UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 9:36 am

bryan schreef:Toure doet alles om hem maar niet te raken (want hij weet dat Babel toch niet met links kan schieten), en krijgt alsnog de penalty tegen. Ziek.
Dat is alles is dan niet al te veel, want hij trekt hem gewoon aan zijn shirt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:45 am

Ik vind het ook geen vieze Schwalbe van Babel. Hij gaat echt niet meteen liggen of zo.

En ja hoor, Wenger is weer aan het janken geslagen:

Opnieuw speelt Nederlander hoofdrol in Wengers klaagzang

Waar Arsenal-manager Arsène Wenger na het eerste kwartfinaleduel met Liverpool (1-1) klaagde over een niet gegeven strafschop, treurde hij na de met 4-2 verloren return over een wél toegekende penalty. In beide gevallen speelden Nederlanders de hoofdrol.

Tijdens de heenwedstrijd in het Emirates Stadium had Dirk Kuijt tegenstander Aleksandr Hleb naar beneden getrokken. Scheidsrechter Pieter Vink liet doorspelen, waar Arsenal niet geheel onterecht een penalty claimde. Op Anfield ging Ryan Babel naar de grond na een vergelijkbare situatie en kreeg Liverpool wél een penalty toegekend door arbiter Peter Fröjdfeldt.

'Na de 2-2 had ik het gevoel dat de wedstrijd over was', keek Wenger terug op de gelijkmaker van Emmanuel Adebayor, waardoor Arsenal zes minuten voor tijd virtueel in de halve finale van de Champions League stond. 'Toen kregen we die dubieuze strafschop tegen en verloren we onze concentratie. Op basis van de herhaling zeg ik dat geen penalty was. Vorige week kregen wij geen strafschop terwijl het er wél een was.'

'Over twee wedstrijden is het moeilijk te accepteren dat we zijn uitgeschakeld', vervolgde de Franse manager. 'De belangrijke beslissingen over wel of geen penalty zijn in ons nadeel uitgevallen. De spelers zaten er na afloop doorheen in de kleedkamer, ze hebben het gevoel dat hen week in week uit onrecht wordt aangedaan.'
Terecht of niet, Steven Gerrard voltrok vanaf elf meter het vonnis. 'Ik speelde misschien wel een van mijn slechtste wedstrijden in het shirt van Liverpool, maar ik was er zeker van dat ik de penalty zou benutten', aldus de aanvoerder van The Reds. 'Arsenal tikte ons bij vlagen van het veld, maar wij bleven gegroepeerd spelen. Over twee duels kunnen wij ons met iedereen meten.'
VI

Arsenal speelde een heel matige tweede helft en kreeg daarvoor de rekening gepresenteerd. Anders kan ik het niet zien.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo apr 09, 2008 9:52 am

Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Arsenal had een strafschop mkoeten krijgen in de eerste wedstrijd en die overtreding op Babel werd wel heel erg zwaar bestraft. In zulke wedstrijden zijn zulke momenten cruciaal.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:54 am

Als dat geval in de heenwedstrijd een penalty was, was die situatie met Babel er ook een.

Arsenal begon goed, kwam voor en stond met één been in de halve finale. Daarna hebben ze het zelf verknoeid. Dan zul je altijd zien dat alles tegen zit.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo apr 09, 2008 9:55 am

Kuyt trekt zijn tegenstander duidelijk naar de grond, Babel wordt niet eens geraakt. Eboue staat er alleen voor.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 09, 2008 9:55 am

Zoals jouw held Cruijff altijd beweert, details zijn erg belangrijk in de top. Die penalty wel of niet krijgen, kan het verschil maken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 10:01 am

Natuurlijk, maar Cruijff heeft het dan altijd over dingen die je zelf goed of fout doet. Niet over de scheidsrechter. Daar heb je immers geen invloed op. Arsenal heeft (ondanks de zwakke tweede helft) de kans gehad om het af te maken. Dat heeft het niet gedaan. Daarvoor kreeg het de rekening gepresenteerd.
Zelfde in de eerste helft. Arsenal speelde goed, maar het maakte wel een grote verdedigingsfout. Hyppia stond wel he-le-maal vrij bij die corner. Dat zijn dus de details waar Cruijff het over heeft.

Toure himself agreed with Wenger that the penalty decision was harsh on the Gunners.

"Liverpool got a penalty which was really hard to accept," he said.

"The referee gave the foul against me, but I just moved away from him [Babel] and I think Cesc caught his hand maybe, which was outside the area anyway - but that is the game and the referee has given the penalty. What can you do?"

Babel insisted that the referee's award of the penalty was merited.

"I am not the kind of player who likes to dive," he said.

"My father taught me even if they try to pull you down with all 11 men, if you think you can score a goal, you must try.

"Something happened before with Toure and Cesc [Fabregas] a little bit and, in the beginning, I tried to stay on my feet - but then it was not possible."
BBC

Babel is zeker geen Suárez. Hij probeerde wel degelijk op de been te blijven.

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 09, 2008 10:10 am

Achteraf gezien geen penalty, maar als scheids had ik hem denk ik ook gegeven. Het leek mij absoluut geen schwalbe.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:11 am

Hij had toch gewoon het shirt vast?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 10:12 am

Lijkt mij ook, Bertje. En Babel ging zeker niet meteen liggen.

Dat gejank van Wenger moet je niet geloven. Die man is niet helemaal objectief. :smallgrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 09, 2008 10:14 am

Bertje schreef:Hij had toch gewoon het shirt vast?
Inderdaad Bert. Daardoor viel Babel ook zo natuurlijk. Maar als ik de beelden terugkijk denk ik dat het te zwaar is bestraft.

Overigens was het volgens mij niet Toure maar Senderos (?) die Babel vastpakte.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:15 am

Waar zie jij de beelden terug?

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 09, 2008 10:22 am

Hoe bedoel je? Ik heb gister toch gewoon een stuk of 10 keer die beelden te zien gekregen?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 10:23 am

Aan het shirt trekken binnen de zestien is toch 'gewoon' een penalty?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:23 am

Ah, zo. Ik dacht dat je het nu nog ergens kon zien. :blush.gif:

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 09, 2008 10:24 am

TV/PC ? :blush.gif:

Is de overtreding wel erbinnen trouwens? Ik heb het niet meer terug gezien maar op het moment dat Babel gaat liggen is het contact er niet meer. Hij wordt wel daarvoor licht vastgehouden maar daarna verliest hij dacht ik zijn evenwicht en gaat liggen/hij valt.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 10:26 am

Het is heel dom gedaan door die verdediger. Over details gesproken.

Het was Touré, Jesse. Zie dat stukje van de BBC-site dat ik hierboven heb geplaatst.
Laatst gewijzigd door joey op wo apr 09, 2008 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 09, 2008 10:27 am

joey schreef:Aan het shirt trekken binnen de zestien is toch 'gewoon' een penalty?
Tsja, eigenlijk wel. Maar elke corner is dus ook een penalty als iemand gaat liggen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:29 am

Jesse schreef:Tsja, eigenlijk wel. Maar elke corner is dus ook een penalty als iemand gaat liggen?
Hangt van de reden af. :icon_wink.gif:

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 09, 2008 10:35 am

Bij corners wordt er ook constant aan shirtjes getrokken. Moet het dan ook altijd een penalty zijn als iemand dan gaat liggen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:38 am

Volgens mij is de regel dat je een penalty moet toekennen als er een directe scoringskans wordt ontnomen. Dat kan ook bij een corner het geval zijn.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 09, 2008 10:38 am

joey schreef:Het is heel dom gedaan door die verdediger. Over details gesproken.

Het was Touré, Jesse. Zie dat stukje van de BBC-site dat ik hierboven heb geplaatst.
Touré kreeg geel en werd geinterviewd na de wedstrijd, maar dat betekent niet dat hij het gedaan heeft. Bovendien zegt hij in het interview dat het Fabregas was die Babbel even bij de hand pakte.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 09, 2008 10:39 am

Dat was volgens mij bij het doelpunt van Babel, Jinne.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 09, 2008 10:43 am

Toen liep Cesc ook mee, maar in het BBC stukje wordt toch over een foul gesproken.
"The referee gave the foul against me, but I just moved away from him [Babel] and I think Cesc caught his hand maybe, which was outside the area anyway - but that is the game and the referee has given the penalty. What can you do?"
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 09, 2008 10:45 am

Bertje schreef:Volgens mij is de regel dat je een penalty moet toekennen als er een directe scoringskans wordt ontnomen. Dat kan ook bij een corner het geval zijn.
Nee hoor. Als je een overtreding maakt in de 16 is het een penalty. Of het nou wel of geen scoringskans is.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie