De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 22, 2008 12:41 pm

Ajax zoekt bestuur in eigen kring

Van onze sportredactie

AMSTERDAM - De ledenraad van Ajax zoekt de leden voor het nieuwe bestuur binnen de club. Dat zegt Cor van Eijden, voorzitter van de commissie die kandidaten aandraagt bij de ledenraad.

Met mede-commissieleden Jaap Ellerbroek, Mark Stuut en Ernst Ligthart draagt Van Eijden kandidaten voor de drie bestuursposten aan. Van Eijden: ''De ledenraad beslist over de aanstelling.'' Van Eijden is ook voorzitter van de ledenraad.

Clubman Leo van Wijk (oud-directeur van KLM) is een belangrijke gegadigde voor de functie van voorzitter. Het is de bedoeling dat het nieuwe bestuur aan het einde van het seizoen wordt geïnstalleerd.

Bij de opvolging van Michael van Praag in 2002 werd een opvolger aanvankelijk ook binnen de vereniging zelf gezocht, maar toen kwam de club na anderhalf jaar uit bij buitenstaander John Jaakke.

Het nieuwe bestuur zal gaan functioneren volgens de richtlijnen van het rapport van de commissie Coronel. Daarin wordt gepleit voor een bestuur dat in de hoedanigheid van Raad van Commissarissen weinig tot geen bemoeienis heeft met de dagelijkse gang van zaken, maar zich richt op een controlerende functie.
Parool.nl

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:16 pm

Ik kan er met mijn kop niet bij dat Ajax alles en iedereen op straat flikkert, behalve de man die verantwoordelijk is voor deze troep.

Fontein deed waarvoor hij er zat, sleepte Aegon binnen, en legde contacten met China en Adidas. Nu gooien we hem buiten omdat hij geen voetbalachtergrond heeft. What?! Alsof hij ook maar voor 0.001% verantwoordelijk is voor het spel van Ajax.

De man die daar wél verantwoordelijk voor is, Martin van Geel, mag rustig blijven zitten. Ik heb totaal niet het idee dat hij volgend seizoen weg is. Daarom heb ik ook geen totaal geen vertrouwen dat het volgend seizoen ook maar een haar beter zal gaan. Zolang het grootste probleem van Ajax niet aangepakt wordt, worden we geen kampioen. Zo simpel is het.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 8:18 pm

Beloki schreef:Ik kan er met mijn kop niet bij dat Ajax alles en iedereen op straat flikkert, behalve de man die verantwoordelijk is voor deze troep.
Daar snap ik nou ook niks van idd, die man moet echt weg hoor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:19 pm

Gooit Ajax alles en iedereen op straat? Alleen Fontein, toch? De RvC stapt zelf op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:19 pm

Dat was wellicht wat gecharceerd. Ik bedoelde te zeggen dat men de verkeerde mensen de laan uit stuurt, en de verkeerde laat zitten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:23 pm

Het lijkt er meer op dat men niet zo'n behoefte heeft om mensen weg te sturen. Zie ook bijvoorbeeld de keuze van Van Basten om niet de opleiding overhoop te gooien. Men wil dus de aanbevelingen - neem ik aan (lees: hoop ik) - laten uitvoeren door de mensen die er al zitten.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:24 pm

Mwah, toen dat rapport zei dat de AD een voetbalachtergond moest hebben, was men er als de kippen bij om Fontein, notabene vlak voor de wedstrijd tegen PSV, op straat te zetten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:26 pm

Dat is dan ook iets wat je niet kunt veranderen. Je hebt die achtergrond of niet.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:28 pm

Toch was dat rapport ook behoorlijk kritisch over het technische beleid. Daar is niks mee gebeurd. Van Basten mocht zijn eigen assistenten meenemen, MvG mag blijven zitten. Ik heb meer het gevoel dat ze de AD op straat hebben gezet om de indruk te wekken dat ze iets met het rapport deden. Met beleid heeft het niks te maken iig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:30 pm

Ja, maar 'het technische beleid' kun je veranderen. Een achtergrond niet.

Overigens staat er niet in het rapport dat een trainer niet zelf zijn assistenten mag aandragen, alleen moet de keuze voor die assistenten wel door de club gedeeld worden, zodat het duidelijk is wie wie aanstelt.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:32 pm

Op zich heb je gelijk, maar toch blijf ik het onbegrijpelijk vinden dat Ajax een AD buiten gooit vanwege een ''gebrek aan voetbalachtergrond'', en een man die al jaren laat zien vooral een verstand van slecht beleid te hebben, laat zitten. Dat kan ik niet rijmen. Wat voegt een AD met voetbalverstand toe aan Ajax? Een AD heeft niks over het technische beleid te zeggen.
Laatst gewijzigd door Beloki op zo mar 23, 2008 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 8:34 pm

Vind jij dat MvG gewoon mag blijven zitten Bertje?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:40 pm

Beloki schreef:Wat voegt een AD met voetbalverstand toe aan Ajax? Een AD heeft niks over het technische beleid te zeggen.
De aanbeveling van het rapport luidt dat de RvC een zuiver controlerende functie moet hebben, waardoor de AD boven de TD en de FD komt te staan. In dat licht gezien is het dan ook logisch dat de AD verstand moet hebben van de technische zaken die hij beoordeelt.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:44 pm

brigade zuid schreef:Vind jij dat MvG gewoon mag blijven zitten Bertje?
Nu ken ik de ins en outs binnen Ajax niet en kan ik dus ook niet beoordelen wie precies wat heeft gedaan, maar ik heb in ieder geval de indruk dat MvG niet veel kaas gegeten heeft van het neerzetten van een stabiele selectie, waarin rekening wordt gehouden met doorstromende jeugd. Dat zal iemand anders dus in ieder geval moeten doen. Ik heb wel het idee dat hij meer verstand heeft van het meer organisatorische werk, waarbij je (grofgezegd) moet denken aan het zogenaamde 'papierwerk'. Als Ajax dus iemand anders (Van Basten, bijvoorbeeld) het puur technische werk laat doen, kan hij wel van waarde zijn, denk ik.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 8:54 pm

Want Van Basten kan dat werk wel in jouw ogen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:54 pm

Dat denk ik wel, maar dat was niet helemaal de kern van mijn verhaal.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » ma mar 24, 2008 3:08 pm

Dat was wel de kern. Van Geel kan het niet, hij kan vooral het organisatorische werk. Jij stelt dat met de komst van Van Basten het technische gedeelte beter ingevuld wordt.
Als Ajax dus iemand anders (Van Basten, bijvoorbeeld) het puur technische werk laat doen
Je laat het werk immers niet doen door iemand die slechter is.

Ik vraag me gewoon af op basis waarvan Van Basten het zou kunnen. Hij heeft volgens mij weinig technisch gedaan bij de KNVB. Hij heeft alleen Oranje getraind.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 3:10 pm

Nee, de kern van mijn verhaal was dat Van Geel wel degelijk kwaliteiten heeft (voor zover ik kan beoordelen).

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 3:12 pm

Spelers verkopen kan hij goed. Spelers kopen, dat is een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring

Bericht door Starring » ma mar 24, 2008 3:52 pm

Ik zag een technisch tandem Marco & Martin aanvankelijk ook zitten, maar met name de wedstrijd tegen FCT deed me beseffen dat Martin van Geel eigenlijk de hoofdschuldige is van de huidige sportieve malaise bij Ajax (selectie bestaat louter uit middelmaat). Ik hoop vurig dat hij geen belangrijke beslissingen meer zal nemen in de toekomst! Hij begon sterk als TD, maar presteerde steeds minder als technisch bestuurder. Op het moment al dat MVG Rommeldahl, Delorge en consorten presenteerde als nieuwste aanwinsten, had de ledenraad/ het bestuur direct moeten ingrijpen!
Laatst gewijzigd door Starring op ma mar 24, 2008 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 3:54 pm

Wat heeft MvG specifiek met de wedstrijd tegen Twente te maken?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 24, 2008 3:55 pm

Ik denk niks. Dat die wedstrijd zijn ogen geopend hebben mbt de dramatische selectie van Ajax
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 24, 2008 3:55 pm

De eindopstelling kun je mede op het conto schrijven van vGeel. Koster maakt de opstelling en deze was lachwekkend, maar het valt ook niet mee om te kiezen uit jongens als Ogararu, Leonardo, Kennedy, Rommedahl en Perez.

Starring

Bericht door Starring » ma mar 24, 2008 3:56 pm

Ook Koster neem ik het nodige kwalijk hoor, Peter. Vooral het gebrek aan durf en lef neem ik hem kwalijk. Als ik naar de ploeg kijk, waar zien we de hand van A3? Nergens! Maar goed, ook deze man is weer naar voren geschoven door Martin van Geel. Uiteindelijk valt alles op zijn bordje te schuiven.
Bertje schreef:Wat heeft MvG specifiek met de wedstrijd tegen Twente te maken?
Dat was de laatste druppel. Ik analyseer elke seizoen van te voren of de selectie Ajax-waardig is, niet eens kampioenswaardig. Elke seizoen is de selectie niet Ajax-waardig, dat de selectie ook niet kampioenswaardig is kun je pas later in het seizoen vaststellen met het oog op de concurrentie.
AFCA!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 4:23 pm

Starring schreef:Dat was de laatste druppel. Ik analyseer elke seizoen van te voren of de selectie Ajax-waardig is, niet eens kampioenswaardig. Elke seizoen is de selectie niet Ajax-waardig, dat de selectie ook niet kampioenswaardig is kun je pas later in het seizoen vaststellen met het oog op de concurrentie.
Ik zie het verschil niet tussen gisteren en - pak hem beet - vijf weken geleden. Dat kan ook aan mij liggen.

En met niemand anders!

Plaats reactie