LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Rooie

Bericht door Rooie » za aug 09, 2008 12:09 pm

Wormhoudt heeft laatst nog uitgelegd dat ze rond de Klassieker topfit zijn, tot die tijd is het opbouw. Arsenal begint dinsdag aan de voorronde Cl, dus die zitten nu rond dat niveau. Je mag dus aannemen dat die een stuk fitter zijn dan de selectie van Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 09, 2008 12:10 pm

joey schreef:Ajax is al in de fase dat het wedstrijdritme moet opdoen.
En arsenal in de fase dat het klaar moet zijn
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 12:10 pm

Rond de klassieker? Over twee maanden of zo?

Arsenal heeft gewoon een veel hoger handelingstempo dan Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 09, 2008 12:12 pm

Je hebt gelijk hoor Joey, een ploeg die nog drie weken voorbereiding heeft is net zo ver als een ploeg die drie dagen later al zijn eerste wedstrijd om het eggie speelt. Eigenlijk zijn die laatste drie weken voorbereiding nergens voor nodig, Ajax had de spelers eigenlijk best drie weken extra vakantie kunnen geven

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 12:15 pm

Ik denk inderdaad dat de voorbereiding idioot lang is. Maar ja, de spelers kunnen natuurlijk ook niet te lang niet trainen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 09, 2008 12:17 pm

joey schreef:Het is jouw culpa niet, je ziet het zoals je het ziet. Ik zie het anders, ik kijk altijd erg kritisch.
Mwah, hangt van de coach af.

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 09, 2008 12:17 pm

Er wordt niet zelden twee keer per dag getraind en van wat ik heb gezien gebeurt dat zeer intensief. Kan je iig over een paar maanden zeggen bij slechte resiultaten dat van BAsten ze in de voorbereiding over de kling heeft gejaagd

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 12:18 pm

Benji schreef:In de lucht is hij niet sterk, maar op het andere fysieke gedeelte was hij de spitsen simpelweg de baas. Krachtig mannetje!
Voor zijn smurfenpostuur is het best een ferm knaapje, maar dat is wat anders dan fysiek sterk. Iedere hoge bal in de 16 is een kans en Vermaelen zou Adebayor bij die kans aan het begin van de wedstrijd simpel de pas hebben afgesneden. Maar Anita kwam er niet meer bij omdat zijn beentjes te kort zijn. Op de beslissende momenten geven topspitsen Anita een beukje of zetten ze hun lichaam slim en is Anita gewoon gezien. Bovendien bracht hij Ajax in gevaar met risicovolle passes die helemaal nergens op sloegen. Nee, Anita komt 'te kort' om het te redden bij Ajax, en ben bang voor hem niet alleen bij Ajax. Meer niveautje Cardiff. Hij doet ook wel dingen goed hoor! Maar daar wordt teveel de nadruk op gelegd. Verdedigen is nu eenmaal een vak waarin je keihard wordt afgerekend op je zwakste, niet je beste momenten.

Wat meer begrip voor Oleguer is daarom op zijn plaats, want met een dwerg naast je die probeert Adebayor af te stoppen kun je niet alleen op je eigen spel focussen maar ben je de helft van de tijd ook nog voor babyoppas aan het spelen.
joey schreef: Maar over de wedstrijd van gisteren: ik lees steeds dat Arsenal fitter was. Waarom zou dat zo moeten zijn? Ajax heeft juist hard aan de conditie gewerkt, heb ik begrepen. Na drie weken voorbereiding zou je wedstrijdfit moeten zijn. Ik heb het dan ook totaal anders gezien? Ajax kon het in de eerste helft nog bijbenen omdat Arsenal het rustig aandeed, maar toen Arsenal in de tweede helft, waarschijnlijk naar aanleiding van de achterstand, het tempo even omhoog gooide haakte Ajax af.
Ajax heeft tegen Germanicus, Cardiff en Sunderland gespeeld, Arsenal tegen ploegen als Real Madrid. De Ajacieden zijn zeker erg fit, Aissati, Suarez, Oleguer, etc. zijn allemaal in prima conditie, heb je zelf kunnen zien. Dat is wat anders dan wedstrijdscherpte, zou jij toch ook moeten weten. Een aantal spelers zoals Silva, Lindgren en Sulejmani zijn nog verre van fit maar dat komt door blessures. Niet erg, het is maar oefenen.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 12:34 pm

Wat voor Arsenal een wedstrijd tegen Madrid is, is voor Ajax een wedstrijd tegen Sunderland, GP.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 12:40 pm

Ja en? Neemt toch niet weg dat er een verschil is tussen die twee ploegen en dat dit gisteren tot uiting is gekomen?
Ajax!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 09, 2008 12:48 pm

Ik vond het gisteren wel meevallen. Eerste 'serieuze' wedstrijd voor dit ploeg, die toch veel nieuwe gezichten kent.

Ik vond Anita trouwens heel sterk spelen. Alleen zie ik hem liever op het middenveld. Ik zou hem als back-up voor Gabri gebruiken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 09, 2008 12:48 pm

AJAX heeft jarenlang het toernooi gewonnen terwijl die andere ploegen toen op papier ook beter waren.. maar het maakt me niet veel uit hoor.. het is een nietszeggend toernooitje.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 12:49 pm

joey schreef:De uitslag zegt me ook niet veel. Wat me wel iets zegt, is dat ik de problemen van vorig seizoen weer de kop zag opsteken. Zwak collectief verdedigen van het team, zwak verdedigen individueel, zwakke omschakeling. Wat dat betreft zijn we nog helemaal niets opgeschoten. Vooralsnog zijn we in aanvallend opzicht, met Sulejmani en Aissati, ongetwijfeld sterker dan vorig seizoen, maar daar lagen de problemen niet. Die lagen achterin en daar is niets aan gedaan.
Zeg je nu echt dat we vorig seizoen voorin geen problemen kenden? Ga je nu ineens beweren stiekem toch gecharmeerd geweest te zijn van spelers als Perez, Rommedahl en Kennedy?

De aanval (waar je Aissati ook onder zou kunnen rekenen) is versterkt en dat was HARD nodig.

Neemt niet weg dat we de defensie zouden mogen verwaarlozen, maar we zijn dan ook nog niet klaar. Spelers komen terug en er wordt nog gewerkt aan een defensieve aanwinst. Anderzijds moeten we realstisch blijven. Ajax heeft niet de middelen om in dezelfde vijver te vissen als clubs als Arsenal en Inter.
Ajax!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za aug 09, 2008 12:57 pm

Ik ben gisteren toch geweest (moest werken), maar er hing wel een grappig sfeertje in het stadion zeg. Het publiek was in de eerste helft gewoon helemaal buiten zinnen, ongelofelijk. Na de 2-0 buitelde iedereen over elkaar heen, alsof de CL binnen was, haha.
En in de rust had je bovendien dat cameraspel wat je twee jaar geleden altijd had in de competitie, dat de camera iemand ging zoeken in het publiek voor een prijs. Toentertijd zat iedereen toen op z'n dooie gemakkie van de koffie te genieten, maar nu stond werkelijk iedereen als een malloot te zwaaien en te springen. Nog nooit zo'n wilde rust meegemaakt!

Aan de wedstrijd verbindt ik nog niet teveel conclusies, we hebben nog drie weken (fit voor de klassieker? Ik mag toch hopen dat we gewoon voor Willem-II uit fit zijn, vanaf dag 1 doorstomen naar de titel!) en we gaan er gewoon voor. De nieuwelingen zijn stuk voor stuk hele sympathieke jongens trouwens, en hopelijk vandaag (is al gezegd) even Anita en Lindgren wisselen van plaats en even kijken hoe dat uit gaat pakken.

Laudrup

Bericht door Laudrup » za aug 09, 2008 12:57 pm

Het is mij gister allemaal heel erg meegevallen. Maar mag ik dat hier wel zeggen, aangezien ik POSITIEF ben?

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 09, 2008 12:59 pm

Thijs schreef:Ik ben gisteren toch geweest (moest werken), maar er hing wel een grappig sfeertje in het stadion zeg. Het publiek was in de eerste helft gewoon helemaal buiten zinnen, ongelofelijk. Na de 2-0 buitelde iedereen over elkaar heen, alsof de CL binnen was, haha.
En in de rust had je bovendien dat cameraspel wat je twee jaar geleden altijd had in de competitie, dat de camera iemand ging zoeken in het publiek voor een prijs. Toentertijd zat iedereen toen op z'n dooie gemakkie van de koffie te genieten, maar nu stond werkelijk iedereen als een malloot te zwaaien en te springen. Nog nooit zo'n wilde rust meegemaakt!

Aan de wedstrijd verbindt ik nog niet teveel conclusies, we hebben nog drie weken (fit voor de klassieker? Ik mag toch hopen dat we gewoon voor Willem-II uit fit zijn, vanaf dag 1 doorstomen naar de titel!) en we gaan er gewoon voor. De nieuwelingen zijn stuk voor stuk hele sympathieke jongens trouwens, en hopelijk vandaag (is al gezegd) even Anita en Lindgren wisselen van plaats en even kijken hoe dat uit gaat pakken.
Wormhoudt heeft gezegd dat ze de top qua conditie bereiken rond de Klassieker, aan het begin van de competitie zullen ze wel een goede conditie hebben neem ik aan.

Denk overigens dat er vanavond een heel ander team op het veld staat.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 1:00 pm

Vorig jaar scoorde Ajax bijna honderd keer, dus daar lagen de problemen niet in de eerste plaats. Beter kan natuurlijk altijd.

Vorig seizoen kampten we met veel problemen: slechte verdediging, slechte omschakeling, slecht collectief verdedigen, slecht opbouwen. Die problemen zijn er grotendeels nog, al zou Aissati misschien iets aan het probleem van de slechte opbouw kunnen doen (de bal moet ook nog van verdediging naar middenveld. Als bijvoorbeeld Vermaelen de bal naar voren blijft peren,komt Aissati elke wedstrijd met een stijve nek het veld af.)

Wat die spelers die terugkomen betreft: die hebben vorig seizoen opzichtig gefaald, dus verwacht geen wonderen. Vermaelen is bovendien steevast maanden geblesseerd.

Tja, ze willen nog Wielaert halen, dat lost weinig op, hoor. We hebben een écht versterking nodig achterin. Een rots in de branding.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 09, 2008 1:01 pm

Thijs schreef:Ik ben gisteren toch geweest (moest werken), maar er hing wel een grappig sfeertje in het stadion zeg. Het publiek was in de eerste helft gewoon helemaal buiten zinnen, ongelofelijk.
Hoe vaak is de wave ingezet?

Thijs

Bericht door Thijs » za aug 09, 2008 1:04 pm

Laudrup schreef:Het is mij gister allemaal heel erg meegevallen. Maar mag ik dat hier wel zeggen, aangezien ik POSITIEF ben?
Natuurlijk Laudrup. Natuurlijk moet de verdediging veel beter, maar voor die aanval kom je toch naar het stadion. Wat een heerlijke spelers!

Stel je voor dat je met Koevermans en Lazovic het seizoen moet ingaan maar wel met acht buitenlandse verdedigers als Brechet, Rodigruez, Bajaboebi en Salcido, dan zat ik nu wel redelijk in zak en as. Of we nu kampioen worden of niet, ik denk dat ik wel een hoop mooie aanvallen ga zien dit seizoen en dat zie ik toch honderd keer liever dan een mooie verdedigende actie.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 09, 2008 1:05 pm

Dat zie ik anders. Ik wil de schoonheidsprijs niet, ik wil de Schaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 09, 2008 1:06 pm

brigade zuid schreef:Waarom doet Sulejmani niet mee. is die geblesseerd? Wel mooi dat Gabri vooralsnog gewoon een basisplaats lijkt te behouden.. sommigen hier dachten wel ff dat ie geslachtofferd zou worden door MvB.
Het kan natuurlijk altijd nog. Ook met Gabri pakte Ajax amper ballen af. Ajax kan beter zorgen dat men de bal houdt. Zag je gisteravond ook weer met Aissati.

Neemt niet weg dat Gabri gisteren prima speelde hoor. Ik zie (op den duur) alleen liever een ander. Stel je voor dat we Defour destijds binnen hadden gehaald, zeg.
joey schreef:Bruno Silva vind ik erg zwak. Cvitanich valt me een beetje tegen. Veel dom gedraaf. Beste man natuurlijk Suarez, wat een handenbindertje. En wat een energie.
Ik ga Huntelaar ook niet beoordelen op een wedstrijd als rechtsbuiten. Mooie assist op Huntelaar, vond ik. Die jongen is koppend niets minder dan Huntelaar, terwijl hij tien centimeter kleiner is. Ik heb ook het gevoel dat hij en Suárez elkaar goed aanvoelen.
joey schreef:Ik dacht dat het juist zo fijn was dat Cvitanich op allerlei posities kon spelen? Maar maak je geen zorgen, ik schrijf hem niet af, hoor. :wink.gif:
Je hoeft me niet te geloven hoor, maar ik heb al vaker aangegeven dat het gewoon een spits is. Ik zou hem niet teveel aan de buitenkant laten spelen. Zo geef je die jongen niet echt een eerlijke kans om het publiek voor zich te winnen. Maar goed, op Eredivisie-niveau kan hij op een plek aan de buitenkant misschien ook nog wel renderen. Hij is op de lange afstand overigens best snel, maar op de eerste meters kan het beter.
joey schreef:Een vraagje aan Luuk: wat vond je van deze wissel? Een verdedigender speler inbrengen om de voorsprong vast te houden. Wat dus faliekant mislukte. :excited.gif:

Niets nieuws onder de zon: slechte verdediging, slechte omschakeling. Toen Arsenal even aanzette, liepen ze er aan alle kanten door.

Vanavond duidelijk te zien: Oleguer kan er niet veel van.
Als die nieuwe verdediger een echte versterking is zou ik er voor opteren om Oleguer als rechtsback op te stellen en met aankoop-Van der Wiel/Vermaelen in het centrum te spelen.

Donald kan overigens overal op het middenveld spelen. Het was dus niet per definitie een verdedigende wissel.

Waar ik van baal is dat we vanavond dus een tweede elftal te zien krijgen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 09, 2008 1:09 pm

joey schreef:Dat zie ik anders. Ik wil de schoonheidsprijs niet, ik wil de Schaal.
Yep, het is wel weer een keer tijd ja.

Thijs

Bericht door Thijs » za aug 09, 2008 1:09 pm

brigade zuid schreef:
Thijs schreef:Ik ben gisteren toch geweest (moest werken), maar er hing wel een grappig sfeertje in het stadion zeg. Het publiek was in de eerste helft gewoon helemaal buiten zinnen, ongelofelijk.
Hoe vaak is de wave ingezet?
Elke keer is er een teveel, maar ik denk wel vijf keer. In de tweede helft niet, hehe.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 09, 2008 1:10 pm

Ik vraag me af wie er dan allemaal in staan.

Gentenaar
Ogararu
Wormgoor
???
Slijngard
de Jong
Kennedy
Donald
Rommedahl
Leo
Martina

Zoiets?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 09, 2008 1:13 pm

Dat is natuurlijk wel ontzettend kut. Ik hoop dat we in ieder geval Van der Wiel en Sulejmani nog te zien krijgen. Dan is er samen met De Jong nog wat te genieten.

Plaats reactie