PSV 2007 - 2008 (deel II)
In dit geval mag je zeiken wat je wilt, dit is gedrag wat ik ook niet goedkeur. Hier moet Afellay mee ophouden, heeft hem al veel te vaak een gele kaart opgeleverd.Beloki schreef:Niet zo zeiken, Voetske.
Dat vind Frank niet lief.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- SylvievdVaart
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Sef was wel goed bezig met zijn wissels. Culina er in en later ook nog Vayrynen. Controle, controle. Bwegh, je mag blij zijn dat die man snel weer oprot, want qua voetbal verziekt hij al het plezier. Tuurlijk vergoedt een titel veel, maar dit is toch wel beschamend. Tegen Heracles alle aanvallende impulsen er uit halen en de voorsprong consolideren. PSV onwaardig.
- peter
Volgende week dus Twente op bezoek. De UEFA-Cup variant zal wel uit de hoge hoed komen, aangezien men genoeg heeft aan een punt. Wedje leggen dat die Sef Vergoossen kiest voor Culina, Mendez en Bakkal?
---------Simons--------
Mendez-Bakkal-Culina
Farfan------------------
---Koevermans---------
Zoiets, dus.
---------Simons--------
Mendez-Bakkal-Culina
Farfan------------------
---Koevermans---------
Zoiets, dus.
Volgens mij heeft PSV nog niet genoeg aan een punt, want dan kan Ajax PSV bij verlies nog op doelsaldo voorbij in de laatste wedstrijd. Maar natuurlijk zien we straks Mendez op het middenveld verschijnen. Twente en Vitesse spelen allebei nog ergens voor, maar deze competitie zal wel als een nachtkaars uitgaan.Peter schreef:Volgende week dus Twente op bezoek. De UEFA-Cup variant zal wel uit de hoge hoed komen, aangezien men genoeg heeft aan een punt.
Deze wedstrijd vond ik de wissel juist wel verklaarbaar. Balasz raakte geen pepernoot en op een paar leuke acties na leed hij continu balverlies.Peter schreef:Sef was wel goed bezig met zijn wissels. Culina er in en later ook nog Vayrynen. Controle, controle. Bwegh, je mag blij zijn dat die man snel weer oprot, want qua voetbal verziekt hij al het plezier. Tuurlijk vergoedt een titel veel, maar dit is toch wel beschamend. Tegen Heracles alle aanvallende impulsen er uit halen en de voorsprong consolideren. PSV onwaardig.
Ik heb me overigens 90 minuten lang zitten verbijten zeg...
Tsja, bij zijn aanstelling had ik er meer van verwacht. Hij liet zijn andere elftallen altijd leuk voetbal spelen. Ik had het er gisteren met mijn buurman in het stadion over, maar misschien is het wel heel knap dat Vergoossen bovenaan staat in de competitie en nog meedoet in het UEFA Cup toernooi.
Vergoossen krijgt het verwijt dat hij erg veel controle inbouwt, maar als je ziet hoe slap de duels aangegaan worden dan moet dat wel. Ik dacht altijd dat goede resultaten voor zelfvertrouwen zorgden, maar dat is bij PSV absoluut niet het geval, iedereen lijkt te verkrampen. Maar dat zou door de wedstrijd tegen Fiorentina kunnen komen.
het enige dat ik Vergoossen verwijt is dat hij de in het begin gepropageerde zekerheid in systemen los heeft gelaten. De afgelopen weken heb ik volgens mij al 6 of 7 verschillende systemen gezien. Vooral Bakkal is hiervan slachtoffer geworden. Hij deed het zo ontzettend goed en het middenveld leek eindelijk weer goed te functioneren.
Vergoossen krijgt het verwijt dat hij erg veel controle inbouwt, maar als je ziet hoe slap de duels aangegaan worden dan moet dat wel. Ik dacht altijd dat goede resultaten voor zelfvertrouwen zorgden, maar dat is bij PSV absoluut niet het geval, iedereen lijkt te verkrampen. Maar dat zou door de wedstrijd tegen Fiorentina kunnen komen.
het enige dat ik Vergoossen verwijt is dat hij de in het begin gepropageerde zekerheid in systemen los heeft gelaten. De afgelopen weken heb ik volgens mij al 6 of 7 verschillende systemen gezien. Vooral Bakkal is hiervan slachtoffer geworden. Hij deed het zo ontzettend goed en het middenveld leek eindelijk weer goed te functioneren.
Het systeem is vaak hetzelfde Harm, alleen vult vergoossen het middenveld iets anders in. Hij bouwt met Mendez en Culina extra degelijkheid en zekerheid in, dat is het grootste verschil.
Maar de Snor heeft één opdracht meegekregen en dat is kampioen worden, hoe doet niet ter zake. En die opdracht voert hij perfect uit, mooi voetbal is voor hem totaal niet belangrijk en voor de club momenteel ook niet. Volgend jaar CL is waar het om gaat. Stevens mag PSV leuker laten voetballen, dan mag er meer worden verwacht.
Maar de Snor heeft één opdracht meegekregen en dat is kampioen worden, hoe doet niet ter zake. En die opdracht voert hij perfect uit, mooi voetbal is voor hem totaal niet belangrijk en voor de club momenteel ook niet. Volgend jaar CL is waar het om gaat. Stevens mag PSV leuker laten voetballen, dan mag er meer worden verwacht.
- peter
Dat die Balasz geen pepernoot raakte wist ik natuurlijk niet. Dan is de wissel wel verklaarbaar inderdaad.Harm schreef:Deze wedstrijd vond ik de wissel juist wel verklaarbaar. Balasz raakte geen pepernoot en op een paar leuke acties na leed hij continu balverlies.Peter schreef:Sef was wel goed bezig met zijn wissels. Culina er in en later ook nog Vayrynen. Controle, controle. Bwegh, je mag blij zijn dat die man snel weer oprot, want qua voetbal verziekt hij al het plezier. Tuurlijk vergoedt een titel veel, maar dit is toch wel beschamend. Tegen Heracles alle aanvallende impulsen er uit halen en de voorsprong consolideren. PSV onwaardig.
Ik heb me overigens 90 minuten lang zitten verbijten zeg...
Dat je je zit te verbijten vind ik juist her ergste. Vroeger wist je dat PSV met een nulletje of 5 zou gaan winnen van deze tukkers, maar nu is er dusdanig veel zekerheid ingebouwd dat er minder te genieten valt. Verder zorgt dit ook voor het gevoel 'het zal toch niet dat ze er één keer dodelijk uitkomen..'. Meestal gaat het wel goed, maar dat billenknijpen is in principe nergens voor nodig. Als je veel druk op die achterhoede zet van Heracles, dan sta je zo met 2-0 voor bij rust en is er niets aan de hand. Dit angsthazengedrag is opmerkelijk en totaal onnodig.
Ik moet zeggen dat mooi voetbal al langere tijd niet belangrijk is bij PSV. Toen ik nog een seizoenkaart had (met 2001 als laatste jaar) had ik ook zeer regelmatigBaseman schreef:Maar de Snor heeft één opdracht meegekregen en dat is kampioen worden, hoe doet niet ter zake. En die opdracht voert hij perfect uit, mooi voetbal is voor hem totaal niet belangrijk en voor de club momenteel ook niet. Volgend jaar CL is waar het om gaat. Stevens mag PSV leuker laten voetballen, dan mag er meer worden verwacht.

Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik regelmatig van iemand achter het NS-loket in Den Bosch te horen kreeg "waarom ga je eigenlijk nog naar Eindhoven, de wedstrijden zijn toch niet om aan te zien"...
Met andere woorden, het is echt niet alleen dit seizoen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Wij krijgen ook niet behoorlijks te zien, Frank.
Van PSV kan ik het me nog voorstellen, want jullie club speelt veel wedstrijden in korte tijd, maar die lamstralen van ons... Gisteren bijvoorbeeld had Ajax er met een beetje doorzetten een show van kunnen maken, maar nee hoor....
Maar je hebt gelijk, mooi spel is nooit een doel op zich geweest bij PSV, zoals wel bij ons.

Van PSV kan ik het me nog voorstellen, want jullie club speelt veel wedstrijden in korte tijd, maar die lamstralen van ons... Gisteren bijvoorbeeld had Ajax er met een beetje doorzetten een show van kunnen maken, maar nee hoor....

Maar je hebt gelijk, mooi spel is nooit een doel op zich geweest bij PSV, zoals wel bij ons.
Het stinkt aan alle kanten!
Nou, ik heb een seizoenskaart genomen in het jaar dat we Nilis en Van Nistelrooy nog hadden. Dat was echt genieten hoor. In mijn eerste jaar hadden we een kampioenswedstrijd waar we met 8-0 wonnen ofzo.
Ik zie het dit jaar echt verkeerd gaan. Zondag gaan we echt niet winnen, ik heb vannacht gedroomd dat we er met 4-0 afgaan. En Vitesse heeft nog wat recht te zetten.
Ik zie het dit jaar echt verkeerd gaan. Zondag gaan we echt niet winnen, ik heb vannacht gedroomd dat we er met 4-0 afgaan. En Vitesse heeft nog wat recht te zetten.