Voetbalzone'Farfán wil langer blijven wegens paspoort'
Geschreven op zondag, 27 april om 10:19
De kans is klein dat Jefferson Farfán komende zomer bij PSV vertrekt. Volgens de Peruaanse krant El Bocon wil de aanvaller nog minimaal een half jaar blijven om zo in aanmerking te komen voor een Nederlands paspoort. Farfán is bijna vijf jaar in Nederland en komt daarmee in aanmerking voor een dubbel paspoort. Hiermee is het voor de Zuid-Amerikaan makkelijker om in de nabije toekomst naar een andere club te verkassen, aangezien hij niet als speler van buiten de EU geregistreerd zou staan.
Volgens El Bocon zijn de zaakwaarnemers van Farfán reeds in gesprek met Fiorentina en Olympique Lyon. Beide clubs stellen echter als eis dat de 23-jarige aanvaller over een dubbel paspoort beschikt. Farfán staat nog tot de zomer van 2010 onder contract en werd vorig jaar zomer al aan diverse Europese clubs gelinkt.
PSV 2007 - 2008 (deel II)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Jan Reker is de juiste man op de juiste plek: de ideale persoon om PSV naar de kloten te helpen.
Nu Van Geel er nog bij en dan hebben ze een duo met een scope van Eindhoven tot Aarle-Rixtel.
Ongelooflijk dat men zich bij PSV laat 'leiden' door iemand die een jaar of 15 niet aan de bak kwam in de voetballerij en daarvoor bij elke club waar ie werkte een spoor van vernielingen achterliet. Reker is het beste dat Ajax kon overkomen!!
Nu Van Geel er nog bij en dan hebben ze een duo met een scope van Eindhoven tot Aarle-Rixtel.
Ongelooflijk dat men zich bij PSV laat 'leiden' door iemand die een jaar of 15 niet aan de bak kwam in de voetballerij en daarvoor bij elke club waar ie werkte een spoor van vernielingen achterliet. Reker is het beste dat Ajax kon overkomen!!

Ik begin er ook steeds banger voor te worden dat Reker het kind van de rekening gaat worden. Volgens Derksen komt de VI volgende week ook met een aantal andere mensen binnen PSV die zich achter Gomes scharen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Volgens Derksen moet PSV zich wel inlaten met maffia-figuren, anders kunnen ze nooit meer het hoofd boven water houden. Vervolgens kwam hij met het argument dat de reden dat AZ geen topspelers kan halen in Zuid-Amerika is dat AZ geen smeergeld e.d. kan bieden, omdat de Nederlandsche Bank alles controleert. Anders had AZ waarschijnlijk massa's topspelers uit Zuid-Amerika gehaald. Dááág.
Ik geloof best dat er bij veel toptransfers wel eens wat gerommeld moet worden. Kijk naar het Ronaldo verhaal destijds. Als je de verhalen mag geloven had Ajax hem destijds ook kunnen halen maar wilde Van Os niet betalen aan iemand die ineens ook een percentage wilde hebben. PSV had daar geen probleem mee en de speler ging naar Eindhoven. Ik geloof niet dat dat een incident is.
Nil volentibus arduum
Dat had te maken met de belastingdienst. Hier ging het om de vraag of je wel eens zaken moet doen met dubieuze personen om een transfer rond te krijgen. Ik geloof wel dat je dat soms zult moeten doen als je een speler absoluut wilt halen. Of je dat dan ook moet doen is een andere vraag. Maar ik denk wel dat het zo werkt.
Nil volentibus arduum
ADPSV gaat weer voor Rodriguez
EINDHOVEN - PSV stelt alsnog een poging in het werk om de Mexicaanse international Francisco Rodriguez naar Eindhoven te halen. Algemeen-directeur Jan Reker is momenteel in Midden-Amerika om Rodriguez persoonlijk aan het werk te zien bij zijn club Chivas Guadalajara.
Francisco Rodriguez. FOTO AP
Dit weekeinde won Chivas met 4-0 van Pueblo. In de winterstop was er al sprake van dat Rodriguez naar Eindhoven zou komen. De transfer ketste toen af omdat niet iedereen het eens was over de kwaliteiten van de speler. Dat had toen al te maken met de stammenstrijd die zich de laatste weken heeft geopenbaard. Francisco Javier Rodríguez Pinedo (26) speelt sinds 2003 voor Chivas. Hij is lang (1.94 meter) en heeft meer dan veertig interlands achter zijn naam.
De Raad van Commissarissen van PSV is bezig om alle ellende binnen de club te inventariseren. Daarom worden deze dagen gesprekken gevoerd met betrokkenen. Er staat ook een gesprek met scout Piet de Visser gepland. De Visser zou de volgende zijn die zijn taken bij PSV wil neerleggen uit onvrede over het optreden van Reker. Eerder werd al bekend dat technisch manager Stan Valckx waarschijnlijk vertrekt.
Welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
Het stinkt aan alle kanten!
Tijd genoeg hoor.joey schreef:En VI komt blijkbaar woensdag weer met een aanval op Reker. Krijg de indruk dat Valckx helemaal is leeggelopen, die doet een ultieme poging om Reker weg te krijgen. Tjonge, wat een slangentuin.
De RVC van PSV moet eens maatregelen nemen. Dit duurt lang.
De competitie begint pas over drie maanden.
Die indruk heb ik ook.
Zal Foxy erin slagen Sulejmani naar PSV te halen? Spannend, hoor.
Journalisten doen heel verbaasd over het gedoe bij PSV, daar ben ik op mijn beurt verbaasd over. Het zit al jaren niet goed bij die club, al vanaf de tijd dat Hiddink en Van Raaij vechtend over straat rolden met de leden van de RVC. Er komen nieuwe mensen, maar het probleem blijft, namelijk: hoe kan PSV aanhaken terwijl dat eigenlijk niet kan. De Chelsea-constructie en de betrokkenheid van Lemic (twee zaken die samenhangen) zijn daar uitingen van. Haal je Chelsea in huis, haal je een makelaar in huis die onderdeel uitmaakt van een netwerk, dan haal je dus ook problemen in huis in die zin dat Chelsea en Lemic andere belangen hebben/kunnen hebben dan PSV en de mensen die bij PSV werken. Dat is allemaal heel logisch. In plaats van die of die af te branden, kan men bij PSV beter nadenken over hoe het verder moet.
Maar iets anders:

Zal Foxy erin slagen Sulejmani naar PSV te halen? Spannend, hoor.

Journalisten doen heel verbaasd over het gedoe bij PSV, daar ben ik op mijn beurt verbaasd over. Het zit al jaren niet goed bij die club, al vanaf de tijd dat Hiddink en Van Raaij vechtend over straat rolden met de leden van de RVC. Er komen nieuwe mensen, maar het probleem blijft, namelijk: hoe kan PSV aanhaken terwijl dat eigenlijk niet kan. De Chelsea-constructie en de betrokkenheid van Lemic (twee zaken die samenhangen) zijn daar uitingen van. Haal je Chelsea in huis, haal je een makelaar in huis die onderdeel uitmaakt van een netwerk, dan haal je dus ook problemen in huis in die zin dat Chelsea en Lemic andere belangen hebben/kunnen hebben dan PSV en de mensen die bij PSV werken. Dat is allemaal heel logisch. In plaats van die of die af te branden, kan men bij PSV beter nadenken over hoe het verder moet.
Maar iets anders:
sportweek'PSV wil zich versterken met Carlos Bocanegra'
PSV is geïnteresseerd in Carlos Bocanegra weet de Engelse krant The People. De 28-jarige Amerikaan zou transfervrij mogen vertrekken bij Fulham, waar hij onder de nieuwe manager Roy Hodgson volledig buiten beeld is geraakt. Bocanegra is 53-voudig international en staat sinds januari 2004 onder contract bij Fulham. Hoewel zijn favoriete positie centrale verdediger is, kan Bocanegra ook als linksback uit de voeten. (MA)
Lemic is bij PSV terecht gekomen door de transfer van Kezman, hij kreeg daarna pas met Chelsea te maken. Ook heeft deze Lemic goede contacten met Real Madrid, die kopen echter geen PSV'ers.joey schreef:Haal je Chelsea in huis, haal je een makelaar in huis die onderdeel uitmaakt van een netwerk, dan haal je dus ook problemen in huis in die zin dat Chelsea en Lemic andere belangen hebben/kunnen hebben dan PSV en de mensen die bij PSV werken.
Dus de Chelsea connectie is er wel gekomen mede dankzij Lemic, maar de aanwezigheid van Lemic bij PSV is geen gevolg van de Chelsea connectie..
En Ajax verkoopt Wesley Sneijder voor een recordbedrag aan Madrid. Heb je geen Lemic voor nodig.Baseman schreef:Lemic is bij PSV terecht gekomen door de transfer van Kezman, hij kreeg daarna pas met Chelsea te maken. Ook heeft deze Lemic goede contacten met Real Madrid, die kopen echter geen PSV'ers.
Dat maakt allemaal niet zoveel uit, het heeft wel met elkaar te maken. Want je ziet dat nu Lemic onder druk staat, Piet de Visser ook aan het chanteren slaat en die staat weer bij Abra op de loonlijst. Blijkbaar is alles met elkaar verbonden.Dus de Chelsea connectie is er wel gekomen mede dankzij Lemic, maar de aanwezigheid van Lemic bij PSV is geen gevolg van de Chelsea connectie..
PSV blijft heus bestaan zonder Lemic en Valckx en De Visser.
ADVergoossen: Gomes moet eruit
AMSTERDAM - Als Sef Vergoossen nog hoofdtrainer van PSV zou zijn, zou Heurelho Gomes nu vertrokken zijn uit Eindhoven. De Limburger zegt dit tegenover Het Gesprek.
Sef Vergoossen. FOTO ANP
,,Daar was het wel op neergekomen, absoluut," verklaart Vergoossen, die aangeeft dat hij twee weken na zijn aantelling als interim-trainer al zag dat het ,,fout zat" bij PSV.
Volgens Vergoossen waren de uitlatingen van Gomes in Voetbal International over de maatregelen die zijn trainer tegen Ismaïl Aissati wilde nemen, het ,,vereffenen van een rekening”.
Aissati weigerde in het thuisduel tegen De Graafschap in de laatste minuut in te vallen. Vergoossen wilde de Utrechter vervolgens naar het tweede elftal sturen. Op verzoek van spelers als Gomes zag Vergoossen af van het nemen van verder maatregelen, omdat de spelers bang waren voor publicitaire gevolgen.
Dat Gomes vorige week in Voetbal International de zaak alsnog naar buiten bracht, heeft hem ,,zwaar teleurgesteld”. Gomes legde vorige week een bom onder het Philips Sation nadat hij in het weekblad aangaf te willen vertrekken uit Brabant, mits Reker in dienst blijft van de club. Toen Vergoossen de keeper zei dat kritiek binnenskamers hoort te blijven kreeg hij ,,geen reactie”.
,,Het laatste wat ik tegen Gomes heb gezegd is: op het moment dat zal blijken dat dit niet echt jouw verhaal is, trek ik mijn beschuldigingen die ik naar jou doe terug”, aldus Vergoossen.
Vergoossen zegt verder in Het Gesprek aan dat hij keeperstrainer Joop Hiele zou willen behouden voor PSV. ,,Ik was met hem doorgegaan. Maar dat zijn zaken waar ik niks meer over te zeggen heb.”
Over adviseurs als Vlado Lemic: ,,Ik heb binnen PSV al in een vroeg stadium aangegeven dat ik vond dat mensen die betaald worden door PSV, geen enkele verantwoordelijkheid hebben, teveel macht uitoefenden en macht misbruikten om dingen geregeld te krijgen. Wie dat zijn is heel duidelijk en daar zet ik me tegen af.”