Johan Cruyff Schaal en KNVB beker
Ik heb mijn hoop op Roda JC gevestigd. Die hebben in de competitie weliswaar verloren maar toen stond hun elftal nog niet zo goed. Als Roda in vorm is zijn ze beter.brigade zuid schreef:Het moet wel heel raar lopen willen die kakkerlakken niet met de cup ervandoor gaan. Alleen een loting Roda uit of Nac uit in de halve finale kan nog enigzins hoop bieden. Ben wel blij met de loting van de kwartfinale trouwens, zo blijven iig de eredivisieclubs er in.. je moet er toch niet aan denken dat Haarlem europa ingaat ofzo.
Nil volentibus arduum
Maar met het mogelijke nieuwe systeem zou Roda dan voorronde CL gaan spelen, dat kan toch geen goede zaak zijn voor het Nederlandse voetbal?!Marillion schreef:Ik heb mijn hoop op Roda JC gevestigd. Die hebben in de competitie weliswaar verloren maar toen stond hun elftal nog niet zo goed. Als Roda in vorm is zijn ze beter.brigade zuid schreef:Het moet wel heel raar lopen willen die kakkerlakken niet met de cup ervandoor gaan. Alleen een loting Roda uit of Nac uit in de halve finale kan nog enigzins hoop bieden. Ben wel blij met de loting van de kwartfinale trouwens, zo blijven iig de eredivisieclubs er in.. je moet er toch niet aan denken dat Haarlem europa ingaat ofzo.
Het zal mij echt een zorg zijn hoe dat in elkaar zit. Overigens is het dit jaar nog gewoon de winnaar van de playoffs die voorronde CL speelt. Maar ik zie niet in waarom Roda het eventueel minder goed zou doen in europa. Die ploeg is kwalitatief echt niet minder hoor.gaizka schreef:Maar met het mogelijke nieuwe systeem zou Roda dan voorronde CL gaan spelen, dat kan toch geen goede zaak zijn voor het Nederlandse voetbal?!Marillion schreef:Ik heb mijn hoop op Roda JC gevestigd. Die hebben in de competitie weliswaar verloren maar toen stond hun elftal nog niet zo goed. Als Roda in vorm is zijn ze beter.brigade zuid schreef:Het moet wel heel raar lopen willen die kakkerlakken niet met de cup ervandoor gaan. Alleen een loting Roda uit of Nac uit in de halve finale kan nog enigzins hoop bieden. Ben wel blij met de loting van de kwartfinale trouwens, zo blijven iig de eredivisieclubs er in.. je moet er toch niet aan denken dat Haarlem europa ingaat ofzo.
Nil volentibus arduum
Roda zal het ook niet veel minder doen dan Ajax... als we de van de laatste jaren uit moeten gaan kunnen we beter Ajax ook maar geen Europees laten spelen... helemaal slecht voor het Nederlands voetbal.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Klopt, wij presteren ook ver onder de maat.
Ik vind sowieso dat de strijd om de beker moet gaan om de beker en niet om de plaats voor Europees voetbal. Dat gezeur altijd over europese punten. Als de zogenaamd sterke clubs die beker niet weten te winnen. Waarom zouden ze het dan in europa ineens wel een stuk beter doen?
Ik vind sowieso dat de strijd om de beker moet gaan om de beker en niet om de plaats voor Europees voetbal. Dat gezeur altijd over europese punten. Als de zogenaamd sterke clubs die beker niet weten te winnen. Waarom zouden ze het dan in europa ineens wel een stuk beter doen?
Nil volentibus arduum
voetbalprimeur.nlClubs willen andere opzet KNVB-beker
De KNVB-beker zal in de toekomst gaan werken met heen- en terugduels. Althans, dit hebben de achttien Eredivisie-clubs voorgesteld, zo meldt ECV-directeur Frank Rutten.
De clubs willen in de laatste fase van het toernooi, waarmee een UEFA Cup-ticket valt te verdienen, twee duels per ronde spelen. "Onder de clubs bestaat hierover unanieme overeenstemming", vertelt Rutten in het AD. "We mikken op dubbele wedstrijden vanaf de achtste finales, vanaf de kwartfinales of vanaf de halve finales. Afhankelijk van de beschikbare data op de speelkalender. Door het afschaffen van de play-offs komt er aan de bovenkant van de eredivisie wel enige ruimte vrij."
"Maar met de KNVB hebben we over dit onderwerp nog niet gesproken. Het is allemaal nogal prematuur", aldus Rutten.
Eerder liet NAC Breda al duidelijk weten de opzet te willen veranderen. De ploeg van trainer Ernie Brandts werd dit seizoen voor de derde keer in vijf jaar tijd in een uitwedstrijd uitgeschakeld in de halve finales van de KNVB-beker.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Shit... Ik bedenk me net...
We mogen deze zomer niet om de Johan Fruitschaal foebele...
Dan zit er maar één ding op: keihard toeslaan op het Amsterdam Tournament, want anders winnen we volgend seizoen helemaal geen prijs, en dat kán natuurlijk niet.
Of we moeten stunten in Dubai, maar zien jullie dat gebeuren...? Ik denk dat we daar hartstikke nat gaan (wat op zich trouwens best knap is, in Dubai).
K.
Dan zit er maar één ding op: keihard toeslaan op het Amsterdam Tournament, want anders winnen we volgend seizoen helemaal geen prijs, en dat kán natuurlijk niet.
Of we moeten stunten in Dubai, maar zien jullie dat gebeuren...? Ik denk dat we daar hartstikke nat gaan (wat op zich trouwens best knap is, in Dubai).
K.
Still alive...
- Cluijffert
Kom, kom, naturlijk we gaan volgend jaar prijzen pakken. We hebben toch een bewezen topcoach/manager + topassistents binnen gehaald?Kowalczyk schreef:Shit... Ik bedenk me net...
K.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
KNVBLoting eerste en tweede ronde KNVB beker
In de hal van het bondsbureau van de KNVB is dinsdag geloot voor de eerste en tweede ronde van de KNVB beker. In Zeist koppelde FC Utrecht-speler Erik Pieters ondermeer Jong PSV aan PSV. Ook Ajax – FC Utrecht is een fraai affiche in de tweede ronde.
Loting eerste ronde KNVB beker
Zaterdag 30 augustus
A. HSC ’21 – D.O.T.O.
B. Groene Ster – FC Lisse
C. SMVC Fair Play – Ajax AV
D. Quick Boys 2 – Hollandia 2
E. SpartaNijkerk - RKVVO
F. Hoogeveen – Be Quick ‘28
G. De Bataven – ONS Sneek
H. G.V.V.V. - sv Deurne
J. HHC Hardenberg – Schijndel/Bol Acc
K. UNA – Kozakken Boys
L. vv Spakenburg - Gemert
M. Achilles ’29 – Achilles Veen
N. vv Baronie – Quick Boys
P. Rijnsburgse Boys – D.E.S.K.
Q. IJsselmeervogels – vv Glanerburg
R. vv SHO – vv Papendrecht
S. De Treffers – sv Excelsior ‘31
T. sv Argon – vv Capelle
U. Eems Boys - EHC
Zondag 31 augustus
V. ASBV – Haaglandia/sir Winston
W. D.W.V. - FC Lienden
X. vv W.K.E. - Unitas
Y. Xerxes – gsv Be Quick ‘28
Z. Westlandia – HVV Hollandia
Loting tweede ronde
1. Xerxes – gsv Be Quick ‘28 - NEC
2. Feyenoord – TOP Oss
3. Jong PSV - PSV
4. FC Emmen – FC Twente
5. MVV – sc Heerenveen
6. Ajax – FC Utrecht
7. GVVV / Deurne – NAC Breda
8. FC Den Bosch – HFC Haarlem
9. Spakenburg / Gemert - Telstar
10. Quick Boys 2 / HVV Hollandia 2 – FC Eindhoven
11. UNA / Kozakken Boys – WKE / Unitas
12. SHO / Papendrecht – ASVB / Haaglandia
13. Westlandia / HVV Hollandia – FC Groningen
14. Helmond Sport – FC Omniworld
15. Sparta Nijkerk / RKVVO – DWV / FC Lienden
16. HHC Hardenberg / Schijndel – Go Ahead Eagles
17. AZ – Heracles Almelo
18. Groene Ster / FC Lisse – Achilles ’29 / Achilles Veen
19. FC Dordrecht – BV Veendam
20. Rijnsburgse Boys / D.E.S.K. – RBC Roosendaal
21. Baronie / Quick Boys – Willem II
22. De Betaven / ONS Sneek - Excelsior
23. Eems Boys / EHC – Fortuna Sittard
24. Cambuur Leeuwarden – FC Zwolle
25. SMVC Fair Play / Ajax AV - Vitesse
26. De Treffers / Excelsior ’31 – De Graafschap
27. IJsselmeervolges / vv Glanerburg - AGOVV
28. Jong FC Twente – ADO Den Haag
29. VVV-Venlo – FC Volendam
30. HSC ’21 / D.O.T.O. – Sparta Rotterdam
31. Hoogeveen / Be Quick ’28 - RKC Waalwijk
32. Argon / Capelle - Roda JC
De wedstrijden in de tweede ronde worden op 23, 24 en 25 september gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
ADUtrecht wil rechtmatigheid bekerloting laten onderzoeken
Bij FC Utrecht is allerminst blij gereageerd op de loting voor de beker tegen Ajax in Amsterdam. Voorzitter Jan Willem van Dop van FC Utrecht wil laten uitzoeken of het duel uit tegen Ajax 'volgens de afspraken' is, zo meldde hij tegenover het Algemeen Dagblad. Want in zijn ogen is het redelijker FC Utrecht thuis te laten voetballen.
"Vorig jaar hadden we een beschermde status omdat we Intertoto speelden, tegenstander Feyenoord niet. Dan kun je het logisch vinden dat Feyenoord thuis mocht. Nu is het andersom," redeneert van Dop.
"We gunnen bij de loting amateurclubs en eerste divisieclubs het thuisvoordeel. Maar wat doe je als twee eredivisieclubs zoals Ajax en FC Utrecht tegen elkaar spelen? Ik wil toetsen of de loting volgens de regels is gegaan."
"Sportief en financieel gezien is deze loting een ramp," stelt technisch directeur Piet Buter. "In de eerste bekerronden wordt de recette niet gedeeld door de clubs. Vorig jaar hebben we nul euro van Feyenoord gekregen, terwijl we wel voor 35.000 man voetbalden."
Saillant detail was dat FC Utrecht speler Pieters de loting verrichtte in Zeist.
Blij met de punten ...