Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 01, 2008 8:48 am

Quaresma vindt emplooi in Milaan
Geschreven op maandag, 1 september om 00:45

Ricardo Quaresma heeft zijn gewenste transfer naar Internazionale binnen. FC Porto maakte zondagavond laat op de officiële website bekend dat de vleugelaanvaller voor bijna 25 miljoen euro naar Milaan verkast. De transfersom kan in de komende drie jaar, afhankelijk van sportieve doelstellingen, oplopen tot ruim dertig miljoen euro. Quaresma zal maandag in Italië een medische keuring ondergaan.

Met de komst van Quaresma heeft José Mourino, coach van de Nerazzurri, eindelijk zijn gewenste speler. "Ik geef toe dat ik Quaresma graag in mijn ploeg zou willen hebben", gaf de Portugese coach eerder deze zomer al toe. "Hij is een speler die ik heel erg waardeer en ik heb er geen enkel probleem mee dat te vertellen."

Vitor Hugo Gomes, alias Pele, bewandelt de omgekeerde weg. De twintigjarige Portugese middenvelder tekent deze week voor een nog te bepalen duur in Oporto. De jeugdinternational, die eerder voor Vitória Guimarães speelde, kwam vorig seizoen voor Internazionale in vijftien duels, hoofdzakelijk als invaller, in actie.

Quaresma staat voor zijn tweede buitenlandse avontuur. In het seizoen 2003/04 beproefde de 24-jarige Zuid-Europeaan zijn voetbalgeluk bij Barcelona, maar na één seizoen werd hij voor een fractie van zijn huidige waarde aan FC Porto overgedaan. Door de transferperikelen van de afgelopen weken speelde de 23-voudig international dit seizoen geen enkele minuut voor de Portugese grootmacht.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 2:23 pm

Zat net even naar Ronaldinho in z'n eerste wedstrijd te kijken. Zag er goed uit. Hopelijk krijgt het voetbal weer één van haar grootste sterren terug. Zou geweldig zijn.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 01, 2008 6:23 pm

Zeehond Kerlon naar Chievo.

Milito wellicht toch niet naar Genoa.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:27 pm

Het loopt storm met transfers in Italië op de laatste dag. Zit ook geen enkel beleid achter, hoor.

Milito is ufficiale volgens tuttomercato.

peter

Bericht door peter » di sep 02, 2008 11:01 am

'Transfer Milito dankzij contract door open raam'
02/09/2008 11:11

In de categorie sterke verhalen doet Federico Pastorello een gooi naar een topnotering. De zaakwaarnemer van Diego Milito lijkt zijn cliënt met een kunststukje aan een transfer van Real Zaragoza naar Genoa te hebben geholpen.

Pastorello zou de benodigde documenten door een openstaand raam van het kantoor van de Italiaanse Lega Calcio hebben gegooid en zo de al versterken deadline hebben verslagen, bericht de Spaanse sportkrant Marca. In Italiaanse media wordt zelfs gerept van een tot vliegtuigje opgevouwen contract en goed gemikte worp ermee.

De werkelijkheid blijkt iets minder spectaculair te zijn. Pastorello trof inderdaad een dichte deur, maar gooide de papieren over het provisorisch opgetrokken muurtje binnen in het gebouw van de Lega Calcio. Zie de video.

De agent van de Argentijnse spits moest zo creatief optreden omdat de Lega Calcio zoals aangekondigd al om zeven uur 's avonds zijn faxapparaat had uitgeschakeld en de deuren op slot had gedaan.

www.vi.nl

Duke

Bericht door Duke » do sep 04, 2008 11:35 am

Serie A: trainer Palermo al vroeg ontslagen

Palermo-trainer Stefano Colantuono staat al na één competitiewedstrijd op straat. Voorzitter Maurizio Zamparini was ontevreden over de verloren uitwedstrijd tegen Udinese (3-1). Davide Ballarini mag het nu proberen bij de Serie A-club. Hoe lang dat duurt, is afwachten.

De grillige Zamparini stuurde Colantuono vorig jaar ook al eens vroegtijdig weg, maar haalde hem na enkele maanden al weer terug na het ontslag van opvolger Francesco Guidolin.
www.sportweek.nl

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 04, 2008 11:45 am

Zamparini voor AD. :headbang.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do sep 04, 2008 12:17 pm

Ik lees dat Napoli geen supporters meer mag meenemen naar uitwedstrijden de rest van dit seizoen.
Was ook wel een chaos in Rome....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do sep 04, 2008 5:25 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik lees dat Napoli geen supporters meer mag meenemen naar uitwedstrijden de rest van dit seizoen.
Was ook wel een chaos in Rome....
Zeg dat wel, een hele trein geconfisqueerd en vervolgens de hele boel gesloopt. Wat begin je ook tegen een groep als deze:
http://www.youtube.com/watch?v=xVczsnRuOyg

Zou wat zijn als ze allemaal naar Amsterdam komen als we Napoli loten, hehe.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 04, 2008 5:35 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do sep 04, 2008 6:24 pm

Ze hebben met 1500 man dus gewoon een trein 'ontzet' in Napels, alle normale passagiers eruit gebonjourd en zelf die trein totaal vernield. Voor 500.000 euro aan schade aangericht.

In totaal waren ze met 8.000 man in Rome, maargoed, waarschijnlijk dus meteen hun laatste tripje van het seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 04, 2008 7:57 pm

Dit lijken mij persoonlijk niet bepaald types die zich door een reis- danwel stadionverbod laten tegenhouden.

Jammer hoor. Het is juist zo leuk dat Napoli weer terug is en dan krijg je deze ellende er bij.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 04, 2008 8:33 pm

Zie ook die 5 agentjes staan aan het begin van het filmpje :smallgrin.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 04, 2008 8:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 05, 2008 7:45 am

Marillion schreef:Dit lijken mij persoonlijk niet bepaald types die zich door een reis- danwel stadionverbod laten tegenhouden.

Jammer hoor. Het is juist zo leuk dat Napoli weer terug is en dan krijg je deze ellende er bij.
Dat verwacht ik ook. Ze zullen gewoon massaal blijven gaan!
Stadionverbod, Reisverbod .... boeie! :shithappens.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 05, 2008 7:56 am

Mafia Behind Serie A Violence - Police Chief

The head of the Italian police Antonio Manganelli believes that the violent groups of Ultra’ fans are linked with the various clans of the Mafia.

The announcement comes just days after Napoli fans caused havoc in Rome and Naples and just hours after the San Paolo-based club was handed a fan ban.

The game between Genoa and Milan in week two will also have its doors closed to Rossoneri fans.

Manganelli believes the violence which has soiled calcio’s image once again has deeper links to the Italian criminal underworld.

“We believe that there is an influence of organised crime behind the incidents which happened on the weekend,” said the chief of Police.

“We are launching a major investigation to verify if these incidents are linked to Mafia criminality.”

The head of police in Napoli Antonino Puglisi echoed Manganelli’s concerns and he believes the Camorra (Napolitan Mafia) are behind the ultras, backing them with what they need to cause trouble.

“We are working towards the hypothesis that all the trouble is linked with organised crime and we know that these groups of fans have links with the Napolitan gangs,” added Puglisi.

It’s not the first and it won’t be the last time we hear of violence dominating the Serie A headlines.

The Italian authorities just cannot find a way of dealing with the violence leading to speculation that it is linked with the Mafia.

peter

Bericht door peter » vr sep 05, 2008 8:08 am

Marillion schreef:Dit lijken mij persoonlijk niet bepaald types die zich door een reis- danwel stadionverbod laten tegenhouden.

Mwah op basis van het filmpje van Thijs vind ik het ook wel wat hebben. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 9:18 am

Mwah, lijkt wel of dat ze rondjes aan het lopen zijn ... mar denk dat het hier ook weer het zelfde is als bij andere groepen .. je pakt de leiders aan ...
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » wo sep 10, 2008 7:40 pm

10 keer een eenzame Ronaldo

RIO DE JANEIRO - Een beetje triest is het wel. Een eenzame Ronaldo (32) die werkt aan zijn herstel bij het Braziliaanse Flamengo.

De voormalig wereldtopper zit nog steeds zonder club. In juni liep het contract van de voormalig PSV'er af bij AC Milan en dat werd niet verlengd. Volgens de Braziliaan is er belangstelling van Flamengo en Manchester City

De spits is nu de laatste fase ingegaan van zijn revalidatie na een zware knieblessure. Zijn fysieke staat was de reden dat AC Milan hem geen contractverlenging aanbood.

,,Flamengo en City zijn twee opties, maar er is nog niets concreet'’, aldus Ronaldo op de Braziliaanse website Terra. ,,In elk geval is er interesse van twee grote clubs.’

Ronaldo begon onlangs week met loopoefeningen op de velden van Flamengo. Zijn volledige herstel duurt naar verwachting nog enkele maanden.

Bekijk de fotoreportage van de eenzame training van de nog altijd iets corpulente Ronaldo.
www.sportwereld.nl

Afbeelding

Afbeelding

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 12, 2008 10:54 am

Ronaldo = Kluivert de 2e. Stop er maar gewoon mee.
Peter schreef:

Mwah op basis van het filmpje van Thijs vind ik het ook wel wat hebben. :blush.gif:
Ja, maar buiten het filmpje om hebben ze gewoon een trein gekaapt en iedereen er uit geschopt. Er is niet zoveel fantasie voor nodig om jezelf voor te stellen hoe dat er aan toe gaat.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 12, 2008 11:51 am

Marillion schreef:Ronaldo = Kluivert de 2e. Stop er maar gewoon mee.
Met het verschil dat een Ronaldo in goede doen natuurlijk wel even wat beter was dan Kluivert.

gaizka

Bericht door gaizka » vr sep 12, 2008 12:00 pm

Thomas schreef:
Marillion schreef:Ronaldo = Kluivert de 2e. Stop er maar gewoon mee.
Met het verschil dat een Ronaldo in goede doen natuurlijk wel even wat beter was dan Kluivert.
Klopt, zit net even naar zijn prijzenlijst te kijken, indrukwekkend!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ronaldo_Lu ... ke_prijzen

peter

Bericht door peter » vr sep 12, 2008 12:02 pm

Het gekke is dat Ronaldo met zijn clubs niet veel prijzen heeft gewonnen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr sep 12, 2008 1:12 pm

Nope, de CL heeft ie nooit echt gewonnen. Hij mocht slechts het feesten vastleggen op z'n camcorder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 12, 2008 4:15 pm

Je ziet ook dat hij op één kampioenschap met Madrid na alleen maar toernooien heeft gewonnen. Ik denk dat zijn spel zich niet leent voor over langere tijd constant presteren met een team.

Plaats reactie