PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Beloki

Bericht door Beloki » do jul 31, 2008 12:24 pm

Maar waarom dan?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 31, 2008 12:29 pm

Formaliteit. Zonder onderzoek kun je hem niet straffen.

Ik vind de aandacht helemaal niet zo overdreven. Als een speler zoiets zegt is het land te klein.

999

Bericht door 999 » do jul 31, 2008 12:31 pm

Jöhnk schreef:Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat het tot op de bodem uitgezocht moet worden dat Van Hulten vuile tyfushond heeft gezegd.
Dat doen ze denk ik ook.
De voetbalbond KNVB heeft het incident tussen PSV’er Ibrahim Afellay en scheidsrechter Jack van Hulten voorgelegd aan de aanklager betaald voetbal.
Maar andere voetballers niks gehoord ?.
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 31, 2008 12:31 pm

Jöhnk schreef:Formaliteit. Zonder onderzoek kun je hem niet straffen.

Ik vind de aandacht helemaal niet zo overdreven. Als een speler zoiets zegt is het land te klein.
En dat vind ik ook vreemd. Waarom zou je hem moeten straffen? Vanwege dat scheldwoordje? Laten we niet de moraalridder gaan uithangen.

999

Bericht door 999 » do jul 31, 2008 12:33 pm

Nou, ik hoop natuurlijk wel dat Affelay, mocht er een onderzoek komen, gelijk heeft :hypocrite.gif: :hypocrite.gif: :hypocrite.gif: jullie toch ook ..
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 31, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 31, 2008 12:33 pm

Beloki schreef:

En dat vind ik ook vreemd. Waarom zou je hem moeten straffen? Vanwege dat scheldwoordje? Laten we niet de moraalridder gaan uithangen.
Het punt is dat spelers er wel voor geschorst worden. Persoonlijk vind ik het ook overdreven (en dat geldt zowel voor spelers als voor scheidsrechters als voor coaches), maar als je gaat straffen, moet dat wel op gelijke grond gebeuren.

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 31, 2008 12:34 pm

Benji schreef:
Beloki schreef:

Het punt is dat spelers er wel voor geschorst worden. Persoonlijk vind ik het ook overdreven (en dat geldt zowel voor spelers als voor scheidsrechters als voor coaches), maar als je gaat straffen, moet dat wel op gelijke grond gebeuren.
Dat klopt. Gewoon allebei niet straffen.

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 31, 2008 12:36 pm

Ben ik het mee eens. Probleem is dat er natuurlijk al vergelijkbare situaties zijn geweest waarbij er wel gestraft is.

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 31, 2008 12:37 pm

Benji schreef:Ben ik het mee eens. Probleem is dat er natuurlijk al vergelijkbare situaties zijn geweest waarbij er wel gestraft is.
Dat is wat vervelend, inderdaad. Maar ze zullen ooit moeten worden veranderd. Gewoon vanaf dit seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 31, 2008 12:38 pm

Dan veranderen ze dat maar nadat Van Hulten aan de beurt is geweest en Uilenberg hopelijk is opgestapt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 31, 2008 12:40 pm

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 31, 2008 12:45 pm

Zo laat al weer?! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank

Bericht door Frank » do jul 31, 2008 7:18 pm

Volgens een aantal sites (waaronder De T. en VI) heeft Afellay aan de KNVB verzocht om de zaak te laten rusten. Zelf ook wat gezegd en nu bang dat dat door het onderzoek naar boven komt? :hypocrite.gif:

Wat mij betreft zou het goed uitkomen als hij alsnog vertrekt. Volgens mij gaat het nog een keer helemaal fout met die jongen....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

columbus

Bericht door columbus » do jul 31, 2008 9:39 pm

Frank, bij deze het stukje uit het AD. Vind het wel een vreemde zaak. Eerst schreeuwt hij moord en brand en nu is ineens de kous af. Misschien heeft Afellay zich vergist in wat hij hoorde...
Afellay: Voor mij is de kous af

EINDHOVEN - Wat Ibrahim Afellay betreft hoeft scheidsrechter Jack van Hulten niet gestraft te worden naar aanleiding van de scheldpartij woensdagavond in de vriendschappelijke wedstrijd tussen PSV en VVV-Venlo.

Dat schrijft de international in een brief aan de KNVB. Van Hulten maakte Afellay woensdag in de slotfase van het duel uit voor ’vuile tyfushond’, zo liet de middenvelder na afloop woest weten. De aanklager betaald voetbal stelde een onderzoek in en vroeg naar de lezing van Afellay. ,,Er is wat geroepen,’’ aldus Afellay in de brief. ,,Dat gebeurt soms op het veld. Maar voor mij is de kous nu af.’’

Met de woorden van Afellay is de zaak nog niet afgedaan. ,,De aanklager heeft naast Afellay ook verklaringen gevraagd van VVV-speler Frank van Kouwen en Van Hulten zelf,’’ aldus een woordvoerder van de KNVB. ,,Als alle verklaringen binnen zijn, bepaalt de aanklager het vervolgtraject.’’

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 01, 2008 8:28 am

Columbus schreef:Frank, bij deze het stukje uit het AD. Vind het wel een vreemde zaak. Eerst schreeuwt hij moord en brand en nu is ineens de kous af. Misschien heeft Afellay zich vergist in wat hij hoorde...
Zou kunnen, aangezien de woorden tyfushond en typetje wel wat op elkaar lijken. Maar wat heeft die VVV-speler dan gehoord?

Wil je echt dat Afellay vertrekt, Frank? Die jongen is heel belangrijk voor PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr aug 01, 2008 8:35 am

„Beschuldiging Afellay verre van fair, respectloos en onder de gordel”

VAN HULTEN ONTDAAN

„Ik zei alleen: Je bent een vervelend typetje”

VENLO, vrijdag

„Verre van fair, respectloos en onder de gordel”, noemt scheidsrechter Jack van Hulten de beschuldiging van Ibrahim Afellay dat de leidsman hem tijdens VVV-PSV zou hebben uitgemaakt voor ’vuile tyfushond’. „Met mijn hand op mijn hart en op de gezondheid van iedereen die me lief is, durf ik te roepen dat ik dit nóóit heb gezegd.” Dat VVV’er Frank van Kouwen de lezing van Afellay bevestigt („het verhaal klopt”), irriteert Van Hulten. „Van Kouwen mag dat voor de tuchtcommissie nog een keer doen als hij me recht in de ogen durft te kijken!”

Van Hulten is duidelijk ontdaan door hetgeen zich woensdagavond in De Koel afspeelde. „Ik zal uitleggen wat er daadwerkelijk gebeurde”, zegt hij strijdbaar. „De situatie – in de 92e minuut – was als volgt: VVV was in de aanval en Tommie van der Leegte beging een lichte overtreding door iemand vast te houden. Eén of twee seconden na het fluitsignaal trapte hij de bal uit de draai veertig meter weg, waarna ik hem geel gaf en hij dat ook zonder meer accepteerde.”

Daarna ging het mis. „Afellay kwam van twintig of dertig meter aangerend, zei allerlei onvriendelijke, maar geen kwetsende dingen en plaatste zijn voorhoofd vlak voor het mijne. Hij was de hele wedstrijd al aan het zeuren, hetgeen ik bewust negeerde. Dit was een stap te ver, waardoor ik besloot ook hem geel te geven en hem toevoegde: ’Je bent een vervelend typetje’. Niks meer en niks minder. Dus totaal iets anders dan nu in de pers staat en Afellay voor een of andere camera heeft geroepen.”

„Ik vind het echt heel laag dat Afellay dit doet”, vervolgt de arbiter. „Tussen het eindsignaal en de strafschoppenserie zei hij al: ’Ik ga je pakken, ik ga je pakken voor een camera.’ In mijn optiek moeten Afellay en Van Kouwen me wel verkeerd hebben verstaan.” Ik fluit nu zeventien jaar in het betaalde voetbal en heb dit soort taal nog nóóit gebezigd.
Als een speler ’vuile tyfushond’ tegen me zou zeggen, gaf ik hem direct rood en hoopte ik dat de KNVB hem hard zou straffen.”

Tegen een eventuele tuchtzaak ziet Van Hulten – nummer twee in het klassement van de Scheidsrechter van het Jaar – niet op. „Ik ben voor niemand bang, heb niets te verbergen. Als er een onderzoek komt, wil ik Afellay en Van Kouwen graag in de ogen kijken. Het is heel vervelend als je van iets wordt beschuldigd dat je niet hebt gedaan.”

Een klacht tegen Afellay wegens aantasting van zijn eer en goede naam sluit Van Hulten niet op voorhand uit. „Maar ik ga nu eerst maar eens met de KNVB in conclaaf welke weg we gaan bewandelen.”
Afellay: Voor mij is de kous af

Aanklager start onderzoek

ZEIST, vrijdag

Het akkefietje tussen Ibrahim Afellay en Jack van Hulten krijgt een staartje.

„De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft besloten een onderzoek in te stellen. Aan beide partijen, en tevens aan VVV-speler Frank van Kouwen, is inmiddels gevraagd een schriftelijke reactie op de situatie te geven”, laat een woordvoerder van de KNVB weten. Afellay beschuldigt de arbiter ervan hem te hebben uitgemaakt voor ’vuile tyfushond’, Van Hulten ontkent dat, maar Frank van Kouwen bevestigt de lezing van de PSV-middenvelder.

„Het klopt. Afellay kwam bij een vrije trap aanstormen naar Van Hulten en riep ook wat. Ik kreeg niet mee wat precies. Maar Van Hulten zei daarna: Rot op, vuile tyfushond. Ik was verbijsterd.” Wat Ibrahim Afellay betreft hoeft scheidsrechter Jack van Hulten overigens niet gestraft te worden naar aanleiding van de scheldpartij. Dat schrijft de international in een brief aan de KNVB.

De aanklager betaald voetbal vroeg naar de lezing van Afellay. „Er is wat geroepen”, aldus Afellay in de brief. „Dat gebeurt soms op het veld. Maar voor mij is de kous nu af.”
De T.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 01, 2008 8:42 am

Dus Affelay beschuldigt de scheids onterecht en zegt daarna doodleuk: voor mij is de kous af....

Als ik Van Hulten zou zijn, dan zou ik het wel weten.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2008 8:45 am

GangstaRiB schreef:Dus Affelay beschuldigt de scheids onterecht en zegt daarna doodleuk: voor mij is de kous af....

Als ik Van Hulten zou zijn, dan zou ik het wel weten.
Precies. Het lijkt me dat Affelay meer te verbergen heeft dan die scheids...

Is die Affelay wel helemaal dicht? Gaat zo uit z'n dak in een vriendschappelijk potje. Lijkt me dat zo'n iemand dan niet helemaal lekker in z'n vel steekt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 01, 2008 8:53 am

Mwah, Van Hulten kan ook liegen, hoor.

Misschien hebben ze bij PSV tegen Afellay gezegd: Laat het maar zitten, je komt die vent nog tegen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2008 9:01 am

joey schreef:Mwah, Van Hulten kan ook liegen, hoor.

Misschien hebben ze bij PSV tegen Afellay gezegd: Laat het maar zitten, je komt die vent nog tegen.
Dat kan ook. Vind het alleen vreemd dat die jongen zo'n doorgedraaide indruk maakte in een onschuldig potje om niets.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 01, 2008 9:05 am

Degene die doorgaat met stappen is degene die de waarheid spreekt, anders sta je gigantisch voor lul.

Ik weet niet of Van Hulten stappen mag ondernemen, of dat de KNVB dit gesust wil hebben.

Maar Affelay loopt de laatste tijd gefrustreerd rond, dat is zeker.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 01, 2008 9:32 am

Jammer dat Van Hulten Affelay geen kopstoot gaf! Kutventje zeg!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » vr aug 01, 2008 3:17 pm

We gaan dan wel een kutseizoen tegemoet, maar de miljoenen stromen binnen. :cheer.gif: :tranen.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 01, 2008 3:20 pm

Verliezen jullie de VVV-getuige niet uit het oog? Die bevestigt zo te zien de lezing van Affelay...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 01, 2008 3:38 pm

Lijkt mij ook, maar Afellay is een PSV'er, hè? :excited.gif:

Gesloten