Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 07, 2008 7:19 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
Voetske schreef:@Thomas ...... Er zijn door de jaren heen wel meer spelers binnen gehaald die al dat hadden wat jij aangeeft aan kwaliteten bij deze speler te zien, maar gigantisch door het ijs zakte, juist doordat het bij AJAX toch effe iets anders is ..

We zullen zien ..
Kun je er een paar noemen, Voetske? Van de afgelopen acht jaar, bijv?
Een Mitea, Leonardo b.v..Technisch gezien gelijkwaardig aan wat deze jongen laat zien.Maar voor AJAX 3 keer niks ..
:drecul.gif:

Op deze manier heeft discussieren geen enkele zin.

Harm

Bericht door Harm » ma jul 07, 2008 7:21 pm

Voetske schreef:Jouw mening over deze speler Harm ?.
Over Sulejmani? Een geweldig talent natuurlijk dat ik graag bij PSV had gezien (maar dat heb ik al gemeld). Maar alleen die prijs... Die gaat echt nergens over.

Zelfs Thomas zegt dat hij die 16 miljoen nu niet waard is.

Harm

Bericht door Harm » ma jul 07, 2008 7:22 pm

Jöhnk schreef:Gaan Lazovic en Koevermans ook dingen laten zien die samen 16 miljoen waard zijn?
Misschien al hun juwelen samen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 7:22 pm

goodfella schreef:
Peter schreef:
Jöhnk schreef:Gaan Lazovic en Koevermans ook dingen laten zien die samen 16 miljoen waard zijn?
Kulargument, net zoals die van goodfella.
Klopt, het is een enorm kulargument van Voetske, maar hij ziet liever Rommedahl dan Suarez op basis van dat kulargument.
Ik kan alleen namens mijzelf praten en ik moet zeggen dat ik Sulejmani nog geen 16.25 waard vind. Hij kan een hele grote speler worden, maar Ajax moet dergelijke spelers in eerder stadium halen. Wat mij betreft moet je nooit meer dan 10 miljoen voor een speler willen (!) betalen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 07, 2008 7:24 pm

De tijd van koopjes zijn voorbij Peter, je moet al 5 miljoen euro neertellen voor de toekomstige spits van FC Twente. Wil je Bradley halen, dan moet je al bijna 10 miljoen neerleggen, terwijl de speler in kwestie nog maar een 1 jarig contract heeft.

peter

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 7:27 pm

De tijd van koopjes is helemaal niet voorbij. Ajax heeft een keuze gemaakt waarbij men niet zelf scout, maar er voor kiest om overal de hoofdprijs voor te betalen. Oliedom, maar zo zit het. Het is toch opmerkelijk dat een Groningen voor 2 miljoen Suarez en Silva weet te halen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 07, 2008 7:32 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
Voetske schreef:@Thomas ...... Er zijn door de jaren heen wel meer spelers binnen gehaald die al dat hadden wat jij aangeeft aan kwaliteten bij deze speler te zien, maar gigantisch door het ijs zakte, juist doordat het bij AJAX toch effe iets anders is ..

We zullen zien ..
Kun je er een paar noemen, Voetske? Van de afgelopen acht jaar, bijv?
Een Mitea, Leonardo, Kinkladze, Demtsjenko b.v..Technisch gezien gelijkwaardig aan wat deze jongen laat zien.Maar voor AJAX 3 keer niks ..
Leonardo is technisch gezien gewoon niets bijzonders. Kinkladze was een alibi-voetballer. Dit zijn jongens die wat mij betreft niet eens in de buurt komen van de kwaliteiten van Sulejmani.

Kijk, ik zal niet zeggen dat ik er nooit naast zit. Uiteindelijk zit, zij het de een vaker dan de ander, iedereen er wel eens naast. Maar als ik terugkijk en zie hoe Machlas inderdaad met veel gejubel werd binnengehaald en er op een gegeven moment met afgrijzen werd teruggekeken naar de 9 miljoen die werd geïnvesteerd in Ibrahimovic, dan vind ik het niet zo gek dat veel spelers het publiek tegenvallen. Ik heb de indruk dat er vaak is gekeken naar hoe spelers presteerden bij hun vorige club, zonder daarbij goed na te denken of die speler ook bij Ajax zou passen en of die speler nu daadwerkelijk wel zo geweldig was. Daar ben ik het dus mee eens. Ik zelf schaal Sulejmani echter hoog in, in tegenstelling tot Machlas, Mitea of Kinkladze. Ik staar me niet blind op het gejubel, de statistieken of op aankopen uit het verleden. Ik vind Sulejmani een Europees toptalent. En blijkbaar vindt men dat bij Ajax ook. Men maakt dus de inschatting dat hij z'n transferprijs gaat waarmaken. En 16 miljoen is prima terug te verdienen als een speler goed presteert bij Ajax.

Harm schreef:
Voetske schreef:Jouw mening over deze speler Harm ?.
Over Sulejmani? Een geweldig talent natuurlijk dat ik graag bij PSV had gezien (maar dat heb ik al gemeld). Maar alleen die prijs... Die gaat echt nergens over.

Zelfs Thomas zegt dat hij die 16 miljoen nu niet waard is.
Dat zeg ik helemaal nergens. Regeren is vooruit zien. Dat heeft Van Geel nagelaten, maar gelukkig valt er alsnog winst te behalen op Sulejmani. Ajax betaalt nu veel geld voor een speler die nog veel meer op zal brengen. En dat is dus het vertrouwen in de inschatting van Ajax waar ik het over heb.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jul 07, 2008 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 7:33 pm

Peter schreef:De tijd van koopjes is helemaal niet voorbij. Ajax heeft een keuze gemaakt waarbij men niet zelf scout, maar er voor kiest om overal de hoofdprijs voor te betalen. Oliedom, maar zo zit het. Het is toch opmerkelijk dat een Groningen voor 2 miljoen Suarez en Silva weet te halen?
Koopjes, zijn er geen koopjes meer ?.Als AJAX iets beter uit hun doppen hadden gekeken dan hadden ze deze speler voor een tonneke of wat gehad ..
Blij met de punten ...

Starring

Bericht door Starring » ma jul 07, 2008 7:35 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Sulejmani is wel degelijk te duur.
In welk opzicht?
De club waar hij vandaan komt (lees: bij een subtopper SC Heerenveen) en het niveau waarop hij voorheen acteerde. Namelijk: eredivisie-niveau! Ik vind Sulejmani ook te duur, ongeacht zijn talent. SC Heerenveen had nooit zoveel betaald mogen worden.

Het wordt helemaal een dure grap als het transferbudget op lijkt te zijn en geen verdere versterkingen meer gehaald kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Starring op ma jul 07, 2008 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 07, 2008 7:37 pm

Mocht het zo zijn dat de investering in Sulejmani een goede invulling van de verdere selectie in de weg staat, dan is Sulejmani inderdaad te duur geweest. Dat is echter iets waar ik geen zicht op heb.

999

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 7:49 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Kun je er een paar noemen, Voetske? Van de afgelopen acht jaar, bijv?
Een Mitea, Leonardo, Kinkladze, Demtsjenko b.v..Technisch gezien gelijkwaardig aan wat deze jongen laat zien.Maar voor AJAX 3 keer niks ..
Leonardo is technisch gezien gewoon niets bijzonders. Kinkladze was een alibi-voetballer. Dit zijn jongens die wat mij betreft niet eens in de buurt komen van de kwaliteiten van Sulejmani.

Kijk, ik zal niet zeggen dat ik er nooit naast zit. Uiteindelijk zit, zij het de een vaker dan de ander, iedereen er wel eens naast. Maar als ik terugkijk en zie hoe Machlas inderdaad met veel gejubel werd binnengehaald en er op een gegeven moment met afgrijzen werd teruggekeken naar de 9 miljoen die werd geïnvesteerd in Ibrahimovic, dan vind ik het niet zo gek dat veel spelers het publiek tegenvallen. Ik heb de indruk dat er vaak is gekeken naar hoe spelers presteerden bij hun vorige club, zonder daarbij goed na te denken of die speler ook bij Ajax zou passen en of die speler nu daadwerkelijk wel zo geweldig was. Daar ben ik het dus mee eens. Ik zelf schaal Sulejmani echter hoog in, in tegenstelling tot Machlas, Mitea of Kinkladze. Ik staar me niet blind op het gejubel, de statistieken of op aankopen uit het verleden. Ik vind Sulejmani een Europees toptalent. En blijkbaar vindt men dat bij Ajax ook. Men maakt dus de inschatting dat hij z'n transferprijs gaat waarmaken. En 16 miljoen is prima terug te verdienen als een speler goed presteert bij Ajax.

Noem nog een Dani.Mij gaat het dus nooit om gelijk of ongelijk.Iedereen ( op 2 na ) op dit forum heeft van de 10 keer de ene keer 4 keer het goed gezien, de volgende keer 6 keer het fout gezien, het zal wel.Ik heb aangegeven waarom ik deze speler te duur vind, Starring verwoord het misschien nog iets beter als ik deed.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 07, 2008 7:53 pm

Er is echter weldegelijk sprake van gelijk of ongelijk. Dat zal de toekomst uitwijzen. Als Sulejmani top presteert bij Ajax en met winst wordt doorverkocht was hij niet te duur.

Met het argument van Starring ben ik het zoals gezegd eens, maar dat argument kon ik nergens terugvinden in jouw post. En het moet maar blijken of dat argument opgaat, want daar hebben wij op dit moment nog geen idee van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 7:55 pm

Mwah, Starring zegt iets anders dan jij. Hij zegt niet dat hij aan de kwaliteiten van Sulejmani twijfelt.

peter

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 7:58 pm

Precies. Wat nu als Ajax de komende 3 jaar weer geen kampioen wordt? Is dan de aankoop nog een succesverhaal?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 8:01 pm

Nee. Het gaat uiteindelijk om de prijzen.

999

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 8:02 pm

Komende 3 jaar, met zo'n inverstering en talent mag ik toch verwachten dat AJAX dit seizoen kampioen wordt ?.
Laatst gewijzigd door 999 op ma jul 07, 2008 8:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 07, 2008 8:02 pm

Peter schreef:Precies. Wat nu als Ajax de komende 3 jaar weer geen kampioen wordt? Is dan de aankoop nog een succesverhaal?
Jij en Voetske twijfelen aan de kwaliteiten van Sulejmani (althans dat leid ik af uit het feit dat jij het 'helemaal eens' was met zijn eerdere post hier). Ik heb alle vertrouwen in z'n kwaliteiten. Alleen wanneer blijkt dat Ajax zich door deze investering verder niet adequaat kan versterken, ben ik het niet eens met de betaalde prijs. Aangezien ik geen kijk heb op de financiële mogelijkheden, oordeel ik daar nu verder niet over.

peter

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 8:04 pm

Ik ben het met Voetske eens dat het teveel geld is. Ik heb daar mijn eigen argumenten voor, maar ben het dus in feite wel eens met de stellingname.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 8:09 pm

Oh, dan ben ik het met je eens. 16 miljoen is niet marktconform en dus te veel.

999

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 8:13 pm

Thomas schreef:
Peter schreef:Precies. Wat nu als Ajax de komende 3 jaar weer geen kampioen wordt? Is dan de aankoop nog een succesverhaal?
Jij en Voetske twijfelen aan de kwaliteiten van Sulejmani (althans dat leid ik af uit het feit dat jij het 'helemaal eens' was met zijn eerdere post hier). Ik heb alle vertrouwen in z'n kwaliteiten. Alleen wanneer blijkt dat Ajax zich door deze investering verder niet adequaat kan versterken, ben ik het niet eens met de betaalde prijs. Aangezien ik geen kijk heb op de financiële mogelijkheden, oordeel ik daar nu verder niet over.
Ja, Voetske twijfelt aan de volgende stap van Heerenveen naar het grote AJAX.Andere wetten, veel minder ruimte enz. enz.En dat neemt Voetske dus ook mee in de betaalde prijs.Want deze jongen zal er voor deze prijs wat mij betreft wel meteen moeten staan .. en Voetske had gehoopt dat AJAX in het verleden bij diverse spelers ook die gezonde twjfel had gehad :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma jul 07, 2008 9:06 pm

goodfella schreef:Ajax heeft de laatste 8 jaar slechts een paar keer de knip getrokken en van geen enkele aankoop hebben ze spijt gehad. Zlatan, Huntelaar en Suarez zijn allemaal versterkingen gebleken.
Geen enkele? Dan ben je o.a. Sikora, Soetaers, Sonck, Charisteas, Rosenberg, Ogararu en Lindenbergh alweer vergeten? De echt dure spelers die jij noemt zijn hun geld wel waard gebleken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 07, 2008 9:17 pm

Jöhnk schreef:Oh, dan ben ik het met je eens. 16 miljoen is niet marktconform en dus te veel.
Klopt, wat niet wegneemt dat Ajax er goed zou kunnen uitspringen. Maar er zit zeker een behoorlijk risico aan, want zoveel spelers uit de Nederlandse competitie zijn niet verkocht voor een bedrag van zestien miljoen + winst.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 9:19 pm

En additionele kosten zoals salaris. Wil je winst op hem maken, dan moet je hem minimaal voor 20 miljoen verpatsen.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 07, 2008 9:21 pm

Wat is juridische/financiële betekenis van het woord: bruto € 16,25 miljoen? Betekent dat Heerenveen alle kosten voor haar rekening neemt en er zelf ? ± 12.0 miljoen aan overhoudt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 07, 2008 9:21 pm

Jabu schreef:
goodfella schreef:Ajax heeft de laatste 8 jaar slechts een paar keer de knip getrokken en van geen enkele aankoop hebben ze spijt gehad. Zlatan, Huntelaar en Suarez zijn allemaal versterkingen gebleken.
Geen enkele? Dan ben je o.a. Sikora, Soetaers, Sonck, Charisteas, Rosenberg, Ogararu en Lindenbergh alweer vergeten? De echt dure spelers die jij noemt zijn hun geld wel waard gebleken.
Wanneer zijn spelers hun geld eigenlijk waard gebleken? Huntelaar en Suarez hebben individueel absoluut prima gepresteerd, maar ze zijn nooit kampioen geworden. Alleen als ze met winst verkocht worden, heeft investering in hen serieus wat opgeleverd; kan me namelijk niet voorstellen dat alles is terugverdiend aan merchandise.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie