PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 8:45 am

Ook Aissati stuurt aan op een breuk met PSV

ACHTERGROND, Van onze verslaggever Charles Bromet
gepubliceerd op 16 juli 2008 02:45, bijgewerkt op 16 juli 2008 08:20

EINDHOVEN - Meestal is hij kort van stof. Afgemeten antwoorden worden snel uitgesproken, waarna een vragende blik volgt. Zo heeft hij toch wel genoeg verteld hè? Nee, een gedroomde gesprekspartner is Ismaïl Aissati niet.

Maar de voetballer die zijn status van talent nog geen vervolg heeft kunnen geven, praat op deze dinsdagochtend plots in volzinnen om duidelijk te maken dat hij PSV zo snel mogelijk wil verlaten.

Dat wekt bevreemding, zeker omdat de nieuwe coach Huub Stevens hem een eerlijke kans wil geven en de speler ook heeft kunnen overtuigen van zijn intenties. ‘Ik heb het gevoel dat Stevens mij heel graag wil houden’, zegt de 19-jarige middenvelder op een bepaald moment zelfs.

Als hem wordt voorgehouden dat dit toch hetgene is dat telt – een trainer die in je gelooft – gaat Aissati haast onverstoorbaar verder. ‘Maar ik krijg niet het gevoel dat de directie in mij gelooft. Dit zit me heel hoog en eigenlijk loop ik al zes weken rond met de gedachte dit naar buiten te brengen.’

Niet de wens van Aissati om de club te verlaten zal de clubleiding verontrusten. Onder diverse PSV-coaches was hij de afgelopen seizoenen wisselspeler en die gaven allen – net als bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje, die hem niet opnam in de olympische selectie – te kennen dat de speler zich wat verder moet ontwikkelen.

Directeur Reker zal veel meer zijn geïnteresseerd in de achterliggende gedachte van deze nieuwe frontale aanval op zijn bewind. Aissati wordt vertegenwoordigd door zaakwaarnemer Rodger Linse, die eerder een mondelinge overeenstemming met PSV bereikte over een contractverlenging tot 2012 voor Aissati. Nu wordt betwist of die afspraak wel rechtsgeldig is.

Linse werkt al jaren goed samen met Vlado Lemic, de tussenpersoon bij vele Eindhovense transfers die deze zomer door Reker subiet de deur is gewezen vanwege zijn te groot gegroeide rol achter de schermen. Met hem verdwenen onder meer technisch manager Valckx, scout De Visser en doelman Gomes uit Eindhoven.

Het is nu de vraag in hoeverre de escalatie van de interne onvrede, die leidde tot deze rigoureuze wijzigingen, nog steeds doorwerkt bij PSV. Is Aissati gestuurd door zijn begeleiders? En is hij daarmee de eerste in een reeks van PSV-spelers die aanstuurt op een breuk, vanwege de nog altijd heersende onvrede bij hun zaakwaarnemers?

‘Er is geen druk op mij uitgeoefend’, zei Aissati dinsdag zelf in elk geval. Ook zei de speler, die van de clubleiding niet mag vertrekken naar Ajax, omdat de landskampioen zijn voornaamste concurrent niet wil versterken, dat hij nog met geen enkele club heeft gesproken.

Maar na zijn uitdrukkelijk uitgesproken grieven – ‘ik heb het idee dat ze het hier niet meer zien zitten in mij’ – lijkt er in elk geval geen weg meer terug voor Aissati.

Het zijn problemen die Stevens, deze zomer overgekomen van het Duitse HSV, in de voorbereiding op het seizoen bijzonder slecht uitkomen. Zelf begint de coach met een schone lei aan zijn werk in Eindhoven. Maar het zal hem zijn duidelijk geworden dat de storm die kort na de behaalde landstitel uitbrak, na een interview van doelman Gomes in weekblad Voetbal International, nog altijd niet volledig is gaan liggen.

Naast het formeren van een ploeg die jacht zal maken op de vijfde opeenvolgende landstitel, zal Stevens er alles aan gelegen zijn de rust in de organisatie te laten weerkeren.

Als het aan Aissati ligt, blijft een arbitragezaak de club in elk geval bespaard in de aanloop naar het nieuwe voetbalseizoen. ‘Ik denk wel dat PSV en ik eruit zullen komen’, zei hij opvallend monter.
de Volkskrant.

Zal het onrustig blijven?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 8:56 am

Ik zou deze affaire snel afhandelen. Dan maar niet zoveel geld.

Iets anders, Stevens ziet het helemaal zitten met Dikkertje Dap:

Stevens: 'Misschien ontstaat er iets moois met Ronaldo'

PSV heeft contact gelegd met Ronaldo. De Eindhovense club heeft de Braziliaan voorgesteld bij zijn voormalige werkgever te komen revalideren. En stiekem hoopt trainer Huub Stevens op meer.

'Misschien kan er zomaar wel iets moois ontstaan', aldus Stevens in de nieuwe Voetbal International. Hij durft het avontuur met de grillige aanvaller wel aan. 'Waarom niet? Hij heeft hier gespeeld en goede jaren meegemaakt. We hebben contact gezocht met de mensen om hem heen, voorlopig is er nog geen reactie gekomen, maar we hebben nog de tijd.'

Ronaldo liep op 13 februari van dit jaar een ernstige knieblessure op in dienst van AC Milan. De 31-jarige spits is bezig met zijn revalidatie en sprak zelf de verwachting uit in september hersteld te zijn van zijn kwetsuur. Omdat zijn contract met Milan is afgelopen, is het de vraag waar Ronaldo verder aan zijn fitheid gaat werken.

'Door alle commotie en aandacht in Zuid-Europa kan ik me voorstellen dat hij daar niet naar toe wil', denkt Stevens. 'Bij PSV kan hij in alle rust herstellen, maar misschien kunnen we uiteindelijk ook wel in een andere rol van hem profiteren.'

Eindhoven was Ronaldo's eerste Europese bestemming. Na twee seizoenen en 42 goals in 46 wedstrijden, verkaste de Braziliaan naar Barcelona. Nadien kwam de spits uit voor Internazionale, Real Madrid en AC Milan.
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:11 am

Bij kampioen PSV is het nog niet rustig
Ontevreden Aissati wil snel vertrek forceren
Gepubliceerd: 16 juli 2008 09:27 | Gewijzigd: 16 juli 2008 10:06
Door Koen Greven
Afscheid Gomes, Valckx en De Visser is nog geen garantie voor herstel van de vrede. Strijd tegen het kamp van Servische spelersbemiddelaar makelaar Lemic duurt voort.

Eindhoven, 16 juli. Het rommelt nog altijd binnen PSV. De machtsstrijd tussen algemeen directeur Jan Reker en een aantal voetballers dat zich laat begeleiden door de Servische spelersbemiddelaar Vlado Lemic, is alles behalve beslecht. Na het vertrek van technisch manager Stan Valckx, scout Piet de Visser en doelman Gomes probeert het negentienjarige talent Ismaïl Aissati nu een vertrek uit Eindhoven te forceren.

De middenvelder zorgde op de eerste trainingsdag van het nieuwe seizoen al voor onrust door voor de camera’s van de NOS te verklaren dat hij weg wil bij PSV. Aissati herhaalde gisteren nogmaals zijn woorden en wees met de beschuldigende vinger naar Reker. „Ik heb geen vertrouwen meer in de directie. Na het vertrek van Kenneth Perez is me beloofd dat ik meer aan spelen toe zou komen, maar die belofte is nooit waargemaakt.”

Het verhaal van Aissati vertoont gelijkenissen met de gang van zaken rond Gomes. De Braziliaanse doelman verlengde eind vorig jaar zijn contract met PSV en sprak de intentie uit voor lange tijd in Eindhoven te blijven. Een paar dagen na het veroveren van de landstitel wekte Gomes verbazing door in het weekblad Voetbal International hard uit te halen naar Reker. De publiekslieveling van PSV schilderde de algemeen directeur af als onbetrouwbaar en stelde onomwonden vast: „Hij eruit of ik eruit.”

De raad van commissarissen van PSV koos de kant van Reker. De algemeen directeur vermoedde dat spelersbemiddelaar Lemic achter het verhaal zat en zette de tegenaanval in. In de weken die volgden bleek openlijk hoe groot de machtspositie van de Serviër binnen de club was geworden. Valckx en De Visser – die allebei nauwe banden met Lemic onderhielden – verlieten de club. Doelman Gomes werd voor een bedrag van naar verluidt tien miljoen euro verkocht aan Tottenham Hotspur. Daarmee leken de problemen opgelost.

De nieuwe trainer Huub Stevens werd echter direct geconfronteerd met de strijd die nog altijd achter de schermen woedt. Valckx, De Visser, Gomes en de gehuurde Serviër Slobodan Rajkovic mogen dan met ‘de grote schoonmaak’ van Reker zijn verdwenen, maar binnen de selectie lopen met Danko Lazovic, Jonathan Reis, Fagner Conserva Lemos, Cassio Ramos en Ismail Aissati nog altijd spelers rond die nauwe banden onderhouden met de mensen uit ‘het kamp Lemic’. Het al dan niet aanblijven van Aissati bij PSV is de inzet van een nieuw conflict.

Aissati leek halverwege het afgelopen seizoen nog zo tevreden bij PSV dat hij instemde met een contractverlenging tot medio 2012. Het mondelinge akkoord werd echter nooit van handtekeningen voorzien. In de afgelopen maanden groeide langzaam maar zeker de onvrede bij Aissati, die nauwelijks aan spelen toekwam. De voetballer haalde zich de woede van trainer Sef Vergoossen op de hals toen hij een invalbeurt tegen De Graafschap weigerde. Aissati werd daarop teruggezet naar het tweede elftal. Bemiddelaar Lemic nam het voor Aissati op en zorgde er via Gomes voor dat die maatregel werd teruggedraaid.

Aissati, die zich laat begeleiden door Lemic’ zakenvriend Roger Linse, is niet van plan het afgesproken contract met PSV te verlengen. Hij wil hoe dan ook weg. De voorbije dagen flirtte hij openlijk met Ajax. Reker heeft daarop laten weten dat Aissati niet naar de naaste concurrent mag. Bovendien gaat PSV er vanuit dat het in januari gesloten mondelinge akkoord met de jeugdinternational wel degelijk rechtsgeldig is.

Aanvoerder Timmy Simons was vol goede moed aan het seizoen begonnen en zuchtte even toen hij met de houding van Aissati werd geconfronteerd. „We kunnen niet verder met jongens die hier ontevreden zijn. Het is jammer, maar als er spelers weggaan, kan dat maar beter snel gebeuren”, stelde de Belg. De strijd tussen PSV en ‘het kamp Lemic’ woedt voorlopig nog in alle hevigheid.
Het gaat niet alleen om Aissati, er woedt dus nog veel meer.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 9:19 am

Jabu schreef:Volgens mij zijn er hier behoorlijk wat mensen die zich afvragen hoe het komt dat Aissati onder meerdere trainers geen basisplaats heeft kunnen afdwingen.
Dat is mooi dan !
Mijn instelling zal ook te maken hebben met de 'Reker is de antichrist' instelling die velen op het PN hebben, erg vermoeiend dat alles constant de schuld zou zijn van Reker.
Ik denk dat PSV niet slim is omgesprongen met Aissati (hebben ze eindelijk eens een zelf-opgeleid talent, laten ze hem niet spelen :icon_wink.gif: ), maar dat het kamp-Aissati nu ook niet helemaal een eerlijk spel speelt.
We hebben nog meer talenten en die spelen wel jongeman :wink.gif:
Maar inderdaad, PSV had dit beter moeten aanpakken. Zo had die handtekening al lang gezet moeten worden, dan was PSV nu niet zo in de problemen gekomen. Erg dom.

En Aissati doet wat Gomes eerder deed, alle schuld bij Reker leggen en zelf de vermoorde onschuld spelen. Daar moet Lemic achter zitten, jammer dat ook Aissati erin trapt.
Neefkens schreef:Het is een vuile oorlog.
Ik heb ook mijn twijfels over Aissati, een echt goed speler stelt zichzelf op (zou de snor zeggen). Zijn instelling lijkt me niet echt super, ik hoop maar dat als hij komt dat dan onze technische staf hem dat bij kan brengen.
Het is zeker een vuil spelletje.
Aissati mist (vooralsnog) de instelling om ten koste van alles een basisplaats af te willen dwingen. Hij zeurt erg veel, maar hij traint niet keihard, hij zit niet in het krachthonk en hij laat weinig zien in de hem gegeven speeltijd. Het lijkt wel op misplaatste vedetteneigingen.
Het wordt hoog tijd dat hij die knop omzet en er eens vol voor gaat !
joey schreef:Er is flink met hem omgesold.
Nou ja, gesold...het valt inderdaad erg lullig uit allemaal en natuurlijk heeft hij behoefte aan meer speeltijd, dus ik begrijp zijn frustratie. Maar teamgenoten als Bakkal, Marcellis en Afellay laten wel zien dat je speeltijd af kunt dwingen en dat heeft Aissati de afgelopen jaren dus niet kunnen doen. Daar is hij voornamelijk zelf verantwoordelijk voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:29 am

Neefkens schreef:Het gaat niet alleen om Aissati, er woedt dus nog veel meer.
Mwah, ik denk dat bij PSV niemand er wakker van ligt als Cassio Ramos of Danko Lazovic zijn vertrek aankondigt. Voor het feit dat Lemic de club zowat had overgenomen heeft hij maar weinig echt goede PSV-spelers in zijn stal.

Wij moeten maar niet te hard lachen. Straks zit de helft van onze talenten bij Rodger Linse. Zullen we nog wat beleven. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:42 am

Wakker liggen is misschien teveel gezegd, maar voor Stevens is het wel rottig. Als straks Lazovic ook begint, Fagner die nu ook al gewipt wordt, het blijft vervelend. Misschien moeten ze alle Linse-spelers vragen wat ze willen: écht blijven en dan mondje dicht of opzouten, als club je verlies nemen en écht overnieuw beginnen.

Dan is Sjakie Swart zo slecht nog niet.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 16, 2008 9:43 am

Dat klopt, de spelers van Lemic zijn niet de toppers binnen de selectie...gelukkig.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:44 am

Fagner traint met Jong PSV mee en Lazovic mag best weg. Die zwaait Stevens persoonlijk uit. Nee, ik denk dat Aissati de laatste is. De andere spelers van Lemic/Linse kiezen eieren voor hun geld, die zitten goed bij PSV.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 16, 2008 9:57 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Het gaat niet alleen om Aissati, er woedt dus nog veel meer.
Mwah, ik denk dat bij PSV niemand er wakker van ligt als Cassio Ramos of Danko Lazovic zijn vertrek aankondigt. Voor het feit dat Lemic de club zowat had overgenomen heeft hij maar weinig echt goede PSV-spelers in zijn stal.

Wij moeten maar niet te hard lachen. Straks zit de helft van onze talenten bij Rodger Linse. Zullen we nog wat beleven. :blush.gif:
Hoeveel goede PSV spelers zijn er nog dan? Ik tel er weinig.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 10:17 am

Genoeg om weer mee te doen om de titel, Dominee.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 16, 2008 10:28 am

Maar wie zou jij, als je Lemic was, dan in je stal willen hebben? Dsudszak wellicht, Affelay, Bakkal. Maar verder...

Harm

Bericht door Harm » wo jul 16, 2008 11:44 am

Marcellis, Simons, Salcido.

Dan hb je de club sowieso bij de ballen.

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd dat er helemaal geen heibel is over Simons. Lemic heeft hem namelijk ook binnengehaald voor PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 16, 2008 11:47 am

Simons kan zelf nadenken.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 16, 2008 11:52 am

Huh? Simons is toch Belg? :wink.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 12:05 pm

Ja, vandaar. Simons heeft niet in de gaten dat Lemic hem opstookt. :hypocrite.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 16, 2008 12:18 pm

Harm schreef:Marcellis, Simons, Salcido.

Dan hb je de club sowieso bij de ballen.

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd dat er helemaal geen heibel is over Simons. Lemic heeft hem namelijk ook binnengehaald voor PSV.
Met alle respect, maar Simons en Salcido zijn geen (toekomstige) toppers, laat staan moeilijk vervangbare spelers. Goede voetballers voor in NL, dat zeker. Maar geen materiaal voor een zaakwaarnemer om zijn zakken (potentieel) mee te vullen.

Al met al had danwel heeft Lemic met Gomes en de Chelsea connection-spelers de meeste goede voetballers van PSV wel in zijn stal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 16, 2008 2:06 pm

Harm schreef:Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd dat er helemaal geen heibel is over Simons. Lemic heeft hem namelijk ook binnengehaald voor PSV.
Juist niet, volgens mij. Lemic heeft alleen spookrekeningen gestuurd voor zijn niet bestaand aandeel in de overeenkomst met Simons.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 7:01 am

De Dominee schreef:Al met al had danwel heeft Lemic met Gomes en de Chelsea connection-spelers de meeste goede voetballers van PSV wel in zijn stal.
Gomes en Alex dus, meer 'Chelsea connection spelers' had PSV namelijk niet. Of je moet Alcides bij de goede spelers rekenen :icon_biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:06 am

En Rajkovic.

Hoe dan ook, al die spelers gaan weg. Jonathan Reis zal nog wel volgen. Ik neem aan dat PSV van het Aissati-geld een spits koopt.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 9:13 am

Ik hoop het !
Als er een goede spits voor in de plaats komt, wordt PSV eindelijk versterkt op een belangrijke positie :eusa_pray.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:14 am

Farfan en Manco hebben niets met Lemic te maken?

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:18 am

Volgens mij niet. Al blijft dat gissen, want destijds toen Farfan naar PSV kwam, was er (toevallig?) ook net belangstelling voor hem van Chelsea.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2008 9:24 am

Nee, hoezo ? Farfan heeft een compleet andere zaakwaarnemer, eentje trouwens die wel erg goed is en wel het beste voor zijn spelers voor heeft. Manco heeft dezelfde zaakwaarnemer.

PS: Jan opletten: Dembélé staat open voor een vertrek bij AZ en AZ was ooit geïnteresseerd in Lazovic. Ik zie een deal aankomen :eusa_pray.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op do jul 17, 2008 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2008 9:26 am

Hahaha. Zo gek zal Van Gaal toch niet zijn?

Trouwens, Lazovic wil dat niet. PSV is zijn kloeb.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2008 9:36 am

Dembele moet naar Ajax!
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten