De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 8:11 pm

Neefkens schreef:Molenaar: de gluiperige, populistische voor eigen gewin gaande, zichzelf "oer-ajacied" betitelende engerd..... :1evil.gif:
Eigen gewin? Hij verkondigd iedere keer dat hij niet geinteresseerd is in het AD-schap. Verder is hij wel 1 van de weinigen die openlijk ageert tegen het huidige bestuur, hetzelfde bestuur dat nu met de grond gelijk is gemaakt in het rapport. Terwijl iedereen lekker doorsudderde, liet Molenaar z'n stem horen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 8:11 pm

Jesse schreef:
Neefkens schreef:Molenaar: de gluiperige, populistische voor eigen gewin gaande, zichzelf "oer-ajacied" betitelende engerd..... :1evil.gif:
En ik ben doodsbang dat hij straks bijv. AD wordt. Juist vanwege het populisme.
Over het voetbalspelletje vind ik hem trouwens altijd wel zinnige dingen zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 8:15 pm

GangstaRiB schreef:Eigen gewin? Hij verkondigd iedere keer dat hij niet geinteresseerd is in het AD-schap. Verder is hij wel 1 van de weinigen die openlijk ageert tegen het huidige bestuur, hetzelfde bestuur dat nu met de grond gelijk is gemaakt in het rapport. Terwijl iedereen lekker doorsudderde, liet Molenaar z'n stem horen.
Dat is nu juist het guiperige aan hem, hij zou niets liever willen. Nog steeds pissed over het feit dat hij gepasseerd is als AD. Als deze oud-feyenoorder opbouwende kritiek wilde leveren in zware tijden, had hij dat intern moeten doen, ipv in elk voetbalpraatprogramma te gaan zitten waar weer eens lekker op AJAX gehakt werd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 8:16 pm

Voetske schreef:
Dat wildie ik weer niet zeggen .. :smallgrin.gif:
Maar je bedoelde het wel, geef maar toe :drecul.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 8:18 pm

Neefkens schreef:
GangstaRiB schreef:Eigen gewin? Hij verkondigd iedere keer dat hij niet geinteresseerd is in het AD-schap. Verder is hij wel 1 van de weinigen die openlijk ageert tegen het huidige bestuur, hetzelfde bestuur dat nu met de grond gelijk is gemaakt in het rapport. Terwijl iedereen lekker doorsudderde, liet Molenaar z'n stem horen.
Dat is nu juist het guiperige aan hem, hij zou niets liever willen. Nog steeds pissed over het feit dat hij gepasseerd is als AD. Als deze oud-feyenoorder opbouwende kritiek wilde leveren in zware tijden, had hij dat intern moeten doen, ipv in elk voetbalpraatprogramma te gaan zitten waar weer eens lekker op AJAX gehakt werd.
Ik weet niet of hij het zo graag zou willen. En wees blij dat Molenaar openlijk deze kritiek uit, met interne kritiek weet Ajax wel raad....... daar wordt dus geen ene reet mee gedaan.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 17, 2008 8:20 pm

Nog even mijn duit in het zakje: naar aanleiding van de artikelen in de media waren mijn verwachtingen zeer laag over het rapport, maar ik denk dat ze er in geslaagd zijn om duidelijk en straight-to-the-point de vinger op de zere plekken te leggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 8:20 pm

Ja, die. :biggrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 8:21 pm

Ik denk dat ik me hierbij moet aansluiten. Ik heb 'm nog niet helemaal gelezen, maar het ziet er een stuk beter uit dan ik had verwacht. Nu is het afwachten of er ook echt wat mee gedaan wordt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 8:21 pm

Arthur schreef:Nog even mijn duit in het zakje: naar aanleiding van de artikelen in de media waren mijn verwachtingen zeer laag over het rapport, maar ik denk dat ze er in geslaagd zijn om duidelijk en straight-to-the-point de vinger op de zere plekken te leggen.
Vooral die passage over de scouting... ontluisterend.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 8:22 pm

Het enige wat hij deed was meehuilen met de Snor en consorten als er weer goedkoop gescoord moest worden tegen AJAX. En net zoals voetske al zei: verdomd als het niet waar was, bij zo'n onderwerp zat Molenaar er ook weer bij.
Als een eindredacteur bezig was om zijn programma over AJAX te vullen met interessante gasten, stond Molenaar nr 1 op het lijstje. Lekker populistisch, weet wat iedereen wil horen (Gangstarib dus ook :ajaxsmiley.gif: ), is welbespraakt: altijd goed voor goed bekeken tv.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 8:24 pm

Mee eens, hij was vorig jaar actief in Rotterdam, er lag een functie bij feyenoord op hem te wachten???????????????

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 8:26 pm

Neefkens schreef:Het enige wat hij deed was meehuilen met de Snor en consorten als er weer goedkoop gescoord moest worden tegen AJAX. En net zoals voetske al zei: verdomd als het niet waar was, bij zo'n onderwerp zat Molenaar er ook weer bij.
Als een eindredacteur bezig was om zijn programma over AJAX te vullen met interessante gasten, stond Molenaar nr 1 op het lijstje. Lekker populistisch, weet wat iedereen wil horen (Gangstarib dus ook :ajaxsmiley.gif: ), is welbespraakt: altijd goed voor goed bekeken tv.
Ik vind hem zinnige dingen zeggen en ik zie niet achter iedere uitspraak de ambitie om AD te worden. Misschien ben ik wat minder achterdochtig of ben ik wel te naief... wie zal het zeggen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 8:28 pm

Van www.ajax.nl
‘Eerst goed overleggen, dan pas actie'

Amsterdam, 17 feb 2008
De commissie Coronel heeft Ajax kritisch onder de loep genomen. ,,Het was best een moeilijke dag”, zei John Jaakke na afloop. ,,Maar we zijn blij dat het rapport er is.”

In de persruimte van de Amsterdam ArenA was het zondagmiddag drukker dan ooit. Iedereen was benieuwd naar de toelichting op het rapport van de commissie Coronel, dat eerder op de middag openbaar werd gemaakt. Uri Coronel (voorzitter onderzoekscommissie), voorzitter John Jaakke en Cor van Eijden (voorzitter Ledenraad) namen uitgebreid de tijd om de vragen van de pers te beantwoorden.

De bevindingen van de commissie zijn niet mals. Zo moet het bestuursmodel veranderen: de algemeen directeur moet het boegbeeld zijn van de club, de Raad van Commissarissen moet meer op de achtergrond opereren, de relatie met de achterban (supporters, sponsors en andere 'stakeholders') moet beter en Ajax moet overwegen van de beurs te gaan. ,,Want de beursgang brengt geen financiële meerwaarde meer”, aldus Uri Coronel.

Op technisch gebied adviseert de commissie ook onder andere voor een duidelijk model te kiezen: een sterke trainer, die ook dient als technisch directeur (het model Van Gaal) of een sterke technisch directeur, die de baas is over de trainer en alle voetbaltechnische aanstellingen bepaalt. Nu vindt de commissie de rolverdeling tussen trainer en technisch directeur te onduidelijk.

Het was drukker dan ooit in de persuimte van Ajax.
De aanwezige journalisten bestempelden het rapport in het algemeen als ‘zeer kritisch’. Zij wilden van John Jaakke weten welke stappen er nu genomen gaan worden. ,,We moeten ten eerste goed kijken wat er precies in het rapport staat”, antwoordde de voorzitter. ,,Dan moeten we gaan kijken wat dat betekent en ten slotte moeten we overleggen wat we met de conclusies en aanbevelingen gaan doen.” Natuurlijk wilde de pers weten of er ontslagen gaan vallen naar aanleiding van het rapport. In het rapport is bijvoorbeeld veel kritiek op algemeen directeur Maarten Fontein. ,,Maarten Fontein is nog in dienst bij Ajax”, aldus Jaakke. ,,Natuurlijk worden er gesprekken gevoerd met de personen die in het rapport worden genoemd. Maar als er iets te melden valt over personeelswijzigingen, zullen we dit op de gebruikelijke wijze doen.”

De commissie adviseert de leiding van Ajax snel tot actie te komen. ,,Als eerste moet er duidelijkheid komen over het te hanteren trainersmodel”, aldus Uri Coronel. ,,Dat is iets waarover op korte termijn beslist kan worden. Daarnaast kunnen er ook snel stappen gemaakt worden wat betreft de rol van de Raad van Commissarissen en de beursnotering van Ajax.”

John Jaakke benadrukte dat er bij Ajax ondanks alle kritiek ook nog veel is om trots op te zijn. ,,Ajax is een fantastische club, met een fantastische aanhang”, aldus de voorzitter. ,,Er zijn heel veel dingen goed geregeld bij Ajax, andere zaken kunnen en moeten beter."
Welke club zet zo'n kritisch rapport over het eigen functioneren op de eigen site? Vind ik toch wel mooi, geeft ook wel wat vertrouwen over de opvolging van de aanbevelingen.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 17, 2008 8:28 pm

Molenaar: de gluiperige, populistische voor eigen gewin gaande, zichzelf "oer-ajacied" betitelende engerd...
Of ook wel arrogant genoemd? Klinkt toch echt als een ras Ajacied :ajaxsmiley.gif:
Pompiedom

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 8:31 pm

Nee, dit heeft niets met arrogantie te maken.
Daarnaast vind ik dat je pas arrogant mag zijn, als je iets hebt om arrogant over te zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 8:32 pm

GangstaRiB schreef:Ik vind hem zinnige dingen zeggen en ik zie niet achter iedere uitspraak de ambitie om AD te worden. Misschien ben ik wat minder achterdochtig of ben ik wel te naief... wie zal het zeggen.
Het zal vast geen onbenul zijn, maar ik vind hem vooral erg vals. Destijds riep hij dat De Ridder moest blijven, puur om de supporters op te hitsen.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 17, 2008 8:33 pm

Ik ga toch voor model nummer 2. Ajax is geen Arsenal of ManU waar de trainer jaren blijft. Als er een trainer vertrekt met, misschien slechte resultaten, dat zit zijn opvolger opgescheept met diens spelers... Een TD zit er meestal langer en kan echt continuiteit brengen in het elftal....
Pompiedom

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 8:35 pm

Maurice schreef:Ajax is geen Arsenal of ManU waar de trainer jaren blijft.
Tenzij die trainer een echte Ajax-man is....

Starring

Bericht door Starring » zo feb 17, 2008 8:51 pm

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:Ik vind hem zinnige dingen zeggen en ik zie niet achter iedere uitspraak de ambitie om AD te worden. Misschien ben ik wat minder achterdochtig of ben ik wel te naief... wie zal het zeggen.
Het zal vast geen onbenul zijn, maar ik vind hem vooral erg vals. Destijds riep hij dat De Ridder moest blijven, puur om de supporters op te hitsen.
Dat is 'jouw' mening. Ik vind Molenaar ook veel zinnige dingen zeggen. Hij is zo'n iemand die hier ook zou kunnen posten. Het is gewoon een fan met bepaalde kwaliteiten die eventueel van pas kunnen komen in functie bij Ajax. Of hij volledig geschikt is voor de AD-functie kan ik niet beoordelen. Ik ga hem i.i.g. goed volgen vanavond.
Maurice schreef:Ik ga toch voor model nummer 2. Ajax is geen Arsenal of ManU waar de trainer jaren blijft. Als er een trainer vertrekt met, misschien slechte resultaten, dat zit zijn opvolger opgescheept met diens spelers... Een TD zit er meestal langer en kan echt continuiteit brengen in het elftal....
Mee eens, al mogen de taken van de TD ondergebracht worden bij de AD
AFCA!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo feb 17, 2008 9:07 pm

Natuurlijk is het zijn mening, dat doen we hier namelijk: meningen uitwisselen. Even voor de duidelijkheid: Molenaar is géén fan. Ja, misschien van zichzelf.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 17, 2008 9:20 pm

Het aandeel staat op €7,50 zal morgen wel duikelen naar € ? ik zou zeggen verkopen het aandeel stort in na zo'n advies :neutral.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 9:26 pm

Toppie schreef:Het aandeel staat op €7,50 zal morgen wel duikelen naar € ? ik zou zeggen verkopen het aandeel stort in na zo'n advies :neutral.gif:
Kan Ajax aandelen kopen om zo sneller van de beurs te gaan? Niet dat zoiets van mij moet.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 17, 2008 9:31 pm

Jup, maar moet daar dan waarschijnlijk minimaal 37,50 miljoen euro voor vrij maken.

Harm

Bericht door Harm » zo feb 17, 2008 9:32 pm

Na zoiets stijgt de prijs van een aandeel juist. Mensen denken dat ze nu winst kunnen maken. Ajax moet meer dan € 7,50 per aandeel betalen om genoeg in haar bezit te krijgen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 17, 2008 9:34 pm

Demosthenes schreef:
Toppie schreef:Het aandeel staat op €7,50 zal morgen wel duikelen naar € ? ik zou zeggen verkopen het aandeel stort in na zo'n advies :neutral.gif:
Kan Ajax aandelen kopen om zo sneller van de beurs te gaan? Niet dat zoiets van mij moet.
Ook hier geldt de gouden regel, Aandeelhouders dat wordt volgens mij een dilemma. Die willen er iets voor terug zien, een NV blijven is leuk maar in het begin geld investeren en er later niets meer voor terug zien voor een lager aandeel kan niemand verkopen.

Ajax zou idd in ieder geval alle nog te kopen aandelen in zich zelf moeten investeren. Kan ook zo zijn dat de handel wordt stilgelegd in het aandeel Ajax.

Plaats reactie