Feyenoord 2008 - 2009
Is dit boerenbluf?
Controlerend op het middenveld heeft F. Karim EA, Van Bronkhof en Landzaat. Als back is Lucius geen strukturele oplossing, dat is afgelopen twee jaar wel gebleken.
Dus ik zie niet in wat Feyenoord met Lucius moet. Ja, op de bank zetten, maar ik denk niet dat boem boem Theo dat wil. Hij is niet voor niets vertrokken bij PSV.
Controlerend op het middenveld heeft F. Karim EA, Van Bronkhof en Landzaat. Als back is Lucius geen strukturele oplossing, dat is afgelopen twee jaar wel gebleken.
Dus ik zie niet in wat Feyenoord met Lucius moet. Ja, op de bank zetten, maar ik denk niet dat boem boem Theo dat wil. Hij is niet voor niets vertrokken bij PSV.
Ja, met die troep heb je nu eenmaal te maken. We rekenen het de huidige beleidsbepalers bij Ajax toch ook niet aan dat men met Luque opgescheept zit?
Vooralsnog versterkt Feyenoord zich redelijk slim. Men laat zich ook niet foppen door drogredenen als "Feyenoord heeft al veel middenvelders", want dat doet niets af aan het punt dat El Ahmadi gewoon een flinke kwaliteitsimpuls is. Ik verwacht dat Feyenoord nog wel een defensieve versterking presenteert. AZ heeft z'n kans gehad, voor mijn gevoel.
Vooralsnog versterkt Feyenoord zich redelijk slim. Men laat zich ook niet foppen door drogredenen als "Feyenoord heeft al veel middenvelders", want dat doet niets af aan het punt dat El Ahmadi gewoon een flinke kwaliteitsimpuls is. Ik verwacht dat Feyenoord nog wel een defensieve versterking presenteert. AZ heeft z'n kans gehad, voor mijn gevoel.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik neem aan dat je El Ahmadi de topper vindt ?Bertje schreef:één topper en één aardige speler binnen.
Wat hij overigens nog zeker niet is, wel iemand die een topper kan gaan worden.
Tomasson vind ik een naam uit het verleden en eenzelfde type aanvaller als Makaay, ze vullen elkaar dus niet aan.
Drogredenen ?Bertje schreef:Men laat zich ook niet foppen door drogredenen als "Feyenoord heeft al veel middenvelders"

Dus als Ajax nog 2 spitsen koopt vind jij het best ?
Feyenoord heeft nu 3 spelers voor dezelfde positie, erg logisch is het niet.
Men had veel beter Landzaat niet kunnen kopen vorig seizoen, nu hebben ze Gio, Landzaat en El Ahamdi voor de positie van controlerende middenvelder. Nu kunnen natuurlijk Gio en El Ahmadi langs elkaar spelen, maar dan heeft Feyenoord weer een overschot aan aanvallende middenvelders en nog steeds een tekort aan vleugelspelers. Daarbij zijn Makaay en Tomasson geen aanspeelpunten en mist het spel van Feyenoord vooralsnog dus diepte...win de slag op het middenveld en Feyenoord kan niets meer.
Drie spelers voor dezelfde positie? Dat hangt er maar net van af met hoeveel controlerende middenvelders Verbeek wil spelen. Ik neem aan twee. Dan heb je dus drie spelers voor twee posities. Lijkt me in orde.
PS: ik vind dat Ajax een linksbuiten moet kopen. Ondanks dat we er al 6 hebben. Want die 6 voldoen niet.
PS: ik vind dat Ajax een linksbuiten moet kopen. Ondanks dat we er al 6 hebben. Want die 6 voldoen niet.
Jij was toch geen fan van Verbeek?Bertje schreef:Sowieso vind ik eigenlijk dat Feyenoord het zo slecht niet doet. Men heeft een goede staf, één topper en één aardige speler binnen.
Overigens vind ik Tomasson echt niks. Ik meen dat Ajax al eens in een vergevorderd stadium was met hem, maar op het financiele aspect is het toen afgeknapt. Blij om. Vergane glorie.
El Ahmadi vind ik een topper, ja.Baseman schreef:Ik neem aan dat je El Ahmadi de topper vindt ?
Wat hij overigens nog zeker niet is, wel iemand die een topper kan gaan worden.
Zoals ik zei: een aardige speler.Tomasson vind ik een naam uit het verleden en eenzelfde type aanvaller als Makaay, ze vullen elkaar dus niet aan.
Overigens kunnen Tomasson en Makaay natuurlijk best samen spelen. Je hoeft niet per se met een balvast aanspeelpunt voorin te spelen. Daarnaast is Makaay natuurlijk best balvast.
Niet te vergelijken. Ajax heeft twee goede spitsen (voor één positie). Feyenoord had voor de drie posities op het middenveld twee goede spelers. Dus ja, een drogreden.Drogredenen ?![]()
Dus als Ajax nog 2 spitsen koopt vind jij het best ?
Feyenoord kan op het middenveld prima met Gio, Landzaat en El Ahmadi spelen. Dan heb je duelkracht, diepgang, passing en drie spelers die sterk vanuit hun positie kunnen spelen.Feyenoord heeft nu 3 spelers voor dezelfde positie, erg logisch is het niet.
Men had veel beter Landzaat niet kunnen kopen vorig seizoen, nu hebben ze Gio, Landzaat en El Ahamdi voor de positie van controlerende middenvelder. Nu kunnen natuurlijk Gio en El Ahmadi langs elkaar spelen, maar dan heeft Feyenoord weer een overschot aan aanvallende middenvelders en nog steeds een tekort aan vleugelspelers. Daarbij zijn Makaay en Tomasson geen aanspeelpunten en mist het spel van Feyenoord vooralsnog dus diepte...win de slag op het middenveld en Feyenoord kan niets meer.
Daarnaast hoef je natuurlijk niet per se met vleugelspelers met krijt aan de schoenen te spelen, als je de vleugels maar bezet houdt. De Cler kan een vleugel bezet houden, De Guzman kan dat en Makaay en Tomasson kunnen allebei vanuit de ruimte aan de zijkant komen.
Over dat aanspeelpunt: Feyenoord heeft drie middenvelders plus De Guzman om het spel te verdelen. Daar heb je dus geen spits meer voor nodig. Makaay is altijd aanspeelbaar en kan een bal doorspelen. Meer hebben ze niet nodig.
Diepte hebben ze ook, want Makaay is in z'n eentje al een fenomeen in het vinden van de diepte.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niet mee eens. Alle bovengenoemde spelers kunnen in een direct duel om de bal prima een bal veroveren. Daarnaast kunnen Gio en Landzaat natuurlijk uitstekend de momenten bepalen om voor het doel te komen. Het is natuurlijk geen wereldtop, maar wel een prima middenveld.
En met niemand anders!
En met niemand anders!