Dat is alles is dan niet al te veel, want hij trekt hem gewoon aan zijn shirt.bryan schreef:Toure doet alles om hem maar niet te raken (want hij weet dat Babel toch niet met links kan schieten), en krijgt alsnog de penalty tegen. Ziek.
UEFA Champions League 2007-2008
Moderator: mods
Ik vind het ook geen vieze Schwalbe van Babel. Hij gaat echt niet meteen liggen of zo.
En ja hoor, Wenger is weer aan het janken geslagen:
Arsenal speelde een heel matige tweede helft en kreeg daarvoor de rekening gepresenteerd. Anders kan ik het niet zien.
En ja hoor, Wenger is weer aan het janken geslagen:
VIOpnieuw speelt Nederlander hoofdrol in Wengers klaagzang
Waar Arsenal-manager Arsène Wenger na het eerste kwartfinaleduel met Liverpool (1-1) klaagde over een niet gegeven strafschop, treurde hij na de met 4-2 verloren return over een wél toegekende penalty. In beide gevallen speelden Nederlanders de hoofdrol.
Tijdens de heenwedstrijd in het Emirates Stadium had Dirk Kuijt tegenstander Aleksandr Hleb naar beneden getrokken. Scheidsrechter Pieter Vink liet doorspelen, waar Arsenal niet geheel onterecht een penalty claimde. Op Anfield ging Ryan Babel naar de grond na een vergelijkbare situatie en kreeg Liverpool wél een penalty toegekend door arbiter Peter Fröjdfeldt.
'Na de 2-2 had ik het gevoel dat de wedstrijd over was', keek Wenger terug op de gelijkmaker van Emmanuel Adebayor, waardoor Arsenal zes minuten voor tijd virtueel in de halve finale van de Champions League stond. 'Toen kregen we die dubieuze strafschop tegen en verloren we onze concentratie. Op basis van de herhaling zeg ik dat geen penalty was. Vorige week kregen wij geen strafschop terwijl het er wél een was.'
'Over twee wedstrijden is het moeilijk te accepteren dat we zijn uitgeschakeld', vervolgde de Franse manager. 'De belangrijke beslissingen over wel of geen penalty zijn in ons nadeel uitgevallen. De spelers zaten er na afloop doorheen in de kleedkamer, ze hebben het gevoel dat hen week in week uit onrecht wordt aangedaan.'
Terecht of niet, Steven Gerrard voltrok vanaf elf meter het vonnis. 'Ik speelde misschien wel een van mijn slechtste wedstrijden in het shirt van Liverpool, maar ik was er zeker van dat ik de penalty zou benutten', aldus de aanvoerder van The Reds. 'Arsenal tikte ons bij vlagen van het veld, maar wij bleven gegroepeerd spelen. Over twee duels kunnen wij ons met iedereen meten.'
Arsenal speelde een heel matige tweede helft en kreeg daarvoor de rekening gepresenteerd. Anders kan ik het niet zien.
Het stinkt aan alle kanten!
Natuurlijk, maar Cruijff heeft het dan altijd over dingen die je zelf goed of fout doet. Niet over de scheidsrechter. Daar heb je immers geen invloed op. Arsenal heeft (ondanks de zwakke tweede helft) de kans gehad om het af te maken. Dat heeft het niet gedaan. Daarvoor kreeg het de rekening gepresenteerd.
Zelfde in de eerste helft. Arsenal speelde goed, maar het maakte wel een grote verdedigingsfout. Hyppia stond wel he-le-maal vrij bij die corner. Dat zijn dus de details waar Cruijff het over heeft.
Babel is zeker geen Suárez. Hij probeerde wel degelijk op de been te blijven.
Zelfde in de eerste helft. Arsenal speelde goed, maar het maakte wel een grote verdedigingsfout. Hyppia stond wel he-le-maal vrij bij die corner. Dat zijn dus de details waar Cruijff het over heeft.
BBCToure himself agreed with Wenger that the penalty decision was harsh on the Gunners.
"Liverpool got a penalty which was really hard to accept," he said.
"The referee gave the foul against me, but I just moved away from him [Babel] and I think Cesc caught his hand maybe, which was outside the area anyway - but that is the game and the referee has given the penalty. What can you do?"
Babel insisted that the referee's award of the penalty was merited.
"I am not the kind of player who likes to dive," he said.
"My father taught me even if they try to pull you down with all 11 men, if you think you can score a goal, you must try.
"Something happened before with Toure and Cesc [Fabregas] a little bit and, in the beginning, I tried to stay on my feet - but then it was not possible."
Babel is zeker geen Suárez. Hij probeerde wel degelijk op de been te blijven.
Inderdaad Bert. Daardoor viel Babel ook zo natuurlijk. Maar als ik de beelden terugkijk denk ik dat het te zwaar is bestraft.Bertje schreef:Hij had toch gewoon het shirt vast?
Overigens was het volgens mij niet Toure maar Senderos (?) die Babel vastpakte.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Het is heel dom gedaan door die verdediger. Over details gesproken.
Het was Touré, Jesse. Zie dat stukje van de BBC-site dat ik hierboven heb geplaatst.
Het was Touré, Jesse. Zie dat stukje van de BBC-site dat ik hierboven heb geplaatst.
Laatst gewijzigd door joey op wo apr 09, 2008 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jinne
- Site Admin
Touré kreeg geel en werd geinterviewd na de wedstrijd, maar dat betekent niet dat hij het gedaan heeft. Bovendien zegt hij in het interview dat het Fabregas was die Babbel even bij de hand pakte.joey schreef:Het is heel dom gedaan door die verdediger. Over details gesproken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
Toen liep Cesc ook mee, maar in het BBC stukje wordt toch over een foul gesproken.
"The referee gave the foul against me, but I just moved away from him [Babel] and I think Cesc caught his hand maybe, which was outside the area anyway - but that is the game and the referee has given the penalty. What can you do?"
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!