PSV 2007 - 2008
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Omdat beide teams gelijkwaardig waren? Overigens is het onmogelijk dat 1 team gelijkwaardig is :DThomas schreef:Waarom had Tottenham een gelijkspel verdiend, Raymon?
PSV heeft een aantal kansen gehad, Spurs heeft een aantal kansen gehad. Geen hoogstaande wedstrijd verder.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Helemaal niet. PSV had moeten winnnen. PSV overrompelde Tottenham vanaf de zijkanten. Tussen de linksback en de centrale verdediger lagen er mogelijkheden, daardoor kon Kromkamp en Farfan mooi die gat in duiken en aangespeeld worden. En dit PSV had een aantal honderd procent kansen in de tweede helft.Raymon schreef:Gefeliciteerd PSV. M'n 2 Spurs collega's zullen hier flink ziek van zijn :D
Over de gehele wedstrijd zou een gelijkspel meer verdiend zijn geweest maar wat zaten ze te kloten achterin bij Tottenham. Overigens is het nog niet gespeeld. In Eindhoven gaat PSV het nog moeilijk genoeg krijgen.
Verder gewoon een goed resultaat.
Jij kan duidelijk niet objectief de wedstrijd bestuderen en bekijken.Raymon schreef:Omdat beide teams gelijkwaardig waren? Overigens is het onmogelijk dat 1 team gelijkwaardig is :DThomas schreef:Waarom had Tottenham een gelijkspel verdiend, Raymon?
PSV heeft een aantal kansen gehad, Spurs heeft een aantal kansen gehad. Geen hoogstaande wedstrijd verder.
- raymon
- Contacteer:
En een PSV'er kan dat wel? ;)D_skilled schreef:Jij kan duidelijk niet objectief de wedstrijd bestuderen en bekijken.Raymon schreef:Omdat beide teams gelijkwaardig waren? Overigens is het onmogelijk dat 1 team gelijkwaardig is :DThomas schreef:Waarom had Tottenham een gelijkspel verdiend, Raymon?
TS kreeg ook een aantal kansen die heel knullig verkloot werden door onder andere Berbatov en PSV kreeg inderdaad ook een aantal kansen. Verder was het een hoop geloop maar weinig wol. Voor de neutrale toeschouwer niet zo heel veel aan eerlijk gezegd. En voor de duidelijkheid, ik vond het helemaal niet erg dat PSV won. Dat voor de objectiviteit.
Ik vond het geen uitblinkers, maar ze voerden hun taak erg goed uit, zoals bijna iedereen bij PSV.D_skilled schreef:Je noemt ze niet erbij, vandaar.NFP schreef:Absoluut, ik zeg toch niet dat ze niet goed waren?
Jij noemt Afellay niet trouwens, terwijl ik die geweldig vond spelen.
Maakte nu veel vaker de juiste keuzes en je kon vandaag ook weer zien dat die versnelling echt heel dodelijk is, ook op dit niveau. Wat mij betreft blijft Afellay op de flank de komende weken! Maar dat zal wel niet gebeuren.
Nou, nee. Dat krijg je als de baltempo hoog ligt. Dan gaat de bal van de ene kant naar de andere kant en dan wordt er van de spelers loopvermogen geeist om dat te kunnen belopen. Zo zit ook het Engels voetbal in elkaar. Ik kan wedden dat de neutrale toeschouwer heeft genoten, maar jij blijkbaar niet. Helaas. Maar ik zie zelfs Ajaxieden in dit topic scanderen dat PSV verdiend en goed heeft gespeeld.En een PSV'er kan dat wel? ;)
TS kreeg ook een aantal kansen die heel knullig verkloot werden door onder andere Berbatov en PSV kreeg inderdaad ook een aantal kansen. Verder was het een hoop geloop maar weinig wol. Voor de neutrale toeschouwer niet zo heel veel aan eerlijk gezegd. En voor de duidelijkheid, ik vond het helemaal niet erg dat PSV won. Dat voor de objectiviteit.
Culina speelt ook vooral erg lekker in de kleine ruimte, vind ik. Hij kan altijd wel een bal kwijt en passt ook verrassend vaak naar voren.Thomas schreef:Culina vind ik sowieso vrijwel altijd goed spelen in de grote wedstrijden. Ondergewaardeerde speler bij PSV. Mendez is niet mijn voetballer, maar vandaag was het wel aardig.
Huh...ik vond Afellay ook goed spelen. Kijk maar op het AF. En dat van Mendez en Culina, misschien geen uitblinkers maar wat betreft hun taken uitvoeren hebben ze het uitstekend gedaan. Iedereen zat qua niveau op één niveau. Afellay deed het perfect. Smeerde Chimbonda een gele kaart aan. Zo zie je maar weer wat straatvoetbal en technisch oefeningen voor je betekenen als speler later. Redde zich uitstekend op techniek en acceleratie aan de bal. Met aansmeren bedoel ik vooral dat Afellay heel slim de versnelling inzet wanneer hij weet dat Chimbonda aan de noodrem moet trekken om hem bij te houden. Afellay deed het goed. Af en toe dom balverlies, vooral als ie gaat lopen met de bal. Maar voor de rest is op de linkerkant niet zijn positie, daar hield hij de bal een aantal keren goed vast en bewees hij dat hij in de kleine ruimte een heerser is.NFP schreef:Ik vond het geen uitblinkers, maar ze voerden hun taak erg goed uit, zoals bijna iedereen bij PSV.D_skilled schreef:Je noemt ze niet erbij, vandaar.NFP schreef:Absoluut, ik zeg toch niet dat ze niet goed waren?
Jij noemt Afellay niet trouwens, terwijl ik die geweldig vond spelen.
Maakte nu veel vaker de juiste keuzes en je kon vandaag ook weer zien dat die versnelling echt heel dodelijk is, ook op dit niveau. Wat mij betreft blijft Afellay op de flank de komende weken! Maar dat zal wel niet gebeuren.
Precieus. Culina is met zijn loopvermogen een belangrijk pion in de omschakeling Ook technisch redt hij zich prima uit. Heeft een strakke passing over de grond. Heerlijk hoor. In de grote wedstrijden laat hij toch wel van zich spreken. Opvallend dat hij dat niet kan opbrengen tegen de wat kleinere clubs. [/quote]Culina speelt ook vooral erg lekker in de kleine ruimte, vind ik. Hij kan altijd wel een bal kwijt en passt ook verrassend vaak naar voren.
- raymon
- Contacteer:
Het doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen. Tot die tijd was het in een hoog tempo doodlopen. Ik vind daar als neutrale toeschouwer niets aan nee. Er zat geen idee achter, bij beide teams niet. Overigens spelen de Spurs dramatisch. 4-1 verliezen van de Brummies afgelopen weekend was geen goed teken. En ook vandaag hadden ze duidelijk geen idee wat ze moesten doen. Maar helaas ging PSV daar vrolijk in mee. Ik moet wel zeggen dat ze daar de 2de helft beter met de ruimte omgingen omdat Spurs veel meer naar voren ging voetballen. Toen kreeg PSV inderdaad een aantal kansen.D_skilled schreef: Nou, nee. Dat krijg je als de baltempo hoog ligt. Dan gaat de bal van de ene kant naar de andere kant en dan wordt er van de spelers loopvermogen geeist om dat te kunnen belopen. Zo zit ook het Engels voetbal in elkaar. Ik kan wedden dat de neutrale toeschouwer heeft genoten, maar jij blijkbaar niet. Helaas. Maar ik zie zelfs Ajaxieden in dit topic scanderen dat PSV verdiend en goed heeft gespeeld.
Maar een uit de lucht gevallen doelpunt en wat kansjes over en weer maakt voor mij nog geen duidelijke winnaar.
Bij PSV zat er absoluut wel een idee achter natuurlijk.
PSV speelde gewoon 'vanuit' de Spurs, ze lieten de Spurs het spel maken, daar hadden ze vrij veel moeite mee want ze waren inderdaad nogal slordig. Naarmate de wedstrijd vorderde kon PSV steeds meer profiteren van die slordigheden en er waren fases in de 2de helft dat PSV gewoon erg goed speelde en het middenveld gewoon in handen had. Tuurlijk hadden de Spurs ook wat kansjes maar er zat bij PSV veel meer structuur in. Erg jammer dat de 0-2 niet viel.
PSV speelde gewoon 'vanuit' de Spurs, ze lieten de Spurs het spel maken, daar hadden ze vrij veel moeite mee want ze waren inderdaad nogal slordig. Naarmate de wedstrijd vorderde kon PSV steeds meer profiteren van die slordigheden en er waren fases in de 2de helft dat PSV gewoon erg goed speelde en het middenveld gewoon in handen had. Tuurlijk hadden de Spurs ook wat kansjes maar er zat bij PSV veel meer structuur in. Erg jammer dat de 0-2 niet viel.
Tsjah, hij kwam misschien uit de lucht vallen. Maar PSV had echt aanvallen met gedachtes daarachter. Een paar pijlsnelle aanvallen - in de omschakeling - waar men Tottenham het voor het lucht happen had. Achter al dit zat een tactisch gedachte. Ook in de bedoelingen en het spel zat een gedachte erachter, dus ik snap dat niet helemaal waarom je dat vindt. Tottenham was verrast. Afellay en Farfan die de backs in bedwang hielden. Kromkamp en Alcides waren daardoor defensief ontlast. Marcellis en Salcido hadden Keane en Berbatov aardig in de tang. Met kort daarvoor Simons die de defensie hielp door vlug de gat tussen de twee cv's in te duiken. PSV had steeds een man meer op het middenveld omdat Simons dan geen man meer had. Gewoon een tactisch uitstekende strijdplan om dit Tottenham in haar beperkingen te laten voetballen.Het doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen. Tot die tijd was het in een hoog tempo doodlopen. Ik vind daar als neutrale toeschouwer niets aan nee. Er zat geen idee achter, bij beide teams niet. Overigens spelen de Spurs dramatisch. 4-1 verliezen van de Brummies afgelopen weekend was geen goed teken. En ook vandaag hadden ze duidelijk geen idee wat ze moesten doen. Maar helaas ging PSV daar vrolijk in mee. Ik moet wel zeggen dat ze daar de 2de helft beter met de ruimte omgingen omdat Spurs veel meer naar voren ging voetballen. Toen kreeg PSV inderdaad een aantal kansen.
Maar een uit de lucht gevallen doelpunt en wat kansjes over en weer maakt voor mij nog geen duidelijke winnaar.
Volgens mij hadden die Gilberto en Chimbonda allebei twee keer geel moeten hebben. Tot de 1-0 vond ik TH iets beter en PSV werd onder druk gezet zonder dat TH echt gevaarlijk werd. Pas in de laatste vier minuten werden ze dreigend.
Tot de 1-0 heb ik veel op PSV lopen schelden, ze gaven TH teveel ruimte. Daarna speelden ze het eigenlijk heel gemakkelijk uit en had het wel 2 of 3-0 moeten worden.
Jammer dat die kutwouten zich zondag weer van hun meest zielige kant willen laten zien.
Tot de 1-0 heb ik veel op PSV lopen schelden, ze gaven TH teveel ruimte. Daarna speelden ze het eigenlijk heel gemakkelijk uit en had het wel 2 of 3-0 moeten worden.
Jammer dat die kutwouten zich zondag weer van hun meest zielige kant willen laten zien.
Wat vinden jullie van dit elftal voor volgend jaar?
------------------------Gomes-----------------------
Kromkamp------Marcellis-----Bottinelli---------Lee
-------------------Simons----Bakkal----------------
-------------Aissati--------------------Dzsudzsák---
-------------------Amrabat---Lazovic---------------
Aissati speelt als een rechtshalf met veel vrijheid en mag dan vaak achter de spitsen opduiken. Op deze manier komt er denk ik (veel) meer voetbal in de ploeg, zonder dat de organisatie gaat wankelen.
Aissati speelt als een rechtshalf met veel vrijheid en mag dan vaak achter de spitsen opduiken. Op deze manier komt er denk ik (veel) meer voetbal in de ploeg, zonder dat de organisatie gaat wankelen.
Mwah, nou nee. Ik vind dat Amrabat echt van die rechterflank moet komen met de nodige vrijheid. Aissati zie ik liever als centrale middenvelder, zo kan hij het spel naar voren verdelen en gebruik maken van zijn techniek en diepgang om bij de spitsen aan te sluiten. Netals destijds bij FC Twente. Als je zo voetbald zou men bij de tegenpartij één of twee spelers zonder man staan. Tenzij je Simons en Bakkal hun in de zone laat opvangen, maar dan nog denk ik dat men te veel ruimte heeft om iets goed te creëren. Als je echt met Aissati en Dzsudzsák in een wat offensievere rol speelt, dan komen de buitenste middenvelders van de tegenpartij vrij te staan. Dan kan men uitstekend tussen de linies en vanaf de flanken voetballen. De slag zal gewonnen worden op het middenveld, en men kan verre van een gebalanceerd middenveld spreken.generaal schreef:Wat vinden jullie van dit elftal voor volgend jaar?
Trouwens, kan je wat vertellen over Bottinelli's kwaliteiten en waarom je hem daar zo graag ziet? Nog laatste opmerking. Ik heb veel liever Salcido op die linksback positie dan die Koreaan.
-
Knappe overwinning van psv. Had het idee dat Tottenham de boel danig had onderschat. Er zat bij die gasten niks in. Maar het kan natuurlijk ook komen door het feit dat er een keer on-Engels verdedigd werd. Tottenham loopt normaal dwars door naieve Engelse verdedigingen door, nu wist Tottenham het niet meer.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Knap hoor! Tuurlijk was die goal een cadeautje. Spurs hebben duidelijk te licht gedacht, want na die goal zete ze flink aan, Gomes maakte weer een paar cruciale reddingen. Tweede helft waren dde beste kansen toch eecht voor psv. Met name Affelay had hem moeten maken. Dat schot van farfan was een superredding. Nu blijft het nog spannend volgende week.
Ik mag toch wel aannemen dat het zondag gewoon doorgaat? Tijdens psv - Ajax gebeurt er weinig bijzonders....
Ik mag toch wel aannemen dat het zondag gewoon doorgaat? Tijdens psv - Ajax gebeurt er weinig bijzonders....
Precies, ik heb de TV uitgezet. Maar wat wil je als PSV in deze opstelling speelt. Die Snor )ik wilde zegen die Snor van Baseman, maar dat leidt tot misverstandenRaymon schreef:Het doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen. Tot die tijd was het in een hoog tempo doodlopen. Ik vind daar als neutrale toeschouwer niets aan nee. Er zat geen idee achter, bij beide teams niet.

Afellay moet natuurlijk altijd centraal spelen, verdomme!

Het stinkt aan alle kanten!
Ik vind die flankpositie juist een uitstekend alternatief voor Afellay. In de as wil hij het spel nog wel eens te lang vertragen doordat hij teveel loopt met de bal en zinloos gaat passeren. Op de flank kan hij z'n versnelling ook goed gebruiken en verliest hij wat afspeelmogelijkheden, waardoor hij hopelijk op een nuttigere wijze gaat passeren. Afellay zou ook gewoon in de aanval kunnen spelen. Heb je meteen ruimte gemaakt voor Aissati.joey schreef:Afellay moet natuurlijk altijd centraal spelen, verdomme!