Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 13, 2008 12:47 pm

Hoeladans schreef:Foppe zegt net de afspraak was dat Makaay de penalty's zal nemen. Maar Makaay durfde niet..
Lijkt me sterk, hij heeft het nodige al wel meegemaakt. Zelf zegt ie dat het kwam omdat ie nog last van zn voet heeft.. tja kan een smoesje zijn.

Tegen Argentinie zullen ze wel kansloos zijn, Jaliens is geschorst meen ik.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 2:19 pm

Veld

Het veld in Shenyang was zeer slecht bespeelbaar, wat het Nederlandse aanvalsspel niet ten goede kwam. Spelers als Drenthe en Babel, die het doorgaans van hun techniek moeten hebben, hadden zichtbaar moeite het speeltuig op de hobbelige ondergrond onder controle te houden.

www.nu.nl
:drecul.gif:
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » wo aug 13, 2008 2:30 pm

Inderdaad :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
Blij met de punten ...

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo aug 13, 2008 6:39 pm

brigade zuid schreef:
Hoeladans schreef:Foppe zegt net de afspraak was dat Makaay de penalty's zal nemen. Maar Makaay durfde niet..
Lijkt me sterk, hij heeft het nodige al wel meegemaakt. Zelf zegt ie dat het kwam omdat ie nog last van zn voet heeft.. tja kan een smoesje zijn.

Tegen Argentinie zullen ze wel kansloos zijn, Jaliens is geschorst meen ik.
Als je last van je voet hebt, speel je niet neem ik aan.

Maar Makaay vond zichzelf blijkbaar fit genoeg om in de basis te staan.Nou dan moet je in mijn ogen ook een penalty kunnen nemen.

Frank

Bericht door Frank » wo aug 13, 2008 7:05 pm

Wat maakt het in vredesnaam uit? Sibon heeft hem genomen en gemaakt.

Als hij hem nou gemist had.....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 13, 2008 7:11 pm

Hij zat er in maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat een slechte penalty..... :smallgrin.gif:

Dat zo'n Makaay het niet durft zou ik echt een behoorlijke afgang vinden. Als dispentatiespeler moet je toch je verantwoordelijkheid wel pakken hoor.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 14, 2008 6:39 am

Sibon zei in een interview dat Makaay last had van zijn voet en daarom de pingel liever niet wilde nemen. Dat kun je een zwaktebod noemen, maar je kunt het ook verstandig noemen. Als je niet vol vertrouwen bent, moet je in mijn ogen geen penalty nemen.
Rishi schreef:Oke, bepaald klein is hij niet maar ik zou toch liever Lens daar neerzetten. Meer power als Amrabat. Ook een beter aanspeelpunt.
Sinds wanneer is Lens een aanspeelpunt ?
Hij is razendsnel, maar hij moet met zijn gezicht naar de goal kunnen spelen. Dan kan hij erg gevaarlijk zijn. Amrabat daarentegen kan met zijn rug naar de goal spelen.
Daarbij heb jij blijkbaar nog geen beelden gezien van Amrabat bij PSV...hij maakt in de voorbereiding namelijk veel indruk !

Ik heb hem live zien spelen tegen Sporting, waarin hij meteen na de rust erin kwam. PSV had vanaf dat moment eindelijk een aanspeelpunt voorin en men kon eindelijk dreigend worden. Brechet (ook ingevallen) joeg de achterhoede naar voren en schoof uitstekend door naar het middenveld en Amrabat liep goed vrij, was veel aanspeelbaar en bleek verrassend balvast te zijn. Hij ziet er kleiner uit dan hij daadwerkelijk is, maar hij is echt sterk en leed ook erg weinig balverlies. Een uitstekende aankoop van PSV.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 15, 2008 2:11 pm

15:06 15 Augustus 2008
Spelen voorbij voor Makaay
Roy Makaay komt niet meer in actie op de Spelen. De aanvoerder blijkt een breukje in een voetwortelbeentje van zijn rechtervoet te hebben en moet de blessure met rust laten genezen.

Makaay liep de blessure op tijdens het groepsduel met Nigeria. Hij speelde wel mee tegen Japan en de Verenigde Staten. Makaay:"Die duels hebben mijn blessure niet verergerd. Ik heb ook goede hoop dat ik snel weer op het veld sta, want ik kan gewoon lopen, sprinten, springen. Alleen met de wreef schieten kan niet".

Oranje moet het zaterdag in Shanghai, in het duel met titelhouder Argentinië, dus zonder de Feyenoord-aanvaller stellen. Makaay:"Ontzettend balen natuurlijk".

www.nos.nl
Wat een indruk heeft hij achtergelaten. :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 4:08 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 16, 2008 6:29 am

Vedette-10 schreef: Het veldspel valt zwaar tegen voor Nederlandse begrippen, maar de samenstelling vind ik ook onlogisch.
Ik mis Elshot, die had Oranje de titel bezorgd! En het is natuurlijk belachelijk dat Lorenzo Davids ontbreekt!!

:hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 9:48 am

De Haan slaat terug naar jonkies
Door LUDO VAN DENDEREN

HEERLEN - Die avond in Peking riep bondscoach Foppe de Haan van het Olympisch Elftal Evander Sno bij zich. De Friese coach had van één wedstrijd alle acties en balcontacten van de huidige Ajacied achter elkaar gezet, in de hoop dat door er over te praten Sno zou leren van de door hem gemaakte fouten.

Het tweetal keek de band af, waarna De Haan vroeg waarom Sno toch bepaalde keuzes maakte? Het antwoord van de Amsterdammer was droogjes: ,,Tja trainer, zo voetbal ik nou eenmaal.’’

,,Dan ben je dus als trainer direct klaar,’’ kijkt De Haan terug.

Niet voor niets ontbreekt Sno deze week in de selectie van Jong Oranje, die in het kader van de EK-kwalificatie tegen Noorwegen en Zwitserland speelt. Zoals ook Royston Drenthe, het voormalige oogappeltje van De Haan, op dit moment gewoon bij zijn club Real Madrid zit en niet in Heerlen verblijft. Voor beide spelers betekenden hun door De Haan gehekelde prestaties tijdens de Olympische Spelen een voorlopig einde van hun interlandcarrière bij Jong Oranje.

Hoewel de Spelen alweer enkele weken achter de rug zijn, zit het zwakke optreden van de vooraf luid bejubelde Oranje-voetballers De Haan nog steeds niet lekker. Goed presteren in Peking was waar de oefenmeester jaren naar toe had geleefd.

,,Het was mijn grote doel en dat doel is niet door iedereen uit de selectie ondersteund. Dat kwam vooral door de voorbereiding van bepaalde jongens. Of eigenlijk het gebrek daaraan.

,,Inclusief de voorselectie hadden we 22 spelers. Zeker tien van hen hebben zichzelf overschat en de omstandigheden in China en de tegenstand daar onderschat. Dan kom je jezelf dus tegen. Ik voelde tijdens het trainingskamp in Hongkong al dat het niet goed zat. Ik geniet altijd van het voetbal en de trainingen, maar in Hongkong noemde ik sommige spelers in gedachten klootzakken. Dat had ik nooit eerder.’’

Maar hoe is het mogelijk dat duurbetaalde profs, uitkomend voor de grootste clubs in Europa, zo slecht voorbereid bij Jong Oranje verschijnen? De Haan denkt het antwoord op deze intrigerende vraag te hebben gevonden in de Nederlandse voetbalmentaliteit. ,,Voor spelers regelen we te veel, we denken te veel voor ze en we geven ze veel te weinig verantwoordelijkheid. En dat doen we al op veel te jonge leeftijd. Bij de clubs zie je dat overal terug. Daar heb je altijd een heel netwerk van mensen rond zo’n elftal hangen. Een voetballer die tegenwoordig in zijn eentje zijn ding doet, is een zeldzaamheid.’’

,,In Peking hebben we typische gevallen gezien van de teamsporter die zich altijd heeft verscholen achter het team en nooit werd gewezen op zijn eigen persoonlijkheid. Een atleet kan het niet maken niet fit te zijn, want hij valt geheid door de mand. Wielrenner Theo Bos kijkt na zijn slechte optreden op de Spelen naar zichzelf, niet naar een ander. Sommige van mijn spelers hebben gewoon hun verantwoordelijkheid niet genomen. Daar was ik van tevoren door mensen om me heen al voor gewaarschuwd, omdat ik zo positief over mijn spelers was. Maar ik ben van een koude kermis thuisgekomen.’’

Even dwalen zijn gedachten terug naar vroeger. ,,Ik hoefde Gertjan Verbeek indertijd echt niet aan te sporen om zijn ding te doen. Ik moest juist telkens zeggen dat hij niet te hard moest trainen. Spelers zoals Verbeek toen waren er in Peking niet veel bij. Ja, Makaay was wel zo iemand. Hij heeft fantastisch zijn programma gevolgd, dat was duidelijk te merken. Maar Roy had al vanaf dag één in de gaten dat hij die arbeid uiteindelijk nodig zou hebben. Dirk Marcellis is precies hetzelfde verhaal.’’

Met Makaay en Marcellis noemt De Haan karakterjongens, vergelijkbaar met indertijd Gertjan Verbeek. ,,Vaak zijn de mensen die zoveel investeren in zichzelf, niet degenen die overlopen van het natuurlijke talent. Maar deze kerels weten wel wat ze kunnen en werken daaraan. Marcellis of ook Calvin Jong-A-Pin zijn geen wereldvoetballers, maar op karakter kunnen zij ver komen.’’

Over spelers die te lang proberen te teren op hun talent, maakt De Haan zich meer zorgen. Die vallen op weg naar de top uiteindelijk af, denkt hij. ,,Er wordt in zulke jongens veel tijd en moeite geïnvesteerd, maar op een gegeven moment blijkt dat dat tevergeefs is en wordt daarmee gestopt. Dan komt er dus nooit meer uit wat er in potentie wél in had gezeten.

,,Ach, dit verhaal heb ik zo vaak aan mijn spelers verteld. Maar het blijft altijd een verhaal. Soms zien die jongens pas op latere leeftijd het licht. Ik noem Santi Kolk of Romano Denneboom, jongens die nu tegen me zeggen: ‘Trainer, had ik toen maar zus of zo’. Maar in veel gevallen is het op zo’n moment helaas te laat.’’

'EMNES TE VROEG NAAR BUITENLAND'

De Haan vindt dat Marvin Emnes te vroeg naar een buitenlandse club is vertrokken. De voormalige Spartaan verkaste deze zomer naar Middlesbrough. ,, Hij had gewoon bij Sparta moeten blijven of naar Feyenoord moeten vertrekken,’’ zegt De Haan. ,,Bij die clubs had hij elke week lekker kunnen voetballen.’’

,,Iemand als Dirk Kuyt ging pas naar Liverpool nadat hij in Nederland zijn sporen had verdiend. Wat tegenwoordig veel gebeurt, is het schip met geld pakken zodra het langskomt en vervolgens maar zien hoe de carrière verder verloopt. Als het sportief dan eveneens aardig loopt, dan neemt zo’n jongen dat op de koop toe.’’

Sportwereld
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr sep 05, 2008 10:02 am

Het orakel heeft gesproken. Wat een kwast, zeg.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 11:13 am

Peter schreef:Het orakel heeft gesproken. Wat een kwast, zeg.
En je argumenten zijn ?.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr sep 05, 2008 2:04 pm

Wielrenner Theo Bos kijkt na zijn slechte optreden op de Spelen naar zichzelf, niet naar een ander. Sommige van mijn spelers hebben gewoon hun verantwoordelijkheid niet genomen. Daar was ik van tevoren door mensen om me heen al voor gewaarschuwd, omdat ik zo positief over mijn spelers was. Maar ik ben van een koude kermis thuisgekomen.’’
Bos was helemaal niet zelfkritisch. Hij had het zelfs over doping bij de Engelsen. Heel vies.

Een klein stukje zelfreflectie van Foppe verder. Hij is van een koude kermis thuisgekomen, maar gelukkig heeft hij de spelers nu keihard de oren gewassen. Het lag niet aan het feit dat Foppe verkeerde keuzes maakte met zijn waardeloze selectiebeleid, maar het lag (uiteraard) aan de spelers. Dom dat Foppe dat niet heeft ingezien, maar gelukkig brandt hij ze nu nog even af.
,,Ach, dit verhaal heb ik zo vaak aan mijn spelers verteld. Maar het blijft altijd een verhaal. Soms zien die jongens pas op latere leeftijd het licht. Ik noem Santi Kolk of Romano Denneboom, jongens die nu tegen me zeggen: ‘Trainer, had ik toen maar zus of zo’. Maar in veel gevallen is het op zo’n moment helaas te laat.’’
Dit is met name wat ik bedoel, Voetske. Spelers die onder zijn leiding zijn mislukt, zijn dat ook alleen omdat ze niet goed luisterden. Toen ze later elders wel aardig begonnen te ballen was dat (uiteraard) omdat ze de wijze woorden van Foppe inzagen.
'EMNES TE VROEG NAAR BUITENLAND'

De Haan vindt dat Marvin Emnes te vroeg naar een buitenlandse club is vertrokken. De voormalige Spartaan verkaste deze zomer naar Middlesbrough. ,, Hij had gewoon bij Sparta moeten blijven of naar Feyenoord moeten vertrekken,’’ zegt De Haan. ,,Bij die clubs had hij elke week lekker kunnen voetballen.’’
Bij Feyenoord had hij ook geen basisplaats gehad, maar goed. Hier heeft Foppe wel een punt, maar ik ben er geen fan van om je daar over uit te spreken, maar goed.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 2:15 pm

Tja, ik er heel kort over zijn.Ik kan me volledig in vinden wat de Haan schrijft over de spelers die hij bedoeld.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 05, 2008 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr sep 05, 2008 2:20 pm

Een misvatting om ze mee te nemen dus. Had Foppe maar de echt talentvolle jongens mee moeten nemen.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 2:22 pm

Peter schreef:Een misvatting om ze mee te nemen dus. Had Foppe maar de echt talentvolle jongens mee moeten nemen.
Tja, en als die tallentvolle jongens vervolgens ook niet doen wat ze moeten doen ... dat lijkt me nu juist de kern van het verhaal.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr sep 05, 2008 2:29 pm

Ach, hij komt aan zetten met Jong a Pin en Makaay. 2 leuke jongens, maar heus geen toppers. Al zijn dispensatiespelers waren bijvoorbeeld een aanfluiting.

Ze doen niet wat ze hadden moeten doen, maar dat is altijd makkelijk als coach. Als coach ben je eindverantwoordelijk, dus is het ook jouw schuld. Die kerel loopt constant af te geven op zijn spelers, maar dan had hij andere spelers moeten oproepen. Idem met Sno. Hij presteerde niet en tegen Riquelme was het helemaal drama. Tsja, misvatting als coach om die jongen dan op te stellen. Idem bij de andere posities.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 2:48 pm

Peter schreef:Ach, hij komt aan zetten met Jong a Pin en Makaay. 2 leuke jongens, maar heus geen toppers. Al zijn dispensatiespelers waren bijvoorbeeld een aanfluiting.

Ze doen niet wat ze hadden moeten doen, maar dat is altijd makkelijk als coach. Als coach ben je eindverantwoordelijk, dus is het ook jouw schuld. Die kerel loopt constant af te geven op zijn spelers, maar dan had hij andere spelers moeten oproepen. Idem met Sno. Hij presteerde niet en tegen Riquelme was het helemaal drama. Tsja, misvatting als coach om die jongen dan op te stellen. Idem bij de andere posities.
Volgens mij heeft dat er niks mee te maken.Hier gaat het er om dat spelers opdrachten, taken mee hebben gekregen om zichzelf fit te houden.Dat is nu net dat beetje zelfverantwoordelijkheid van een speler, dat beetje extra.Je kent het wel, daar waar iedereen al weg is deed Jaap Stam ( of b.v. van Hooydonck ) dat beetje extra.Deed ik al in mijn tijd, gewoon in je vakantie 2 * per dag half uurtje joggen b.v.

Dat beetje extra Peter, dat zie je maar weinig terug bij de huidige generatie, zelfs het " normale patroon " is voor velen al teveel gevragen ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 05, 2008 2:54 pm

De Haan heeft hier nu eenmaal een imagoprobleem, ik weet niet hoe dat komt. Natuurlijk is hij eindverantwoordelijk, maar als spelers slecht voorbereid bij de selectie komen, kun je Foppe dat moeilijk verwijten vind ik. Hij moet alleen leren af en toe z'n mond te houden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 2:58 pm

Mwah, vind dat tetteren van de Haan wel meevallen.

Verder slaat het natuurlijk ook nergens op als dit daadwerkelijk de reactie van Sno is.
Het tweetal keek de band af, waarna De Haan vroeg waarom Sno toch bepaalde keuzes maakte? Het antwoord van de Amsterdammer was droogjes: ,,Tja trainer, zo voetbal ik nou eenmaal.’’
Een trainer laat je een video zien om te leren, en dan dat als antwoord ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 05, 2008 4:00 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 4:03 pm

Daar gaat het helemaal niet over ...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 05, 2008 4:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 3:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » vr sep 05, 2008 4:10 pm

Vedette-10 schreef:
Voetske schreef:Daar gaat het helemaal niet over ...
Jawel, jij hebt het over het gebrek aan professionalisme van de spelers. Dan geef ik aan dat je de trainers ook genoeg kan verwijten, terwijl die altijd alles afschuiven op de spelers. Er zijn procentueel denk ik meer spelers die de hand in eigen boezem steken dan trainers.
Man, leest nu toch eens waar de Haan het over heeft .. zucht ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie