Plaats het even bij zijn leeftijdgenoten van de B1, dit is toch eigenlijk te gek? Die smerige klote clubs uit Engeland gaan nu al de amateurclubs bestelen van talent.'Chelsea test zestienjarige aanvaller van Spartaan'20'
27/03/2008 18:10
Shayton Curiel staat op het punt om aan te sluiten bij Chelsea. De zestienjarige aanvaller van de Rotterdamse amateurclub Spartaan'20 komt begin april op proef bij de Londenaren, meldt RTV Rijnmond.
Curiel is jeugdinternational en speelde zich in de kijker in de kwalificatiereeks voor het EK Onder-17, waar de Nederlandse talenten zich deze week voor wisten te plaatsen. Sparta Rotterdam hengelt ook naar Curiel.
De B-junioren
Moderator: mods
- Daily Blind
Als die speler werkelijk goed is, gaat hij sowieso weg bij die amateurclub. Dan maakt het voor die club weinig uit of hij naar Engeland gaat of naar Sparta.
Engelse clubs kopen veel talenten, maar plaats voor die spelers hebben ze niet. De meeste talenten mogen na een paar jaar met hangende pootjes naar huis. Dat schrikt voldoende af. Toptalenten zullen de overstap niet interessant vinden, want veel kans op een kans hebben ze niet. Alleen de tweede garnituur zal nog gaan, voor het geld.
Engelse clubs kopen veel talenten, maar plaats voor die spelers hebben ze niet. De meeste talenten mogen na een paar jaar met hangende pootjes naar huis. Dat schrikt voldoende af. Toptalenten zullen de overstap niet interessant vinden, want veel kans op een kans hebben ze niet. Alleen de tweede garnituur zal nog gaan, voor het geld.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Ja wel hoor, die club krijgt nu geen geld te zien als deze jongen 5 wedstrijd heeft gespeeld.joey schreef:Als die speler werkelijk goed is, gaat hij sowieso weg bij die amateurclub. Dan maakt het voor die club weinig uit of hij naar Engeland gaat of naar Sparta.
Nu wel, maar als die jongens floppen, zullen spelers in de toekomst afzien van die stap.
Ooit was iedereen in paniek toen Sergio de Windt naar Juventus vertrok. Dat was zogenaamd het begin van het einde. Nou, dat is reuze meegevallen. In Nederland krijgen jonge spelers kansen. Dat is in de grote voetballanden wel anders. Dat beseffen die spelers en hun begeleiders meestal wel.
Ooit was iedereen in paniek toen Sergio de Windt naar Juventus vertrok. Dat was zogenaamd het begin van het einde. Nou, dat is reuze meegevallen. In Nederland krijgen jonge spelers kansen. Dat is in de grote voetballanden wel anders. Dat beseffen die spelers en hun begeleiders meestal wel.
Van de A2 naar Juventus is wel een erg grote stap!joey schreef:Nu wel, maar als die jongens floppen, zullen spelers in de toekomst afzien van die stap.
Ik weet niet welke jonge spelers Juventus dat jaar nog meer heeft gehaald, er zal wel worden gedacht: "Als twee het redden, hebben we dit jaar geluk" Nu denken meer clubs zo!
Iedere supporter kan nog meer namen noemen van jeugdspelers die zo zijn mislukt, maar dat wil niet zeggen dat zoiets ook blijft gebeuren. Arsenal heeft volgens mij vrij veel jonge spelers gehaald die het wel hebben gered.
Maar die hebben daar Wenger rondlopen, die kan het heel goed vinden met jonge spelers en vooral individueel spelers beter maken. Hij is ook bereid om iedereen een eerlijke kans te geven en zich in de basis te knokken, dat is bij Chelsea toch anders.Iedere supporter kan nog meer namen noemen van jeugdspelers die zo zijn mislukt, maar dat wil niet zeggen dat zoiets ook blijft gebeuren. Arsenal heeft volgens mij vrij veel jonge spelers gehaald die het wel hebben gered.
Over die Shayron Curiel. Ik denk dat de stap van de amateurs naar de jeugd van Chelsea te hooggegrepen is. Hij zal daar vast na een geslaagde stage in het U18 team komen, na een jaar of twee vervolgens afgeserveerd te worden. Ik zeg niet dat het kan, een contract afdwingen. Want volgens mij speelt in de jeugd ook een Fin genaamd Tomi Saarelma die van de amateurs uit Finland kwam. Weet je wat ook frappant is. Als ie nou echt daadwerkelijk zo goed was, dan was Feyenoord allang begin dit seizoen aan zijn lippen gaan kleven om hem in de jeugdopleiding te krijgen. De meeste jongens die dit seizoen voetballen bij een amateurclub weten al of ze volgend seizoen bij een BVO actief mogen zijn. Wel heel laat, dat Sparta en Feyenoord nu pas reageren.
De volgende target van Chelsea is Shabir Isoufi. Die hebben permanent scout rondlopen dacht ik in Nederland.
Alles is uiteindelijk terug te voeren op geld. Geld afkomstig uit de broekzak van een suikeroom. Waarom zou Shayron Curiel die stap maken? Omdat hij binnen no-time 'binnen' is.
Trieste conclusie: Chelsea verkracht het voetbal, het potentieel aan voetbaltalent in Nederland en het jeugdbeleid van Ajax en andere BVO's.
Trieste conclusie: Chelsea verkracht het voetbal, het potentieel aan voetbaltalent in Nederland en het jeugdbeleid van Ajax en andere BVO's.
Laatst gewijzigd door Starring op vr mar 28, 2008 12:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Plaats 'm maar even hier:
Zojuist verstuurd en zal spoedig op Ajax.nl verschijnen.Ajax contracteert jeugdspelers
Ajax heeft twee jeugdspelers gecontracteerd. A-junior Sergio Padt (06-06-1990) en B-junior René Osei Kofi (31-12-1991) hebben vandaag een contract ondertekend dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2011. Padt is doelman en maakt vanaf volgend seizoen deel uit van de selectie van Jong Ajax. Rechtsback Kofi wordt na dit seizoen overgeheveld naar de A-junioren.
Het is nu officieel. Heel raar dat Rene een contract heeft gekregen, en dat al in zijn eerste jaar. Zijn teamgenoten vinden dat ie niet kan voetballen. Het is een back die geen risico in zijn spel legt, om vervolgens in de problemen te komen, daarom probeert hij sober te spelen. Hij heeft zich natuurlijk wel goed ontwikkeld. Zijn handelingssnelheid is een stuk hoger geworden. Bij Zeeburgia speelde hij als rechter centrale verdediger. Zijn meerwaarde in het team is zijn sterke lichaam, waar ie met zijn fysieke kracht en duelkracht opvallend veel één op één duels weet te winnen, voor de rest heeft ie een goed overzicht en secure passing.
Thijs rulezzzzz!Thijs schreef:Plaats 'm maar even hier:
Zojuist verstuurd en zal spoedig op Ajax.nl verschijnen.Ajax contracteert jeugdspelers
Ajax heeft twee jeugdspelers gecontracteerd. A-junior Sergio Padt (06-06-1990) en B-junior René Osei Kofi (31-12-1991) hebben vandaag een contract ondertekend dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2011. Padt is doelman en maakt vanaf volgend seizoen deel uit van de selectie van Jong Ajax. Rechtsback Kofi wordt na dit seizoen overgeheveld naar de A-junioren.

Van de B1 van de laatste maanden heeft nu alleen Costas Peristides nog geen contract (zelfs reservespeler Jeffrey Dekker heeft een contract!)
Ik kan me het wel voorstellen dat Costas geen contract krijgt, maar is hij daarom helemaal van Griekenland naar Nederland gekomen?
Ik denk niet dat het al eerder is gebeurd: elf spelers uit één team een contract!
Ik kan me het wel voorstellen dat Costas geen contract krijgt, maar is hij daarom helemaal van Griekenland naar Nederland gekomen?
Ik denk niet dat het al eerder is gebeurd: elf spelers uit één team een contract!
Costas Peristides is een flutkeeper en dient terecht geen contract te krijgen en Ajax volgend seizoen te verlaten.Demosthenes schreef:Van de B1 van de laatste maanden heeft nu alleen Costas Peristides nog geen contract (zelfs reservespeler Jeffrey Dekker heeft een contract!)
Ik en Thomas zijn wel geweest. Op deze pagina hebben wij een uitgebreid verslag geplaatst.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!