Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Over Blind heb ik ook zo mijn bedenkingen. Bij Ajax heeft hij als trainer en td opzichtig gefaald. Bij Sparta schijnt hij het naar behoren te hebben gedaan. Gelukkig heeft hij niet veel verantwoordelijkheden en is hij voornamelijk een uithangbord. Alhoewel ik hem ook in die rol nog niet half zo overtuigend vind als bijvoorbeeld een van Basten.
Perez en Luque zouden zich sowieso vernederd voelen. van Basten heeft het netjes opgelost.
Perez en Luque zouden zich sowieso vernederd voelen. van Basten heeft het netjes opgelost.
van Basten is sowieso het uithangbord, Blind zit in de luwte. Dat past ook bij de functies die ze bekleden.goodfella schreef:Over Blind heb ik ook zo mijn bedenkingen. Bij Ajax heeft hij als trainer en td opzichtig gefaald. Bij Sparta schijnt hij het naar behoren te hebben gedaan. Gelukkig heeft hij niet veel verantwoordelijkheden en is hij voornamelijk een uithangbord. Alhoewel ik hem ook in die rol nog niet half zo overtuigend vind als bijvoorbeeld een van Basten.
-
En dat terwijl hij de dingen volgens Vedette volkomen verkeerd aanpakt en niet zo goed is in 'bekommeren':
Vedette-10 schreef:Koster en Van Basten pakken zaken volkomen verkeerd in, totaal geen people-managers. Denk je dat dit de groep hechter maakt? Totaal niet, mensen kunnen niet zichzelf zijn en fouten maken(en dan ontstaan er juist banden). Iedereen moet zich voorbeeldig voordoen, terwijl juist die fouten in hun hoofd recht moeten worden gezet. Daarvan profiteert Ajax gigantisch en de betrokken personen ook(meer respect). Door hun manier van handelen heb ik geen respect, ze zijn te kortzichtig.
Vedette-10 schreef:Godenzoon: Je bent een kind van de club. Wil jij jouw kind niet meer zien als hij heeft gestolen, dan ben jij een slechte vader. Hetzelfde wat ik Koster en Van Basten verwijt. Geen warmte!
Laatst gewijzigd door jabu op zo aug 24, 2008 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De T.Van Basten: „Jansma geschikt voor Ajax”
AMSTERDAM, vrijdag
Marco van Basten heeft de hoop op de komst van Kees Jansma naar Ajax nog niet opgegeven. „Het is duidelijk dat ik na mijn periode bij het Nederlands elftal een heel positief beeld van hem heb. Al zie ik zijn rol bij Ajax heel anders dan die hij bij Oranje uitvoert. Ik denk dat hij een geschikte algemeen directeur is.”
De trainer slaagde er vooralsnog niet in om zijn vertrouwensman binnenboord te halen. ,,Ik heb Kees voorgedragen, maar het samenspel bij Ajax is erg belangrijk. De RvC selecteert en beslist. Maar ik heb er wel een stem in. Op zijn naam zijn diverse meningen losgelaten en uiteindelijk is besloten een headhuntersbureau in te schakelen. Over Kees is nog geen definitief oordeel geveld. Ik hoop nog steeds dat hij wordt aangetrokken.”
Blij met de punten ...
- Cluijffert
-
Och och, nog meer vriendjes. Ik verwacht weinig tegenwind richting Marco terwijl ik zijn handelswijze niet verstandig kan noemen. Ajax is bijvoorbeeld totaal niet familiair bezig, maar kil. Hierdoor krijgt Ajax weer een negatief imago bij de jeugd, als een soort kamp waar alles voorbeeldig moet zijn.
en wat de jeugd ervan vind is natuurlijk van doorslaggevend belang hè. Wat is er tegen Jansma? Hij zit al jaren in het wereldje, heeft overal zijn contacten en heeft al goed samen gewerkt met Van Basten. Keje had mijn voorkeur, maar Kees is een hele goede tweede. Of had je liever een peperduur headhunters bureau met een tweede hete aardappel-figuur als Maarten F gekozen?
-
Ik heb liever een icoon voor de club, een echte baas voor de club.Donkey Shot schreef:en wat de jeugd ervan vind is natuurlijk van doorslaggevend belang hè. Wat is er tegen Jansma? Hij zit al jaren in het wereldje, heeft overal zijn contacten en heeft al goed samen gewerkt met Van Basten. Keje had mijn voorkeur, maar Kees is een hele goede tweede. Of had je liever een peperduur headhunters bureau met een tweede hete aardappel-figuur als Maarten F gekozen?
Jansma is volgens mij een Hagenees(niet voor Ajax tenminste), weet niks van een BVO leiden en is eigenlijk gewoon iemand voor de pers(spreekpop van Marco). Dit is hard, maar dat moet je toch serieus niet willen?
-
-
Misschien kan hij juist zo zich redelijk opstellen naar alle partijen(terwijl het normaal tegenpartijen zijn). En misschien weet hij zo het aangenamer maakt om voor Ajax te spelen. Als het familiairder wordt dan heb je helemaal geen zaakwaarnemer nodig omdat alles netjes wordt afgehandeld.Donkey Shot schreef:swart niet, die heeft zich met zijn beunhazerij [als makelaar/zaakwaarnemer Ajaxjeugd naar andere clubs lokken] voor altijd buitenspel gezet.
Die man verdient eerder een schop in zn kloten dan een bestuursfunctie bij Aax.
Vraag maar eens aan joey hoe de huidige voetbalwereld in elkaar zitVedette-10 schreef:En misschien weet hij zo het aangenamer maakt om voor Ajax te spelen. Als het familiairder wordt dan heb je helemaal geen zaakwaarnemer nodig omdat alles netjes wordt afgehandeld.

Doe het dan wel via PM of kijk gewoon in de Lemic-topic.

-
Ik weet best hoe het in mekaar steekt, maar dit is hoe het hoort(dus niet hoe het nu in de werkelijkheid is). Spelers willen mensen om zich hebben die ze vertrouwen, die zorgen dat er eerlijk wordt omgegaan met ze. Als er meer vertrouwen is in de club(die ook zich bekommeren over dat de spelers verstandig nadenken) dan zijn ze tenminste niet zo gemakkelijk te manipuleren door mensen met andere belangen.