Basketball
Moderator: mods
- aveslacker
Spurs wint na dubbele verlenging
Na een dubbele verlenging heeft San Antonio Spurs het eerste treffen in de play-offs van de Western Conference met 117-115 gewonnen van Phoenix Suns.
Tim Duncan hield de Spurs in de eerste verlenging overeind door bij 99-104 de de laatste vijf punten te scoren. Zijn eerste driepunter van het seizoen was de gelijkmaker. Manu Ginobili scoorde in de tweede verlenging 8 van de 13 punten van San Antonio, waaronder de winnende op minder dan 2 seconden van het einde.
"Het was echt een gevecht dat makkelijk beide kanten op had gekund. Het leek wel een duel uit de finale", zei Duncan, die 40 punten liet aantekenen en ook nog eens 15 rebounds.

Ook nog wat nieuws van nationale bodem:
De overwinning van Den Bosch zal hen met meer vertrouwen de play-offs doen ingaan. Het in eerste instantie almachtige Amsterdam begint te wankelen en gaat vast niet met een heel goed gevoel de play-offs in.EiffelTowers tweede; Upstairs playoffs
NIJMEGEN, 19 april - EiffelTowers heeft zich met een overwinning op MyGuide verzekerd van de tweede plaats. De formatie uit Den Bosch won met 92-74 van de nummer een en kwam daarmee op gelijke hoogte met de West Brabant Giants. Het onderlinge resultaat is echter in het voordeel van Eiffel waardoor deze ploeg zich verzekerd weet van thuisvoordeel tot en met de halve finale. Landstede won zijn laatste duel van Zorg en Zekerheid dat de playoffs nu mist. De 77-71 winst levert de ploeg van Herman van den Belt de zevende plek op, waardoor Eiffel de tegenstander is. De West-Brabant Giants gaan een mooie serie tegemoet tegen de Challengers uit Rotterdam, die in Groningen verloren van Hanzevast. 94-75 werd het daar. Hanzevast eindigde door de winst boven Rotterdam op de vijfde plek en gaat nu aantreden tegen Matrixx Magixx, dat een hele makkelijke avond had Den Helder. De Seals werden nog net niet gedubbeld: 57-106. Upstairs plaatste zich als laatste voor de playoffs. In Leeuwarden werd Aris met 102-131 verslagen, waardoor de achtste plaats een feit werd. De Limburgers gaan het in de eerste ronde opnemen tegen MyGuide.
De eindstand in de competitie is dus als volgt:
Code: Selecteer alles
StandTeam G W L Pnt
1 Amsterdam 40 31 9 62
2 Den Bosch 40 27 13 54
3 Bergen op Zoom 40 27 13 54
4 Nijmegen 40 25 15 50
5 Groningen 40 24 16 48
6 Rotterdam 40 23 17 46
7 Zwolle 40 18 22 36
8 Weert 40 17 23 34
9 Leiden 40 15 25 30
10 Leeuwarden 40 8 32 16
11 Den Helder 40 5 35 10
We hebben dus de volgende match-ups:
Amsterdam - Weert
Den Bosch - Zwolle
Bergen op Zoom - Rotterdam
Nijmegen - Groningen
- aveslacker
Tracy McGrady heeft eindelijk iets gepresteert tegen de Jazz. Ik was aan het voetballen gister avond, maar het blijkt dat hij het vrij goed deed.Dubbel schreef:Geen verrassingen tot nu toe in de play offs. Iedereen doet wat er van ze werd verwacht. Leuke wedstrijden gezien van Denver tegen de Lakers. Ik kan iedereen aanraden om die serie te volgen.
Maar ik verwacht nog steeds dat ze in 6 westrijden verliezen. Tenminste wordt Dallas ook vrij snel er uit getrapt.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Zijn mensen uit Houston allemaal van die optimisten?
Hier geldt eerder het tegenovergestelde. Nog 14 winstpartijen tot de titel, zo telt men op de radio al af. En waarom ook niet. De NBA titel als ode aan Andrew Bynum, de man die de club weer in zichzelf heeft doen geloven. Een Andrew Bynum die het volgens coach Phil niet meer gaat redden dit seizoen.

Hier geldt eerder het tegenovergestelde. Nog 14 winstpartijen tot de titel, zo telt men op de radio al af. En waarom ook niet. De NBA titel als ode aan Andrew Bynum, de man die de club weer in zichzelf heeft doen geloven. Een Andrew Bynum die het volgens coach Phil niet meer gaat redden dit seizoen.
Zal Van der Holst ooit nog kunnen spelen, Kaboem? Ik heb hem bij Omniworld (toen dat nog bestond
) nooit in wedstrijdtenue gezien, met die slepende hoofd problemen.
Ik hoop trouwens dat in ieder geval Nijmegen nog terugkomt en Groningen eruit gooit. Wat een irritante speelwijze, veel te hard terwijl er nauwelijks voor gefloten wordt. Ik vindt het echt niet leuk om naar die teams van Claros (en Boot overigens) te kijken.

Ik hoop trouwens dat in ieder geval Nijmegen nog terugkomt en Groningen eruit gooit. Wat een irritante speelwijze, veel te hard terwijl er nauwelijks voor gefloten wordt. Ik vindt het echt niet leuk om naar die teams van Claros (en Boot overigens) te kijken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Sander zal nooit meer spelen. Hij mag blij zijn als hij langer dan 15 minuten iets kan lezen.
Ik vrees voor jou dat Nijmegen het vandaag niet gaat redden; die bezwijken onder de druk. Heb je gezien hoeveel heisa ze hebben gemaakt om die nieuwe uit-thuis-regel? En dat terwijl Frans van de Geer in Groningen beschaamd toe moest geven dat hij ook voor de nieuwe regel had gestemd.
Ik hou ook niet van die Claros-stijl. Volksmennertje trouwens, zeg!
Ik vrees voor jou dat Nijmegen het vandaag niet gaat redden; die bezwijken onder de druk. Heb je gezien hoeveel heisa ze hebben gemaakt om die nieuwe uit-thuis-regel? En dat terwijl Frans van de Geer in Groningen beschaamd toe moest geven dat hij ook voor de nieuwe regel had gestemd.
Ik hou ook niet van die Claros-stijl. Volksmennertje trouwens, zeg!
Bertje for President!
Ik denk dat die uit-thuis regeling volgend jaar weer gewoon teruggedraaid gaat worden....
Ik heb die heisa niet gehoord of gezien, ik begreep wel dat Schuurs na afloop van de wedstrijd op Sport1 (wel uit tweede hand gehoord) gewoon aangaf dat ze het de hele wedstrijd niet goed aangepakt hadden in de zin van het nemen van de verkeerde beslissingen (o.a. in de aanval).

Ik heb die heisa niet gehoord of gezien, ik begreep wel dat Schuurs na afloop van de wedstrijd op Sport1 (wel uit tweede hand gehoord) gewoon aangaf dat ze het de hele wedstrijd niet goed aangepakt hadden in de zin van het nemen van de verkeerde beslissingen (o.a. in de aanval).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Amsterdam - Weert 86 - 66 (Amsterdam wint met 2 - 0 en door naar halve finale tegen Nijmegen/Groningen).
Nijmegen - Groningen 88 - 73 (Stand 1 - 1, beslissingswedstrijd a.s. dinsdag)
Bergen op Zoom - Rotterdam 74 - 65 (Stand 1 - 1, beslissingswedstrijd a.s. dinsdag)
Den Bosch - Zwolle 93 - 80 (Den Bosch wint met 2 - 0 en door naar halve finale tegen BoZ/Rotterdam)
Nijmegen - Groningen 88 - 73 (Stand 1 - 1, beslissingswedstrijd a.s. dinsdag)
Bergen op Zoom - Rotterdam 74 - 65 (Stand 1 - 1, beslissingswedstrijd a.s. dinsdag)
Den Bosch - Zwolle 93 - 80 (Den Bosch wint met 2 - 0 en door naar halve finale tegen BoZ/Rotterdam)
Lakers door naar de 2e ronde. Rommelige game 4. Vooral omdat Denver per se niet wilde verliezen. Kobe Bryant is weer als vanouds bezig. Maar het hele team is sterk. Nu maar rustig afwachten of Houston het nog gaat redden tegen de Jazz. Verrassende stand trouwens bij Boston tegen Atlanta, 2-2. Zou grappig zijn als de Hawks het redden.
- aveslacker
Ik twijfel dat Houston nog een keer in Utah kan winnen. Maar ik ben blij dat Dallas nog een keer in de 1ste ronde eruit getrapped is.Dubbel schreef:Lakers door naar de 2e ronde. Rommelige game 4. Vooral omdat Denver per se niet wilde verliezen. Kobe Bryant is weer als vanouds bezig. Maar het hele team is sterk. Nu maar rustig afwachten of Houston het nog gaat redden tegen de Jazz. Verrassende stand trouwens bij Boston tegen Atlanta, 2-2. Zou grappig zijn als de Hawks het redden.

AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014