Basketball
Moderator: mods
Over een paar uur de finale van de Euroleague! Daar staan Maccabi Tel-Aviv en CSKA Moskou tegenover elkaar, net als twee jaar geleden. Maccabi heeft dus vrijdag van Siena gewonnen in een gekke wedstrijd, terwijl CSKA ook maar net wist te winnen van TAU Vitoria. Wordt ontzettend spannend vanavond!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Verloren dus, CSKA wint voor de zesde keer de Euroleague. Ik kan moelijk zeggen dat het als een verassing aankwam, CSKA heeft gewoon een onvoorstelbaar goede team. De beste spelers van Europa die al een paar jaar samen spelen, met misschien wel de beste Europese coach. Maccabi kan dit seizoen trots zijn dat het weer de finales heft bereikt, want veel bijzonders was het niet, dit seizoen.
In ieder geval een leuke wedstrijd gezien.
hmm, wie is hier nu de insiderKaboem schreef:Allebei niet.

Code: Selecteer alles
GRONINGEN, 5 mei (bron: Algemeen Dagblad) – Marco van den Berg wordt dinsdag gepresenteerd als de nieuwe coach van Hanzevast Capitals. De Groninger basketballclub moest op zoek naar een nieuwe trainer, nadat Pep Clarós na de uitschakeling in de kwartfinales van de playoffs door Matrixx Magixx had besloten na een jaar alweer te vertrekken. Van den Berg tekent een driejarige verbintenis bij zijn nieuwe werkgever.
De coach is in Groningen geen onbekende. Hij groeide er op en speelde in zijn jeugd voor het toenmalige Donar. Later vertrok hij naar Meppel, waar hij eveneens coach was. Van den Berg was verder als technische baas onder meer verantwoordelijk bij Groene Uilen (een Groningse studentenclub), Zwolle, Nijmegen en Almere. In Gelderland won hij in 2003 de nationale titel met EiffelTowers ten koste van Omniworld Almere en won ook de beker.
Afgelopen winter raakte hij in Almere zijn baan kwijt na een faillissement van de club. Sinds 2006 fungeerde de Groninger tevens als bondscoach. Onder zijn leiding miste Oranje afgelopen zomer net promotie, wel bouwde het veel goodwill op. Van den Berg slaagde er onder meer in Francisco Elson (werkzaam in de Amerikaanse profcompetitie NBA) te inspireren om weer voor Oranje uit te komen.
Van den Berg stapte ruim drie maanden geleden op als bondscoach, omdat hij zijn functie niet langer als parttimer wilde uitvoeren. Hij staat bekend als een groot voorvechter van opleiden. In Zwolle, Nijmegen en Almere gaf hij Nederlands talent de kans zich te ontwikkelen.
Van den Berg spuide de afgelopen jaren meerdere keren in het openbaar zijn kritiek op de beleidsbepalers van de eredivisie. Volgens de coach moet er een stop komen op het aantal buitenlandse spelers bij de clubs en meer in de opleiding worden geïnvesteerd.
Bron: debasketballsitevannederland.nl
om eerlijk te zijn had ik het gerucht van een andere insider doorgekregen....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Kan zo'n CSKA nu ook mee in de NBA?Mr. Ajax schreef:Verloren dus, CSKA wint voor de zesde keer de Euroleague. Ik kan moelijk zeggen dat het als een verassing aankwam, CSKA heeft gewoon een onvoorstelbaar goede team. De beste spelers van Europa die al een paar jaar samen spelen, met misschien wel de beste Europese coach. Maccabi kan dit seizoen trots zijn dat het weer de finales heft bereikt, want veel bijzonders was het niet, dit seizoen.
Vind ik moeilijk om te zeggen. Het spel is echt heel erg anders hoor. Ik weet wel dat er een paar spelers rondlopen bij CSKA die zeker mee zouden kunnen gaan in de NBA. Zo'n Siskauskas, die tevens MVP is geworden, zou daar niet misstaan, vind ik. Ook bij Maccabi lopen er een paar rond. We hebben nu met de 19-jarige Omri Casspi een serieuze kandidaat om de eerste Israelier in de NBA te worden.
Verschil is alleen dat clubs als CSKA, Panathinaikos, en Olympiakos bijvoorbeeld qua budget bijna 4 keer zo groot is als Maccabi. En toch blijven we ieder jaar meedoen voor de hoofdprijzen. Daar kunnen we wel trots op zijn, denk ik
Verschil is alleen dat clubs als CSKA, Panathinaikos, en Olympiakos bijvoorbeeld qua budget bijna 4 keer zo groot is als Maccabi. En toch blijven we ieder jaar meedoen voor de hoofdprijzen. Daar kunnen we wel trots op zijn, denk ik

Volgens sommigen wel.goodfella schreef:Kan zo'n CSKA nu ook mee in de NBA?
http://sportsillustrated.cnn.com/2008/w ... =fannation
Blijkbaar heeft er inderdaad iemand keihard tegen je staan liegen, Kaboem. Vd Berg is inderdaad de nieuwe coach van Groningen.... Of ze daar blij mee moeten zijn??Kaboem schreef:Ik ben zeer verbaast, maar ik wacht de berichtgeving van morgen nog even af. Als VDB morgen wordt gepresenteerd heeft er iemand keihard tegen mij staan liegen.
En Derks de nieuwe directeur van de NBB?? Lekkere directeur, die Omniworld niet voor een faillissement kon behoeden mag het nu gaan proberen bij het overkoepelend orgaan....

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Wat vind je van de mogelijke benoeming van Derks bij de NBB, Kaboem?
Ik kan me voorstellen dat er in het wereldje zelf vraagtekens gezet worden bij deze aanstelling (als die inderdaad doorgaat), gezien de situatie in Almere.
Ik kan me voorstellen dat er in het wereldje zelf vraagtekens gezet worden bij deze aanstelling (als die inderdaad doorgaat), gezien de situatie in Almere.
Lakers blijven sterk spelen. 2-0 inmiddels tegen Jazz. Misse harde ploeg is dat trouwens. Alles op kracht, veel overtredingen en veel afstandschoten waarbij ze dan vooral op de rebound hopen. Ik vond Nuggets een stuk leuker maar Jazz is ongetwijfeld effectiever. Enne, Kobe MVP! Maar dat zal niemand zijn ontgaan.
Ik vind het geen vreemde zaak. Derks had in Almere de pech dat de gemeente de subsidiëring stopte. Derks zelf is een slimme kerel met verstand van zaken. Bovendien iemand die de basketballwereld kent.Frank schreef:Wat vind je van de mogelijke benoeming van Derks bij de NBB, Kaboem?
De playoffs staan er ondertussen als volgt voor:
Detroit - Orlando : 2-1
Boston - Cleveland : 2-0
Conference finale zal wel Detroit - Boston worden, wat echt een spannende confrontatie zal zijn. Hopelijk winnen de Celtics en komen zij in de finale.
New Orleans - San Antonio : 2-1
Lakers - Utah : 2-0
De ongelofelijk goede Kobe (terecht de MVP van de NBA) zal er voor zorgen dat de Lakers winnen van Utah. Tot mijn verbazing blijven Chris Paul en zijn mannen het goed doen. Tot denk ik dat het taaie San Antonio uiteindelijk zal winnen en zal doorstoten naar de Conference finale. Ik ben bang dat San Antonio dan ook zal winnen van de Lakers.
Amsterdam - Nijmegen : 2-1
Den Bosch - Bergen op Zoom : 2-1
Ik verwacht dat het toch de meest logische finale tussen Den Bosch en Amsterdam gaat worden.
Djoenie Steenvoorde overigens defintief naar Den Bosch.
Nog een nieuwtje over een andere Nederlander:
Norel op NBA-draftlijst
NEW YORK, 7 mei - International Henk Norel, spelend voor Alicante, maar eigendom van Joventot in Spanje, is één van de 22 niet-Amerikanen op de voorlopige lijst voor de NBA Draft van deze zomer. De draft is op 26 juni in New York. Tot 16 juni kunnen spelers hun naam nog van de lijst af laten halen, daarna is die definitief. Bij de internationale spelers zit onder anderen ook Omar Casspi van Maccabi Tel Aviv, die in december met de nationale ploeg van Israël in de AHBW speelde.
Basketballsite