Ik was hem eigenlijk al vergeten, maar hij hobbelde dus nog ergens mee.PSV ontbindt verbintenis Plá
Geschreven op maandag, 28 juli om 18:24
De wegen van PSV en Pepe Plá zijn gescheiden. Het doorlopende contract van de voormalige verdediger van Valencia is met instemming van beide partijen ontbonden. Plá kwam halverwege het seizoen 2005/06 naar Eindhoven, maar speelde alleen voor Jong PSV en in oefenwedstrijden met het eerste elftal. Ook werd hij eerder verhuurd aan Levante, de tweede club uit zijn geboorteplaats.
De 21-jarige Spanjaard was eerder aanvoerder van Spanje onder 18. Ondanks de hoge verwachtingen kon hij zijn belofte in Eindhoven niet inlossen.
www.voetbalzone.nl
PSV 2008 - 2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wie weet. Op PN doet dat gerucht de ronde en ook de fans van Groningen discussiëren erover. Ze vinden Berg wel een miljoen of 15 waard.Peter schreef:Van mijn part kiezen ze voor een Berg ofzo.

Het stinkt aan alle kanten!
Ik zie die transfer ook niet zo snel rondkomen. Dat PSV op zoek is naar een spits wil ik best geloven. Maar de club zal het liefst een speler halen die over een paar seizoenen met een leuke winst is te verkopen. Als je nu de hoofdprijs voor Berg moet betalen is die kans niet zo groot meer. Hij lijkt me niet het type wat voor een dikke transfersom naar een grote competitie zal vertrekken.
Maar wat ik van hem heb gezien sprak me wel aan. Berg is een speler met mogelijkheden.
Maar wat ik van hem heb gezien sprak me wel aan. Berg is een speler met mogelijkheden.
Nil volentibus arduum
Dat bedoel ik ook. Maar ja, hij heeft Zlatan gescout, daar teert hij weer een jaar of tien op.
De discussie onder de fans van FCG gaat door. Inmiddels is Berg al véél beter dan Suarez en zijn marktwaarde ligt net zo hoog als die van Sulejmani.
De discussie onder de fans van FCG gaat door. Inmiddels is Berg al véél beter dan Suarez en zijn marktwaarde ligt net zo hoog als die van Sulejmani.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
12 miljoen en 2 spelers (Zonneveld en Koevermans). Dat komt zo'n beetje neer op 18 miljoen ofzo. En het mooie is dat mensen het ook nog gaan geloven (en het zelfs een slechte deal noemen). Het is echt weer eens vakantie, hoor.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Huub altijd een zelfde systeem speelt. Daarom zie ik ook meer een beweeglijke spits daar voorin. Een Saviola dus.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Huub altijd een zelfde systeem speelt. Daarom zie ik ook meer een beweeglijke spits daar voorin. Een Saviola dus.
Ook zoiets leuks: op PN willen ze Berg binnenhalen en de prijs drukken door Groningen met hun overbodige spelers op te zadelen. Addo, Vayrynen, Zonneveld... alsof Groningen daar wat mee opschiet.
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3403-14.php

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3403-14.php
De T.Bod PSV op Jovanovic afgewezen
LUIK, dinsdag
Standard Luik heeft een eerste bod van PSV op Milan Jovanovic (27) afgewezen. De Eindhovenaren hadden vijf miljoen euro plus Eric Addo voor de Servische spits over, maar de Belgen willen zeven miljoen euro.
De speler staat zelf positief tegenover een overgang naar de Eindhovense club, die in de winterstop ook al naar zijn diensten hengelde. Of PSV met een nieuw voorstel komt, lijkt af te hangen van het herstel van Jovanovic. Hij stond door een slepende buikspierblessure en een operatie bijna drie maanden buitenspel, traint en voetbalt inmiddels weer voluit mee met Standard, maar mist wedstrijdritme.
• PSV heeft het contract van verdediger Pepe Pla met diens toestemming ontbonden. De 21-jarige Spanjaard kwam in 2006 naar Eindhoven, maar speelde alleen in oefenduels en voor Jong PSV.
Blij met de punten ...
Of kijk maar eens hoe ze bij PSV doen over Afellay, Marillion. Die wordt weggezet als de volgende querulant. Let wel, dit stuk is geschreven door een journalist die dicht bij de leiding van PSV staat:
Wat een defensief stuk. Het gaat bovendien voor een groot deel over Aissat. (Zo, nu kunnen we meteen lezen wat Ajax voor Aissati betaald heeft.
)
BN De StemAfellay schiet met scherp op Stevens en PSV
door Frans van den Nieuwenhof.
Ibrahim Afellay is nog maar net terug van vakantie of hij heeft de sfeer waaraan PSV vorig seizoen bijna kapotging alweer in de herinnering geroepen.
Tegenover het dagblad De Pers beklaagde de 22-jarige middenvelder zich afgelopen weekeinde over te weinig vakantiedagen en over de 'kapitaalvernietiging' waaraan de Eindhovense club zich volgens hem schuldig maakt.
Het zijn de eerste giftige pijlen die de nieuwe coach Huub Stevens te verwerken krijgt. Afellay vindt dat zijn trainer hem ten onrechte al op 14 juli met de trainingen liet beginnen. Hij had om een week extra vakantie gevraagd, aangezien het EK voetbal hem 'vooral mentaal' zwaar had belast.
Stevens legde dat verzoek naast zich neer. Niet alleen omdat hij op de eerste trainingsdag zijn team zo volledig mogelijk bijeen wilde hebben, ook omdat Afellay de afgelopen zomer al zes weken vakantie hád genoten: drie vóór het EK en drie daarna.
Bovendien gaf Stevens aan dat hij Afellay in diens eerste werkweek minimaal wilde belasten. Zo mocht de speler zelf kiezen of hij wilde meespelen in de oefenwedstrijd tegen Gestel op 19 juli.
Kennelijk is er weinig tot niets wat Afellay dezer dagen mild kan stemmen. Hij is boos op de clubleiding, omdat zijn vriendje Ismail Aissati is verkocht.
'Pure kapitaalvernietiging', oordeelt Afellay daarover. Die term duidt erop dat PSV geld zou hebben weggegooid door in te gaan op het verzoek van de 19-jarige Aissati om te mogen vertrekken. Aissati had een topcontract in Eindhoven. PSV bood hem vier jaar lang een gegarandeerd jaarsalaris van 700.000 euro, dat met goede prestaties kon oplopen tot een miljoen.
Aissati gaf in december zijn woord aan de club, maar weigerde eind februari in te vallen tegen De Graafschap (waarop trainer Sef Vergoossen hem tijdelijk uit de selectie verwijderde) en weigerde ook het overeengekomen contract te ondertekenen.
Dat Aissati elders meer toekomst zag, is te begrijpen. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het van belang dat hij aan het voetballen komt. Bij PSV hadden de coaches Ronald Koeman, Jan Wouters en Sef Vergoossen, net als bondscoach Foppe de Haan bij het Olympisch elftal, weinig vertrouwen in hem. De kans dat hij onder Huub Stevens veel wedstrijden spelen, was minimaal. Stevens wilde echter níet aan kapitaalvernietiging doen en dreef de vraagprijs op door zijn geloof in Aissati uit te spreken.
Als PSV de zaak juridisch op de spits had gedreven, zou de club een arbitragezaak altijd hebben gewonnen. Zegt algemeen directeur Jan Reker.
In dat geval was de vastgestelde afkoopsom voor zijn contract veel hoger geweest dan de 4,5 miljoen die nu ontvangen is. De vraag is echter gewettigd of een club (Ajax voorop) in dat geval bereid zou zijn geweest om pakweg zeven miljoen te betalen voor Aissati. PSV achtte die kans gering en besloot, met instemming van de gehele technische staf, om de speler te verkopen.
Wordt Afellay nu de derde speler die via interne oorlogsdreiging de club wil verlaten? Opmerkelijk is dat ook hij het laatste jaar dicht aanschurkt tegen spelersadviseur Vlado Lemic, dat hij nauwe banden onderhield met doelman Gomes én sinds het vertrek van Aissati veel optrekt met Danko Lazovic. Al die spelers behoren tot hetzelfde 'kamp'.
Toch is de positie van Afellay een andere. Hij wordt zakelijk begeleid door Rob Jansen van Sportpromotion, een makelaar die van oudsher goede banden onderhoudt met PSV.
Jansen is een oude rot in het vak en laat zich de les niet lezen door cowboys, die met zijn spelers aan de haal willen gaan. Jansen vindt dat Afellay nog minstens een jaar in Eindhoven moet blijven om verder te rijpen.
Omdat Jansen in het verleden veel vaderlandse topvoetballers begeleidde, zou een mogelijk conflict snel in de kiem gesmoord kunnen worden. Een van zijn protégés is namelijk Phillip Cocu en bronnen binnen PSV weten te melden dat de voormalige sterspeler gevraagd is om eens met Afellay te gaan praten. Cocu heeft altijd een goede invloed op Afellay gehad. Hij was als geen andere middenvelder in staat om een professionele houding in en buiten het veld te koppelen aan respect voor zijn werkgever, aan mentale hardheid en een hoog rendement.
Zover is Ibrahim Afellay nog niet.
Wat een defensief stuk. Het gaat bovendien voor een groot deel over Aissat. (Zo, nu kunnen we meteen lezen wat Ajax voor Aissati betaald heeft.