PSV 2008 - 2009
-
Selectief lezen is ook een kunst....GangstaRiB schreef:Hou toch op.. Je gaat deze neergang toch niet wijten aan een keeper? Verder harkt PSV al jaren de miljoenen binnen die Ajax en dit jaar Twente laten liggen.Frank schreef:Het moest er een keer van komen, het kan niet ongestraft blijven als er een aantal jaar achter elkaar minimaal een linie van je elftal vertrekt.
Ajax heeft in het verleden hetzelfde probleem gehad en zie waar die nu staan europees gezien.
Het komt voor mij niet als een verrassing (ze hebben het nog lang uit kunnen stellen, met Gomes als voornaamste oorzaak), en het zou me ook niets verbazen als ze gewoon als vierde eindigen in deze (zware) poule.
Als je daarnaast een trainer hebt die inderdaad alleen maar lijkt te denken aan verdedigen (zeker als de enige creativiteit thuis zit), dan houdt het helemaal snel op.
Sorry, totaal geen medelijden met dit trieste zooitje wat zich psv noemt.
Ik geef aan dat PSV (net als Ajax een aantal jaar geleden) in een paar jaar tijd de volledige basis is kwijtgeraakt en dat ze vorig seizoen nog op de 3e plaats eindigde doordat Gomes er toen nog was. Farfan reken ik eigenlijk niet eens meer mee omdat die vorig seizoen veel minder een dragende speler was dan de jaren daarvoor.
Ik hang de neergang dus niet op aan Gomes, maar juist het feit dat de neergang niet eerder definitief heeft doorgezet. De neergang was al wat eerder ingezet.
Overigens, ik kan me er niet eens meer toe zetten om uberhaupt wedstrijden van PSV te kijken. Wat mij betreft hebben ze met Stevens een verkeerde zet gedaan (al zou ik ook niet weten wie er dan wel trainer had moeten worden).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- SylvievdVaart
Eventjes schrikken!
Blikseminslag vliegtuig PSV-voetballers
www.nu.nl
EINDHOVEN - De voetballers van PSV kregen donderdag tijdens de terugreis vanuit Liverpool de schrik van hun leven. Vlak voor de landing sloeg de bliksem in op beide vleugels van de Boeing 737-800.
De piloot had echter alles onder controle en zette het vliegtuig veilig aan de grond op Eindhoven Airport, zo meldde de website van de Eindhovense club.
De vlucht van de PSV-selectie liep overigens net als op de heenreis weer vertraging op. Dit keer bleef het bij anderhalf uur, dinsdag bedroeg de vertraging zelfs 2,5 uur. PSV verloor het Champions League-duel met Liverpool overigens met 3-1.
(c) ANP
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ach, dat merk je haast niet en gevaarlijk is het al helemaal niet.
Wat die Larsson betreft. Daar snap ik nou echt helemaal niets van. Het gaat dit seizoen om de competitie want in Eindhoven is inmiddels ook wel duidelijk dat er europees niet veel te halen valt. Nou, in de eredivisie sla je met Lazovic en Koevermans echt niet zo'n slecht figuur. En die Manco, kan die ook niet centraal spelen?
Wat die Larsson betreft. Daar snap ik nou echt helemaal niets van. Het gaat dit seizoen om de competitie want in Eindhoven is inmiddels ook wel duidelijk dat er europees niet veel te halen valt. Nou, in de eredivisie sla je met Lazovic en Koevermans echt niet zo'n slecht figuur. En die Manco, kan die ook niet centraal spelen?
Nil volentibus arduum
Manco, je bedoeld dat ''grootste talent van Zuid-Amerika'' dat zelden speelt?Marillion schreef:Ach, dat merk je haast niet en gevaarlijk is het al helemaal niet.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Ja precies, die bedoel ik. In de voorbereiding heeft hij volgens mij wel speeltijd gehad en inmiddels is hij 18 en mag hij dus worden opgesteld.
Ik snap overigens best dat je een jonge speler die overkomt uit een ander continent rustig wil brengen. Maar het zou me te ver gaan om een bejaarde zweed in te huren als dat ten koste gaat van speeltijd voor zo'n jongen. Larsson halen lijkt op een transfer als je in een noodsituatie zit. Alle spitsen langdurig geblesseerd en je speelt om de titel. Zoiets....
Ik snap overigens best dat je een jonge speler die overkomt uit een ander continent rustig wil brengen. Maar het zou me te ver gaan om een bejaarde zweed in te huren als dat ten koste gaat van speeltijd voor zo'n jongen. Larsson halen lijkt op een transfer als je in een noodsituatie zit. Alle spitsen langdurig geblesseerd en je speelt om de titel. Zoiets....
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad. Ik heb er totaal geen zicht op, maar ik vind het maar frappant dat die jongen geen minuut krijgt. Ik had namelijk hele hoge verwachtingen, gebaseerd op de meningen op de fora.Beloki schreef:Manco, je bedoeld dat ''grootste talent van Zuid-Amerika'' dat zelden speelt?Marillion schreef:Ach, dat merk je haast niet en gevaarlijk is het al helemaal niet.
Ik weet niet hoe goed hij al is maar dat ze zo'n jongen rustig brengen kan ik me goed voorstellen. Of dat dan ook moet betekenen dat je een jongen als Larsson moet gaan halen vraag ik me af. Manco moet toch wel in staat zijn om zich achter Lazovic en Koevermans langzaam op te werken naar een basisplaats?
Als hij half zo goed is als je zoals sommige mensen beweren moet hij dat wel aankunnen. Je kunt ook te voorzichtig zijn.
Als hij half zo goed is als je zoals sommige mensen beweren moet hij dat wel aankunnen. Je kunt ook te voorzichtig zijn.
Nil volentibus arduum
Manco heeft wel degelijk veel laten zien, maar hij is nog erg jong en moet nog wennen aan de speelstijl. Vooral zijn eindpass moet beter, anders haalt hij te weinig rendement uit zijn acties (die regelmatig geweldig zijn).
En zoals Thomas aanhaalt, Manco is geen spits voor zover ik hem nu kan inschatten. Hij is een speler voor de zijkant, een dribbelaar die wat kan forceren.
Een eventuele komst van Larsson (wat ik toejuich, alleen zie ik het niet gebeuren) staat dan ook los van eventuele speeltijd van Manco.
En zoals Thomas aanhaalt, Manco is geen spits voor zover ik hem nu kan inschatten. Hij is een speler voor de zijkant, een dribbelaar die wat kan forceren.
Een eventuele komst van Larsson (wat ik toejuich, alleen zie ik het niet gebeuren) staat dan ook los van eventuele speeltijd van Manco.
V.w.b. TBS: die praat al jaren enkel zijn chefs naar de mond, Baseman. Vreemd dat mensen als Cruijff en Koeman zo'n slijmende minkukel in hun omgeving dulden.Baseman schreef:Degenen die PSV opgezadeld hebben met aankopen als Lazovic en Zonneveld, een steeds wisselende tactiek en opstelling gebruikten, een recordvoorsprong weggaven na de winterstop, vertrokken zijn kort na het begin van een nieuw seizoen en ontslagen werden bij Valencia na een wanprestatie kunnen beter hun mond dicht houden...
Dat de analist Koeman de defensie van PSV en het handelen van Stevens in de pot tegen Madrid met de grond gelijk maakte, is trouwens zijn goed recht. Sterker nog, als ie het niet had gedaan, zou ie als analist ongeschikt zijn. Iedereen die die wedstrijd zag, kon immers vaststellen dat Bréchèt vanaf minuut 1 defensief werkelijk alles verkeerd deed. Dus Koeman vraagt zich terecht af waarom Stevens niet ingreep. Bréchèt kan trouwens het CL-niveau niet aan, dat is na Liverpool wel helemaal duidelijk...
Dat jij kritiek uit de mond van Koeman op PSV wat moeilijk te verteren vind, kan ik me echter ook wel weer voorstellen. Hij heeft er als trainer van PSV niet veel van gebakken, het bolwerk-PSV van Hiddink was na een jaar onder Koeman als sneeuw voor de zon verdwenen. Bij Benfica was het ook al niet veel soeps, volgens enkele berichten die ik in de media heb gelezen was men bij die club blij dat PSV hen destijds van Koeman verloste.
Klap op de vuurpijl was natuurlijk Valencia. Het lijkt me dat de Valencia-selectie Koeman heeft 'kaltgestellt' omdat ze het simpelweg niet in hem zagen zitten. Zijn beslissing om 3 clubiconen te killen werd niet gepruimd en hij kon als trainer zijn groep blijkbaar niet van zijn kunnen overtuigen... Een dergelijk goede groep die zoveel wedstrijden verliest: dat lijkt op sabotage. Temeer daar de ploeg in de Copa del Rey wél won en Real Madrid in eigen huis versloeg. Op de momenten dat er voor de selectie dus het e.e.a. aan 'extra' prestige op het spel stond, kon men het wél... De tijdelijke opvolger van Koeman pakte ook weer 'gewoon' punten en eindigde in de middenmoot. En nu staat Valencia ook weer 'gewoon' bovenaan. Dat kan geen toeval zijn...
Koeman kan een club van het niveau Valencia in de toekomst natuurlijk op zijn buik schrijven. Die trein (laat staan de trein naar Barcelona) komt écht niet meer voorbij. ;-) Hij is gewogen en te licht bevonden. Best een goede trainer, maar natuurlijk niet van het niveau Hiddink of Rijkaard. Hij had er verstandig aan gedaan bij PSV te blijven, hij heeft immers bewezen de nationale top aan te kunnen. En hij heeft dus ook bewezen dat de internationale top voor hem een paar bruggen te ver is. En dus is ie ineens analist bij de NOS en kan ie inhakken op de trainer van de ploeg die ie (met wat meer zelfkennis en wat minder opportunisme) zelf tegen Atletico Madrid naar een beter resultaat had kunnen leiden.
- Daily Blind