Dat kan je toch gewoon trainen?Bertje schreef:De Jong zal een Litmanen-achtige intelligentie moeten ontwikkelen als hij echt goed wil worden, vrees ik. Hij heeft toch wel een erg karig loopvermogen.
Dario Cvitanich
Moderator: mods
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Gezien het aftreden van Van Geel lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat die betrokken is geweest bij deze transfer (anders had hij deze wel in z'n geheel afgemaakt). Dan vraag ik me toch af wie er op dit moment verantwoordelijk is voor de transferzaken, ook gezien het feit dat MvB nog niet in functie is?
Mwah, Martin van Geel heeft volgens mij samen met Marco het voorwerk nog verricht. Slop en VD Aad hebben de klus qua onderhandelingen en afronding geklaard. Dat zal ook heden en in de nabije toekomst gebeuren neem ik aan. De RVC keurt tot slot de transfer goed of af.Benji schreef:Gezien het aftreden van Van Geel lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat die betrokken is geweest bij deze transfer (anders had hij deze wel in z'n geheel afgemaakt). Dan vraag ik me toch af wie er op dit moment verantwoordelijk is voor de transferzaken, ook gezien het feit dat MvB nog niet in functie is?
Wachten is nu op de nieuwe algemeen voetbaldirecteur. Keje wordt hier al onterecht afgemaakt lees ik. Die man kwam, althans op mij, verstandig en welbespraakt over. Op wat voetbalverstand kon ik hem ook betrappen, al kon ik niet meten of dát aspect wel voldoende gesteld was. Daarnaast heeft ie een Ajax-hart en voldoende uitstraling om als boegbeeld te kunnen functioneren. Heeft alleen nauwelijks ervaring als (voetbal)bestuurder.
Wordt Spijkerman nou de nieuwe hoofdscouting?
AFCA!
- Cluijffert
Molenaar hij is net zo'n snake als Van Geel en Ten Cate. En hij switched zijn alianties heel makkelijk tussen Ajax en Feyenoord hoor.Starring schreef:Mwah, Martin van Geel heeft volgens mij samen met Marco het voorwerk nog verricht. Slop en VD Aad hebben de klus qua onderhandelingen en afronding geklaard. Dat zal ook heden en in de nabije toekomst gebeuren neem ik aan. De RVC keurt tot slot de transfer goed of af.Benji schreef:Gezien het aftreden van Van Geel lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat die betrokken is geweest bij deze transfer (anders had hij deze wel in z'n geheel afgemaakt). Dan vraag ik me toch af wie er op dit moment verantwoordelijk is voor de transferzaken, ook gezien het feit dat MvB nog niet in functie is?
Wachten is nu op de nieuwe algemeen voetbaldirecteur. Keje wordt hier al onterecht afgemaakt lees ik. Die man kwam, althans op mij, verstandig en welbespraakt over. Op wat voetbalverstand kon ik hem ook betrappen, al kon ik niet meten of dát aspect wel voldoende gesteld was. Daarnaast heeft ie een Ajax-hart en voldoende uitstraling om als boegbeeld te kunnen functioneren. Heeft alleen nauwelijks ervaring als (voetbal)bestuurder.
Wordt Spijkerman nou de nieuwe hoofdscouting?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Heb je het nou over jezelf?generaal schreef: Hilarisch. Kwestie van inzicht, zou ik zeggen.

Jij bent toch degene die allerlei namen van Hongaren en Zuid-Amerikanen dropt? Waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat je de spelers in kwestie nog nooit hebt zien ballen. Volgens mij doe je aan 'hear say' en/of 'read say'.
Ik ga op Thomas' oordeel af. Thomas kent de Zuid-Amerikaanse markt zeer goed.
ADCvitanich: trefzeker heethoofd -
Volgens Argentijnse media meldt Dario Cvitanich zich vrijdagochtend in Amsterdam voor zijn afrondende medische keuring en het ondertekenen van het contract dat hem de komende jaren Ajacied maakt.
De Argentijnse aanvaller landt morgen op de luchthaven Schiphol in het gezelschap van vice-voorzitter Norberto D'Angulo van zijn club Banfield.
Hoewel de Amsterdammers de transfer nog niet hebben bevestigd, is Cvitanich' huidige club duidelijk. ,,De dertien leden van het bestuur van de club zijn akkoord gegaan met de verkoop van Cvitanich aan AFC Ajax NV,'' zo luidt een officieel communiqué op de website van Banfield, een kleine club uit de gelijknamige voorstad van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Stemverhouding in het bestuur: negen voor, vier tegen. De transfersom die Ajax overmaakt zou elf miljoen palos bedragen, elf miljoen dollar. Daarvan gaat tachtig procent naar Banfield, de rest naar een groep zakenlieden die eenvijfde van de transferrechten op de spits bezit.
Cvitanich kijkt uit naar spelen onder Marco van Basten. ,,Het is fantantastisch om te kunnen leren van iemand zoals hij, met al zijn ervaring en wat hij in zijn carrière heeft gepresteerd. En dat ook nog eens bij een prachtige club als Ajax,'' zegt hij op de website van Banfield.
Bedoeld of onbedoeld heeft een voormalige Feyenoorder ook nog een rol gespeeld bij Cvitanich' keuze voor Ajax, terwijl hij ook in de belangstelling stond van de Argentijnse topclub Boca Juniors en het Spaanse Espanyol. Vorig jaar speelde Cvitanich enige tijd onder tijdelijk hoofdtrainer Pablo Vitamina Sanchéz, eind jaren negentig onder contract in Rotterdam. ,,Hij vertelde altijd heel enthousiast over zijn ervaringen in Nederland en was heel positief over het land, de gewoontes en de manier van leven.''
Cvitanich is een kind van Banfield, de club die in Argentinië de bijnaaml El Taladro draagt, de drilboor. Op zijn zeventiende belandde hij in de jeugdafdeling van de club. In oktober 2003 debuteerde hij in het eerste elftal, sindsdien scoorde de aanvaller in 90 competitiewedstrijden 31 keer. Ook in de huidige competitie loopt hij één op drie. Hij maakte zes van de achttien treffers van Banfield, dat met twaalf punten uit elf duels net onder de middenmoot bivakkeert.
Eigenlijk zou Cvitanich morgen met zijn club uit moeten komen tegen Huracan. Maar de Argentijn van Kroatische afkomst moet nog een wedstrijd schorsing uitzitten en maakt van die gelegenheid gebruik voor een bliksembezoek aan Amsterdam. Behalve een begenadigd aanvaller is hij ook nogal licht ontvlambaar. Cvitanich verzamelde dit seizoen in nog geen dertig wedstrijden al tien gele kaarten, vooral voor protesteren tegen de scheidsrechter en simuleren. Ook zijn laatste boeking, twee weken geleden in het duel met Gimnasia, was vanwege een piscina (zwembad), de Argentijnse benaming voor fopduik. ,,Hij is nog jong en moet leren zich te beheersen,'' aldus zijn huidige trainer Miguel Jerez in de Argentijnse krant Olé. ,,Hij heeft warm bloed en een voetballer die veel schoppen krijgt en wordt vastgehouden terwijl er door de scheidsrechter niet wordt opgetreden, kan op een gegeven moment wel eens exploderen.''
Speciaal voor Luuk, een nieuwe schwalbekoning!

Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Jij ziet een nieuwe klant deze kant uit komen, Cees?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik moet zeggen: hij heeft op foto's de uitstraling van het type dat een persoonlijkheidsstoornis heeft; de categorie kort lontje zeg maar.

Ik denk dat deze jongen een aanwinst zal zijn voor de OD-topic. Zijn teksten op de website van Banfield beloven veel goeds in dat opzicht.

Het stinkt aan alle kanten!
Het is natuurlijk absoluut geen rookie meer, maar spelers zijn in mijn ogen zo rond hun 28ste pas op hun top.Jöhnk schreef:Jong? Mwah.
Qua transfersom en leeftijd zal hij er snel moeten staan.
Verder ben ik het met je eens hoor. Hij heeft niet de leeftijd van Claasen of Manco, hoort niet in het tweede te beginnen en moet dus meteen in z'n eerste seizoen van waarde zijn.
- Cluijffert
Rrrright... niet ons defense, niet de degradatie coach, niet het wanbeleid van Van Geel... no, de diver Suarez (want daarom hij kreeg de beslissend penalty niet)...LucaS schreef:Das niet best. Je weet toch dat de schwalbes van Suarez ons de titel hebben gekost?joey schreef: Speciaal voor Luuk, een nieuwe schwalbekoning!
Gelukkig, dat de meeste jouw mening toch niet meer zo serious nemen

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Dat staat je helemaal vrij natuurlijk. Wat in ieder geval voor mij pleit is dat ik eea in november al heb voorspeld. Maar verder is jouw mening natuurlijk superieur, want de meesten zijn het met jou eens
Natuurlijk was de coach kut, de defensie kut en van Geel kut. Maar uiteindelijk was Ajax 'gewoon' kampioen geworden als Ajax de penalties bij excelsior en Twente had gekregen
Natuurlijk was de coach kut, de defensie kut en van Geel kut. Maar uiteindelijk was Ajax 'gewoon' kampioen geworden als Ajax de penalties bij excelsior en Twente had gekregen
I think I lost my fucking headache