Ajax - De Graafschap (06-04-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 06, 2008 4:50 pm

13.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 4:53 pm

LucaS schreef:Suarez speelt erg goed vandaag, heeft Koster hem toch weten te leren te kijken en af te geven
Denk niet dat dat de verdienste van Koster is. Anders was het een kleine moeite geweest om het Leonardo ook even te leren.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 06, 2008 4:58 pm

De één leert wat sneller dan de ander. Je ziet ook Davids de laatste tijd pas weer een beetje in oude doen komen, na zo'n vreselijk lange blessure, duurt het even.

Ik lees hier van verschillende mensen dat Koster Suarez kapot aan het maken was. Ik zie echter een Suarez die prima voetbalt en veel meer oog heeft voor zijn medespelers, de laatste weken. Dat heeft ie dan toch geleerd. Voor mijn part van Groenendijk
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 5:01 pm

Zoiets heeft ook met vorm te maken. Suarez heeft gewoon een vormdip gehad in de winter.

Niet alles valt te verklaren.

999

Bericht door 999 » zo apr 06, 2008 5:37 pm

Jöhnk schreef:Zoiets heeft ook met vorm te maken. Suarez heeft gewoon een vormdip gehad in de winter.

Niet alles valt te verklaren.
Koster heeft dat toch al lang eerder naar voren gebracht.Zelfs Jans gaf het aan.Niks vorm dip.Ik bedoel na de rust zagen we met momenten weer de oude Suarez ( die ik dus liever niet zie ) ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 5:39 pm

Kwam dat dan ook door Koster? Dat het na rust minder ging? Of krijgt Koster alleen de credits als het goed gaat?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 06, 2008 5:41 pm

Mooie assist van Ogararu bij de 1-0 trouwens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 06, 2008 5:42 pm

wimpey schreef: Yup. Laten we het hopen. Ik vind Twente eerlijk gezegd niet minder dan het PSV van de HCE.
Valt wel mee hoor.. ze hadden het gister ook weer knap lastig thuis tegen het altijd moeilijke Excelsior.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 06, 2008 5:46 pm

Hoogtepunt toch de TIFO voor Johnny. Hij zei later dat 'ie het fantastisch vond en een minuut nodig had om weer bij te komen.

Jammer van PSV, volgende week zondag moet het dan maar gaan gebeuren.
Lindgren gekozen tot MotM, maar voor mij is dat Suárez. Voor hem bleef iedereen zitten vandaag!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 06, 2008 5:48 pm

Thijs schreef:Hoogtepunt toch de TIFO voor Johnny. Hij zei later dat 'ie het fantastisch vond en een minuut nodig had om weer bij te komen.
Ja was mooi ja.. dat gedoe in de rust daarentegen vond ik maar een gezapig verpicht nummertje.. het publiek reageerde ook vrij lauw.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 06, 2008 5:50 pm

brigade zuid schreef:
Ja was mooi ja.. dat gedoe in de rust daarentegen vond ik maar een gezapig verpicht nummertje.. het publiek reageerde ook vrij lauw.
Ja, vond ik ook een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Aankondigen dat Overmars en Kluivert komen en dan zijn ze er niet. :blush.gif:

Beelden van de Tifo:

Afbeelding

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 06, 2008 5:54 pm

Ken je die grap dat Overmars en Kluivert zouden komen? Ze kwamen niet!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 6:02 pm

Thijs schreef:Hoogtepunt toch de TIFO voor Johnny. Hij zei later dat 'ie het fantastisch vond en een minuut nodig had om weer bij te komen.
Kan ik me voorstellen. Fantastische actie. Complimenten voor het Tifo-team. :ajaxscarf.gif:
Lindgren gekozen tot MotM, maar voor mij is dat Suárez. Voor hem bleef iedereen zitten vandaag!
Natuurlijk, onze 'Hennie Meijer' was geweldig vandaag. Maar sommige mensen hebben liever grijze muizen. :1evil.gif:

De vertoning in de rust vond ik... pijnlijk. Laat ik het daarop houden. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo apr 06, 2008 6:11 pm

Jöhnk schreef:Kwam dat dan ook door Koster? Dat het na rust minder ging? Of krijgt Koster alleen de credits als het goed gaat?
Credits, wie heeft het over credits ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 6:23 pm

Lucas.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 06, 2008 6:27 pm

Vanmiddag zagen Syl en ik het al, gelukkig zei van Halst het nu ook en illustreerde hij het met beelden; Suarez kijkt tegenwoordig al voordat hij zijn actie maakt naar hoe de anderen staan en hoe hij het gaat doen. Dat is ook een grote verdienste (uiteraard vooral van Suarez zelf) van de technische staf. EN ik vind dat ik dat moet melden ja, omdat tijdens zijn vormcrisis hier vooral Koster de schuld kreeg. Blijkbaar heeft die het prima gedaan vwb Suarez.De ontwikkeling die Suarez dit seizoen doormaakt komt niet vanzelf iig
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo apr 06, 2008 6:28 pm

Thijs schreef:
brigade zuid schreef:dat gedoe in de rust daarentegen vond ik maar een gezapig verpicht nummertje.. het publiek reageerde ook vrij lauw.
Ja, vond ik ook een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.
Ik vond het een zwaar genante toestand... Echt heel triest. Zulke dingen moeten we gewoon niet doen: de oude prijzen maar weer eens laten zien en met zijn allen wentelen in nostalgie, terwijll we al jaren niks meer presteren. Win weer eens wat, zou ik zeggen.

In vind het ook echt dom dat dit werd gedaan. Stel je voor dat Ajax onverhoopt punten had verloren tegen De Graafschap, en dat PSV vandaag kampioen was geworden. Ik zag het filmpje al voor me, 's avonds op RTL: "In Eindhoven vierden ze vandaag weer eens een landstitel. En wat deden ze ondertussen in Amsterdam? Daar vierden ze maar weer eens een paar titels uit vervlogen tijden..."

Gewoon niet doen, dit soort 'weet je nog hoe goed we vroeger waren'-manifestaties.

K.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 6:33 pm

LucaS schreef:Vanmiddag zagen Syl en ik het al, gelukkig zei van Halst het nu ook en illustreerde hij het met beelden; Suarez kijkt tegenwoordig al voordat hij zijn actie maakt naar hoe de anderen staan en hoe hij het gaat doen.
Ik miste eigenlijk wat vergelijkend materiaal. Heb niet de indruk dat Suarez nu echt zo anders speelt dan in het begin van het seizoen toen ie ook aardig op dreef was.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 06, 2008 6:36 pm

Sterker, na de eerste seizoenshelft was ie al de Koning Assist van de eredivisie (met Makaay).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 6:37 pm

joey schreef:Suarez was bij vlagen onnavolgbaar, KJH was dodelijk efficiënt, maar verder viel er vandaag niet veel te beleven. Allemachtig, wat een zit was dit. :excited.gif:

Ajax speelde LAMLENDIG. Met een beetje druk op de wankele defensie van De Graafschap waren dubbele cijfers haalbaar geweest. Hadden wij ook eens een leuke middag gehad. Maar nee.... Ligt ook aan A3 natuurlijk. Die laat de lamstralen Urby en Perez de hele wedstrijd staan... :1evil.gif:
Wat een tempo, nu snap ik dat Sjaak Swart denkt nog mee te kunnen, hij kan in dit tempo ook meespelen.

Perez zal ooit moeten inzien dat de eredivisie voor hem te hoog gegrepen is, al zijn zijn corners gewoon goed te noemen. Je zou naar een spelregel moeten dat je voor vrje trappen/corners iemand van de bank mag halen. Let op Perez en haal alle risicoloze ballen van minder dan tien meter eruit, er blijven veel verkeerde passes op o.a. Suarez over.

Urby bereidde het doelpunt van Perez voor, maar deed verder niets.

De situatie dat Leonardo de bal had (wat ws hij slecht vandaag) en Ajax met vier tegen twee aanviel, is niet in de samenvatting geweest. Wat een slechte pass. Zag wel weer perez naast KJH lopen i.p.v. er een paar meter acter.

Colin valt in en gaat in het centrum spelen, Kuffour blijft op de bank. Einde Kuffour?

Jan van Halst net gezien, zoals Suarez vandaag voetbalde was een genot om naar te kijken. Niet beginnen over een doelpunt dat hij had moeten maken. Haal hem weg en er staat een grote grijze massa op het veld. De wedstrijd gaat nergens over, tegen een tegenstamder die niet in de eredivisie hoort, mag het?

Het niveau van ploegen als vvv. excelsior, de graafschap en sparta vond ik bedroevend (Willem II heb ik niet gezien). Het zal wel de leeftijd zijn, maar zo slecht (vier à vijf ploegen die niet kunnen voetballen) kan ik me niet herinneren.

Lindgren MotM???????????

goodfella

Bericht door goodfella » zo apr 06, 2008 6:40 pm

LucaS schreef:Vanmiddag zagen Syl en ik het al, gelukkig zei van Halst het nu ook en illustreerde hij het met beelden; Suarez kijkt tegenwoordig al voordat hij zijn actie maakt naar hoe de anderen staan en hoe hij het gaat doen. Dat is ook een grote verdienste (uiteraard vooral van Suarez zelf) van de technische staf. EN ik vind dat ik dat moet melden ja, omdat tijdens zijn vormcrisis hier vooral Koster de schuld kreeg. Blijkbaar heeft die het prima gedaan vwb Suarez.De ontwikkeling die Suarez dit seizoen doormaakt komt niet vanzelf iig
Ach ja. Die fantastische Koster zeg. Het is dat Suarez tegen Willem II weer eens een kans kreeg en die kans ook kreeg. Voor de rest vind ik het tenenkrommend dat Koster tijden de voorkeur gaf aan bv Rommedahl en Luque. Spelers die per definitie nooit mogen spelen als je een speler met de kwaliteiten van Suarez dan op de bank moet zetten.

Suarez heeft na zijn nieuw verkregen kans in 4 wedstrijden 4 doelpunten gemaakt en 4 assists genoteerd. Cijfers waar een Rommedahl 20 wedstrijden nodig voor heeft.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 06, 2008 6:42 pm

Vandaag zagen we eigenlijk weer waarom Ajax dit jaar geen kampioen wordt; het is symptomatisch, allemaal: het lage tempo waarin gespeeld wordt en een verdediging die werkelijk onnavolgbaar slecht is. Een tegenstander met een iets scherpere spits legt er 3 in. Komt ie weer Goodfella: als we zoals vanmiddag in Groningen spelen, zie ik ons wel weer punten verspelen.

Hebben jullie ook zo'n zin in het nieuwe seizoen?

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 6:43 pm

"Ja", meer is er niet. Benieuwd hoe lang het seizoen volgend jaar duurt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » zo apr 06, 2008 6:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Komt ie weer Goodfella: als we zoals vanmiddag in Groningen spelen, zie ik ons wel weer punten verspelen.

Als je dat nu voor elke uitwedstrijd roept dan krijg je vanzelf een keer gelijk. En kun je weer bleren dat je gelijk hebt. Het lijkt overigens wel of je hoopt dat Ajax verliest in Groningen.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 06, 2008 6:46 pm

Motiveer.

Plaats reactie