Feyenoord 2007 - 2008
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dacht ik ook al aan, Thomas!
Rosicky werd toentertijd ook weggekocht bij Bertje, overigens.
Het Legioen zal wel blij zijn, want deGuzman was niet van de strijd. Die willen jongens als Danny Buijs en Hofland zien. Culthelden pur sang.
Rosicky werd toentertijd ook weggekocht bij Bertje, overigens.
Het Legioen zal wel blij zijn, want deGuzman was niet van de strijd. Die willen jongens als Danny Buijs en Hofland zien. Culthelden pur sang.
Laatst gewijzigd door peter op ma mar 31, 2008 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Ik wil niet altijd als slimste jongetje overkomen. Daarom stuur ik nog wel eens PM'etjes met kant en klare posts, zodat een ander kan pronken met mijn ideetjes.
Anyway, goodfella heeft gelijk als hij stelt dat deGuzman in potentie de beste speler is. Ik wil zelfs een stapje verder gaan, want in dat hele elftal zie ik voor de rest maar verrekte weinig potentie. Nu maar hopen dat ze in de zomer weer een blik nieuwe (oude) spelers open trekken. Zolang ze maar afblijven van El Ahmadi, want die is te goed voor Feyenoord.
Bruins had best naar Ajax mogen gaan afgelopen zomer. Kostte nog geen appel en een ei. Is het niks dan loop je geen risico. Vlaar is zo´n net niet voetballer wat mij betreft. Slory rent als een kip zonder kop rond. Daar kan zelfs Suarez niet tegenop.Peter schreef:Bruins heeft potentie inderdaad. Fer was tegen Ajax erg goed, maar is nog veel te onstabiel. Verder heb je met Vlaar, Wijnaldum, Slory en Vincken (als 'ie ooit nog een keer fit wordt) nog wel wat jongens die wat kunnen worden.

Het verwijt aan De Guzman is dat hij niet of slecht omschakelt en daar hebben de oudere spelers wel gelijk in, ook Van Halst heeft dat een keer met beelden aangetoond. En niet omschakelen als middenvelder in het huidige voetbal is natuurlijk wel vragen om problemen.Peter schreef:Het Legioen zal wel blij zijn, want deGuzman was niet van de strijd. Die willen jongens als Danny Buijs en Hofland zien. Culthelden pur sang.
Blijft staan dat hij inderdaad veel potentie heeft.
www.ad.nlGeneratiekloof bij Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA en SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Jonathan de Guzman hoeft deze week niet bang te zijn dat zijn petje doormidden wordt geknipt, zoals Pierre van Hooijdonk vorig jaar deed om de jonge voetballer op zijn nummer te zetten.
Harde woorden vielen er maandagmiddag echter wél bij Feyenoord, zowel in de nabespreking over de nederlaag tegen NAC (3-1) als na afloop van de training. Minutenlang sprak Kevin Hofland de talenten Luigi Bruins en Jonathan de Guzman op het veld toe, in woord en gebaar.
De irritatie bij Feyenoord groeit over de twee spelers, die in Breda opnieuw nonchalant hun eigen spel bleven spelen toen de ploeg zijn grip begon kwijt te raken. Voor de grilligheid van de jeugdige aankoop Bruins is nog wel begrip. Maar het geduld begint – zeker in het geval De Guzman – steeds sneller op te raken. ,,In dit soort wedstrijden gaat het er niet om hoe goed je bent, maar om hoeveel pijn je kunt lijden,’’ zei doelman Henk Timmer zondag. En over De Guzman en Bruins: ,,Die jongens kunnen goed voetballen, maar er moet ook een beetje gif bij zitten. Je moet af en toe je poot durven zetten.’’
Vorige week tegen Sparta botste Hofland al frontaal met Bruins. De verdediger sprak het talent in de eerste helft aan op zijn wat al te vrijblijvende spel, maar kreeg er een wegwerpgebaar voor terug. ,,Daarmee ben je bij mij aan het verkeerde adres,’’ zei Hofland daar afgelopen week over. ,,Je moet weten wanneer je kunt discussiëren en dat doe je niet in het veld. Het gaat niet om mij, maar om de club en om het team.’’
Het gat tussen jong en oud begint op een repeterend probleem te lijken bij Feyenoord. Legendarisch is het moment waarop de toen 18-jarige Robin van Persie pontificaal een vrije trap opeiste tegen RKC, met een verbouwereerde Van Hooijdonk pal naast zich.
Twee seizoenen geleden was er de nachtelijke kleedkamerdiscussie, waarbij de mentaliteit van de jongste generatie een heikel thema was. Met name Salomon Kalou, die al naar huis was vertrokken, kreeg het te verduren na een nederlaag tegen Ajax in de play-offs.
Interessant is de evaluatie die Peter Bosz kort na zijn aanstelling schreef over de club. Bij Feyenoord heerste geen topsportklimaat, concludeerde de technisch directeur. Impliciet zei hij daarmee ook: spelers die voortkomen uit de eigen opleiding, weten vaak onvoldoende wat er nodig is op topniveau.
Wederzijdse acceptatie ligt extra gecompliceerd als ook de oudere generatie ondermaats presteert. Dit jaar is eigenlijk alleen de inbreng van Giovanni van Bronckhorst onomstreden. Hofland, Timmer, Lucius, De Cler, Landzaat en zelfs topscorer Makaay; allemaal kenden ze dit seizoen hun mindere periodes.
Van Bronckhorst gaat voorop in de strijd, maar de aanvoerder is geen type dat ploeggenoten hard tot de orde roept. Hofland doet dat sneller, maar de verdediger benadert pas de laatste paar wedstrijden weer zijn oude niveau.
,,Als speler moet je diep willen gaan,’’ zei de Limburger zondag. ,,Je moet ook achter ballen aan gaan als je denkt ‘die haal ik niet meer’. NAC deed dat wel. Mentaliteit is de belangrijkste kwaliteit voor een voetballer. Voor mijn part ga je er na een uur vanaf, als je er dan maar alles voor hebt gedaan. Je moet extra meters willen lopen. Als je dat niet kunt opbrengen, heb je een probleem.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Feyenoord worstelt echt al jaren met dit soort problemen. Vroeger was het Pi-Air die samen met 2de rangs ervaren spelers de boel in de tang hield. Van Persie is daardoor weggepest, evenals Kalou. Nu worden De Guzman en Bruins weer teruggeroepen, terwijl dat de spelers zijn waar feyenoord het van moet hebben! Wat heeft Hofland die gasten nou te vertellen? Die stapelt ook fout op fout.
Merkwaardig dat hun talenten niet in bescherming worden genomen, want ze zijn echt goed.
Merkwaardig dat hun talenten niet in bescherming worden genomen, want ze zijn echt goed.
FNBosz: eerst nieuwe trainer, dan versterkingen
Peter Bosz liet in het Algemeen Dagblad weten dat voor Feyenoord knopen doorhakt welke spelers te halen er eerst een nieuwe coach vastgelegd wordt. Maar juist het vastleggen van een nieuwe coach laat op zich wachten. "Eerst de trainer, dan nieuwe spelers."
Feyenoord wil komende zomer graag opnieuw enkele topspelers halen. "Je kunt veel zeggen van jongens als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst, Bruins of Landzaat, maar je zult toch met me eens zijn dat het kwaliteitsspelers zijn,."
Mwah.....

Het stinkt aan alle kanten!
Dan moet óf de rest erg slecht zijn, óf je hebt een trainer die er niets van kan, anders sta je geen zesde. Het complete artikel:
www.sportwereld.nlOnvrede over Feyenoord neemt toe
ROTTERDAM - Noem het een zinloze bespiegeling, maar wát als Henk Timmer eind februari een halve seconde later op de knop van de lotingmachine had gedrukt?
Feyenoord mocht in de halve finale van het KNVB-bekertoernooi in de eigen Kuip aantreden tegen NAC en het won verdiend met 2-0, maar had de huidige Rotterdamse ploeg ook een bekerkraker in Breda overleefd? Wie Feyenoord zondag aan het werk zag tegen NAC in de competitie (3-1 verlies), zal het hoofd schudden in een antwoord op die vraag.
De bekerfinale is een dankbare en wellicht cruciale reddingsboei voor de Rotterdammers, in een seizoen dat in sportief opzicht steeds meer begint te lijken op het vorige. Ondanks een grondige renovatie van de selectie, staat Feyenoord zesde in de competitie en dreigt het opnieuw de play-offs te missen.
,,Het heeft geen zin om over rampscenario’s en mogelijke gevolgen te praten, nu de competitie nog drie wedstrijden duurt,’’ vindt technisch directeur Peter Bosz. ,,Vorig jaar liepen we op de allerlaatste speeldag de play-offs mis. Nu staan we gelijk met Heerenveen en vlak achter NAC en FC Twente. Iedereen beseft hoe laat het is, we spelen nog drie heel belangrijke finales, maar tegelijk heb ik vertrouwen dat we het redden.’’
Bosz gaf met adviseur Wim Jansen en trainer Bert van Marwijk vorm aan de huidige spelersgroep, die relatief veel spelers telt van rond de dertig jaar. Tot de winterstop liep dat behoorlijk, daarna trad het sportieve verval in.
Deels als gevolg van blessures en een krappe selectie, maar te vaak presteerde Feyenoord simpelweg ondermaats. ,,Juist de laatste weken werd het voetbal weer wat beter,’’ aldus Bosz. ,,Ook tegen Sparta en in het eerste halfuur tegen NAC. Dat moet houvast geven richting de komende weken.’’
Toch groeit de onvrede bij de achterban, waar in de winterstop nog gedroomd werd over de landstitel. De puinhoop van het vorige seizoen is inmiddels wel zo’n beetje vergeten, voor de supporters tellen de vragen van nu: waarom slaagt Van Marwijk al maanden niet om zijn ploeg over een langere periode op gang te krijgen? Hoe kan het dat van alle routiniers slechts Giovanni van Bronckhorst constant presteert? ,,Evalueren doen we niet als de competitie nog drie weken duurt,’’ aldus Bosz. ,,De balans maken we op na 34 wedstrijden, dat lijkt me ook logisch.’’
Ondertussen blijft Feyenoord jagen op een nieuwe trainer voor volgend seizoen. Met Gertjan Verbeek is een aantal keer gesproken, maar sindsdien is het al een tijdje opvallend stil rondom de coach van SC Heerenveen.
Aangezien ook FC Twente-trainer Fred Rutten niet echt staat te springen om naar de Kuip te komen, begint de druk ook op dat terrein toe te nemen.
,,We hopen dat proces snel af te ronden, zonder onszelf een tijdslimiet op te leggen,’’ aldus Bosz. ,,De aanstelling van een nieuwe trainer is uiteraard heel belangrijk. Ook met het oog op de selectie voor komend seizoen.’’
In het spelerfonds dat Feyenoord tijdens zijn nieuwjaarsreceptie presenteerde, zijn nog geen spelers vastgelegd. De club formeerde een investeringsmodel waarin voetballers tot 24 jaar worden ondergebracht, die in het kalenderjaar 2008 moeten worden gecontracteerd. Na de transfer van Denny Landzaat roerde Feyenoord zich echter niet meer op de spelersmarkt, afgezien van een oriënterend gesprek met FC Twente-middenvelder Karim El Ahmadi. Bosz benadrukte al geregeld: ,,Eerst de trainer, dan nieuwe spelers.’’
Feyenoord wil komende zomer een nieuwe stap maken in het renovatieproces, door opnieuw te investeren in spelers uit het zogenoemde ‘hogere segment’. ,,Je kunt veel zeggen van jongens als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst, Bruins of Landzaat, maar je zult toch met me eens zijn dat het kwaliteitsspelers zijn,’’ zegt Bosz.
,,Ons doel is om komende zomer - en misschien hebben we nóg wel een zomer nodig - verder te gaan op die ingeslagen weg. Met als doel om straks 23 of 24 spelers te hebben die allemaal het niveau hebben dat Feyenoord nastreeft.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
De realiteit is dat Nederland op dit moment maar één topclub heeft.
De twee grote clubs die 'Klassiekers' tegen elkaar spelen, zijn pue lachtertjes geworden, die dólgraag willen maar een voor haters buitengewoon hilarische neiging hebben om zichzelf in de poot te schieten en tekort te doen.
De enige jolijt die Ajax nog heeft, is te danken aan het feit dat het altijd nog triester kan: de twee clubs die zo ongeveer de grootste hekel aan Ajax hebben, en altijd het hardst honen wanneer het slecht met '020' gaat (Feyenoord en AZ), doen het zelf nog beroerder.
Maar in Eindhoven hebben ze ondertussen geen enkele concurrent. Alleen drie 'Feyenoordjes' om heel hard uit te lachen.
Ja, ja, ik weet het: ook PSV is niet meer wat het geweest is. Maar ze zijn wel voor de tigste keer kampioen, en doen begin april wederom als enige Nederlandse club mee in Europa.
K.
De twee grote clubs die 'Klassiekers' tegen elkaar spelen, zijn pue lachtertjes geworden, die dólgraag willen maar een voor haters buitengewoon hilarische neiging hebben om zichzelf in de poot te schieten en tekort te doen.
De enige jolijt die Ajax nog heeft, is te danken aan het feit dat het altijd nog triester kan: de twee clubs die zo ongeveer de grootste hekel aan Ajax hebben, en altijd het hardst honen wanneer het slecht met '020' gaat (Feyenoord en AZ), doen het zelf nog beroerder.
Maar in Eindhoven hebben ze ondertussen geen enkele concurrent. Alleen drie 'Feyenoordjes' om heel hard uit te lachen.
Ja, ja, ik weet het: ook PSV is niet meer wat het geweest is. Maar ze zijn wel voor de tigste keer kampioen, en doen begin april wederom als enige Nederlandse club mee in Europa.
K.
Still alive...
-
Mjah.. psv kan zich inderdaad rot lachen om het gestuntel van de andere clubs, maar dat ene doelpuntje dat het vorig jaar scheelde... tja... dan ben je niet superveel beter/meer dan de concurrentie.Kowalczyk schreef:De realiteit is dat Nederland op dit moment maar één topclub heeft.
K.
Om even on-topic te komen: feyenoord heeft van de 3 topclubs wel de minst goede vooruitzichten. Geld is er amper (ook al doen ze voorkomen dat ze met talentenpools veel kunnen genereren), sportief succes is echt al een tijd geleden en talenten zien feyenoord niet meer als opstapclub.
Ajax heeft dat alles nog wel en het is volledig te danken aan mismanagement dat het er een paar jaar niet uitkomt, maar de talenten blijven komen en er worden lucratieve sponsordeals afgesloten.
Als je nu weer leest dat Hofland ruzie maakt met Bruins en De Guzman... tja.. dat is de uitgerangeerde tegen de talentvolle toekomst en bij feyenoord wint die eeste.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dan vind ik toch dat je de realiteit enigszins omdraait. Je kunt, op 'micro-niveau' heel erg inzoomen op dat ene doelpuntje van vorig jaar. Maar als je een beetje uitzoomt, valt toch echt niet te ontkomen aan het beeld dat Ajax al bijna een vol decennium achter PSV aanhobbelt. Vaak op enorme afstand, soms iets dichterbij, en in het allergunstigste geval weet Ajax een forse achterstand tot één goaltje terug te brengen. Dat zijn dan de slechte jaren van PSV.GangstaRiB schreef:Mjah.. psv kan zich inderdaad rot lachen om het gestuntel van de andere clubs, maar dat ene doelpuntje dat het vorig jaar scheelde... tja... dan ben je niet superveel beter/meer dan de concurrentie.
Neemt niet weg dat we nu een vol decennium achtervolger zijn.
Niet dat het er iets toe doet, maar ik kwam er laatst achter dat PSV sinds mijn geboorte (februari 1975) zestien keer landskampioen is geworden, en Ajax dertien... Is toch een 'feitje'.
Sinds ik geboren ben, is Feyenoord trouwens drie keer kampioen geworden...

K.
Still alive...