HSV - Ajax 27-11-2008
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ja, 1-0 vroeg door Leonardo (zou het, zou het?), vervolgens liet Roger zich als een pierlala kinderlijk uitspelen en stond het 1-1 na 15 minuten.
In de tweede helft werd het vrij snel 2-1 en 3-1, kopbal van Perez van de lijn gehaald (zou de 4-1 betekenen rond de 65e minuut ofzo), maar die echte Anschlüsstreffer viel maar niet. Wel een mooie wedstrijd.
In de tweede helft werd het vrij snel 2-1 en 3-1, kopbal van Perez van de lijn gehaald (zou de 4-1 betekenen rond de 65e minuut ofzo), maar die echte Anschlüsstreffer viel maar niet. Wel een mooie wedstrijd.
-
Uit was het Olaf die het verpeste, thuis Roger...
Had je toen Vertonghen niet weggestopt in Waalwijk had je een ronde verder gestaan...
Thuis hebben we ze een pak slaag gegeven en alle kansen gehad om het gelijk te trekken, maar hij wilde er niet meer in... Wel een mooi voorbeeld van hoe het kan als je vol op de aanval speelt in een Europese wedstrijd.
Had je toen Vertonghen niet weggestopt in Waalwijk had je een ronde verder gestaan...
Thuis hebben we ze een pak slaag gegeven en alle kansen gehad om het gelijk te trekken, maar hij wilde er niet meer in... Wel een mooi voorbeeld van hoe het kan als je vol op de aanval speelt in een Europese wedstrijd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Siem de Jong is buiten beeld geraakt? Sjonge, sjonge, zeg. Ben ik het faliekant op tegen.Toby Alderweireld mee naar Hamburg
Toby Alderweireld neemt de plek in van Vurnon Anita in de selectie die morgenochtend naar Hamburg afreist om daar donderdag de uitwedstrijd tegen HSV te spelen.
De gehele selectie:
Kenneth Vermeer
Hans Vonk
Urby Emanuelson
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Miralem Sulejmani
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Gabri
Eyong Enoh
Leonardo
Evander Sno
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
AN
- peter
Volgens mij maakt het dat voetballen juist makkelijker, want het is overduidelijk waar bij ons de zwakke plek ligt. Ben erg benieuwd of Marco kiest voor een andere invulling, want met Sulejmani op '10' zie ik het totaal niet zitten.'Duel met HSV mooie uitdaging'
Geschreven op dinsdag, 25 november om 15:19
Marco van Basten verwacht niet dat Hamburger SV aanstaande donderdag vanaf het begin druk zal zetten. In de AOL Arena staat het derde UEFA Cup-duel van Ajax op het programma. Na de nederlaag tegen Aston Villa en de nipte overwinning op MSK Zilina lijkt minimaal een gelijkspel bij de Bundesliga-club een goed resultaat.
"HSV zal de wedstrijd serieus aanpakken", vertelt Van Basten dinsdag op de clubsite. "Ik denk niet dat HSV ons direct vanaf het begin onder druk zal zetten. Zo hebben ze de laatste tijd in ieder geval niet gespeeld. Ook gezien het spel in de Bundesliga verwacht ik dat HSV iets meer zal inzakken en het initiatief bij de opponent zal leggen. Vergeleken met de wedstrijd tegen AZ denk ik dat wij donderdag wel meer speelruimte zullen krijgen. Dat kan het voetballen moeilijker maken. Gezien hun fysieke kracht en lengte moeten we vooral op onze hoede zijn bij spelhervattingen."
Het elftal van Van Basten zal wat samenstelling betreft weinig verschillen van de ploeg die afgelopen weekend in actie kwam tegen AZ. Luis Suárez zal in de spits beurtelings Joris Mathijsen en Bastian Reinhardt tegenover zich vinden. "Mathijsen is een speler met weinig zwakke plekken", benadrukte de oud-bondscoach nog maar eens.
Miralem Sulejmani is weer helemaal fit, maar heeft nog een kleine conditionele achterstand. De Servische aanvaller speelde zondag een uur mee in de verloren competitiewedstrijd tegen AZ. "Wat betreft kracht is hij weer honderd procent’’, vervolgde Van Basten. "Conditioneel zit hij nu op tachtig procent."
"We moeten leren om elke wedstrijd negentig minuten lang samen te presteren", besloot Van Basten. "De wedstrijd tegen HSV is in ieder geval een mooie uitdaging. Al zit er wel druk op de ketel. Ook gezien de stand in de poule. Wij willen altijd goed presteren, ook tegen een goede tegenstander als HSV. Die opvatting hoort bij Ajax."
VZ
Ik hoop wel dat MvB een strijdplan heeft als HSV niet doet wat hij denkt dat ze gaan doen.Volgens mij maakt het dat voetballen juist makkelijker, want het is overduidelijk waar bij ons de zwakke plek ligt. Ben erg benieuwd of Marco kiest voor een andere invulling, want met Sulejmani op '10' zie ik het totaal niet zitten.
Fysiek sterk? In dat geval moet Ajax gaan voetballen, maar het probleem is dat de automatismen ontbreken.
Dezelfde opstelling als tegen AZ? Ik verwacht het niet, maar heb geen idee wie er wel speelt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Leuk om de laatste 2 ouwe koeien weer uit de sloot te trekken, 2 keer afgedroogd worden in Duitsland is nooit grappig. Inderdaad blij dat er in Munchen Oktoberfest was, maar Bremen was verder echt shite....klote weer en prut resultaat.
Daarom gaan we het dit keer anders aanpakken, maar met hetzelfde resultaat naar huis gaan vermoed ik. 1-0. Ik zie ons weer een paar onmisbare ballen missen en een typisch Duits doelpuntje tegenkrijgen uit een standaardsituatie 8 minuten voor tijd (tja, redelijk vroeg in de wedstrijd dus voor Duitse begrippen ....
)
Daarom gaan we het dit keer anders aanpakken, maar met hetzelfde resultaat naar huis gaan vermoed ik. 1-0. Ik zie ons weer een paar onmisbare ballen missen en een typisch Duits doelpuntje tegenkrijgen uit een standaardsituatie 8 minuten voor tijd (tja, redelijk vroeg in de wedstrijd dus voor Duitse begrippen ....

De afwezigheid van Siem de Jong doet vermoeden dat er toch weer een aanvaller op 10 komt te staan of dat we met de punt naar achter gaan spelen. Van beiden ben ik geen voorstander. Het liefst zie ik een De Jong, Aissati of Sarpong op 10.Peter schreef:Ben erg benieuwd of Marco kiest voor een andere invulling, want met Sulejmani op '10' zie ik het totaal niet zitten.
- peter
Een aanvaller op 10 maakt je middenveld wel erg zwak. Ik weet niet hoe HSV speelt, maar ik vrees dat je tegen een goed team dan geen poot aan de grond krijgt. Enoh zal zich dan weer een slag in de rondte moeten werken, namelijk.Jabu schreef:De afwezigheid van Siem de Jong doet vermoeden dat er toch weer een aanvaller op 10 komt te staan of dat we met de punt naar achter gaan spelen. Van beiden ben ik geen voorstander. Het liefst zie ik een De Jong, Aissati of Sarpong op 10.Peter schreef:Ben erg benieuwd of Marco kiest voor een andere invulling, want met Sulejmani op '10' zie ik het totaal niet zitten.
Wellicht dat hij Vertonghen weer voor de verdediging posteert. Dit zie ik namelijk ook wel gebeuren, omdat Marco de opbouw hevig verstoord zag worden toen Vertonghen als laatste man stond.
Niet direct over deze wedstrijd, maar wel een beeld van hoe in Duitsland tegen Ajax wordt aangekeken.
http://www.spiegel.de/sport/fussball/0, ... 74,00.html
http://www.spiegel.de/sport/fussball/0, ... 74,00.html
I think I lost my fucking headache
Ja, als die aanvaller op 10 naar voren denkt/loopt, komt het middenveld in ondertal te staan. Hebben we zondag kunnen zien. Dan breekt het elftal in tweeën en verlies je de slag.
Ik begrijp het ook niet. We zitten niet zo dik in de goede aanvallers op dit moment. Waarom zou je dan een aanvaller op het middenveld opstellen?
Ik begrijp het ook niet. We zitten niet zo dik in de goede aanvallers op dit moment. Waarom zou je dan een aanvaller op het middenveld opstellen?
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Ik denk ook niet dat MvB zich een tweede keer stoot, joey. Het is alleen echt onbegrijpelijk dat hij de Jong er niet bij heeft, want zoiets hebben we nu niet in de selectie zitten. Ik verwacht Vermaelen (kopsterk) terug in het centrum en Urby als back. Volgens mij heeft die jongen geen directe man, dus dat is ook in zijn voordeel. Vertonghen waarschijnlijk als verbinding van verdediging naar middenveld. Enoh en Lindgren als halfspelers. Vervolgens denk ik dat hij kiest voor 3 spitsen, namelijk Sulejmani, Suarez en Kennedy.
Leuk, doch gedateerd, stuk Lucas. Het beeld wat ze daar hebben klopt uiteraard ook. Triest maar waar.
Leuk, doch gedateerd, stuk Lucas. Het beeld wat ze daar hebben klopt uiteraard ook. Triest maar waar.
Ach, het lijkt me redelijk zeker dat Vermeer, Wiel, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen, Enoh, Lindgren, Emanuelson, Suarez en Sulejmani in de basis staan. Dat zijn tien spelers. Ik durf de weddenschap met een door jou te kiezen inzet wel aan dat van deze tien er 9 in de basis staan (blessures uitgezonderd) dan ook zeker aan. Negen in plaats van tien omdat eventueel Gabri nog ipv Enoh of Lindgren zou kunnen spelenDuke schreef:Je kunt zeggen van Marco wat je wilt, maar hij is in ieder geval niet voorspelbaar (of consequent).
I think I lost my fucking headache
ik zou heel lelijk spelen door een blok neer te zetten met voorin snelle mensen als sulemanji en suarez
---------------------Vermeer--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
-------Enoh--------------------Lindgren-----------
---------------Gabri----------------------Urbi---
----------Suarez---------------Sulejmani
------------------------------------------
wij hoeven niet en hsv ook niet.
0-0 en iedereen blij ; en mischien hopen op meer.
zeker gezien het loopvermogen en techniek van ons middenveld zouden we de controle op de wedstrijd niet hoeven te verliezen
inderdaad hebben we weinig aanvallende opties op het moment. en na 60 minuten kunnen we sulimanji wiselen voor leo bijvoorbeeld. En als we echt moeten forceren kan Sno er dan als laatste alternatief in.
---------------------Vermeer--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
-------Enoh--------------------Lindgren-----------
---------------Gabri----------------------Urbi---
----------Suarez---------------Sulejmani
------------------------------------------
wij hoeven niet en hsv ook niet.
0-0 en iedereen blij ; en mischien hopen op meer.
zeker gezien het loopvermogen en techniek van ons middenveld zouden we de controle op de wedstrijd niet hoeven te verliezen
inderdaad hebben we weinig aanvallende opties op het moment. en na 60 minuten kunnen we sulimanji wiselen voor leo bijvoorbeeld. En als we echt moeten forceren kan Sno er dan als laatste alternatief in.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.