Voilgens jou wel dan?Peter schreef:Was dit geen schwalbe dan?
UEFA Champions League 2007-2008
Moderator: mods
Hij raakte hem wel, geen geheide penalty echter, maar zeker geen gele kaart.Thomas schreef:Hmm, Bert en ik verdenken Peter van maffioso-praktijken, want uiteindelijk gleed die speler van Milan weldgelijk in op de enkels van Hleb.
Niet dat het een penalty was, want het gebeurde erbuiten. Toch gek dat zo'n commentator dat na drie herhalingen nog niet ziet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Jinne
- Site Admin
Nou, gezien zijn capriolen eerder in de wedstrijd zou ik eerder zeggen dat het slecht genomen pingels waren. Helaas ook van onze voormalige verdediger SQD.
Milaan vond ik zwaar tegenvallen. Vooral de mannen die normaal het verschil moeten maken in aanvallend opzicht.
Milaan vond ik zwaar tegenvallen. Vooral de mannen die normaal het verschil moeten maken in aanvallend opzicht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
www.volkskrant.nlJeugd Arsenal legt oude meesters over de knie
CHAMPIONS LEAGUE, Van onze verslaggever Willem Vissers
AMSTERDAM - Het elftal van de toekomst loste op een klassieke avond de ploeg van het verleden af. Stadion San Siro in Milaan zag dinsdag voetbal zoals voetbal is bedoeld. De jeugd van Arsenal tergde de oude meesters van AC Milan, en de meesters bogen deemoedig voor het revolutionaire elftal uit Londen.
Arsenal won met 2-0 van bekerhouder AC Milan, waar de icoon van de sport, de 39-jarige Paolo Maldini, zijn 172ste en laatste Europese duel speelde. Door de eerdere 0-0 in Londen bereikte de ploeg van trainer Wenger de kwartfinales.
Arsenal speelt misschien het mooiste voetbal van de Champions League, maar het spel tot de rand van het strafschopgebied levert geen prijs op in het miljoenenfestival van de UEFA. Het was alsof de 20-jarige Cesc Fabregas zich dat net op tijd realiseerde.
Arsenal, dat is een flipperkast die de bal razendsnel laat rondgaan, van links naar rechts, van achter naar voren, maar in de buurt van het strafschopgebied slaat de ploeg vaak op tilt.
Arsenal, dat zijn de mooiste jongens van het dorp die de meisjes het hoofd op hol brengen en vlak voor het zoenen provocerend de feestzaal verlaten. Maar dinsdag, ruim vijf minuten voor tijd, beantwoordde Fabregas de liefde met een bedwelmende kus. Zijn schot van een meter of dertig was perfect bemeten en belandde precies in de hoek, buiten het bereik van de ruim twee meter lange Kalac.
Soms lijkt het of Arsenal zichzelf een schietverbod oplegt, balverliefd als het is. Dan drijft het de combinaties tot in het schier oneindige door. Het is voetbal van ooohs en aaahs en het is fijn dat die ooohs en aaahs ook in de kwartfinales te horen zullen zijn, in de toptheaters van het voetbal.
Arsenal, dat is de zorgvuldig gescoute ploeg van jongelingen uit alle windstreken. Jongemannen die soms al veel hebben beleefd, doch over het algemeen aan het begin staan van hun loopbaan, hongerig naar succes: Adebayor, Hleb, Fabregas, Sagna, Clichy, Eboué, Diaby, Senderos, de net weer fitte Van Persie, die nog op de bank bleef.
Milan is het gezelschap van oudere meesters, al jaren samen. Milan was de heerser van de laatste jaren, winnaar van de Champions League in 2003 en 2007. De club moet opnieuw bouwen, want de Champions League is voorbij en de titel buiten bereik.
Twee seizoenen geleden bereikte Arsenal de finale, waarin werd verloren van Barcelona. Dat was nog in het tijdperk-Henry, de aanvaller die symbool stond voor het aanvalsspel van de multi-cultiploeg uit Noord-Londen.
Het zat Arsenal ook niet mee, voor rust. Hleb had een strafschop moeten krijgen toen Nesta een sliding zag mislukken, maar hij kreeg geel. In dezelfde fase, na ruim een half uur, schoot Fabregas tegen de lat, nadat Adebayor zich als een slangenmens langs een paar tegenstanders had gewurmd.
Milan, zonder de geblesseerde Seedorf, was alleen sterk in de openingsfase. De beste kans was voor groeibriljant Pato, die op aangeven van Kaká te slap inschoot. Wereldvoetballer van het jaar Kaká, niet helemaal fit door kniepijn, was op een paar flitsen na onzichtbaar.
AC Milan loerde nochtans op een treffer, totdat Fabregas toesloeg. In blessuretijd scoorde Adebayor van dichtbij, na een voorzet van invaller Walcott. Hij was de enige Engelsman van Arsenal, het elftal dat de revolutie in Europa predikt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Oddo (28)Duke schreef:Heb je Hiddink gehoord? Een oude ploeg.Peter schreef:De duikeling was er inderdaad buiten.![]()
Die oudjes van Milan zijn toch fysiek toch nog vrij aardig, commentator.
Kaladze (30)
Maldini (39)
Seedorf (31)
Kaka (25)
Pirlo (28)
Nesta (31)
Pato (18)
Gattuso (30)
Inzaghi (34)
Dida (34)
Natuurlijk een relatief oude ploeg, maar men overdrijft wel een beetje. Alsof je het niet meer kan belopen als je 30 bent.
- Jinne
- Site Admin
Oddo is 31. Het is natuurlijk vooral ook de aanwezigheid van Maldini die het spul er zo oud laat zien. Die heeft gewoon nog de prime time van het Hollandse Trio bij Milan meegemaakt. Toen de Serie A nog echt de competitie was.
Volgens mij lag het echter niet aan de fysiek. Ik vond Milan gewoon niet goed. Ook vorig seizoen zijn ze dat haast niet geweest, want toen hadden ze in dezelfde ronde een verlenging nodig tegen Celtic. Alleen in de halve finale tegen Man United waren ze echt top en vooral Kaka dan.
Volgens mij lag het echter niet aan de fysiek. Ik vond Milan gewoon niet goed. Ook vorig seizoen zijn ze dat haast niet geweest, want toen hadden ze in dezelfde ronde een verlenging nodig tegen Celtic. Alleen in de halve finale tegen Man United waren ze echt top en vooral Kaka dan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!