LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 1:15 pm

joey schreef:Vorig jaar scoorde Ajax bijna honderd keer, dus daar lagen de problemen niet in de eerste plaats. Beter kan natuurlijk altijd.
Kulargument gevolgd door een dooddoener. Ben beter van je gewend Joey!

De afgelopen transferperiode zijn bakken met geld geïnvesteerd en ik constateer gewoon dat dit heeft opgeleverd dat we er offensief goed op vooruit gegaan zijn.

Defensief is nog niet te beoordelen in hoeverre Oleguer een verrijking zal zijn, of Silva Ajax niveau gaat halen (vond zijn eerste halve jaar niet denderend, kwestie van aanpassen of kwestie van te weinig talent? De komende maanden zullen het moeten uitwijzen), laat staan of de nog onbelende aanwinst Ajax gaat versterken. Er zijn simpelweg nog geen zinnige uitspraken te doen over de defensie van Ajax, behalve dan dat we er in de samenstelling van gisteren niks van bakken. Maarja, dat wisten we al, ik tenminste wel.

En voordat de mensen weer opstaan die roepen dat Ajax de prioriteit bij versterking van de defensie had moeten leggen: ik vind dus van niet. Wij zijn Ajax, onze aanval moet dus van topklasse zijn en bij voorkeur de verdediging ook, maar als er geen geld over blijft voor Maldini's en Stams... dan zij het zo.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 09, 2008 1:20 pm

Peter schreef:Ik vraag me af wie er dan allemaal in staan.

Gentenaar
Ogararu
Wormgoor
???
Slijngard
de Jong
Kennedy
Donald
Rommedahl
Leo
Martina

Zoiets?
Dat is ook lullig als je een kaartje gekocht hebt.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 1:30 pm

Giacomo Puccini schreef:En voordat de mensen weer opstaan die roepen dat Ajax de prioriteit bij versterking van de defensie had moeten leggen: ik vind dus van niet. Wij zijn Ajax, onze aanval moet dus van topklasse zijn en bij voorkeur de verdediging ook, maar als er geen geld over blijft voor Maldini's en Stams... dan zij het zo.
Ja, maar jij wilt dan ook de schoonheidsprijs, ik de titel.

Om kampioen te worden heb je geen topaanval nodig. Daarvoor moet je in alle linies genoeg kwaliteit hebben. Ajax heeft nu een uitstekende aanval, maar op het middenveld en achterin blijft het behelpen.

Ik moet wel hartelijk lachen om het verslag van Thijs. Mijn dank daarvoor, Thijs. Het moet een vreemde gewaarwording geweest zijn dat het publiek zo uitzinnig reageerde. (Was zeker aan het einde van de wedstrijd niet meer zo.)
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 1:40 pm

Met een defensieve versterking erbij zie ik genoeg materiaal om met afstand de schoonheidsprijs en de titel te pakken.

Wie anders.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 1:49 pm

Gewoon PSV. Huub Stevens zet heus een moeilijk te kloppen collectief neer.

En als die defensieve versterking er niet komt, GP? Of het een speler wordt die niet echt veel bijzonders is, iemand als Wielaert?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 2:01 pm

Dat zou een slecht scenario zijn, waarin we zijn uitgeleverd aan het vakmanschap van Marco van Basten om een oerdegelijke organisatie neer te zetten. Zal echter heel erg moeilijk worden het gebrek aan individuele kwaliteit van onze verdedigers te verbloemen als er niks of niet veel soeps bijkomt. Helemaal als er een paar geblesseerd raken, want dan kom je uit bij niveautje Schilder-Anita-Wormgoor.

Maargoed, blijft overeind staan dat Ajax een flinke kwaliteitsinjectie heeft gehad. Zou voldoende moeten zijn om ook met een zwakke achterhoede een greep te doen naar de Eredivisie titel. Zo sterk is de tegenstand toch niet.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 2:10 pm

Daar zijn we het dan over eens.

Ik ben bang dat ze bij Ajax Oleguer al als de topversterking voor de verdediging zien. En dat er niet veel bijzonders meer bij zal komen.

PSV is sterk genoeg. Op dit moment is PSV duidelijk favoriet.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za aug 09, 2008 2:36 pm

Toby Alderweireld met het eerste mee samen met Ouwerkerk!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 3:34 pm

Gelukkig doet bij Inter Arnautovic niet mee. :666.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 09, 2008 3:35 pm

Wie weet stellen ze nog een keer Balotelli op. Wordt dan namelijk weer genieten!

peter

Bericht door peter » za aug 09, 2008 3:41 pm

Alderweireld zal wel een basisplek krijgen, want Wormgoor is geblesseerd.

Ogararu-Wiel-Alderweireld-Slijngard tegen de gerenomeerde topspitsen van Inter. Ik ben bang voor een oorwassing.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 3:49 pm

Lijkt me eigenlijk wel dat Stekelenburg makkelijk twee avonden na elkaar moet kunnen keepen.

Ach, Ajax zal best een pak slaag krijgen. Niet erg, leren die jonkies alleen maar van. Ben erg benieuwd naar Wiel en De Jong. Wie doen er verder mee? Zullen jongens als Rommedahl, Kennedy, Leonardo en Ogararu speeltijd krijgen? Sulejmani vanaf het begin of weer een invalbeurt?
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 3:52 pm

Een pak slaag, daar leer je toch helemaal niets van? Dat is alleen maar erg vervelend. Over het publiek dat dure kaarten heeft gekocht heb ik het dan niet eens.

Twee avonden achter elkaar spelen, hoe komen ze erop?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 09, 2008 3:59 pm

Peter schreef:Ik vraag me af wie er dan allemaal in staan.

Gentenaar
Ogararu
Wormgoor
???
Slijngard
de Jong
Kennedy
Donald
Rommedahl
Leo
Martina

Zoiets?
Wat een opstelling zou dit zijn. Als ik horror wil zien huur ik wel een filmpje.

Ik pas dus, vanavond.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za aug 09, 2008 4:01 pm

Waar is gezegd (behalve door Big Pete dan) dat dit de opstelling wordt?
Bertje for President!

peter

Bericht door peter » za aug 09, 2008 4:01 pm

Ik juist niet. Ik wil die talenten wel eens in actie zien. Vooral van Martina en Alderweireld heb ik geen beeld.

@ Kaboem: MvB heeft te kennen gegeven dat iedereen die gisteren speelde niet meer in actie komt. Dan is dit het enige wat ik uit de hoge hoed kan toveren. Tenzij ze Colin en Luque naar voren schuiven.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za aug 09, 2008 4:03 pm

Hmmm. En ik had mij zo verheugd op een zak chips (met dipsaus), bier en Ajax!
Bertje for President!

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 09, 2008 4:05 pm

Kaboem schreef:Hmmm. En ik had mij zo verheugd op een zak chips (met dipsaus), bier en Ajax!
Dan maar iets meer bier

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 09, 2008 4:07 pm

Peter schreef:Ik juist niet. Ik wil die talenten wel eens in actie zien. Vooral van Martina en Alderweireld heb ik geen beeld.

@ Kaboem: MvB heeft te kennen gegeven dat iedereen die gisteren speelde niet meer in actie komt. Dan is dit het enige wat ik uit de hoge hoed kan toveren. Tenzij ze Colin en Luque naar voren schuiven.
Zo expliciet zei hij het nu ook weer niet. Van der Wiel speelt wel, neem ik aan. Sulejmani is nog niet helemaal fit, dus die zal helaas wel niet meer spelen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za aug 09, 2008 4:10 pm

Benji schreef:
Kaboem schreef:Hmmm. En ik had mij zo verheugd op een zak chips (met dipsaus), bier en Ajax!
Dan maar iets meer bier
Ik moet later op de avond nog presteren!
Bertje for President!

Jesse

Bericht door Jesse » za aug 09, 2008 4:49 pm

Je moet 's avonds nog werken? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za aug 09, 2008 6:03 pm

Mij benieuwen hoe vanavond gaat. Toch wel jammer dat we het b-team te zien krijgen, maar het is niet anders.

goodfella

Bericht door goodfella » za aug 09, 2008 6:13 pm

Om nog even terug te komen op Anita, dat even dat ik hem gezien had viel hij me zeker niet tegen. Is klein van stuk, maar is fysiek best sterk.

gaizka

Bericht door gaizka » za aug 09, 2008 6:35 pm

Ze hadden er gewoon 1 of 2 rustdagen tussen moeten doen, komt het voetbal ten goede!

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 09, 2008 7:36 pm

Dat wordt genieten...
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Alderweireld, Van der Wiel, Slijngard; Rommedahl, Donald, De Jong; Martina, Leonardo, Cvitanich
Ajax.nl

Plaats reactie