PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
T82

Bericht door T82 » za jul 19, 2008 10:09 am

PSV raakt op één dag Aissati en Reis kwijt

...

De coach heeft nieuwe plannen met Carlos Salcido. Hij ziet in hem een rechtsback. Volgens Stevens is de Mexicaan dermate allround dat hij alle posities in de verdediging kan bezetten.

Mika Väyrynen kreeg te horen dat hij (voorlopig) niet mag vertrekken.

Een meevaller is het herstel van Edison Mendez. Die liep vorige maand een spierscheuring op, maar maakte gisteren alweer zijn opwachting op het trainingsveld. "Daar ben ik zeer gelukkig mee", zei Stevens. "Na de behandeling door onze therapeuten is hij de laatste dagen met sprongen vooruitgegaan. Over een paar weken moet Edison weer helemaal fit zijn."

BN/DeStem

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 10:11 am

Hij is rechtsbenig, dus waarom niet?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 10:20 am

Pieters wordt dus linksback.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za jul 19, 2008 11:09 am

Bertje schreef:Pieters wordt dus linksback.
ja dat lijkt mij logisch.. de nieuwe linksback van het Nederlands elftal. Prachtige aankoop van PSV, helaas heeft AJAX hem niet gehaald, want dit wordt een uitstekende verdediger.

Maar voor het Nederlandse voetbal is het goed dat hij bij een van deze 2 clubs terecht is gekomen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 19, 2008 11:42 am

'Gomes krijgt geen afscheid bij PSV'
Geschreven op zaterdag, 19 juli om 11:27

PSV zal geen afscheid organiseren voor doelman Heurelho Gomes, zo meldt het Brabants Dagblad in haar zaterdageditie. Officieel luidt de lezing dat er geen datum kan worden gevonden op de drukke wedstrijdkalender. Duidelijk is echter dat er binnen de club geen animo bestaat om de tegenwoordig doelman van Tottenham Hotspur uit te zwaaien. Gomes maakte na het kampioenschap in het tijdschrift Voetbal International bekend dat hij wilde vertrekken zolang algemeen directeur Jan Reker aan het bewind was. Ondanks enkele gesprekken tussen directie en het management van Gomes gaf de keeper prioriteit aan een overstap.

Huub Stevens, de nieuwe trainer van PSV, wil niet meer terugkijken op Gomes. "Hij heeft voor zichzelf een dood spoor gecreëerd", aldus de oefenmeester. De befaamde uitspraak 'Reker eruit of ik eruit' betekende achteraf het einde van Gomes bij de landskampioen. Hij vertrok na de competitie zonder toestemming naar zijn vaderland Brazilië en was niet van plan nog terug te keren naar Eindhoven.

www.voetbalzone.nl
Koren op de molen voor de fans.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 11:42 am

Isaksson
Salcido - Marcellis - Maza - Pieters
Simons - Brechet
Bakkal - Affelay - Doedelzak
'nieuwe spits'

Zoiets lijkt me het richtelftal van Stevens...

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 12:01 pm

Zal vooral een degelijk team zijn. Zit weinig sprankelends in.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 12:07 pm

dat is best wel een open deur uitspraak over een PSV 11-tal :hypocrite.gif:
Ajax!

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 12:13 pm

Stevens zal 4-3-3 gaan spelen. Anders haal je geen Amrabat en Manco lijkt me.

T82

Bericht door T82 » za jul 19, 2008 1:06 pm

Jöhnk schreef:Hij is rechtsbenig, dus waarom niet?
Omdat hij daar minimaal 2 jaar niet gestaan heeft... En de man met de meeste ervaring in de PSV-verdediging is. Moeten wij Van der Wiel ook rechtsback zetten omdat hij rechtsbenig is?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 19, 2008 3:06 pm

wimpey schreef:Isaksson
Salcido - Marcellis - Maza - Pieters
Simons - Brechet
Bakkal - Affelay - Doedelzak
'nieuwe spits'

Zoiets lijkt me het richtelftal van Stevens...
Ik verwacht niet dat Maza een basisplek weet te veroveren. Pieters zal op een gegeven moment in z'n loopbaan wel weer in het centrum terechtkomen. Brechet kan ook als linksback uit de voeten. Zoiets wordt het, denk ik:

Isaksson

Salcido-Marcellis-Pieters-Brechet

Simons-Bakkal

Amrabat/Manco-Afellay-Dszudszak

Nieuwe spits
T82 schreef:
Jöhnk schreef:Hij is rechtsbenig, dus waarom niet?
Omdat hij daar minimaal 2 jaar niet gestaan heeft... En de man met de meeste ervaring in de PSV-verdediging is. Moeten wij Van der Wiel ook rechtsback zetten omdat hij rechtsbenig is?
Salcido heeft echter ook al bewezen dat hij in een viermansverdediging beter functioneert als back dan in het centrum. Lijkt me een goede zet van Stevens.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 3:26 pm

Thomas schreef: Ik verwacht niet dat Maza een basisplek weet te veroveren.
Echt? Is dat zo'n knoeier dan? Maza of Oleguer: wie zou je nemen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 19, 2008 3:30 pm

Maza is een soort Alcides, maar dan iets trager, iets beter aan de bal. Verder is het om het even. Doe dan maar Oleguer.

generaal

Bericht door generaal » zo jul 20, 2008 4:55 pm

Thomas schreef:Maza is een soort Alcides, maar dan iets trager, iets beter aan de bal. Verder is het om het even. Doe dan maar Oleguer.
Maar zowel Alcides als Maza zijn m.i. betere centrumverdedigers dan Salcido. Ik heb hem dit seizoen regelmatig zien blunderen (al werd 't dan hersteld door Gomes), en als back is ie stukken beter.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 21, 2008 9:30 am

Jason Culina mag dan als voetballer niets bijzonders zijn, hij weet hoe hij zijn zakken moet vullen:

Jason Culina wil zijn contract niet verlengen

door Frans van den Nieuwenhof.

EINDHOVEN - Met de verkoop van Ismail Aissati aan Ajax is de transferperiode voor PSV nog lang niet ten einde.

De club is niet alleen op zoek naar een nieuwe spits, maar moet ook rekening houden met het vertrek van Jason Culina. De Australiër wil zijn aflopende contract niet verlengen, waardoor PSV voor een dilemma staat.

In economisch opzicht is verkoop van Culina de enige optie. Trainer Huub Stevens wil de allrounder echter per se behouden. De vraag is nu of de eventuele transferinkomsten voor Culina (geschat op maximaal anderhalf miljoen euro) opwegen tegen het sportieve verlies. Stevens verdedigt uiteraard het sportieve belang.

Culina wilde zaterdag niet ingaan op de ontstane situatie. "Je moet bij de bazen zijn", glimlachte hij slechts. De Australiër ontbrak tijdens de eerste oefenwedstrijd tegen derdeklasser Gestel (1-11) vanwege een lichte irritatie aan de knie.

Zijn afwezigheid is gevoelig, omdat PSV op de rechterflank niet al te ruim bezet is. Het herstel van Jan Kromkamp vergt nog minstens twee maanden. Zijn knieblessure blijkt ernstiger dan aanvankelijk gedacht. De speler zelf heeft goede hoop dat hij weer terugkeert op topniveau. "Maar voor het zover is, zijn we wel een paar maanden verder", aldus Kromkamp.

Stevens experimenteerde zaterdag met Carlos Salcido als rechtsback. Na rust verving Eric Addo hem. Beide spelers zijn gewend om in het centrum te spelen. Eventueel heeft PSV ook nog de beschikking over Eduardo Alcides, maar die zal waarschijnlijk worden verkocht door zijn club Chelsea. PSV kan het astronomische salaris van Alcides niet opbrengen zonder de financiële steun van de Engelse club.

Ook rechts voorin is de spoeling dun. Nordin Amrabat debuteerde tegen Gestel, na rust speelde Otman Bakkal op zijn plaats. Voorlopig kan hij nog geen beroep doen op nieuweling Reimond Manco. De jonge Peruaan is pas speelgerechtigd als hij (op 23 augustus) achttien jaar wordt. Dan nog is het de vraag of Manco het niveau van PSV al aankan. Stevens ziet daarom in Culina een speler die, vooral in internationale wedstrijden, zeer bruikbaar is voor een wat controlerende rol op rechts.

Omdat PSV zijn olympische internationals (Otman Bakkal, Dirk Marcellis en Erik Pieters) vanaf vandaag minstens een maand mist, heeft de coach nog wel wat puzzelwerk te verrichten. Tegen Gestel liet hij zes nieuwelingen in de basis beginnen. De vijf plaatsen achterin (doelman en achterhoede) waren alle anders ingevuld dan vorig seizoen. Het centrum bestond uit Rodriguez en Bréchet, die beiden een goede eerste indruk achterlieten. Bréchet, die gemakkelijk opbouwt, viel na een halfuur uit met een lichte enkelblessure.

Ibrahim Afellay ontbrak de hele wedstrijd. Stevens gunde hem rust. Zodoende mocht Mika Väyrynen de tweede helft opdraven. De Finse middenvelder moet vertrekken bij PSV, maar ging niet in op concrete aanbiedingen van Club Brugge en Malmö FF. Hij wil naar Engeland. Net als Culina.

Gestel - PSV 1-11 (0-3). 2. Koevermans 0-1, 28. Koevermans 0-2, 31. Koevermans 0-3, 51. Lazovic 0-4, 54. Wuytens 0-5, 61. Lazovic 0-6, 67. Lazovic 0-7, 69. Väyrynen 0-8, 76. Väyrynen 0-9, 78. Peljto 1-9, 80. Bakkal 1-10, 84. Van der Leegte 1-11.

PSV: Isaksson (46. Cassio); Salcido (46. Addo), Rodriguez (46. van Eijden), Bréchet (32. Marcellis) en Pieters (46. Alcides); Simons (46. Van der Leegte) en Wuytens; Amrabat (46. Vayrynen), Bakkal en Zonneveld (46. Dzsudzsák); Koevermans (46.Lazovic)
ED

Ik zou Culina verkopen. Van dat soort vind je er dertien in een dozijn.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 11:53 am

Even terugkomen op het afscheid van Gomes. Tis toch ongelooflijk kleinzielig om de man die in zijn eentje de laatste 2 landstitels binnensleepte voor PSV geen afscheid gaat krijgen. Hoe "Warm en gezellig" noemt mn dit op PN, joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 21, 2008 11:57 am

Net zoals De Boertjes een groots afscheid moesten krijgen, Doc? :hypocrite.gif:

Gomes heeft zich schandelijk gedragen. Ik kan me goed voorstellen dat ze hem geen ereronde willen laten lopen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 12:01 pm

de boertjes waren 2 van de 15, Gomes deed het alleen, dat is nogal een verschil hè

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 12:04 pm

en perez kreeg wel een afacheid van Ajax ondanks dat zijn gedrag Ajax de titel hebben gekost, ondanks dat de man niet goed lag in de groep en bij het management.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 21, 2008 12:35 pm

Wat een muiterij daar in Eindhoven. Nu Culina dus weer. Die zal, als australiër, zijn zinnen wel hebben gezet op een contract in de Premier League. Maar dan mag hij geen hoge transfersom hebben want daar is hij niet goed genoeg voor. Wel een nuttige speler om in je selectie te hebben maar ook niet meer dan dat.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jul 21, 2008 12:55 pm

Maarten Ducrot zou dit het/de " nieuwe gezelligheid " in Eindhoven noemen .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 1:41 pm

joey schreef:Ik zou Culina verkopen. Van dat soort vind je er dertien in een dozijn.
Ik vind Culina misschien wel nuttiger om erbij te hebben dan Gabri.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 21, 2008 1:43 pm

Ontlopen elkaar niet veel, denk ik. Culina is misschien iets vaster.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2008 1:53 pm

Gabri is beter! Culina maar een domme draver
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 21, 2008 1:54 pm

En Gabri niet zeker?

Gesloten