zijn vorm terug te krijgen (en MvB geeft hem dat vertrouwen).
Kennedy staat er al wat langer en heeft ook zeker vertrouwen gekregen (bij gebrek aan beter), en zo snel als hij kwam zal hij binnenkort ook weer verdwenen zijn als iedereen fit is gok ik zo
Daarbij is Sulejmani pas net weer terug en heeft hij denk ik tijd nodig om zijn vorm terug te krijgen (en MvB geeft hem dat vertrouwen).
Kennedy staat er al wat langer en heeft ook zeker vertrouwen gekregen (bij gebrek aan beter), en zo snel als hij kwam zal hij binnenkort ook weer verdwenen zijn als iedereen fit is gok ik zo
Vind ik niet. Ajax had meer last dan plezier van Sulejmani. Hij is totaal niet fit. Laat hem in Jong Ajax ritme opdoen, want dit schiet niet op. Met vertrouwen geven heeft het niets te maken. Die jongen is keer op keer onzichtbaar, hij voegt op deze manier niets toe. Ik wed dat Siem de Jong drie keer meer had gebracht. En die kan ook scoren, hoor.
Dat Van Basten Kennedy op den duur niet nodig heeft, betekent niet dat hij hem hoeft te vernederen. Waarom niet gewacht tot de rust?
Dat Van Basten Kennedy op den duur niet nodig heeft, betekent niet dat hij hem hoeft te vernederen. Waarom niet gewacht tot de rust?
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ben het met je eens dat Mickey wat geleidelijker gebracht had kunnen/moeten worden, maar als Van Basten hem dan zo wil brengen moet je hem ook laten staan je weet dat hij gevaarlijk kan worden (en warempel...).
De Jong heeft mij nooit echt kunnen bekoren noch overtuigen, dus die mag het ook bij Jong Ajax laten zien.
Ik vind het altijd zo overdreven dat een wissel voor de rust vernederend o.i.d. zou moeten zijn. Zolang een trainer er zijn redenen voor heeft en het de speler kan uitleggen moet de speler niet zeiken, je wordt echt niet voor niks gewisseld of je het er nou mee eens bent of niet. Ik had er vanmiddag ook mijn twijfels bij, maar goed ik ben niet in de veronderstelling dat Kennedy morgen bij de psycholoog langs moet (hij is al lang blij dat hij speelt denk ik)...
De Jong heeft mij nooit echt kunnen bekoren noch overtuigen, dus die mag het ook bij Jong Ajax laten zien.
Ik vind het altijd zo overdreven dat een wissel voor de rust vernederend o.i.d. zou moeten zijn. Zolang een trainer er zijn redenen voor heeft en het de speler kan uitleggen moet de speler niet zeiken, je wordt echt niet voor niks gewisseld of je het er nou mee eens bent of niet. Ik had er vanmiddag ook mijn twijfels bij, maar goed ik ben niet in de veronderstelling dat Kennedy morgen bij de psycholoog langs moet (hij is al lang blij dat hij speelt denk ik)...
Laatst gewijzigd door J.G. op zo nov 30, 2008 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zegt zelf van de week nog dat spelen in Jong Ajax veel en veel anders is dan spelen op het hoogste niveau. Er is eigenlijk geen echte testcase. Alleen speeltijd bij het eerste voldoet. Sulejmani is een klasbak. Hoe sneller hij er weer topfit bij is, hoe beter. Op zeventig procent is hij nog beter dan Leonardo of Rommedahl. Dat hij op 10 te weinig brengt ben ik met je eens, maar dat heeft wat mij betreft weinig met z'n fitheid te maken. Ik zie het liefst geen aanvallers op 10. Alleen tegen bijzonder zwakke tegenstanders kan het.joey schreef:Vind ik niet. Ajax had meer last dan plezier van Sulejmani. Hij is totaal niet fit. Laat hem in Jong Ajax ritme opdoen, want dit schiet niet op. Met vertrouwen geven heeft het niets te maken. Die jongen is keer op keer onzichtbaar, hij voegt op deze manier niets toe. Ik wed dat Siem de Jong drie keer meer had gebracht. En die kan ook scoren, hoor.
Natuurlijk speelt Jong Ajax op een ander niveau. Maar Sulejmani kan daar wel aan zijn conditie werken. En aan zijn wedstrijdritme.
Komt bij dat aan de zijkant doorgaans de zwakkere verdedigers staan. Een speler die niet geheel fit is heeft meer kans om daar iets te brengen dan in het overvolle centrum.
Dat gaat me te ver. Het spelaandeel van Sulejmani op dit moment is bijna nul. Natuurlijk is Sulejmani technisch veel en veel beter dan de spelers die jij noemt, maar er is ook nog zoiets als het atletische aspect. Anders konden we Schip ook opstellen.Thomas schreef:Op zeventig procent is hij nog beter dan Leonardo of Rommedahl.
Daar zijn we het in elk geval over eens.Dat hij op 10 te weinig brengt ben ik met je eens, maar dat heeft wat mij betreft weinig met z'n fitheid te maken. Ik zie het liefst geen aanvallers op 10. Alleen tegen bijzonder zwakke tegenstanders kan het.
Komt bij dat aan de zijkant doorgaans de zwakkere verdedigers staan. Een speler die niet geheel fit is heeft meer kans om daar iets te brengen dan in het overvolle centrum.
- Daily Blind
-
Tja: voor mij is het gewoon het kiezen voor het een of het ander, niet tussen 2 soortgelijke spelers. Het kan niet zo zijn dat je hier iemand laat vallen in de pikorde, want ze zijn zo verschillende type spelers. Dat is ook gelijk het probleem van Marco, hij weet niet iedereen een goede plek te geven. Leonardo is een creatieve linksbenige centrumaanvaller, Kennedy is een rechtsbuiten of een midmid.J.G. schreef:Je zegt dat het geen concurrenten zijn, maar volgens mij strijden ze om dezelfde positie in het team. Het zijn andere type spelers maar op dit moment ook zeker concurrenten, sterker nog Leo komt er pas in als Kennedy eruit gaat.
Verder moet je als trainer soms keuzes maken die niet leuk zijn, en ja als iemand slecht speelt (nogmaals ik vond het meevallen t.o.v. eerdere wedstrijden, al kloppen je punten van kritiek) en het team niet draait kan je dan wel eens vroegtijdig ingrijpen. Je bent een prof om daarmee om te kunnen gaan (denk je dat Gabri zit te genieten op de bank?) en zo niet is dat jammer. Dat gezeur altijd als een trainer het aandurft om voor de rust al een wissel toe te passen...
Kennedy heeft wat dat betreft de afgelopen tijd meer dan genoeg vertrouwen gekregen van Van Basten gezien zijn positie aan het begin van het seizoen.
De trainer mag hard zijn, zolang het redelijk is. Hiermee breek je een speler(zag RVN tijdens WK2006), bovendien zijn de spelers niet overtuigd van jouw trainerskwaliteiten als je zo moet schommelen tussen opties. Dat is al eerder duidelijk geworden, maar dit bevestigd het. Iedereen heeft geen hoge pet op van Kennedy, maar we hebben met Rommedahl geen betere optie.
- Daily Blind
Nee maar Iedereen in de selectie is beter dan deze Kennedy. Van Basten heeft de fout gemaakt deze prutser op te stellen en kwam gisteren vroegtijdig tot deze conclussie. Het enige wat je kan doen is hem eruit halen en hopen dat hij mentaal eraan kapot gaat dat hij alsnog wil vertrekken in de winterstop.
- Daily Blind
Hopelijk levert het nog wat op. Zonde, had meer van zijn komst verwacht.Turkse topclubs strijden om overbodige Bakircioglu
08/01/2009 20:48
Kennedy Bakircioglu staat in de belangstelling van Fenerbahçe en Galatasaray. De 28-jarige Zweed mag vertrekken bij Ajax, waar hij niet in de plannen van trainer Marco van Basten voorkomt.
Ajax wil Bakircioglu het liefst verkopen, maar staat ook open voor een verhuur. De twee Turkse grootmachten willen Bakircioglu volgens het Zweedse FotbalExpressen definitief overnemen.
Bakircioglu stond in 2007 als speler van FC Twente ook in de belangstelling van Galatasaray. De vijftienvoudig Zweeds international koos anderhalf jaar geleden voor een transfer naar Ajax.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Was Jacky Onasis niet ook een Griekse...?Benji schreef:AN - AD:
Panathinaikos?'Kennedy wil niet naar Griekenland'
Volgens het Algemeen Dagblad is er concrete interesse vanuit Griekenland voor Kennedy Bakircioglu. De Zweed zou echter inmiddels hebben laten weten niet naar een Griekse club te willen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Kennedy, ik heb een beetje medelijden met hem:
Binnenkort weer Jong Ajax?
VZVergeten Kennedy: 'Ik kan veel beter'
Verloren zoon Kennedy Bakircioglu nam na afloop van Ajax-Feyenoord stralend de felicitaties in ontvangst. De rechtsbuiten van Ajax kwam sinds december 2008 niet meer in de plannen van Marco van Basten voor.
'Ik was verbaasd, toen ik hoorde dat ik speelde', aldus de Zweed, die ondanks zijn assist kritisch was over zijn optreden. 'De trainer was tevreden, maar ik kan nog veel beter. Je moet niet vergeten dat dit mijn derde wedstrijd in zes dagen was'.
De aankondiging van Van Basten dat hij anders en meer met zijn spelers gaat communiceren, lijkt voor Kennedy op het juiste moment te komen. 'Ik weet dat ik kwaliteiten heb en die komen eruit, als ik vertrouwen krijg'.
De trainer verklaarde zijn opmerkelijke keuze voor Kennedy als volgt. 'We leden de vorige wedstrijden te veel balverlies en hebben de accenten daarom anders gelegd. Kennedy is vaster, waardoor het middenveld beter kan aansluiten en we minder kwetsbaar zijn in de omschakeling'.
De Zweed is volgens Van Basten een tegenpool van Leonardo. 'Die legt honderd procent in zijn acties. Dat is soms moeilijk voor zijn medespelers'.
Binnenkort weer Jong Ajax?
Re: Kennedy Bakircioglu
AN/Aftonbladet:
Weer een speler die z'n contract blijft uitdienen
Kennedy: mijn toekomst ligt bij Ajax
31 juli 2009 RvN
In de Zweedse krant Aftonbladet liet Kennedy Bakircioglu weten niet meer te denken over een vertrek. 'Mijn toekomst ligt bij Ajax.' De flankspeler voelt zich herboren onder Martin Jol. 'De nieuwe coach is heel goed. Hij motiveert spelers en laat spelers het beste uit zichzelf halen. Het ging goed afgelopen week tegen Atletico , ondanks dat ik er na 60 minuten uitmoest door een tik op mijn ribben.'

Weer een speler die z'n contract blijft uitdienen
-
- AT Toto winner 15/16
Waarom speelt die gast zoveel de laatste tijd?!?
Dat hij speelde op het AT lijkt me etalage. Bovendien heeft hij het destijds in deze rol (meest rechtse middenvelder in een 4-4-2) bij Twente goed gedaan. Goed oog voor de ruimte. Wellicht wilde Jol hem nog een laatste kans geven tegen de amateurs en in Engeland.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik verwacht dat Jol hem gewoon regelmatig gaat gebruiken. Zeker als we 4-4-2 gaan spelen zal hij speeltijd krijgen aan de rechterkant. Is ook niet zo heel gek natuurlijk want hoewel het geen wereldvoetballer is kan hij op die positie wel wat brengen. Zoveel spelers die op die positie beter zijn hebben we niet.
Nil volentibus arduum