PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 11, 2008 8:57 am

Ik denk dat hij wel geschorst gaat worden. Het is zó duidelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 9:39 am

... moet het eerst nog zien ..
Blij met de punten ...

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr sep 12, 2008 10:35 am

KNVB schorst Amrabat drie duels

Nordin Amrabat is vrijdagmorgen door de tuchtcomissie van de KNVB voor drie duels, waarvan één voorwaardelijk, geschorst. De aanvaller van PSV krijgt deze straf voor een overtreding op Nicky Hofs tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal. Klik hier! Amrabat ging in de fout, nadat hij op het rechterbeen van toenmalig Feyenoorder Nick Hofs was gaan staan. De actie ontging scheidsrechter Kevin Blom, maar televisiebeelden waren aanleiding voor de aanklager een onderzoek te starten.

Amrabat legde donderdagavond voor de tuchtcommissie van de KNVB in Zeist zijn kant van het verhaal uit, maar de aanklager handhaafde toen al het schikkingsvoorstel van drie duels, waarvan één voorwaardelijk. "Ik wilde een blok op de bal zetten", legde Amrabat uit. "Maar Hofs was nèt iets eerder. Door de snelheid die ik had, kon ik mijn voet niet meer anders neerzetten."

''De volgende keer zou ik precies hetzelfde doen. In elke wedstrijd gebeurt het twee á drie keer dat je op zo'n manier een blok probeert te zetten, alleen valt het nu erg ongelukkig uit", aldus het weerwoord van Amrabat. De aanklager betaald voetbal wilde wel geloven dat de PSV'er er niet op uit was om Hofs bewust te blesseren. "Maar het risico dat je op deze manier iemand verwondt, is dusdanig groot, dat je zo'n actie gewoon niet hoort in te zetten."

De aanvaller heeft de mogelijkheid in beroep te gaan tegen de straf. Indien hij dat voor drie uur vrijdagmiddag doet, is Amrabat zaterdagavond tegen Sparta inzetbaar. Indien de schorsing ook na een eventueel beroep blijft staan, dan is de PSV'er geschorst voor de competitiewedstrijd tegen AZ en enkele dagen later het bekerduel met Jong PSV.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 12, 2008 10:49 am

Kaarten voor de competitie gelden toch niet voor de beker en andersom?
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr sep 12, 2008 10:52 am

De JC schaal is geen officiele bekerwedstrijd volgens mij, dus geldt deze straf voor de competitie ook.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 12, 2008 10:54 am

Jong PSV ook? Heel goedkoop dat..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 12, 2008 10:56 am

Ik had altijd begrepen dat kaarten voor de kampioen voor de competitie gelden en kaarten voor de bekerwinnaar voor de beker. Maar misschien is dat veranderd

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr sep 12, 2008 11:44 am

LucaS schreef:Ik had altijd begrepen dat kaarten voor de kampioen voor de competitie gelden en kaarten voor de bekerwinnaar voor de beker. Maar misschien is dat veranderd
Dat was eerst altijd ja, maar die regels veranderen ook per minuut volgens mij.

Als Amrabat slim is accepteert ie dit gewoon, Sparta thuis en Jong PSV zijn natuurlijk zekerheidjes, daar kan 'ie sowieso wel gemist worden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 12, 2008 12:03 pm

Thijs schreef:
LucaS schreef:Ik had altijd begrepen dat kaarten voor de kampioen voor de competitie gelden en kaarten voor de bekerwinnaar voor de beker. Maar misschien is dat veranderd
Dat was eerst altijd ja, maar die regels veranderen ook per minuut volgens mij.

Als Amrabat slim is accepteert ie dit gewoon, Sparta thuis en Jong PSV zijn natuurlijk zekerheidjes, daar kan 'ie sowieso wel gemist worden.
Als hij het accpeteret mist hij Sparta en Az.

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 12, 2008 12:49 pm

Inderdaad.
Amrabat mist sowieso de wedstrijd tegen AZ (jammer, maar helaas), alleen kan hij nog kiezen zogezegd welke andere wedstrijd hij gaat missen...accepteren houdt in dat hij ook Sparta mist, hoger beroep houdt in dat hij Jong PSV mist.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr sep 12, 2008 12:54 pm

PSV heeft het al geaccepteerd, meldt NOS. Ik zie dus kansen voor Jong PSV! :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 12, 2008 12:54 pm

Maar als je in hoger beroep gaat en je verliest dan krijg je er vrijwel standaard nog een wedstrijd bij, toch?

Jim

Bericht door Jim » vr sep 12, 2008 1:14 pm

Thomas schreef:Maar als je in hoger beroep gaat en je verliest dan krijg je er vrijwel standaard nog een wedstrijd bij, toch?
Zou m.i. in dit geval zeker moeten gebeuren. Want er was hier duidelijk sprake van een zware overtreding van Amrabat. Terecht dat je daar desnoods achteraf voor wordt gestraft. Zoals bijvoorbeeld de schorsing van De Guzman ook gewoon terecht is.
Het wekt steeds weer verbazing hoe met name de betrokken coaches dit soort zaken benaderen. Louter en alleen uitgaan van het eigen hachie.
En ze doen er vrijwel zonder uitzondering aan mee. Ten Cate die destijds Sneijder's 'tyfushond' afdeed als straattaal, Verbeek die De Guzman's elleboog als onopzettelijk betitelde en ook Stevens verdedigde Amrabat te vuur en te zwaard. Volgens Huub moest men zich in Nederland maar eens afvragen hoe het toch kwam dat we internationaal steeds weer tekort komen. Dat dat gewoon primair ligt aan een tekort aan voetbalkwaliteit in plaats van het gedogen van dit soort overtredingen schijnt Huub niet te beseffen.
Iedereen heeft in Nederland de mond vol van een zo zuiver mogelijke voetbalsport. Zolang dat maar niet ten koste gaat van het eigenbelang wordt er echter niet bijverteld.
Laatst gewijzigd door Jim op vr sep 12, 2008 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 12, 2008 1:15 pm

Ten Cate veroordeelde wel Perez zonder eigenbelang! :hypocrite.gif:

Frank

Bericht door Frank » vr sep 12, 2008 6:51 pm

Net pas de overtreding voor het eerst gezien. Dat ze nog in beroep gegaan zijn.... :eusa_naughty.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 12, 2008 9:13 pm

Frank schreef:Net pas de overtreding voor het eerst gezien. Dat ze nog in beroep gegaan zijn.... :eusa_naughty.gif:
En slechts 2 wedstrijden .... :666.gif:

Frank

Bericht door Frank » za sep 13, 2008 7:45 am

och, daar kan ik wel mee leven.

Kijk naar de overtreding van Sno tegen Nigeria. Dezelfde overtreding, dezelfde schorsing.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 13, 2008 8:20 am

Frank schreef:Net pas de overtreding voor het eerst gezien. Dat ze nog in beroep gegaan zijn.... :eusa_naughty.gif:
Ach, zo gaat dat. Volgens de meesten op PN is met de schorsing van Amrabat een groot onrecht geschied. :smallgrin.gif: (Niet dat 'wij' een haar beter zijn, hoor. Begrijp me goed.)

Het is duidelijk genoeg en Amrabat is terecht geschorst. Ik ben alleen bang dat hij er niets van geleerd heeft, want blijkbaar vindt hij zo op de tegenstander inkomen doodnormaal. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za sep 13, 2008 6:27 pm

De eerste gele kaart voor een tegenstander van Afellay is al weer gegeven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Leon

Bericht door Leon » za sep 13, 2008 7:03 pm

kutcounter, en weer eens lekker verdedigd. Wel goed afgemaakt trouwens.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za sep 13, 2008 7:41 pm

1-0, eindstand.

generaal

Bericht door generaal » za sep 13, 2008 7:42 pm

Ik heb toch wel genoten in de tweede helft. De crosspass van Marcellis en de daarop volgende goal van Ibi deden mij sidderen van ontlading. Onder Koeman en Lef Vergoossen zou dit een 0-0 zijn geworden.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 13, 2008 7:42 pm

Was natuurlijk wel gewoon een zuiver doelpunt van Koevermans.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za sep 13, 2008 7:53 pm

En wéér een waardeloze wedstrijd van PSV tegen een waardeloze tegenstander. Net als tegen Utrecht, waar de tegenstander door enorme blunders PSV in de het zadel hielp, was nu de aanvallende onmacht van Sparta die het PSV mogelijk maakte om te winnen.

Maarre ze staan wel weer op 6 punten. :blush.gif:

Frank

Bericht door Frank » za sep 13, 2008 9:50 pm

Hoeladans schreef:Was natuurlijk wel gewoon een zuiver doelpunt van Koevermans.
Op advies van de 4e man, hoe krijg je het voor elkaar.... :eusa_naughty.gif:

Hoe kan die vent het nu ooit gezien hebben, die kan nooit op een lijn met de laatste verdediger hebben gestaan.

Gesloten